mielke Zgłoś #41 Napisano 9 Czerwca 2011 Mam pytanie czy możliwe jest ściągnięcie pierścieni na tym cylindrze od strony miski olejowej ?Tzn poprzez odkręcenie korbowodu z wału? ---------- Post added at 21:22 ---------- Previous post was at 21:20 ---------- Dopiszę jeszcze tylko na tym cylindrze dziwnie wygląda świeca pozostałe są ok no i rozrząd wcześniej był zmieniany i sczerze mówiąc jak pomyślę o paprokach którzy zaczną grzebać w całości to szlag mnie bierze tak można wyjąć sam cylinder obracając odpowiednio wałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Donfelicjano Zgłoś #42 Napisano 10 Czerwca 2011 Panowie mi 1.6 ARM spala 1 litr / 3000km i ciągle tyle samo. Jeździe na Mobil 10w40 4 latka ostatnio przy wymianie oleju próbowałem ceramizera nie pomogło ciągle literek bierze. Auto jest zagazowane. Ciekawe ile koni uciekło? Remont 100% gwarancji nie da czy przestanie brać. Koszt oleju 22 zł 1 litr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #43 Napisano 10 Czerwca 2011 tak można wyjąć sam cylinder obracając odpowiednio wałem Jak masz pisać takie bzdury to lepiej nie pisz wcale! Mam pytanie czy możliwe jest ściągnięcie pierścieni na tym cylindrze od strony miski olejowej Nie, nie jest możliwe, musisz ściągnąć też głowicę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
motylek8522 Zgłoś #44 Napisano 10 Czerwca 2011 no dziwne aby dało się wyciągnąć dołem tłoka. według mnie nie da się, pomyśl jak go włożyć potem.Robiłem samemu remont b3 1.9 1Y i całość rozebrałem, tutaj jest tak samo. Musisz głowicę ściągnąć i do góry tłoka wypchnąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amator5 Zgłoś #45 Napisano 15 Czerwca 2011 Ok rozumiem Dziś wykonałem sprawdzenie ciśnienia w cylindrach i w każdym jest 14 Czy to dobrze a jeśli tak to czy dalej aktualna jest ta opcja z zapieczonym pierścieniem?Mech zaproponował by spróbować z naftą na 24 godz a jeśli to nie pomoże to sugerował jakieś uszczelniacze Czy to może być to? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomazo72 Zgłoś #46 Napisano 15 Czerwca 2011 To pewne, że są zapieczone pierścienie olejowe. Co do wymiany samych uszczelniaczy, to szkoda tracić kasy, na niewiele to pomoże. Przerabiałem ten temat w poprzednim Passacie 1.6 AHL . Dopiero wymiana pierścieni spowodowała, że przestał brać olej . Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amator5 Zgłoś #47 Napisano 16 Czerwca 2011 Witam ponownie Zalałem cylindry naftą na 24 godziny i przeleciała przez pierścienie Uruchomiłem auto i obserwuję białe dymienie z tłumika kiedy konkretnie wcisnę mu gazu Wcześniej wyleciało mnóstwo sadzy O czym to stanowi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pat.passat Zgłoś #48 Napisano 7 Sierpnia 2011 Witam. Mój Passat B5 (1.8 T 2001 r. zagazowany) bierze 0,3 l. na 1000 km. Wiem, że to nie jest normalne i najprawdopodobniej czeka mnie remont silnika, ale czy ktoś orientuje się jaka jest norma brania oleju przez ten silnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wawrzon5 Zgłoś #49 Napisano 13 Sierpnia 2011 Witam posiadam passata 1.6 AHL takiego jak Twój, generalnie mam tak że jak jeżdzę po miejscu to potrafi troszkę oleju mi spalić, trasa nad morze i z powrotem 1000km zero ubytku. Prze3bieg 224tyś km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pat.passat Zgłoś #50 Napisano 13 Października 2011 Poprzedni właściciel twierdzi, że jemu na benzynie auto nie brało oleju. Jestem kobietą i nie bardzo się znam, ale wydaje mi się, że to niemożliwe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekm65 Zgłoś #51 Napisano 13 Października 2011 Witam posiadam passata 1.6 AHL takiego jak Twój, To są różne silniki ---------- Post added at 20:55 ---------- Previous post was at 20:52 ---------- Poprzedni właściciel twierdzi, że jemu na benzynie auto nie brało oleju. Jestem kobietą i nie bardzo się znam, ale wydaje mi się, że to niemożliwe Najpierw zobacz czy rano przy odpalaniu nie ma chmury jasnego dymu, czy nie ma jakiś widocznych wycieków, może na turbinie? Nieraz problem jest prozaiczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pat.passat Zgłoś #52 Napisano 13 Października 2011 Przy odpalaniu auto nie dymi. Ale raz na miesiąc pojawia się taka biała chmura dymu. Wycieków widocznych nie ma. Mechanik twierdzi, że to silnik spala olej. Mam zamiar go remontować. Ale można zalanie naftą by pomogło? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #53 Napisano 14 Października 2011 Mam zamiar go remontować. wstrzymaj się Ale raz na miesiąc pojawia się taka biała chmura dymu. jeśli wygląda to jak zasłona dymna to wygląda to na puszczającą turbinę, regeneracja (wymiana uszczelnień) uzdrowi sytuację Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pat.passat Zgłoś #54 Napisano 15 Października 2011 Mam zamiar zrobić pomiar ciśnienia... i sprawdzić pierścienie. Gdyby to była turbina do naprawy to auto nie powinno stracić na mocy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #55 Napisano 15 Października 2011 Gdyby to była turbina do naprawy to auto nie powinno stracić na mocy? wcale nie musi stracić na mocy, ponieważ pompować może książkowo ale olej będzie przepuszczała do wydechu. Warto też sprawdzić odmę a dokładniej separator, przypchany powoduje wytworzenie ciśnienia w silniku a te zaś wyrzuca olej uszczelniaczami do cylindrów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MaciekZagi Zgłoś #56 Napisano 16 Października 2011 Witam. Oglądałem ostatnio Passata B5 FL 130km na sprzedaż i przy oględzinach zauważyłem z prawej strony silnika, że blok jest troche brudny od oleju tak samo jak jakiś gruby wąż tuż obok bloku. Nie znam budowy tego silnika więc moje pytanie brzmi skąd może być ten mały wyciek? Chyba, że ktoś ma opisany obraz silnika to może sam dojdę co tam się może pocić. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bartqpol Zgłoś #57 Napisano 17 Października 2011 (edytowane) Passat B5FL AVF 131 KM. Ucieka mi dalej olej:), miska olejowa wymieniona, filtr oleju i sam olej także. Silnik został ostatnio umyty, i dalej się poci po lewej stronie. Jakby na tym kolanku od filtru oleju. Znalazłem obrazek w etce i zapewne to jest powód ucieczki oleju. Ale trzeba sprawdzić jeszcze. [ATTACH=CONFIG]67652[/ATTACH] nr 9 uszczelka. I czy możliwe jest, że wypluwa olej spod bagnetu? Zdejmując plastik z silnika zauważyłem, że gąbka od wewnątrz w okolicy dziury na bagnet jest mokra od oleju? Spotkał się ktoś z takim cudem? Edytowane 17 Października 2011 przez bartqpol Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pat.passat Zgłoś #58 Napisano 12 Grudnia 2011 Oddałam Passata do mechanika w związku z tym braniem oleju. Ściągnął głowicę i okazało się, że czeka mnie kapitalny remont silnika. Mechanik stwierdził (o ile dobrze pamiętam, bo dużo tego mówił) że do wymiany są uszczelki pod głowicą, pokrywą zaworów, kolektorów, pierścienie (mają być jakieś grubsze), tłoki (też mają być jakieś ponadwymiarowe), szlif cylindrów i nie wiadomo co z korbowodem. Czy ktoś robił taki remont silnika??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klopsik Zgłoś #59 Napisano 12 Grudnia 2011 jak on to stwierdził.? mierzył kompresje robił próbe olejową? ile ma przebiegu pasat? 0,3 litra to minimalnie. pierscienie biora o duzo wiecej. a jak węże od IC? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #60 Napisano 12 Grudnia 2011 tak można wyjąć sam cylinder obracając odpowiednio wałem Mielek Rka to nie Vka. Moze w sprawach etkowych to jestes cwany ale w praktyce juz nie bardzo. w każdym jest 14 Dobra. (mają być jakieś grubsze), tłoki (też mają być jakieś ponadwymiarowe), szlif cylindrów i nie wiadomo co z korbowodem. To akurat normalne jezeli robi sie szlif cylindrow bo wymiar sie zwiększa. Ale z tego co pamietam to a autach dawalo sie pierscienie na pierwszy szlif a nie tloki od razu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach