Skocz do zawartości
shel82

Rozpoznanie sterownika ECU?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałbym sie dowiedzieć jaki model sterownika dokładnie posiadam, jak go rozpoznać?

Naczytałem się kilkunastu postów i nic,

Passat - B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB) - 2001', dodam tylko, że na samym sterowniku nic nie jest napisane, dobrałem się do wnętrz:

thum_1764548185b5ee0a0f.jpg

 

Aha, najważniejsze po dobraniu się do sterownika zaóważyłem, że eeprom 24C02 był lutowany, więc auto miało robiony remap - chyba?

tego nie jestem pewien, w wolnym czasie chcę wylutować i zczuytać eeprom i porównać z jakimś innym...

 

Scaliłem 2 posty. Używaj opcji 'edytuj'. Dzięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aha, najważniejsze po dobraniu się do sterownika zaóważyłem, że eeprom 24C02 był lutowany, więc auto miało robiony remap - chyba?

tego nie jestem pewien, w wolnym czasie chcę wylutować i zczuytać eeprom i porównać z jakimś innym...

 

To pewnie byl juz dlubany. Sprawdz na VAG jakie masz oznaczenie sterownika albo odczytaj eeproma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Po co otwierałęś ten sterownik - on się programuje przez OBD2

2. Tam masz Flash a nie Eprom

3. Zdjęcie za słabej jakości żeby ocenić czy był lutowny ale podeślij lepsze to Ci powiem .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że był lutowany ten eeprom to potrafię rozpoznać (bo jestem elektronikiem i sam lutuje ;)), ale zastanawia mnie po co był lutowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lutowany był ze względu na immo ...dlaczego ?? tego nie wiem ..przyczyn moze być wiele

to czy był dłubany program mozna sprawdzić porównując do ori ...trzeba zgrać zawartość flash

sam numer mozesz sprawdzić vagiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm, ale w moim roczniku podobno immo siedzi w tablicy, a nie w ECU i tu zgłupiałem!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podobno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podobno

 

to jak jest? w ECU czy w tablicy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie mialem lutowany mimo ze mozna programowac prze OBD. alarm odcinal dostep do kompa po wylaczeniu zaplonu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja u siebie mialem lutowany mimo ze mozna programowac prze OBD. alarm odcinal dostep do kompa po wylaczeniu zaplonu.

 

Jak będe miał więcej czasu to wylutuje i zczytam zawartość wtedy będzie co prównywać ;)...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to jak jest? w ECU czy w tablicy?

tu i tu,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tu i tu,

 

Ok, dzięki, a mam jeszcze pytanie gdzie dokładnie szukać immo? ponieważ jak otorzyłem bezpieczniki i w głębi mam straszny bajzel, właściciel przede mną dokładał dwa alarmy i jeszcze jakieś ustroństwo i tu pytanie w jakiej obudowie jest elektronika immo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w tym modelu immo to licznik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w tym modelu immo to licznik

 

a dysponujesz może zdjęciem płyty licznika od strony laminatu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm i ja tu nie wiedzę żadnego eepromu, który przechowywał info o immo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm i ja tu nie wiedzę żadnego eepromu, który przechowywał info o immo?

Pytanie jeszcze w którym miejscu w eepromie jest zapisana wartość immo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

taki licznik robi sie po kablu nic nie trzeba lutowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taki licznik robi sie po kablu nic nie trzeba lutowac

 

jeżeli znałbym dokładny adres pod jakim zapisany jest pin, to nic nie stoi na przeszkodzie wylutowac eeprom i podlaczyc go za pomoca chociazby PonyProga i zczytac to co nas interesuje - po co kupować drogie kable - to jest rozwiazanie dla lamerow!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po co wywazac otwarte drzwi,jak sie robi w bialych rekawiczkach,z ecu mozna zczytac pin

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności