Gawial Zgłoś #1 Napisano 26 Kwietnia 2008 Witam Przy zmianie oleju trochę przedobrzyłem i zalełem nieco więcej.Jakieś 2-3 milimetry ponad maxa.Czy jazda z z takim poziomem czymś grozi.I czy jest jakiś inny sposób na zmniejszenie stanu niż zlanie go poprzez korek spustowy?Wydaje się mi że będzie problem ze spuszczeniem takiej niewielkiej ilości.A może nie... prosze o radę i opinie.Dodam jeszcze że po wymianie nasiliło się klekotanie zaworów,które mija po przejechaniu jakieś 5 km.Na starym oleju tego nie było.Zalałem mineralnym Liquli Moly MOS2 - 15W40 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #2 Napisano 26 Kwietnia 2008 zostaw. spali go. tylko nie szalej z butem na zimnym oleju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
artuj Zgłoś #3 Napisano 27 Kwietnia 2008 Ostatnio też mi mechanicy przelali oleju, dowiedziałem się o tym przez przypadek bo przy odpaleniu na drugi dzień zaleciało z tyłu białym dymem i obawiałem się najgorszego. Olej uciekł w moim przypadku chyba odmą i zatrzymał się na MAX. Można też zawsze próbować wyciągać strzykawką przez bagnet nadmiar. Jeżeli Twój samochód posiada katalizator to jest to raczej jedyna rzecz która mogła ucierpieć. Zazwyczaj po pewnym czasie olej powinien się w nim wypalić, jednak może też dojść do jego trwałego uszkodzenia. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #4 Napisano 27 Kwietnia 2008 zaopatrz się w rureczkę i strzykawkę. zakładasz rurkę na końcówkę strzykawki, uszczelniasz, drugi koniec rurki wkładasz w otwór (tam gdzie się leje olej) i odsysasz pożądaną ilość. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krzysiek-lex Zgłoś #5 Napisano 27 Kwietnia 2008 raczej załóż wężyk na strzykawke i odeśsij przez bagnet, a ogólnie to trzeba unikać przelewania stanu oleju bo potem ten olej musi gdzieś uciec.a 2-3 mm ponad maxa to troche już jest biorąc pod uwage że lejemy po międzi min a max, czyli jak mi się wydaje przelane ok 2-3 setki (chyba) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przem735 Zgłoś #6 Napisano 6 Listopada 2009 Matematyczna informacja, po stwierdzeniu (niestety dopiero w dmou), nadmiaru oleju nalanego w warsztacie zabrałem się za odsysanie. Miałem 5 mm powyżej max poziomu. Odsysałem wężykiem plastikowym za pomocą jedynej dostepnej ssawki - ustami . Ściskałem końcówkę i do butelki po piwie . Kiedy wyssałem do poziomu max, miałem prawie pełną butelkę 0.5 litra po złocistym trunku... Teraz już wiem, czemu mi nie oddał baniaka, w końcu 5litrowy był. Czyli wlał wszystko!! Co za ludzie?!?! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomi 1.8 lpg Zgłoś #7 Napisano 8 Listopada 2009 zbyt duzy poziom oleju moze uszkodzić silnik nie tylko katalizator Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JACU6X6 Zgłoś #8 Napisano 8 Listopada 2009 Ciekaw jestem co sie uszkodzi ja lałem 2l ponad stan jak pasek żłopał po 3l na tysiaka oczywiscie w silniku 9A i nic się nie działo a jak schodził tak że na miarce nic nie było to zaczynal się tłuc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk Zgłoś #9 Napisano 14 Listopada 2010 Mam podobny problem, tez muszę odessać trochę oleju, węzyk i strzykawka to dobry pomysł, tylko mam pytanie: gdzie taki wężyk kupić? To się jakoś fachowo nazywa np w aptece? Gdzie tego szukać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kosiad Zgłoś #10 Napisano 15 Listopada 2010 gdzie taki wężyk kupić? Cienki wężyk kupisz w każdym sklepie motoryzacyjnym, a resztę w aptece tzn strzykawkę. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #11 Napisano 15 Listopada 2010 Mam podobny problem, tez muszę odessać trochę oleju, węzyk i strzykawka to dobry pomysł, tylko mam pytanie: gdzie taki wężyk kupić? To się jakoś fachowo nazywa np w aptece? Gdzie tego szukać? tylko dlaczego masz go za duzo ? zaleles zbyt duzo czy przyblo samo ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #12 Napisano 15 Listopada 2010 W innym wątku napisał, że sam za dużo nalał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk Zgłoś #13 Napisano 15 Listopada 2010 Moja głupota i sugerowanie się instrukcją, miałem bardzo mało oleju, w instrukcji było napisane, że przy tym stanie dolać 1 litr oleju, dolałem 0,6 a poziom mi wskoczył 5 mm ponad stan maksymalny... przedobrzyłem. Dziękuję za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #14 Napisano 15 Listopada 2010 w instrukcji było napisane, że przy tym stanie dolać 1 litr oleju, dolałem 0,6 a poziom mi wskoczył 5 mm ponad stan maksymalny... przedobrzyłem. Następnym razem sprawdzaj na równej powierzchni i chwile poczekaj po tym jak zgasisz silnik. Nie wierze że ze stanu minimum po dolaniu 0,6 litra zrobił się nadstan. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotrekkk Zgłoś #15 Napisano 15 Listopada 2010 Auto w garażu stało kilka godzin, więc wszystko ściekło, zobaczyłem, że tak mało jest i dolałem 600 ml i nagle patrze, że mam za dużo. W międzyczasie dowiedziałem się, że od stanu min do max jest 800 ml, więc faktycznie dziwna sprawa. Zresztą powiem Wam szczerze, że ten bagnet w B6 to jest do du**, no bo jak inaczej nazwać sytuację, w której bagnet jest cały koloru czarnego i olej również jest czarny... to wiecie ile tam widać... teraz to już zaczynam wątpić ile było na początku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach