Skocz do zawartości
Gość marcys2001

brak mocy Passat 1.9tdi AFN - pomozcie prosze

Rekomendowane odpowiedzi

Gość marcys2001

witajcie Koledzy. Posiadam passata b4 tdi z 1996 roku.Auto ma przejechane 280 tys km. Oznaczenie silnika to afn - wiec powinien miec 110 KM. Mam problem z brakiem mocy w silniku. Niepomyslcie ze nie przegladalem i nie czytalem innych postow na temat podobnych problemow na tym forum - i najlatwiejszym sposobem chce uzyskac pomoc. Auto jest regularnie serwisowane i ogolny stan techniczy jest bdb. Ostatnio jestem czestym gosciem w dobrym warsztacie w moim miescie- ale tam tez nei potrafia sobie poradzic. Wymieniona zostala juz przeplywka, zawor podcisnienia, podobno szczelnosc wezy jest prawidlowa - a jednak dalej problem wystepuje.Uszkodzona turbina chyba nei moze byc raz sprawna a raz nie - sam nie wiem. Mechanicy jezdza tym autem z laptopem na kolanach i odczytuja dane i wskazania cisnienia doladowania Sam juz nie wiem co mam sadzic o tym wszytskim. Po wszytskich probach i bledach obstawiaja uszkodzony sterownik- ktory zle odczytuje, i ewentualnie turbine. Koszt profesjonalnej naprawy tych urzadzen to okolo 2500zł.

Auto idealnie odpala, ubywanie oleju takze jest w normie- bez dolewek pomiedzy wymianami. Spadek mocy pojawia sie co jakis czas - wtedy slabo sie rozpedza i mam wrazenia jakby pedal gazu dzialal tylko przez pierwszy centymetr wciskania. Predkosc maksymalna to wtedy 100-110km/h Nie chodzi mi o szarzowanie tym autem, ale bezpieczenstwo przy wyprzedzaniu i w miare elastyczne podrozowanie

Czy mozecie polecic jakiegos sprawdzonego mechanika ktory zna sie na rzeczy i moglby mi potwierdzic lub obalic opinie poprzedniego warsztatu

Jestem z opolskiego wojewodztwa- ale dolnoslaskei i slaskie i lodzkie tez nei jest daleko- a zalezy mi na sprawdym aucie

Z gory dzikuje za zainteresowanie tematem -pozdrawiam

Marcin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cos slabi ci mechanicy. wal do Mirka i auto zrobi.

513-399-363, 502-730-289

tylko nie pamietam ktory numer jest do niego, a ktory do Gulu.

we wroclawiu chlopaki maja siedzibe.

 

a jesli nie chcesz po mechanikach jezdzic to wrzuc logi na forum. moze cos sie wymysli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krzysztofto

Witam.

Miałem taki przypadek z brakiem mocy - na początek wymieniłem czujnik turbiny ,ale to na długo nie pomogło - mechanik uprzedzał mnie że turbina siada i miał rację.

 

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale nie wywnioskowali ci mechanicy ze turbo przeladowuje? taki jest objaw przeciez... masz zmienna geometrie lopatek turbo wiec czesto sie to dzieje. gdy braknie mocy to po odpaleniu wszystko jest ok? kolega mial tak w b5 TDI 115KM wyczyscili mu turbo i chodzi jak ta lala a dal za czyszczenie 300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcys2001

czy w moim silniku turbina ma zmienna geometrie lopatek? gdy o to spytalem mechanika to zaprzeczyl - jak to ropoznac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jasne ze ma zmienną, sam ostatnio oddałem do czyszczenia a mialem 230tys przebiegu i tez brak mocy.

 

co do diagnostyki również Dynosoft polecam

513399363 Gulu

502730289 Miras

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jesli masz oznaczenie AFN to wszytskie te silniki mialy zmienna geometriw lopatek turbiny.

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy w moim silniku turbina ma zmienna geometrie lopatek? gdy o to spytalem mechanika to zaprzeczyl - jak to ropoznac

 

 

 

 

hoho to tym bardziej uciekaj od tego mechanika. zrob logi grupy 03, 011 podczas jazdy, 3 bieg 1500-4500 z butem w podlodze.

 

 

 

 

przy zatartych kierownicach lapalbys notlaufy, albo auto mialoby nadzwyczajnego kopa, do pewnego momentu. zrob te logi i bedzie jasne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danielk82

Witam!! ja miałem podobny problem w Afn z 1996r, przyczyna była przycięty klin na wale, z tym żę słabo mi palił jak był zimny, ale tez słabo jechał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marcys2001

i dane z wrocka. troszke nadzieji znow mam ze jest szansa na 1005 sprawne auto

PS nie rozumiem tylko jak to jest z tymi logami: jak to sie robi bo nei za bardzo kumam :)

Pozdrowka sobotnie dla wszytkich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość januszAFN

A w Żlinicach koło Opola byłeś, tam jest ponoć dobry mechanik od VW TDI kontakt: Roman 0-605 229 520 sam sie tam wybieram bo mój passat też słaby jakiś taki ale nie mam czasu narazie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Miałem kiedyś problem z brakiem mocy. Samochód przechodził w tryb awaryjny przy obrotach 3000 tys , początkowo na 4 biegu a później na 3 biegu. Przeczytałem wszystkie wasze propozycje usunięcia tej usterki i wypadło na to ze najbardziej realna usterka są zapieczone kierowniczki w turbo. Wiec wyciągałem turbo i próbowałem je wyczyścić ale było zbyt zapieczone aby je rozpołowić wiec wrzuciłem całe turbo do nafty i moczyłem przez 24 godziny. Jednak to i tak nie pomogło w rozpołowieniu turbo wiec rozruszałem „dźwignią” same kierowniczki i zamontowałem ponownie turbo. Auto chodzi teraz dużo lepiej i tryb awaryjny już się nie włącza. Całą naprawę opisałem w bardzo wielkim skrócie ale jeśli ktoś miałby pytania chętnie odpowiem.

Dziękuje wszystkim za pomoc

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maja

Dzień dobry,

Jestem tutaj nowy więc wybaczcie moje ewentualne błędy co do języka technicznego.

Posiadam Passata B5 1,9 TDI 110KM z 1999r. Obserwuję od jakiegoś czasu problem, z którym nikt nie jest sobie w stanie poradzić. Otóż tylko podczas deszczu tracę moc. Wyłącza się turbo, auto przechodzi w stan błędu (zapala się kontrolka świec żarowych) i mogę jechać nie więcej niż 60km/h. Proszę pomóżcie. Nie wiem co jest grane. Problem pojawia się tylko podczas deszczu. Spalanie w normie, zurzycie olej ok. Nie mam żadnych problemów z samochodem. Jeżdzę spokojnie. Tylko zacznie mocnej padać mam problem, tracę moc i nie da się normalnie jechać. Odpływy z podszybie poczyściłem. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adam110

Cześć .

 

Sprawdź uszczelniacz komputera. Wiekszosci na tym forum własnie z tym miała problem! Należy wymienić uszczelke , wysuszyć wszystko pieknie i ładnie zapakować :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.mam problem z moim passatem.mianowicie przeladowuje mi sie turbo przy 3500 obr i auto przechodzi w tryb awaryjny i nie ma mocy dzieje sie to tylko raz.wylacze silnik zapale i moge juz krecic na maksa i nic sie nie dzieje.autko zbiera sie i jest wszysko ok bo momentu az sie postoi sobie z 2 godz ostygnie silnik i jak zabiore sie do wyprzedzanie to jest 3500 obr i znow wrazenie jak by ktos zlapal mnie za hak i auto nie ma mocy.podlaczylem do kompa i pokazalo ze turbo przeladowuje.prosze o rady jezeli ktos mial cos podobnego.pozdrowienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej,

po wierwsze nie ten dział a po drugie kierownice turbiny się zapiekły; poszukaj w dziale B5 na pewno znajdziesz ;)

Pozdrawiam Andrzej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sluchajcie mam maly problem . maly bo moze byc za miesiac wiekszy :niekumam. chodzi mi o to ze jak butuje silnik 1 bieg idzie gladko i zwawo 2 bieg idzie gladko i zwawo 3 bieg ciagnie do 2,8 . 3 tys i tak jakby ktos jego zpalal na hak gdy lapnie okolo 3,5 tys ciagnie znowu jak szalony . dzieje sie to okolo 1,5 sekundy jakby chwilke go cos przetrzymalo . co robic?? filtry wszystkie wymienione 200 kilometrow temu . a ostatnio cos go zatrzmuje przy tych 2,8 . 3 tys obrotow:wsciekly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co może być przyczyną, że autu brakuje mocy ledwo rozpędza się do 110km/h o dynamicznym wyprzedzaniu można zapomnieć? SIlnik 1.9 TDI AVF 131KM, Passat B5FL kombi, skrzynia manualna 6b.

 

Wymieniłem już przepływomierz i zawór recyrkulacji spalin. PO tym zaworze kilka godzin było OK, ciągnął aż miło a teraz znowu świeci się kontrolka od spalin i max 110km/h można z niego wyciągnąć...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich !! mam mały problem z moim passakiem b5 1.9 TDI AFN w lutym miałem bliskie spotkanie z drzewem. Auto stało 3 miesiące nie ruszane jak już je poskładałem odpaliło na strzała i wyglądało ze wszystko jest ok ale nie jest bo nie działa tutbina.

pomożecie mi rozwiązać ten problem w kompie brak błędów oprócz craschdate wchodzi na obroty na całym zakresie proszę o sugestie i podpowiedzi w czym szukać problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności