Skocz do zawartości
Gość Marcin1e

[B5] AVB 101KM+chip+turbo = 174 KM?

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie jak robiłem pierwszego softa to sprzęgło było jeszcze ori i dało radę te 140 KM ogarnąć, ale po drugim już w drodze z Bielska od Compotów poszłoooooo .

Ja jednak już przed drugim programem wiedziałem, że nie wytrzyma, a po wymianie na nowe na razie daje radę już dwa lata.

Pozostaje życzyć wytrwałości i zapału w dążeniu do dużej mocy oraz kasiury bo bez niej tylko drut i młotek zostaje :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy wymianie turbo z avb na awx czy avf potrzebna jest szybkozłączka z przejściówką. Gdzie to można dostać? jak to wygląda?

proszę o pomoc.

pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jesteś pewien że będzie pasować nie ma tam mowy o avb

będzie sam taka miałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
będzie sam taka miałem

:P jakiś szyfr :P

dzięki :ok nagrywam już sprawę :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podepnę się z tym pytaniem pod ten temat bo nowego nie ma sensu zakładać..

 

 

 

Mianowicie kupiłem śruby do jednomasu. Robiłem przymiarkę i na oko wkręcą się około 10 zwojów na śrubie, czy tam 10 obrotów jak kto woli.... Z kolei 10 zwojów śruby będzie to jakiś niecały centymetr jej długości. Mam obawy że mogą być za krótkie..... Co Wy radzicie ? Jutro postaram się dodać foto jak to wygląda.

 

 

EDIT

 

No i zrobiłem zdjęcia.... może się mylę ale wole zapytać bo sporo pracy przy wymianie a i w razie W gdyby się to zerwało to koszty idą w tysiące

 

Tak to wygląda.... prosiłbym baradziej zorientowanych kolegów o ocenę tarczy. I jakby ktoś miał w garażu starą tarczę 240mm ORYGINALNĄ to prosiłbym o zmierzenie szerokości tarczy tak jak na jednym ze zdjęciu gdzie jest wynik 34,05mm.

 

 

Chcę się za to wziąść bo graty pół roku już leżą.... jak widać.... ruda już dopadła niektóre elementy. Zapobiegawczo skropione olejem napędowym ale nie wiem czy nie przesadziłem smarując też tarcze Oczywiście przed montażem osuszę i odtłuszczę.

 

080620131097.jpg

080620131095.jpg

080620131094u.jpg

080620131093.jpg

080620131090.jpg

080620131089.jpg

080620131088.jpg

080620131087.jpg

080620131086.jpg

080620131085.jpg

080620131084.jpg

080620131083.jpg

080620131081.jpg

080620131080.jpg

080620131079.jpg

080620131078.jpg

080620131077.jpg

080620131076.jpg

080620131075.jpg

080620131073.jpg

080620131072.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To do 2 masa i 1 masa są inne śruby?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety tak. Jutro albo pojutrze rozkręcam passata. Śruby od dwumasa są dłuższe i jak się okaże że są gwintowane do końca to wezmę je skrócę i wkręce na nowym kleju. Niestety nie będe miał innego wyjścia. Chyba że czop wału korbowego okaże się równie płytki to zastosuję te śruby które mam (a kupiłem je według poradnika z forum dotyczącego montażu jednomasu ale ze sprzęgłem 228mm.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No więc tak.....

 

 

 

 

 

valeo (używane) 240mm nie przenienosi nawet 310 NM. Z dnia na dzień "ciągnie" coraz lepiej lecz od 2-go biegu zaczyna się slizgać ( czasami trzyma).

 

 

Możę trafiłem kiepską używkę..... być może wina leży w kilkumiesiecznym lezakowaniu w ROPIE. Narazie działa z lekkim poślizgiem. Zobaczymy za miesiąc. Od 3-go biegu nie daje rady.

 

Tymczasem myśli kierują się ku Tuaregowi R5 lub A6 C5 lub Vw Phanteon. (czy jakoś tak).

 

Jedno jest oczywiste... TYLKO VAG

 

 

b6c0900eda03.gif

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No więc tak.....

 

 

 

 

 

valeo (używane) 240mm nie przenienosi nawet 310 NM. Z dnia na dzień "ciągnie" coraz lepiej lecz od 2-go biegu zaczyna się slizgać.

 

 

Możę trafiłem kiepską używkę..... być może wina leży w kilkumiesiecznym lezakowaniu w ROPIE. Narazie działa z lekkim pośligiem. Zobaczymy za miesiąc. Od 3-go biegu nie daje rady.

 

Tymczasem myśli kierują się ku Tuaregowi R5 lub A6 C5 lub Vw Phanteon. (czy jakoś tak).

 

Jedno jest oczywiste... TYLKO VAG

 

 

b6c0900eda03.gif

 

----------------------------------------------

 

a jak ten jednomas? trzęsie budą czy nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jałowym nie ma jakichś większych wibracji. Silnik działa normalnie, wczesniej było słychać hałas od dwumasy a teraz jest cicho. Słychać tylko jak silnik klekocze ;)

 

W przedziale 1700-1900 obr podczas przyspieszania (mocniejszego) czuć lekkie mrowienie na plecach. Ruszanie z miejsca identycznie jak z dwumasą. Biegi zmienia się identycznie, zero jakiegoś haczenia czy coś. Przy gaszeniu zero stuków, ale budą lekko zatrzęsie (ułamki sekundy).

 

Ogólnie jakby to sprzęgło działało to naprawdę można normalnie i w miarę komfortowo jeździć. Mam jeszcze pomysł połączyć to koło zamachowe z tarczą i dociskiem z 1.9 AVF 4motion. Wcześniej pisałem że może wezmę tarczę i docisk z 2.5 180KM quattro ale po obejrzeniu raczej nie spasi ;)

 

Biorę pod uwagę dwumasę z BRD ale tutaj to kosztuje 830 Euro. A do Polski narazie nie wybieram się ;/

 

Ewentualnie spowrotem 5 biegów i 228mm. Oglądałem dziś fajnego Vw Touareg 2.5 TDI i muszę przyznać że trochę zachorowałem na niego ;/ Niestety passat ostatnio tylko mnie zniechęca do jakiegokolwiek modzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie każdy czyta dział "Mój Passat" więc postanowiłem tutaj też wspomnąć o moim projekcie...

 

 

Projekt AVB 200KM+ upadł. Jest nowa koncepcja..

 

Sprzęgło Valeo 240mm będzie do sprzedania. Komfort jazdy jest na normalnym poziomie lecz ten mój zestaw się ślizgał (choć po przejechanych 200-tu kilometrach pracowało już prawie dobrze). Nie będe kłamał.... jeśli ktoś chce kombinować z Valeo 240mm(jednomas) to lepiej odrazu obić tarczę i wzmocnić docisk.

 

Sorki że tak post pod postem ale chciałem tylko przestrzec przed tym sprzęgłem ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, czy mogę kupić zregenerowaną turbinkę z AWX? Chciałbym ją wsadzić do AVB, ale nie widzi mi się wydawanie kilku k zł na nową turbinę, kiedy zregenerowane po 800zł są :luka. Macie jakieś doświadczenie dobre/złe z poregenerowanym turbinkami :) ?

 

mowa o np. czymś takim http://allegro.pl/turbosprezarka-audi-vw-awx-regenerowana-i3592309633.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

o regenerowane turbo zapytaj tutaj http://turbosprezarki.info/ moje pierwsze regenerowane turbo własnie od 130 wytrzymało 2 lata lub 50 tys ale miejsce zakupu inne - a teraz mam od TUR Boru napewno dobra cena bo troche taniej jak z aukcji i jak bedziesz chciał do AVB cos fajnego do chipa to zapytaj o hybryde ARL sam mam obecnie taka od 10 tysiecy km i jestem bardzo zadowolony a ostatnio byłem na strojeniu i tjuner powiedział ze bardzo fajna hybryda słucha sie jak pies pana i nie potrzeba kupowac przejsciówki z szybkozlaczki bo ona jest na korpusie co do AVB pasuje P&P zadzwon pogadaj POLECAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wlasnie chyba sie decyduje na takie turbo;) ono jest P@P do AVB? Do jakiej mocy starczą seryjne wtryskiwacze w AVB? Chce mieć tak ze 160koni i ze 360nm;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mysle ze jesli pompki sa zdrowe i tjuner z głowa to da rade 150KM przekroczyc jest juz troche o AVB wiec nie bede dopisywał a co do turbo to pasuje P&P nic nie trzeba zmieniac tylko najlepiej odrazu katalizator z auta wysadzic bo on jest zbedny a efekt zdecydowanie na +++++++ potem tylko korekta i nie poznasz swojego auta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobry. Mam na oku ładnego Passata b5fl 2003r z silnikiem 1.9tdi 101km AVB tylko że z automatyczną skrzynią biegów. Prawdopodobnie to stara skrzynia 4ro biegowa, nie ma tej prowadnicy do ręcznego wybierania biegów. Były inne skrzynie automatyczne montowane w z tym silnikiem?

Czy taka skrzynia wytrzyma mody na max 160km (turbo+IC+chip) lub min 130km (sam chip)?

Czy lepiej zapomnieć o modach, chociaż nie chciał bym, 100km to mało na takie auto z automatem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam taki problem, gdyż chce założyć turbo od awx do avb tylko ze mam tylko koras i zimna muszle gadałem z kolega i podobno bolec ustalający w awx jest w ciepłej części a u mnie w zmiennej i namacil mi w glowie ho nie chciałbym wyciągnąć swojej rozkręcić jej i składać spowrotem:( poradzicie cos?:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam taki problem, gdyż chce założyć turbo od awx do avb tylko ze mam tylko koras i zimna muszle gadałem z kolega i podobno bolec ustalający w awx jest w ciepłej części a u mnie w zmiennej i namacil mi w glowie ho nie chciałbym wyciągnąć swojej rozkręcić jej i składać spowrotem:( poradzicie cos?:)

 

Kolego przeczytaj na spokojnie swojego posta jeszcze raz. Ja za ...uja nie kumam o co ci biega. W moim pasztecie wymienialem turbo od avf wymiana plug&play . Oczywiscie po tej operacji trza jechac do tunera by ci to wsio zestroil.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności