Gość bayer Zgłoś #1 Napisano 29 Kwietnia 2008 Witam, może ktoś z kolegów miał podobny problem i może mi pomóc. zepsuła się pompa wysokiego ciśnienia a dokładnie silnik tej pompy, kupiłem używkę, ale trafiłem też na zepsutą, więc kupiłem następną (stając się szczęsliwym posiadaczem trzech pomp) jednak różnica polega na tym, że czujnik ciśnienia jest w pompie hamulcowej, a nie jak u mnie w pompie wysokiego ciśnienia. wieć mając już dobry silnik przełożyłem go do mojej starej pompy wysokiego ciśnienia, (która wcześniej była dobra bo jak już sliniczek zaskoczył to działało) odkręcając 2 śruby i uszczelnienie. wszystko się kręci, ale pompa nie wytwarza ciśnienia. wogóle nie zasysa płynu do środka i tym bardziej nie " tłoczy" go dalej. tym sposobem przećwiczyłem moje 3 pompy i każda nie działa. jestem pewnien że dobrze złożyłem sprzęgiełko i pompa się kręci. jest może szansa to uruchomić? może odłączenie pompy od silnika (nie rozebranie jej) dyskwalifikuje ją do dalszego użytku? . jest to pompa rotacyjna i powinna się chyba sama odpowietrzyć, na początku pracy siła odśrodkowa wypycha tłoczki (kulki) na zewnątrz a później pomaga im ciśnienie płynu dostarczone specjalnym kanałem pod tłoczki i tutaj jest chyba problem bo tłoczki są schowane cały czas. nie mam już pomysłu pasek stoi rozebrany, a nie chcę kupować następenej i być kolekcjonerem pomp ABS. pomóżcie i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #2 Napisano 29 Kwietnia 2008 witaj, moim zdaniem kupiłeś starą pompe, od stycznia 1990 r czujnik ciśnienia (który był wcześniej montowany na końcu pompy hamulcowej) jest mocowany w pompie hudraulicznej.w przypadku montowania pompy hydraulicznej nowego typu z pompą hamulcową starego typu należy bezwzględnie zamontować czujnik na pompie hydraulicznej i zaślepić otwór w pompie hamulcowej. proponuje sprawdzić czy dobrze masz zaślepiony ten otwór po czujniku. niewiem czy wogóle ci w czymś pomogłem...a może coś nie tak z zespołem zaworów elektrycznych albo akumulator ciśnienia (ta grucha) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Savczuk Zgłoś #3 Napisano 26 Sierpnia 2010 Witam, wszystkich, odkopię trochę temat, otóż u mnie sytuacja wygląda podobnie: Spaliła mi się pompka elektryczna która pompuje ciśnienie w układ, wymieniłem ją (samą pompkę), po podłączeniu słychać że bzyczy, ale nie pompuje, czy jest jakiś specjalny sposób żeby to odpowietrzać żeby pompka zassała płyn? Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Może ktoś dysponuje zdjęciami jak to powinno być złożone. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matrix_PL Zgłoś #4 Napisano 27 Sierpnia 2010 Savczuk odkręć gruszkę z azotem i zalej tam kilka kropli hydrolu lub po prostu zaślep palcem miejsce po gruszce palcem i nie ktoś poda zasilanie na pomp (przekręci kluczyk), u mnie pomogło i zassało płyn. później zakręcasz gruchę i działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Savczuk Zgłoś #5 Napisano 28 Sierpnia 2010 Dziękuję za zainteresowanie tematem, udało mi się z tym uporać w bardzo prosty sposób, trzeba dać ciśnienie na pompę, żeby wtłoczyło do niej płyn, ja miałem pompę wyjętą i pompowałem bezpośrednio do niej, ale przypuszczam że jak poda się ciśnienie na zbiorniczek płynu hamulcowego będzie ten sam efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lebow Zgłoś #6 Napisano 28 Sierpnia 2010 przypuszczam że jak poda się ciśnienie na zbiorniczek płynu hamulcowego będzie ten sam efekt. Nie miałem takiego przypadku ale dobrze dedukujesz, podczas poprawnej pracy tej pompki poziom płynu obniża się ,fachowo też sie odpowietrza hamulce wytwarzając ciśnienie w zbiorniczku płynu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Savczuk Zgłoś #7 Napisano 28 Sierpnia 2010 Dzięki matrix_PL w ten sposób nie próbowałem, ale możliwe że też dałoby radę, skoro u Ciebie zadziałało, będzie to dobra rada na przyszłość dla innych, bo ja nie nie mogłem znaleźć nigdzie opisu jak to odpowietrzać i musiałem sam do tego dojść. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
fraser Zgłoś #8 Napisano 30 Sierpnia 2010 (edytowane) Savczuk, opisz dokładnie jak to zrobiłeś. Próbowałem sposobem Matriksa, ale nie pomogło. Czym wtłoczyłeś płyn do pompy? Ja wciskałem strzykawką w ten elastyczny wężyk, próbowałem też dmuchać w zbiorniczek narządem gębowym, ale bez sukcesów:wstyd A może trzeba przy tym odkręcić tylne odpowietrzniki, żeby powietrze miało którędy wyjść? Edytowane 30 Sierpnia 2010 przez fraser Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Savczuk Zgłoś #9 Napisano 30 Sierpnia 2010 Ja miałem wyjętą pompkę, więc tłoczyłem bezpośrednio do niej kompresorkiem takim małym (dmuchać też próbowałem ale niestety nie dałem rady), najlepiej odkręć przewód (na tyle żeby powietrze miało gdzie uchodzić), który wchodzi z tej elektrycznej pompki do pompy hamulcowej (jest z lewej strony pod zbiorniczkiem płynu) powietrze musisz dmuchnąć w zbiorniczek płynu jakimś kompresorkiem. Musisz dopasować zakrętkę do zbiorniczka i wstawić w nią taki zaworek, jak do kół w samochodzie, tam podłączasz kompresor i jedziesz (nie przesadź z ciśnieniem), oczywiście pompka ma być włączona żeby jednocześnie pompowała. jak zassie i z odkręconego przewodu będzie leciał płyn, zakręcasz przewód odłączasz kompresor i zaczynasz odpowietrzać już na kołach, oczywiście na włączonym zapłonie wszystko się dzieje. Powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach