Gość zylajr82 Zgłoś #1 Napisano 2 Maja 2008 Witam Przeszukałem forum,i nie mogę znależć odpowiedzi na moje pytanie Ostatnio podczas jazdy pękł mi przewód od chłodnicy. Po wymianie przewodu(wylalo się dość dużo płynu)i dolaniu płynu temp silnika w mieście wynosi ok 100 st natomiast poza miastem oscyluje wokół 90.Wentylator załącza się przy minimalnym przekroczeniu 90st.Słyszałem że powinienem odpowietrzyć w takim przypadku układ.Jak to zrobić?Mam jeszcze małe pytanko,a mianowicie po zatrzymaniu samochodu sprawdzam płyn chłodzący,a tam wygląda jakby było bardzo mało,poziom wyrównuje się dopieru po odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #2 Napisano 2 Maja 2008 Napisze ci tak jak jest w ksiazce WKŁ sam nigdy tego nie robilem 1. Zdjac korek ze zbiornika wyrownawczego 2. Spuscic ciecz przez dolny przewod chlodnicy przy termostacie 3. Zacisnac obejme dolnego przewodu chlodnicy 4. Wlac ciecz do znaku zbiornika wyrownawczego (znak poziomu cieczy zimnej) 5. Zamknac zbiornik wyrownawczy i uruchomic silnik, ktory w celu odpowietrzenia ukladu chlodzenia powinien pracowac, az dowylaczenia wentylatora. 6. Sprawdzic poziom cieczy i ewentualnie uzupelnic jej ilosc do znaku Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #3 Napisano 2 Maja 2008 VW nie odpowietrza swoich układów chłodzenia. Nalewamy płyn i uzupełniamy pojawiające się ubytki. To wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #4 Napisano 2 Maja 2008 VW nie odpowietrza swoich układów chłodzenia.Nalewamy płyn i uzupełniamy pojawiające się ubytki. To wszystko. JAFO ja napisalem to co jest w ksiazce pewnie ja masz wiec zobacz na stronie 69 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
two_pac Zgłoś #5 Napisano 2 Maja 2008 Toc twój cytat z książki WKŁ potwierdzaz w 100% to co napisał Jafo czyli można powiedziec, że odpowietrza się sam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
multi Zgłoś #6 Napisano 2 Maja 2008 dlateg w pierwszym poscie zaznaczylem ze pisze z ksiazki niech chlopak przeczyta i wyciagnie wnioski:D Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #7 Napisano 2 Maja 2008 JA wymienialem niedawno termostat i zrobilem jak w ksiazce tez zalalem plyl i wlaczylem az do uruchomienia wentylatora wtedy widac ze zasysa plyn i odpowietrza go jak odkreca sie kurek. Tylko uwazaj bo jest nagrzany i ucieka bokami takze delikatnie odkrecaj i jak zacznie zygac to spowrotem dokrec tak ze dwa trzy razy dla pewnosci. No i oczywiscie trzeba bedzie dolac plyn bo ciagnie go do duzego i go brakuje ale to jak wylejesz calkowicie plyn. W twoim przypadku jak masz czas to uruchom silnik i czekaj az zalaczy sie wentylator i wtedy odkrec korek a jak nie to po jezdzie jak sie nagrzeje tylko nie wylaczaj silnika. Powodzonka . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #8 Napisano 3 Maja 2008 5. Zamknac zbiornik wyrownawczy i uruchomic silnik, ktory w celu odpowietrzenia ukladu chlodzenia powinien pracowac, az dowylaczenia wentylatora. IMO nie należy zakręcać zbiorniczka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #9 Napisano 3 Maja 2008 Powtarzam. Przy wszelkich pracach na układzie chłodzenia po napełnieniu płynem układu uruchamiamy silnik i dolewamy płyn do zbiorniczka w trakcie jego ubywania. Mam e-książkę, ale nie zaglądam do niej w tak błahych sytuacjach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zylajr82 Zgłoś #10 Napisano 6 Maja 2008 Hmm To chyba nie problem z odpowietrzeniem.Wywaliło mi wąż od chłodnicy 2 raz...Nie ma z czego skracać..hehe.(stałem w korkach - temp ok 100 C)Byłem u mechanika.Ponoć obieg jest,tyle że nie taki jak powinien być..Wstępna analiza to termostat,choć wspomniał coś o nieszczęsnej uszczelce pod głowicą,która jest również jedną z możliwośći. W czwartek jadę wymienić to pierwsze,i mam nadzieję że to koniec.Dzięki za dotychczasową pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #11 Napisano 7 Maja 2008 Jeżeli w układzie robi się aż takie ciśnienie że wywala węże to na termostacie się nie skończy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
demondi Zgłoś #12 Napisano 7 Maja 2008 Jeśli masz nie wymienianą chłodnicę czyli leciwą może już być niedrożna tak jak powinna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #13 Napisano 8 Maja 2008 Jeżeli w układzie robi się aż takie ciśnienie że wywala węże to na termostacie się nie skończy w 100% się zgadzam. mi też w silniku robiło się duże ciśnienie i puszczały węże na łączeniach. Na termostacie się nie skończyło Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zylajr82 Zgłoś #14 Napisano 8 Maja 2008 To znaczy,na czym może się skończyć??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #15 Napisano 8 Maja 2008 To znaczy,na czym może się skończyć??? Pomysl. Czy mechanik nie wspominal Ci przypadkiem cos o uszczelce pod glowica??? Tez robilo mi sie cisnienie w ukl. chlodzenia sprawdzilem termostat i dzialal prawidlowo, po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze jest krzywa i trzeba bylo planowac. Dzisiaj wlasnie odebralem paska z warsztatu po wymianie uszczelki, i cisnienia juz nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wagabunda Zgłoś #16 Napisano 9 Maja 2008 nie zawsze się odpowietrzy samo, metoda jest taka napełniasz płyn do chłodnicy poprzez zbiorniczek wyrównawczy, następnie odkręcasz opaskę zaciskową przewodu górnego przy chłodnicy wlewasz do oporu i po sprawie. Taką metodę stosuje mój mechanior we wszystkich paskach b3 i b4. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zylajr82 Zgłoś #17 Napisano 11 Maja 2008 Wymieniłem termostat Jak narazie to po nagrzaniu trzyma minimalnie ponad 90C.W czasie jazdy chlodzony powietrzem trzyma troszkę ponad 70,w mieście 90c.Narazie obserwuję,widać poprawę, i oby koledzy nie pojawił się problem wspomnianej uszczelki...Byłem dzisiaj na zlocie VW w Gdyni,i się zawiodłem,bo nie było do obejrzenia żadnego paska B3. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #18 Napisano 11 Maja 2008 Źle założony termostat. Na postoju i w czasie jazdy ma trzymać 90 st. C. Albo termostat nie trzyma temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zylajr82 Zgłoś #19 Napisano 11 Maja 2008 W zasadzie to była "SPEED MANIA"ale przeważały VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 11 Maja 2008 Wymieniłem termostatByłem dzisiaj na zlocie VW w Gdyni,i się zawiodłem,bo nie było do obejrzenia żadnego paska B3. Pozdrawiam Ale stały poza gosirem, np mój JAFO obstawiałbym jednak wadliwy termostat, teraz dopiero trzyma u mnie w miarę dobrze a testuję trzeci, który i tak musiałem modyfikować bo już pod światło było widać że ma prześwity-masówka bez kontroli jakości chyba. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach