Skocz do zawartości
Gość krzysieksa

Korozja w 3B i 3BG - czy występuje??

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie naa nadkolu tylnym jest dziara/obicie do gołej blachy juz 4 rok, rudej brak.

 

Natomiast pojawił sie purchel na tylnej klapie pod szybą nad znaczkiem vw, auto sporo stoi nie ruszane ( ruszane w weekendy tylko i tak już 2 lata) i woda pod uszczelką szyby zrobiła swoje..

 

Ernieball, auto sprowadzane masz? Taka rdza wystepuje jak auto pochodzi z bawarii w de, ze względu na intensywne zimy. I najczesciej wlasnie zaczyna chrupac błotniki przednie i okolice relingów. Jak swojego czasu sporo jeździłem po auta na handel to duzo egzemplarzy widziałem z podobnymi ogniskami jak u Ciebie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba było porobić zdjęcia przed i w trakcie malowania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie naa nadkolu tylnym jest dziara/obicie do gołej blachy juz 4 rok, rudej brak.

 

Natomiast pojawił sie purchel na tylnej klapie pod szybą nad znaczkiem vw, auto sporo stoi nie ruszane ( ruszane w weekendy tylko i tak już 2 lata) i woda pod uszczelką szyby zrobiła swoje..

 

Ernieball, auto sprowadzane masz? Taka rdza wystepuje jak auto pochodzi z bawarii w de, ze względu na intensywne zimy. I najczesciej wlasnie zaczyna chrupac błotniki przednie i okolice relingów. Jak swojego czasu sporo jeździłem po auta na handel to duzo egzemplarzy widziałem z podobnymi ogniskami jak u Ciebie.

 

Auto sprowadzone z Belgii w 2010r. W 2011r zaczęły lekko pojawiać się wykwity.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Taka rdza wystepuje jak auto pochodzi z bawarii w de, ze względu na intensywne zimy. I najczesciej wlasnie zaczyna chrupac błotniki przednie i okolice relingów. Jak swojego czasu sporo jeździłem po auta na handel to duzo egzemplarzy widziałem z podobnymi ogniskami jak u Ciebie.

 

Tam najwięcej to jest ofert z samochodami uszkodzonymi przez grad ;)

Mój akurat przyjechał z północnych Niemiec i ma standardowo zżarte błotniki na rancie, przy przedniej szybie i po podstawami relingów...taki ich już marny urok :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Grad tyż ale rdzawka częściej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po mojemu i z mojego doświadczenia wynika że B5 nie mają blachy ocynkowanej .

Audi tak ale nie WV.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po mojemu i z mojego doświadczenia wynika że B5 nie mają blachy ocynkowanej .

Audi tak ale nie WV.

Aleś teraz zabłysnął....Jak gwiazda Betlejemska w lecie....

Jeżeli chcesz ,to mogę Ci wysłać zdjęcia stłuczki z zeszłego roku.

Został "szary" nalot i nic więcej...

Ps.Mam jettę 2 z 90r i też mogę Ci wysłać fotę z 2008 ...prawego błotnika.

No chyba że były wersje na różne kraje..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Audi tak ale nie WV.

obecnie nowsze audi są tak samo podatne na korozje jak i vw

przykład 3 letnie audi A6 a już są widoczne odpryski lakieru na drzwiach(koledzy posiadający modele B6 i mający problemy z korozją widzą o co chodzi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A czy nie zależy to także, gdzie samochód był produkowany ? Ja mam model z 2002 (srebrny sedan) i grama rdzy na nim nie uświadczysz- od 2006 roku parkuję nim pod chmurką. Jak go zakupiłem to byłem zainteresowany, gdzie był produkowany i wyszło mi, że w tej samej fabryce co Bentley, czy coś tam takiego luksusowego. Zawsze byłem pod wrażeniem jakości położonego lakieru na moim pasku, naprawdę jest różnica w stosunku do innych Passatów z tego okresu- w miarę upływu czasu widzę w Polsce coraz więcej takich samych jak mój. Dla poprawienia sobie samooceny, he, he, tłumaczyłem sobie, że ten super lakier jest wynikiem przyjętych wysokich standardów, no bo nie będą specjalnie robili gorzej - tak się nie da - oczywiście w stosunku do technologii jak najbardziej się da. Zdaję sobie sprawę, że mogę się mylić. Piszę to także w celu sprawdzenia mojej teorii sprzed lat, bo teraz po zgooglowaniu ciężko dojść do tej informacji, a Wy pewnie macie wiedzę na ten temat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem b5 teraz b5fl siostra ma też b5 i niespotkałem się ani z rdzą ani z pęcheżami kompletnie nic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tą cholerną gąbkę każdy powinien usunąć. u mnie jej już nie ma

 

Święta racja, u mnie rok temu zaczęły robić się malutkie purchle na obu przednich błotnikach, a po tej zimie to już trzeba będzie tym się zająć, bo już teraz lakier odpada. Do jakiegoś czasu nie rozglądałem się po ulicach ale od pewnego czasu patrzę po drogach i wiele B5 szczególnie po lifcie ma "zżarte" przednie błotniki... Nieszczęsna gąbka + polskie warunki i mamy z głowy ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wyczytałem gdzieś w necie to od poczatku produkcji wszystkie modele (cale nadwozie-sedan i kombi) pasatta sa pokryte ocynkiem na gorąco na co jest udzielana 11 letnia gwarancja, a od pazdziernika 2000 udzielano 12 letniej gwarancji na ochrone antykorozyjna.

To ze rdzerieje nieznaczy, ze nadwozie nie jest ocynkowane, jedna z przyczyn może być ze dana cześć która rdzewieje jest wymieniona na podróbke lub naprawiana.

Edytowane przez seba1988

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobra ale co nam teraz po tej 12 letniej gwarancji w przypadku modelu 3B?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie po gwarancji, tylko po tym, że wszystkie nadwozia były cynkowane, poprzez zanurzanie w kąpieli katalitycznej.

 

Większość wykwitów wynika z dwóch przyczyn:

1. Wady konstrukcyjne - gąbki w przednich nadkolach które chłoną wilgoć, uszczelki wokół okien w klapach kombi itp.

2. Uszkodzenia mechaniczne powłoki cynkowej - czyli wszelkiej maści stłuczki itp itd, które nie zostały prawidłowo naprawione/zakonserwowane, ewentualnie były wystawione na długotrwałe działanie czynników zewnętrznych, co skutkuje utlenianiem wewnątrzkrystalicznym - sama stal zostaje "zainfekowana" rdzą, gdzie powierzchowne zebranie rdzy i zabezpieczenie punktu nie uchroni przed dalszą degradacją materiału.

 

Oczywiście, jakiś odsetek samochodów które rdzewieją, to wady procesu produkcyjnego, czyli źle zabezpieczona karoseria, zanieczyszczenie procesu produkcji itp itd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pitu pitu ja wiem swoje mam go od nowosci i dbam i co z tego jak mam te same problemy z blacha jak w nowszych B6(delikatne gorki na lakierze, nie jak typowa rdza) co prawda zabezpieczylem te miejsca i obserwoje.

dodam, ze przy nirmalnych ogledzinach tego sie nie zobaczy, auto musi byc idealnie czyste oraz miec mocna latarke lub halogen

 

dosc obszerny watek jest w dziale B6 na temat tej delikatnej korozji

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale pitu pitu co? Co z tego co powiedziałem, to "pitu pitu"? Ja mam swojego od ponad pół roku, auto z 98 i nic się nie dzieje. Nie wiem jak po faceliftingu, może podobny problem jak był w mercedesie z tych lat, że do procesu produkcji przystąpili księgowi i firma zaczęła oszczędzać na wszystkim?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

te pitu pitu to faktycznie moglem sobie darowac... ja swoja opinie wyrazilem z perspektywy mego auta, nie wiem jak wyglada korozja w 3B, a baziwac na opiniach innych uzytkownikow nie chce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w passatach po lifcie nie ma ocynku na masce i tylnej klapie kombi. ja mam swojego paska od 2 lat i tez się z nim nic nie dzieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A maska w polifcie nie jest aluminiowa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie jest aluminiowa i u mnie już się czepił szkorbut :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności