lawina Zgłoś #21 Napisano 17 Stycznia 2012 Fajne macie to forum, drugi post z pytaniem i zero odpowiedzi ). Spoczko poradzę sobie sam a co Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #22 Napisano 17 Stycznia 2012 Chodzi mi o jak najbardziej standardowy aku no to masz go opisanego we wlepie w wnęce koła zapasowego a dekoder kodów z wlepy znajdziesz na forum Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #23 Napisano 18 Stycznia 2012 Forum to nie koncert życzeń koleżko. Tu się pyta o rzeczy, których forumowicz może nie ogarnąć we właśnym zakresie. Usterki, przeróbki, swapy, dziwne objawy itd. A Ty co? Masz w instrukcji jak byk napisane jaki masz mieć akku, w sieci aż dudni od tego rodzaju informacji, wyszukiwarka forumowa podobnie, ale co tam.... Ty wolisz zapytać i czekać, aż ktoś za Ciebie zada sobie trud, sprawdzi i udzieli Ci odpowiedzi? I jeszcze masz pretensje, że odpowiedzi nie uzyskujesz błyskawicznie? Podsumowałbym w dwóch słowach co myslę o takich ludziach, ale się powstrzymam. Włóż sobie akku z ZIŁ-a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lawina Zgłoś #24 Napisano 18 Stycznia 2012 Ja również powstrzymam się od określenia osoby takiej jak Ty koleżko, udzielającej się w gronie for w sieci. Oczywiście, że szukałem na tym, oraz innych forach informacji. Niestety były one tak różne, że postanowiłem zapytać ponownie. Jedni pisali, że 50 Ah wystarczy, inni że jedna 70Ah. Jedni napisali, że firma xxx, a drudzy że firma yyy. Jest na tym forum jeden temat odnośnie aku do 1.8T, ale nie ma tam jasno powiedziane co i jak. Oczywiście przeszukałem również książkę serwisową, gdzie nie znalazłem instrukcji jaki aku jest do mojego auta. Kończąc moją wypowiedź, proponuję abyś odwiedzał strony ASO a nie fora, bo fora właśnie są po to aby pytać. ( rozumiem, gdybym założył nowy temat odnośnie aku, można by mieć do mnie pretensję, ale zapytałem w istniejącym temacie, aha i jakoś nie widzę u Ciebie belki "moderator", także swoje bulwersy zostaw dla siebie) pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #25 Napisano 18 Stycznia 2012 Ja również powstrzymam się od określenia osoby takiej jak Ty koleżko, udzielającej się w gronie for w sieci. Oczywiście, że szukałem na tym, oraz innych forach informacji. Niestety były one tak różne, że postanowiłem zapytać ponownie. Jedni pisali, że 50 Ah wystarczy, inni że jedna 70Ah. Jedni napisali, że firma xxx, a drudzy że firma yyy. Jest na tym forum jeden temat odnośnie aku do 1.8T, ale nie ma tam jasno powiedziane co i jak. Oczywiście przeszukałem również książkę serwisową, gdzie nie znalazłem instrukcji jaki aku jest do mojego auta. Kończąc moją wypowiedź, proponuję abyś odwiedzał strony ASO a nie fora, bo fora właśnie są po to aby pytać. ( rozumiem, gdybym założył nowy temat odnośnie aku, można by mieć do mnie pretensję, ale zapytałem w istniejącym temacie, aha i jakoś nie widzę u Ciebie belki "moderator", także swoje bulwersy zostaw dla siebie) pozdrawiam Wstaw zdjęcie wlepy z wnęki koła zapasowego to powiem Ci jaki powinieneś mieć akumulator. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czopek Zgłoś #26 Napisano 18 Stycznia 2012 http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-passat-b5-fl/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lawina Zgłoś #27 Napisano 18 Stycznia 2012 Bardzo dziękuję za odpowiedź david, ale właśnie przed chwilką kupiłem aku Exide 62Ah. Mam nadzieję że będzie ok . Ale raz jeszcze dzięki za zainteresowanie. Czopek, dzięki :ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamus Zgłoś #28 Napisano 18 Stycznia 2012 Przecież możesz sprawdzić jakiej mocy miałeś stary aku 50Ah czy 70Ah. Nie wiem w czym problem:jasne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lawina Zgłoś #29 Napisano 18 Stycznia 2012 adamus , sprawdziłem i było 50Ah ( aku już był przez kogoś wymieniany wcześniej) i jest to raczej za mało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #30 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam. Ja przepraszam, że się wetnę w temat Mam może banalne pytanie, ale jak to mówią, nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Wymieniałem dzisiaj aku w swoim pasztecie b5 fl i natknałem się na przewód odprowadzania gazów z aku. Wiem, ze jeden jego koniec wchodzi do aku, ale sęk w tym, że podczas manewrowania z wyjęciem aku wyciagnąłem cały ten gumowy przewód do gazów i zastanawiam się, gdzie powinien być umiejscowiony jego drugi koniec (nie wiem, czy go od czegoś nie odłączyłem). Może mi ktoś poradzić gdzie mam go "wetknąć"? Wujek google nie jest dość uprzejmy w tym temacie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
david1881 Zgłoś #31 Napisano 30 Stycznia 2012 Witam.Ja przepraszam, że się wetnę w temat Mam może banalne pytanie, ale jak to mówią, nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi. Wymieniałem dzisiaj aku w swoim pasztecie b5 fl i natknałem się na przewód odprowadzania gazów z aku. Wiem, ze jeden jego koniec wchodzi do aku, ale sęk w tym, że podczas manewrowania z wyjęciem aku wyciagnąłem cały ten gumowy przewód do gazów i zastanawiam się, gdzie powinien być umiejscowiony jego drugi koniec (nie wiem, czy go od czegoś nie odłączyłem). Może mi ktoś poradzić gdzie mam go "wetknąć"? Wujek google nie jest dość uprzejmy w tym temacie. Pozdrawiam Poszukaj w grodzi odpływowej otworu na który bodajże będzie założony kawałek gumki i tam na wcisk wejdzie ten wężyk od akumulatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #32 Napisano 30 Stycznia 2012 No dobra, jutro za jasnego się tym zajmę Zobaczę co i jak Dzięki za odpowiedź Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #33 Napisano 30 Stycznia 2012 Poszukaj w grodzi odpływowej otworu na który bodajże będzie założony kawałek gumki i tam na wcisk wejdzie ten wężyk od akumulatora.To miejsce na wężyk, do odprowadzenia gazów z aku jest w grodzi odpływowej, w gumowej "przelotce" , przez którą przechodzą węże do nagrzewnicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #34 Napisano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Witam ponownie. Chcąc wetknąć ten wężyk na swoje miejsce udałem się do garażu w celu rozbabrania samochodu, niestety chyba jestem ślepym kretem i nie mogę znaleźć miejsca dla tego gumiaka. Mam obrazek z ETKI, ale nie widać na nim drugiego końca tego węża. Moje pytanie jest następujące: mogę tymczasowo tego gada "puścić luzem" gdzieś w otchłań grodzi odpływowej, czy czemuś to grozi? Z drugiej strony. Możliwe, że on od jakiegoś czasu latał sobie luzem z powodu wypadnięcia tej gumki, starałem się znaleźć miejsce tego węża przed wyjęciem starego aku, ale wchodził gdzieś pod blachę i nie udało mi się tego dokonać. aku.pdf Edytowane 31 Stycznia 2012 przez MSK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #35 Napisano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Tu na zdjęciu poszukiwana przez Ciebie "dziurka" A tak nawiasem mówiąc, ta rdza na zdjęciu, jest efektem luźno "latającego" wężyka. Jego koniec nie był wypuszczony przez gumową przelotkę na zewnątrz, tylko między aku a blachę grodziową od strony silnika, wylatujące gazy wyżarły lakier i spowodowały korozję. Mus było wszystko wyczyścić i zabezpieczyć podkładem: Edytowane 31 Stycznia 2012 przez tomnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #36 Napisano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Uu to faktycznie nieciekawie z tą rdzą. W takim razie zaraz wepchnę węża w dziurkę jakkolwiek nie miałoby to brzmieć. Podziękował serdeczne za fatygę i pomoc!! P.S. Operacja dziurka zakończona powodzeniem I niestety, ale faktycznie odnalazłem trochę "rudego"... Edytowane 31 Stycznia 2012 przez MSK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krisskos Zgłoś #37 Napisano 31 Stycznia 2012 Witam, Szukam i szukam i znalezc a aku mi padlo. Jak dostac sie do akumulatora w celu jego wyjecia gdyz bede to robil pierwszy raz i nie chcialbym za duzo zdemontowac. Moze naiwne pytanie ale czasem lepiej takowe zadac niz potem narobic sobie problemow. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #38 Napisano 31 Stycznia 2012 Witam, Szukam i szukam i znalezc a aku mi padlo. Jak dostac sie do akumulatora w celu jego wyjecia gdyz bede to robil pierwszy raz i nie chcialbym za duzo zdemontowac. Moze naiwne pytanie ale czasem lepiej takowe zadac niz potem narobic sobie problemow. Zdemontuj:- ramiona wycieraczek -plastikowe podszybie Teraz możesz "wyciachać" aku. Pewnie znajdą się tacy, którzy napiszą, że da się bez wymienionego tu demontażu ale wiedz, że grozi to połamaniem plastikowego podszybia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MSK Zgłoś #39 Napisano 31 Stycznia 2012 (edytowane) Hehe Co racja to racja, ale ramiona wycieraczek? Chyba, że bez tego nie da się zdemontować plastikowego podszybia Potrzebne narzędzia: klucze o rozmiarach 10 (do klem) i 13 (do mocowania aku). 1. Otwierasz mache. 2. Wiesz gdzie masz akumulator (?) 3. Wyciągasz gumową uszczelkę na całej długości od strony szyby (troche ciasno jest przy siłowniku klapy) 4. Jak już wyciągniesz uszczelkę to zdejmujesz tą całą czarną plastikową osłonę wysuwając ją z podszybia do siebie i odkładasz na boczek 5. Odłączasz klemy (najpierw minusa, później plusa (podłączanie w kolejności odwrotnej) i odkręcasz śrubę mocującą aku. 6. Wyciągasz aku przesuwając go maksymalnie ile się da w prawą stronę SAMOCHODU i wyciągasz pod lekkim skosem (przynajmniej ja tak zrobiłem, bez zdejmowania piór wycieraczek i innych elementów - wszystko zależy od wielkości aku) ENJOY! P.S. Nie zapomnij o wężyku, o którym mowa kilka postów wyżej (jeśli takowy posiadasz) Edytowane 31 Stycznia 2012 przez MSK Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #40 Napisano 31 Stycznia 2012 wszystko zależy od wielkości aku)Zgadza się U mnie w aucie jest 82Ah i aby go wyjąć, muszę demontować podszybie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach