Gość DamageMaxik Zgłoś #1 Napisano 25 Kwietnia 2008 Witam, zauważyłem pęknięcie na kolektorze wydechowym, na rurze na której jest (prawdopodobnie) czujnik. Pęknięcie otacza sie bialym nalotem. W samochodzie nie czuc spalin, nie widać też przy pracującym silniku żeby spaliny wylatywały. Ogólnie cały kolektor wyglada jak obstukany młotkiem, żeliwo pokruszyło się ale poza tym jednym pęknięciem nie widac innych. Co dalej? Żeliwa sie nie spawa, warto wymieniac? Na allegro są od A4 od 80 do 250zł. Czy to peknięcie moze zwiekszac spalanie i odejmowac "moc"? Silnik 1.6 bez turbiny, mułowaty i paliwożerny niesamowicie - zima 14-16 literków benzyny (miasto-krótkie dystanse), teraz lato 10-12 po mieście. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kear Zgłoś #2 Napisano 11 Maja 2008 to dużo Ci pali. Mój ok 9-10 po mieście. Może od pęknięcia masz takie spalanie. Moc traci - kiedyś miałem mitsubishi, pękł kolektor i strasznie go zamuliło, spawany był 2 razy + pociągnięty jakąś specjalną pasą na pęknięcia kolektora i odzyskał moc, ale pojeździłem nim 4-5 tys km i sprzedałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Siwy86 Zgłoś #3 Napisano 11 Maja 2008 Racja zdecydowanie za duzo Ci pali...jeszcze kwestia jak jezdzisz, mi przy dynamicznej ( krecenei do 4 ,5 tyś obrotów) jezdzie pali do 14 litrów w miescie,a przy sokojnej 11, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #4 Napisano 12 Maja 2008 . niesamowicie - zima 14-16 literków benzyny (miasto-krótkie dystanse), teraz lato 10-12 po mieście. Pozdrawiam. Mialem identyczne spalanie w swoim A4 1.6ADP i nie sluchaj ze cos nie tak z twoim autem,ja w trasie zchodzilem na 7.1 na 100km wiec nie mozliwe ze cos sie dzialo.Miasto lato nie moglem zejsc ponizej 12,zima 15l na krótkich dystansach.Jest to za slaby silnik to takiej budy,wolno sie nagrzewa w zimie dlatego takie spalanie.wiec albo sprzedaj albo pomysl nad LPG. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Kear Zgłoś #5 Napisano 12 Maja 2008 Zależy też jakie miasto w mniejszym mieście spalanie na 100km wychodzi większe tak myślę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #6 Napisano 19 Kwietnia 2010 Ja u siebie mam ahl zagazowanego sekwencja landi renzo i spala srednio 10-11litrow gazu. Natomiast co do kolektora, mozesz smialo spawac, wyjdzie cie duzo taniej niz kupno uzywki. U siebie rowniez mam pekniety kolektor i to w dwoch miejscach i nie traci przez to na mocy ani jak widzisz spalanie jest rowniez dosc dobre. Moge ewentualnie na priv polecic dobrego spawacza w moich stronach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #7 Napisano 19 Kwietnia 2010 Ja u siebie mam ahl zagazowanego sekwencja landi renzo i spala srednio 10-11litrow gazu. Natomiast co do kolektora, mozesz smialo spawac, wyjdzie cie duzo taniej niz kupno uzywki. U siebie rowniez mam pekniety kolektor i to w dwoch miejscach i nie traci przez to na mocy ani jak widzisz spalanie jest rowniez dosc dobre. Moge ewentualnie na priv polecic dobrego spawacza w moich stronach Mysle ze kolega po prawie 2 latach juz sobie z tym poradzil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toto_20 Zgłoś #8 Napisano 19 Kwietnia 2010 moze i tak ale jak ktos ma z tym problem i szuka w wyszukiwarce, to z pewnoscia przyda sie takiej osobie ze jest taka mozliwosc aby kolektor zespawac, zabulic za spawanie 50zl zamiast kupowac uzywke za 300zl a przeciez i ona rownie dobrze po kilku tysiacach moze peknac... swoja droga to nieco dziwne ze w 1.6 te kolektory tak szwankuja, czyzby jakas wada fabryczna??? obejrzalem kilka fotek tych kolektorow i wszystkie byly pekniee w ty samym miejscu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dockers Zgłoś #9 Napisano 30 Czerwca 2010 To fakt - tak słyszałem, że to fabryczna wada, poza tym mój też jest pęknięty. Ale pomimo to nie zauważyłem spadku mocy. Spalanie 10l w mieście 6-7 poza nim. Od niedawna jednak zaczęła irytować mnie jedna rzecz. I nie wiem czy przyczyna nie leży w kolektorze. Mianowicie czy mógłby mi ktoś napisać, co powoduje taki odgłos (przepraszam za wyrażenie) pierdzenia przy przyśpieszaniu najczęściej od ruszenia z jedynki przez drugi bieg. Im mocniej przycisnę gaz tym bardziej to słychać. Przy 3000 tyś obr. zanika. Np.: w wąskich korytarzach takich jak wjazdy na poziom wyższy w podziemnym garażu przy otwartym oknie jak wjeżdżam pod górę na jedynce i dodaję gazu to wtedy to słychać najlepiej. Coś jakby odgłos z pod spodu samochodu albo przodu. Mnie kojarzy się to z układem wydechowym. Zaznaczę, że parę lat temu tego objawu nie było albo był cichszy. Z czasem - systematycznie (podejrzewam od zużycia) to się nasiliło, a teraz chciałem to wyeliminować. Stąd pomysł z pękniętym kolektorze. Może koledzy podsunęliby pomysł gdzie należałoby szukać ? Aha, sprawdzałem cały układ wydechowy i poza kolektorem brak jest rozszczelnień. Pozdrawiam Dockers Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
3kreciki Zgłoś #10 Napisano 30 Czerwca 2010 Te dziwne dźwięki mogą być od tego pękniętego kolektora. Ja mam podobnie, a do tego w kabinie czasami troszkę spalinami zalatuje jak mam nawiew lub klimę uruchomioną. Dodać muszę że pęknięcie pokazało się jak zagazowałem mojego "pasia". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pit2910 Zgłoś #11 Napisano 24 Sierpnia 2010 witam kolegów jestem nowy na forum ale problemy mamy te same pęknięty kolektor i pierdzenie zlokalizowałem pierdzenie jak kolega napisał i jest to w miejscu łączenia dwururki z katalizatorem ja mam taki karbowany element łączący te dwie rzeczy i sie rozszczelniło i pierdzi jak najęty niewiem jak u kolegi to wygląda ale warto sprawdzić. Pozdrawiam Piotrek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2010 panowie mam pytanie czy można spawać kolektor bez odkręcania go ?? bo szczerze śruby nie wyglądają za dobrze i troszkę się boje go wykręcać z góry dzięki za odpowiedz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #13 Napisano 30 Września 2010 wie ktoś czy nie ?? UP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinL Zgłoś #14 Napisano 1 Października 2010 (edytowane) panowie mam pytanie czy można spawać kolektor bez odkręcania go ?? bo szczerze śruby nie wyglądają za dobrze i troszkę się boje go wykręcać z góry dzięki za odpowiedz nie można... i nie nastawiaj się że będzie ok jak go pospawasz ponieważ i tak pęknie za jakis czas. proponuje od razu kupić nowy (niech nie kusi Cię cena używanego) gdyż używka też może lada chwila popękać . przerabiałem juz temat... niestety ani od 1.8 i innych silników nie pasuje... nowy ori z vw koszt.... 670 PLN (30 dyszki utargowalem ) powodzonka Edytowane 1 Października 2010 przez marcinL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #15 Napisano 10 Października 2010 no właśnie szukałem na eBayu kolektora i jest tylko jeden używany za 75funtow + 10 przesyłka ;| nawęd nie chce wiedzieć ile nowy kosztuje ehhh jak będę w Polsce to kupie nowy ---------- Post added at 11:37 ---------- Previous post was at 10:25 ---------- panowie a pytanko małe mam a jak bym obwiązał kolektor tym http://cgi.ebay.co.uk/EXHAUST-MANIFOLD-HEAT-WARP-TAPE-CERAMIC-FIBER-33FT-/160489132342?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item255de5d136 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #16 Napisano 10 Października 2010 patryk332Kolektor masz stalowy czy żeliwny bo szczerze mówiąc nie wiem jaki jest w tym silniku, jeśli żeliwny to raczej spawanie po ściągnięciu i wygrzaniu go, a jeśli tylko na dojazd do polski to i na aucie można zespawać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Fejb Zgłoś #17 Napisano 18 Października 2014 Witam Podpinam sie pod temat. Cos mi brzeczy przy przyspieszaniu. Takie dziwne pierdzenie w przedziale 1500-3000 tys dochodzace z pod maski. Obojetnie ktory bieg. Najbardziej 3 i 4 bieg, najbardziej to slychac. Na biegu jalowym do 6 tys silnik pracuje idealnie bez dziwnych dzwiekow. Jadac spokojnie np 100 na 5 biegu rowniez nic nie pierdzi. Czy to moze byc nieszczelnosc w wydechu? czy niestety sprzeglo lub skrzynia? Dzieki za pomoc! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomeckis Zgłoś #18 Napisano 16 Marca 2016 Hejka, nie chcę zakładać nowego wątku... Od kilku tygodni w moim 2.0 8V (AZM) śmierdzi na postoju spalinami. Byłem u magików od tłumików i 'wyśmiali' moją diagnozę, że mógłby to być pęknięty kolektor. Obejrzeli tylko układ od spodu i niby jakąś mini dziurkę przed ostatnim tłumikiem znaleźli. Ale jakoś nie chce mi się wierzyć, żeby dziurka będąca w tylnej części auta dawała smród w kabinie. 233kkm oryginalnego przebiegu, też byście odrzucili kolektor i szukali gdzie indziej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach