Skocz do zawartości
Gość marcys2001

brak mocy Passat 1.9tdi AFN - pomozcie prosze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam także mam problem ze spadkiem mocy w afn'ie mianowicie brakuje mu mocy juz od 1700 obrotow, można deptać i nic tylko siwo za autem, spalanie wzroslo o 3 litry na 100 na biegu jałowym obroty lekko falują od 800-950 czy to może być turbo??? n75, przepływka. w moim odczuciu brakuje mu powietrza lub paliwa w sobotę wymienię filtr paliwa. Filtr powietrza poza 2 komarami czyściutki. Oleju nie ubywa ale ma lekkie przepocenie właśnie w okolicy turbo. Może to kierownice ?? Proszę o poradę pozdrawiam.

dlaczego nie piszesz w dziale b5??

sprawdź przepływkę i dolot czy nie łapie lewego powietrza

czy Ty zawsze musisz odpisać, nie możesz zwrócić uwagi że nie ten dział?? :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy Ty zawsze musisz odpisać, nie możesz zwrócić uwagi że nie ten dział??

Nasz Alfa i Omega, jak to kiedyś napisał "jest za szybki dla swojego kompa" więc pewnie i za szybki że poczytać, a odpowiedź już zna nawet nie czytając. :P

A co do kolegi Pawła, jaki to model passata że ma silnik AFN z 2001-go roku? :hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekładka ze 101 PS silnik AFN więc chyba mogę tu napisać bo mam problemy z silnikiem a nie z klamkami od b4. Tak w ogóle qdlik nazwa twojej miejscowości mówi sama za siebie więc nie pouczaj mnie. Wracając do problemu ma ktoś jakiś pomysł ?? jutro czyszczę turbo sprawdzę węże i wymieniam filtr paliwa oraz podepne pod vaga.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam pytanie odnośnie zapieczonych kierownic turbiny w b4 afn, objaw brak mocy po przegazowaniu tzn większych obrotach, podczas normalnej eksploatacji max obr do 3000 aukto chodzi jak mażenie.

Chciałbym zapytać czy można z tym żyć tzn jeździć bo autem śmiga żona a ona nie kręci silnika powyżej 2500obr i jej to nie przeszkadza. Czy wpływa to negatywnie na silnik, spalanie? Jest bardzo dużo fajnych i mądrych opisów jak to wyczyścić ale powodem odwleczenia naprawy jest brak czasu. Znalazłem coś takiego:

http://allegro.pl/turbo-net-srodek-czyszczacy-do-turbosprezarek-i1702154428.html

oraz film instruktażowy i- jak dla mnie najlepsza opcja :)

[ame]

[/ame]

 

Jak myślicie jest szansa na tak łatwe czyszczenie kierownic turbiny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz na co wydać 50zł to kup kratę piwa i napij się z kolegami, korzyści będą większe niż z tego dezodorantu :) Bez czyszczenia mechanicznego niestety się nie obejdzie. Sprawdzałeś w ogóle jak chodzi sztanga czy strzelasz, że to zabrudzona turbina? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No raczej strzelam...

ale na trop naprowadził mnie właśnie ten temat. Jutro sprawdzę sztangę -powinna lekko chodzić, prawda??

 

Witam kolegę z sąsiedztwa :)

 

A co do powyższych pytań tj. negatywne skutki jazdy na zapieczonych kierowniczkach??

Edytowane przez Alex360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij wężyk z gruszki i zobacz czy sztanga pracuje w pełnym zakresie, powinna lekko chodzic. Najlepiej to zrób logi i będzie widać co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zrobię tak jak mówisz z tą sztangą.

Co do logów to jaki mam kupić kabel i co z programem do tego kabla (oczywiście z alledrogo) ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Google wyłączyli? :) Kabel np. ten i do tego vag-com 409.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten kabel bardzo mi się podoba (ze względu na cenę), samo podłączenie kosztuje 30zł :ok

Powiedzcie jeszcze czy można jeździć z tymi kierowniczkami, bo brakuje mi czasu a mechanicy biorą 300-600zł za czyszczenie tylko nie pytałem czy z demontażem i montażem turbiny...

 

Zdjąłem ten wężyk z gruszki i próbowałem poruszać sztangą, ciężko chodziła tak jakby ma sprężynie cofała się- czyli do czyszczenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kamil_sw

Witam wszystkich, mam problem z Passatem B4 1,9 TDi (AFN 110KM). Silnik łapie ładnie obroty aż do 2500 na 4 biegu. Jak przekroczę 2500 obrotów to nagle jest uczucie szarpnięcia jakby ktoś złapał z tyłu za hak i pociągnął samochód do tyłu i automatycznie silnik dostaje strasznej zamuły ze nie da się wogóle samochodu wyprzedzać. Dodatkowo ostatnio jest tak że rozpędze się do 90 Km/h i zdejmę nogę z gazu i pozwolę mu wytracić prędkość tak do 20 Km/h i znowu dam gazu to tak silnik łapie zamułe. Jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz to wszystko wraca do normy aż znowu przekroczę 2500 obrotów. Już raz oddawałem turbinę do czyszczenia to praktycznie było ok przez rok aż do teraz ( chociaż po czyszczeniu i tak silnik nie ciągnie jak dalej). Co o tym sądzicie znowu turbina do czyszczenia czy już wtryski dają ciała i sterownik silnika przełącza się w tryb awaryjny ? Na razie logów nie mam bo dopiero w weekend podłącze kompa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam wszystkich, mam problem z Passatem B4 1,9 TDi (AFN 110KM). Silnik łapie ładnie obroty aż do 2500 na 4 biegu. Jak przekroczę 2500 obrotów to nagle jest uczucie szarpnięcia jakby ktoś złapał z tyłu za hak i pociągnął samochód do tyłu i automatycznie silnik dostaje strasznej zamuły ze nie da się wogóle samochodu wyprzedzać. Dodatkowo ostatnio jest tak że rozpędze się do 90 Km/h i zdejmę nogę z gazu i pozwolę mu wytracić prędkość tak do 20 Km/h i znowu dam gazu to tak silnik łapie zamułe. Jak zgaszę silnik i odpalę jeszcze raz to wszystko wraca do normy aż znowu przekroczę 2500 obrotów. Już raz oddawałem turbinę do czyszczenia to praktycznie było ok przez rok aż do teraz ( chociaż po czyszczeniu i tak silnik nie ciągnie jak dalej). Co o tym sądzicie znowu turbina do czyszczenia czy już wtryski dają ciała i sterownik silnika przełącza się w tryb awaryjny ? Na razie logów nie mam bo dopiero w weekend podłącze kompa
to tryb awaryjny zrób logi sprawdź błędy stawiam na węże podciśnienia lub węże od IC do turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś był u mnie kumpel (mechanik) i stwierdził że wzrokowo moja turbina nie ma zmiennej geometrii łopatek i w ten sposób głównym podejrzanym w sprawie przeładowywania okazał się zawór N75. Myślę że pożyczę zawór od kogoś i wtedy przetestuję auto.

Jak wytłumaczyć obecność turbiny bez zmiennej geometrii??

 

Z resztą zaraz postaram się zrobić fotkę...

p7174100.th.jpg

 

p7174101.th.jpg

 

 

Edytowane przez Alex360

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wytłumaczyć obecność turbiny bez zmiennej geometrii?? B3 1.9 TD 75KM (AAZ) 1993

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś podpis albo czytałeś posty wyżej ??

:P

Zobacz foty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sugerowalem sie twoim opisem a foty dodales po mojej odp:bleble

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To wypowie się ktoś??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina na zdjęciu posiada zmienną geometrię. Jak się mylę proszę mnie poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak trzeba wjadę na podjazd i spróbuje zrobić inne foty, chociaż wydaje mi się że na tych wydać co trzeba...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Turbina bez zmiennej geometrii w pasku B4 1.9 TDI 90 PS (silnik 1Z) ma gruchę skierowaną w inną stronę. Wpisz w google w przeglądarce grafiki turbina 1Z oraz turbina AFN i zobaczysz różnicę.

 

Ja na zapieczonej turbince jeździłem z pół roku i nic się nie stało. Ale jeśli przeładowuje to pracuje na większych obrotach, czyli szybciej się zużywa. Lepiej wyczyść póki jeszcze się nadaje do czyszczenia. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności