Gość krzysieksa Zgłoś #1 Napisano 5 Maja 2008 Witam. Słyszałem, że passaty po roku 2001 tj 3BG mają "lekko" zmodyfikowane przednie zawieszenie przez co jest mniej awaryjne (???) Czy jest to prawda?? :591: Czy ktoś się może orientuje co się zmieniło w modelu 3BG względem poprzedniego (oczywiście pomijając lifting nadwozia) Mam mały dylemat co wybrać.... A6 99-00r 1,9 110KM, A4 00-01 TDI 115KM czy może Passata 01-03 TDI 131KM ? Jeśli potwierdzi se to, że zawiecha lekko została zmodyfikowana po roku 2001 to decyzja padnie właśnie na Paska. Generalnie za Paskiem przemawia: -mocniejszy diesel niż w Audi w moim przedziale cenowym (131 KM) -młodszy rocznik -skrzynia 6cio biegowa -lampki xenonowe :6:57: -no i chyba najważniejsze - przednie zawieszenie... było jakoś modyfikowane czy od roku 1996 do 2006 było montowane w niezmienionej formie????? Lecz mam też pewne wątpliwości co do korozji w Pasku Byłem wczoraj na giełdzie oglądałem tylko paski 3BG i A6 i stwierdzam, że po dłuższych oględzinach jest sporo poskaów z korozją mniej lub bardziej zaawansowaną Przeważnie tylne klapa oraz wszelkiej maści odpryski lakieru Nawet i tamte paski były tłuczone ale i widziałem 4 szt A6 bite i nieudolnie naprawione ale jakoś tam ruda nie wylaziła W żadnym (starszym od Passata) A6 pomimo odprysków nigdzie nie było ani jednej cętki rudej... aha i jeszcze jedno.... czy dużo słabszy jest diesel 101 konny od 131 ?? Na "papierze" wygląda to, że powinien być sporo słabszy a jak to jest w rzeczywistości?? ktoś może jeździł wersja 101 i 131 konną?? ... i jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie: napinacz hydrauliczny paska rozrządu był montowany w każdym dieslu 3BG?? W jakich latach zastąpiono hydrauliczny mechanicznym? Jaki koszt jest napinacz mechanicznego i hydraulicznego ?? P.S Szukalem w szukajce i przyznam, że kilka wieczorów pośiwecilem na czytanie lektury ale wszystkich moich wątpliwości szukajka nie rozwiała...więc proszę o kilka słów na wyżej zadane pytania pozdro :655: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #2 Napisano 5 Maja 2008 W kwestii bezpieczeństwa jakieś zmiany chyba nastąpiły, jednak nie chcę udawać profesora dlatego ograniczę się do linków: - 3B http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_1997/4.aspx - 3BG http://www.euroncap.com/tests/vw_passat_2001/92.aspx Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #3 Napisano 5 Maja 2008 zmieniono podobno dostawce tu zacytuje kolege z forum hha "W zawieszeniach 3B i 3BG w zasadzie nie ma żadnych różnic w latach 1997 do 2004. Poprostu do 3BG został przez VW-Audi zmieniony dostawca elementów z Febi na Lemforder a te zmienił materiał. Pierwsze 3B miały metalowe wachacze a 3BG od początku probukcji miały już aluminiowe. Również Lemforder produkował dużo trwalsze i sztywniejsze gałki w wachaczach. Jeżeli mamy się już dopatrywać jakiejś różnicy w wachaczach to z początkiem roku 2004 wprowadzono delikatną zmianę wachacza dolnego przedniego prostego po obu stronach. Tam gniazdo osadzenia amortyzatora jest o około 1cm niższe i jest minimalnie inny wygląd gałki. Jednak osobiście znam przypadki, gdzie spokojnie podchodził wachacz z wczesniejszych lat i nie widać było żadnej różnicy w prowadzeniu auta." a tu link do takiego samego tematu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=19799&highlight=zawieszenie+3BG ja jezdze 131 konnym passkiem i ojciec ma 90konnego i jest duza roznica a napinacz hydrauliczny chodzi ci o to gowienko drogie ok500zl kosztuje niedawno wymienialem u ojca tego nie ma albo jest duzo tansze (moge sie mylic nie jestem fenomenem) wiem ze jak u mnie wymienialem rozrzad to zaplacilem duzo wiecej niz ojciec przez ten jeb.... napinacz a co do audi to audi ma ocynk kolega ma audi 80 z 89roku i nie widac rdzy a passat z tego roku pewnie juz by go nie bylo . w koncu za cos sie placi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #4 Napisano 5 Maja 2008 przede wszystkim dodali jakies 200 kg wzmocnien bo taka jest roznica wagi z 3B zreszta odbilo sie na testach zderzeniowych Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #5 Napisano 5 Maja 2008 Ja mam paska z 2003r. z listopada i mam już napinacz mechaniczny, faktycznie jest dużo tańszy rozrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #6 Napisano 5 Maja 2008 chyba nie bardzo passat B5 3B 1,9TDI AHU 90KM wazy 1420kg a passat B5 3BG 1,9TDI AVF 131KM wazy 1480kg. rozna waga jest ale miedzy roznymi silnikami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #7 Napisano 5 Maja 2008 a moj AVF 1610kg Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #8 Napisano 5 Maja 2008 pewnie dlatego ze masz 4motion Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
remlus Zgłoś #9 Napisano 5 Maja 2008 Zawieszenie jest zmienione bo zmieniono jak Hha napisał dostawcę części. Co do trwałości to mój pasek po liftingu zrobił juz 200 tyś i jedyna rzecz jaką robiłem ( w zeszłym tygodniu) to tuleja za 200 zet z wymianą, tyle że mój to kombi, więc z tyłu belka również trwała bardzo. Silnik 130 KM jest wyraźnie silniejszy od 101 KM, ale jak depniesz te 101 KM w dieslu to będziesz zaskoczony jak to idzie. Jak znajdziesz 130 KM to bierz, jak nie 101 KM w zupełności wystarczy. Rdza nie powinna się w pasku pojawić i na pewno nie jest to problem w passatach chyba że auto ma wypadkową przeszłość. Passaty z lat 2001 - 2003, a takie zdaje się ciebie interesują mają ten nieszczęsny hydrauliczny napinacz paska. Problemem w twoim przypadku jest jak znaleść egzemplarz w miarę dobrym stanie, bezwypadkowy z oryginalnym przebiegiem i to niezależnie od tego czy wybierzesz passata czy audi. Być może szukał będziesz długo mimo że ofert wydawałoby się masę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pol7777 Zgłoś #10 Napisano 5 Maja 2008 a co do audi to audi ma ocynk kolega ma audi 80 z 89roku i nie widac rdzy a passat z tego roku pewnie juz by go nie bylo . w koncu za cos sie placi Przecież passat też jest w ocynku!!! Nic nie ma prawa rdzewieć do póki nie bylo w naprawie blacharskiej!!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość kazik gdz Zgłoś #11 Napisano 6 Maja 2008 Zawieszenie jest zmienione bo zmieniono jak Hha napisał dostawcę części. Co do trwałości to mój pasek po liftingu zrobił juz 200 tyś i jedyna rzecz jaką robiłem ( w zeszłym tygodniu) to tuleja za 200 zet z wymianą, tyle że mój to kombi, więc z tyłu belka również trwała bardzo. Silnik 130 KM jest wyraźnie silniejszy od 101 KM, ale jak depniesz te 101 KM w dieslu to będziesz zaskoczony jak to idzie. Jak znajdziesz 130 KM to bierz, jak nie 101 KM w zupełności wystarczy. Rdza nie powinna się w pasku pojawić i na pewno nie jest to problem w passatach chyba że auto ma wypadkową przeszłość. Passaty z lat 2001 - 2003, a takie zdaje się ciebie interesują mają ten nieszczęsny hydrauliczny napinacz paska. Problemem w twoim przypadku jest jak znaleść egzemplarz w miarę dobrym stanie, bezwypadkowy z oryginalnym przebiegiem i to niezależnie od tego czy wybierzesz passata czy audi. Być może szukał będziesz długo mimo że ofert wydawałoby się masę. ja mam passata przed liftingiem a zawieszenie mam oryginalne z 1999 roku lemfordera . Coś chyba jest tu nie tak z tą teorią ( Mój ma najechane 170 tys a w zawieszeniu ma jeszcze kilka oryginalnych wachaczy lemfordera Tzn ze zawieszenie , a dokładnie jego dostawce zmieniono predzej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #12 Napisano 6 Maja 2008 Passaty z lat 2001 - 2003, a takie zdaje się ciebie interesują mają ten nieszczęsny hydrauliczny napinacz paska u mnie przy wymianie rozrządu okazało się, że również nalezy wymienic napinacz - po znajomości dałem 450pln za INA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sledziu Zgłoś #13 Napisano 6 Maja 2008 Wracając do różnic: Lepsze wypsoażenie wersji podstawowoych Inne zegary na desce rozdzielczej gorsze swiatła mijania to tyle ode mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marecek Zgłoś #14 Napisano 6 Maja 2008 gorsze swiatła mijania to chyba właśnie odwrotnie... bo 3B w ogóle nie świecą, a w 3BG były już soczewki Z kosmetycznych tematów dodać można jeszcze, że zmieniło się ciut wnętrze: dodali jedną wtyczkę w zegarach (żeby nie podmieniać) i zmienili ich kolor na niebieski z czerwonymi wskazówkami (są conajmniej 3 odmiany nowych liczników) zmienili podłokietnik (na szerszy, fajniejszy i dodany w standardzie od wersji trendline w górę ;P), skrócono gałkę zmiany biegów o jakieś 2-3 cm (na oko ) przeniesiono gniazdo komputera pod kierownicę. i pewnie jeszcze kilka innych subtelnych różnic, o których wiedzą tylko posiadacze jednego i drugiego auta... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lookas76 Zgłoś #15 Napisano 6 Maja 2008 Passaty z lat 2001 - 2003, a takie zdaje się ciebie interesują mają ten nieszczęsny hydrauliczny napinacz paska. . Od 2003 był już mechaniczny a nawet od 2002, pod warunkiem że auto modelowo 2003. Ja mam paska z czerwca 2002, modelowy 2003 i już mam napinacz mechaniczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2008 zmienili podłokietnik (na szerszy, fajniejszy i dodany w standardzie od wersji trendline w górę ;P), W ogole zostala zmieniona cala konsola miedzy fotelami-przycisk od wlewy paliwa zostal z nij przeniesiony na drzwi kierowcy. Oprocz tego na drzwiach w 3BG przybyl przycisk od otwierania tylnej klapy (z uwagi na to, ze zamek w 3BG jest juz elektryczny, a nie mechaniczny jak to bylo w 3B). A tak w ogole-jak otworzycie maske w 3BG, to macie ladna pokrywe podszybia i calej przegrody miedzy podszybiem a komora silnika-w 3B tego nie ma (aku jest odsloniety). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach