Skocz do zawartości
Gość mariob6

żarówka, żarnik, ksenon

Rekomendowane odpowiedzi

Lans jest, a w pierwszej kolejności pomyślałem...

chcialbym zmienic te paskudne swiatla na bi-xenony skretne
, że chodzi o to, iż fabryczne soczewki święcą słabo. Jeśli zależy Ci na oświetleniu drogi (bo do tego służą światła mijania) to kup 4300K, max 5000.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak to wyglada cenowo i ewentualnie gdzie moge to zrobic warsztacie okolice Rybnika

 

Za jakieś 6000pln netto jestem w stanie Ci to zrobić.

W cenie kompletne reflektory, moduł,czujniki instalacja elektryczna, robocizna z kodowaniem włącznie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co myslicie o promieniu swiatla 6000k w bixenon (nie skretne ) czy tez bedzie ten sam problem co z 8000k mam na mysli policje itp Jaki waszym zdanie zestaw bixenon nie skretne (Firma Model ) jest dobry oczywiscie do mojego modelu? Bez zadnego dodatkowego papranie sie wrzucam w lapy i smigam zadowolony!!!

Edytowane przez Grzeg84orz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co myslicie o promieniu swiatla 6000k w bixenon (nie skretne ) czy tez bedzie ten sam problem co z 8000k mam na mysli policje itp

Fabryka dawała 4300K... 6000K świeci bardziej na niebiesko i będzie sie rzucać w oczy Policji... Nie wspominając już o tym, że 6000K daje mniej światła niż 4300K... A 8000K, o których wspominałeś wcześniej to już w ogóle tragedia, jeśli chodzi o ilość światła.

Chcesz urządzać lanserkę, to nawet 12000K sobie zamontuj-ale chcesz zamontować xenon, żeby lepiej widzieć i nie męczyć oczu inny użytkowników dróg, to zamontuj 4300K.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Producenci fabrycznie wstawiają barwę nawet do 5800K, więc nie można napisać, że jedyną słuszną barwą jest 4300K. Grupa VAG rzeczywiście tylko te wstawia, barwa ta jest najodpowiedniejsza, najczęściej można spotkać właśnie tą wartość. Pewnie w 90% samochodów nowych, chyba ostatnio Honda w niektórych modelach tą wartość podwyższyła, co zresztą widać na drodze.

 

Poza tym jeszcze jedna kwestia- czy przepisy mówią coś o barwie światła ksenonowego? Bo nie wiem do czego mogłaby się policja doczepić jeśli ktoś w aucie z fabrycznymi ksenonami (lub dodanymi później z całym osprzętem) włoży palnik z wyższą temperaturą.

Problemy są ale w sytuacji kiedy brakuje spryskiwaczy, samopoziomowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie Dzieki Tomku za rozjasnienie sprawy z tymi bixenonami Czy zakladac take czy takie;) Wlasnie o to mi chodzi ze by uzyskac jak najlepsza widocznosc oczywiscie nie menczac oczu i innych uzytkownikow drog a juz nie wspominam o naszej POLICJI :) I mysle ze bede zadowolony z promienia 5000k ;) Bez wiekszej szkody dla luckosci :)Tylko dalej nie wiem jaki model firme wybrac tak jak juz pisalem wyzej...

Edytowane przez Grzeg84orz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedyna słuszna droga to oryginały.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Krzysztof

Czy moze znasz jakas stronke gdzie moge kupic orginaly nie musi to byc koniecznie w polsce Bo na google nie moge nic konkretnego znalesc...Dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Producenci fabrycznie wstawiają barwę nawet do 5800K, więc nie można napisać, że jedyną słuszną barwą jest 4300K. Grupa VAG rzeczywiście tylko te wstawia, barwa ta jest najodpowiedniejsza, najczęściej można spotkać właśnie tą wartość. Pewnie w 90% samochodów nowych, chyba ostatnio Honda w niektórych modelach tą wartość podwyższyła, co zresztą widać na drodze.

Rozumiem, że to wiedza nabyta poza portalami typu Allegro...

Z dwóch najbardziej liczących się producentów palników xenonowych (Osram i Philips), Osram nie produkuje palników o temp 5800K, produkuje jedynie 4300K (dokładnie 4150K): http://catalog.myosram.com/zb2b/b2b/start.do?browsername=mozilla%2F5.0%2520%2528windows%253B%2520u%253B%2520windows%2520nt%25206.0%253B%2520pl%253B%2520rv%253A1.9.2.3%2529%2520gecko%2F20100401%2520firefox%2F3.6.3%2520%2528%2520.net%2520clr%25203.5.30729%2529&browsermajor=5&browserminor=5

Warto pamiętać, że palniki o temp. ok. 4300K dają najwięcej światła (ok. 3200 lumenów).

Niestety nie znalazłem jeszcze dokładnych informacji o Philipsie-ale to kwestia czasu.

Nie wspominam specjalnie tutaj o firmie Mimoto (czy podobnie brzmiącej), bo poruszamy się po drogach Europy, a nie Ameryki Północnej... Więc rozmawiajmy o palnikach dostępnych na rynku europejskim, oryginalnych, a nie najtańszych zamiennikach z Allegro :)

Tak na marginesie-odezwał się ostatnio do mnie jeden z użytkowników forum, który do swoich oryginalnych bixenonów wsadził palniki 6000K-nie posłuchał moich rad wcześniej, żeby zamontować 4300K-teraz wiesza psy na tych 6000K i postanowił ich więcej nie kupować ;)

Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja znalazlem cos takiego:http://cgi.ebay.co.uk/VW-PASSAT-01-06-ULTRA-XENON-HID-CONVERSION-KIT-H7-35w-/370256525905?cmd=ViewItem&pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5635023a51

Czy kupic cos takigo a z czasem zmienic palniki na renomowaniej firmy...

Edytowane przez Grzeg84orz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Rozumiem, że to wiedza nabyta poza portalami typu Allegro...

Kiedyś się tym interesowałem i takie info znalazłem. Jeśli jeszcze raz odnajdę to podeśle. Oczywiście, że wiedza nie z allegro :P Najprościej byłoby to sprawdzić w nowych Hondach i Mercach, bo podobno te marki stosują wyższe temp z tego co pamiętam.

 

To w kwestii montowania fabrycznie, a w przypadku tego czy Philips produkuje coś powyżej 4300K to cię wyręczę - 6000K.

http://www.lighting.philips.com/pl_pl/consumer/carlighting/1_car_lighting/products_for_car/11_xenonub.php?main=pl_pl_consumer_lighting&parent=89083467512&id=pl_pl_car_lighting&lang=pl

Edytowane przez genesis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To w kwestii montowania fabrycznie, a w przypadku tego czy Philips produkuje coś powyżej 4300K to cię wyręczę - 6000K.

http://www.lighting.philips.com/pl_p...ghting&lang=pl

Dzięki za pewne źródło informacji :) Zawsze można się czegoś dowiedzieć.

Zwracam honor z informacją o palnikach-warto tylko się jeszcze upewnić, czy na europejski rynek fabrycznie któryś producent montuje te palniki.

Dla kierowców, którym nie wystarcza moc zwykłych lamp ksenonowych, Philips wprowadził na rynek Xenon UltraBlue. Najnowsze lampy ksenonowe 6000 k zaprojektowane tak, aby przyciągać uwagę i zmieniać najczarniejszą noc w biały dzień.
Tak czy inaczej jestem zwolennikiem tylko 4300K, takie palniki są instalowane fabrycznie w Passatach i takie będę na forum lobbować ;) Edytowane przez Krawcol82

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Podniosę temat bo i mnie to dziś dopadło, natomiast różnica z problemami przedmówców jest taka, że mam zwykłe soczewki. Pojawił się komunikat "Front left dipped beam defective!" + kontrolka na tarczy prędkościomierza ... Jako, że już mi się żarówki już przepalały więc nie wnikając o co chodzi (byłem w drodze), zjechałem na cpn, zerknąłem, nie świeci, polazłem - kupiłem H7-wymieniłem i ... dalej ten sam komunikat. Zjechałem do domu o jednym oku i zacząłem zagłębiać się co też to może znaczyć. Po lekturze kilku tematów na forum rozumiem, że sfajczył się sterownik lewego światła. Jeżeli się mylę bardzo proszę o poprawienie mnie. O ile to to to gdzie się taki diwajs znajduje? Czy to takie cudo ? http://allegro.pl/item1193299588_modul_sterownik_5m0907357c_passat_octavia_superb.html

 

Bardzo dziękuję za ewentualne wskazówki, jeżeli coś mi umknęło w trakcie lektury a temat był już poruszany - proszę wybaczyć

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIE!! Jest to sterownik światła kierowanego czyli pod ksenony i jest odpowiedzialny za sterowanie wysokością i kierunkiem świecenia. Dodam że dla reflektorów z małymi modułami na boku.

 

W twoim przypadku sprawdź bezpieczniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam:) dla potomnych da się wymienić żarnik bez rozbierania całego przodu w passacie b6, cały internet przeszukałem żeby coś na ten temat znaleźć ale wszędzie pisze, że trzeba pół przodu rozebrać wraz z lampami ale stwierdziłem że za dużo roboty,i udało się bez wykręcania jakiej kolwiek śrubki i zajęło mi to 20 minut.

Pozdrawiam Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to może byś nas oświecił swoją wiedzą,najlepiej w dziale warsztat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już niewątpliwie czas, szczególnie, że piszesz o kolorze różowym. Typowe objawy. Oczywiście możesz zamienić palniki miejscami, żeby wykluczyć awarię przetwornicy, ale ja stawiam na palnik.

Ile Ci wytrzymał? Jaki przebieg?

 

PS. Jest gdzieś na forum obrazkowa instrukcja wymiany żarnika do b6? Na czym on się trzyma? Trzeba wykręcić, odpiąć jakieś druciki, zatrzaski?

PS. Jest gdzieś na forum obrazkowa instrukcja wymiany żarnika do b6? Na czym on się trzyma? Trzeba wykręcić, odpiąć jakieś druciki, zatrzaski?
Chodzi o samą wymianę żarnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Ostatnio jadąc autem pojawiły sie takie komunikaty na komputerze

 

""AFS Inoperative! See owner's manual"

po chwili zmienił się na

"Front left dipped beam defective!"

 

Mruga kontorlka żarówki na żółto na prędkościomierzu,

i nie pali lewy ksenon"

 

po zgaszeniu autai odpaleniu pojawił sie tern sam ww. komunikat

 

Jednak mając do przejechania jeszcze 600 km myślę jadę puki widno, w czasie jazdy kontrolka żarówka przestała migać, aż z ciekawości zatrzymałem się i sprawdziłem czy ksenon świeci no i świeci, zgasiłem auto i odpaliłem żadnych komunikatów, myślę jest dobrze.

 

Następnie po jakiś 200 km znowu to samo komunikat jak ww. nie zwracam uwagi i jadę po jakimś czasie kontrolka żarówka przestaje migać widzę że mam lewe światło i tak do tej pory - żadnych błędów na wyświetlaczu i mrugającyvh kontrolek.

 

W związku z tym że jestem jakieś 800 km od domu i przez najbliższy czas tu zostanę proszę o pomoc czy to już czas na wymiane ksenona dodam że oba już świecą na "różowo" ten lewy co się wyłączał trochę mniej.

 

Może kogoś polecicie w okolicach Kętrzyna.

 

Pozdrawiam

Andrzej K

U mnie to samo stało się w sobotę, tylko niestety dalej nie działa ksenon od strony pasażera i nie palą się żarówki boczne przy skręcaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie, czy jest bezpieczne dla całego xenonu odpalanie auta na zapalonych xenonach, czy nie dostają one po tyłku od takiego odpalania gdy one świecą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie powinno mieć na to wpływu inaczej producent by zablokował taką możliwość .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności