Skocz do zawartości
Gość groli

zgrzytanie w skrzyni biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Zdarza mi się jeździć na 5 przy 50 km/h (choć rzadko - jak zapomnę zredukować bieg ;) ), ale nigdy nie sprawdzałem tej opcji z gazem w podłodze. Jutro sprawdzę. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sprawdzone dziś rano na gładkim asfalcie. Nic mi nie drga, nie wibruje i nie telepie. :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam do naprawy synchronizator drugiego biegu w Passacie B6 FSI 2.0. W ASO krzyknęli mi 4.500PLN. Samochód ma już 6 lat, więc postanowiłem pominąć ASO i naprawić to w zwykłym warsztacie (jesli ktoś poleci dobry warsztat w okolicach Warszawy, który to zrobi będę wdzięczny). Jako ciekawostke podam, że przebieg to tylko 35.000, więc tym bardziej jest dziwne że taka usterka nastapiła.

Moje pytanie - boje się, że w warsztacie zamiast naprawić synchronizator w skrzyni (jest to przeciez bardzo czasochłonne rozbieranie i naprawa), wstawią mi inną używaną. Czy moje obawy są słuszne, a jeśli tak to jako laik w tych sprawach jak mógłbym to sprawdzić i zabezpieczyć się przed tym?

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Viking jezeli poza synchronizatorem wszystko jest OK, to bez sensu wymieniac skrzynie, bo nie wiesz na co trafisz,

jak chcesz dobrego mechaniora w wawie to pisz PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ja właśnie nie chcę wymieniać skrzyni, ale boję się że mechanik pójdzie na łatwizne i zamiast ją rozbierać i w niej grzebać to wstawi mi używaną wyciągniętą z jakiegoś trupa ze znacznym przebiegiem. Może moje obway sa troche na wyrost, nie wiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dołączam do szczęśliwego grona posiadaczy tej usterki.

Przedwczoraj w trasie doświadczyłem czegoś niezbyt przyjmnego, mianowicie nie mogłem wrzucić dwójki bez zgrzytu i oporów. Pozostałe biegi wchodziły bez najmniejszych problemów więc to nie było niewystarczające wciśnięcie pedału sprzęgła. Skrzynia manual 6. CHoć jak na złość problem raz pojawia się raz znika (wtedy lewarek wchodzi w swoje położenie bezgłośnie lecz z oporem) i zawsze tylko z "dwójką". Widocznie ten typ tak ma... sam olej wystarczy wymienić? czy lepiej od razu ten synchronizator ? Czy po wymianie potrzeba podłączania vaga czy to czysto mechaniczna usterka ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W manualnej skrzyni nie ma chyba żadnej elektroniki więc vaga raczej nie potrzeba do tego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok super, najpierw chyba też spróbuję z wymianą oleju, a jeśli i to nie pomoże to wtedy pozostanie już tylko synchro.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie do diesla piszecie wchodzi 1.9 l a do benzyny 2.0 6 biegowy manual? Jestem tuż przed wymiana i mam nadzieję, że mi nie braknie oleju :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mastika

Witam

Mam problem z 6 biegiem gdy się zdejmie nogę z gazu wtedy dochodzi dziwny głuchy dzwięk (podobny do tego gdy jest dziurawy wydech), gdy się doda gazu dzwięk znika. Taki efekt jest tylko na szóstce i tylko podczas chamowania silnikiem. Czy ktoś miał podobną usterkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Mam problem z 6 biegiem gdy się zdejmie nogę z gazu wtedy dochodzi dziwny głuchy dzwięk (podobny do tego gdy jest dziurawy wydech), gdy się doda gazu dzwięk znika. Taki efekt jest tylko na szóstce i tylko podczas chamowania silnikiem. Czy ktoś miał podobną usterkę?

u mnie jest buczenie ale na 5 ale objawy takie same...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniony... biegi wchodzą lepiej, płynniej, olej zlany czarny..opiłków na magnesach brak, jeszcze nie miałem okazji rozgrzać go do czerwoności by sprawdzić jak synchroniozator 2giego biegu..ale napewno jeszcze dam znać jak przelecę po Europie :) wtedy nie ma mocnych by się ukryła wada jeśli nadal występuje..

Weszło mi ok 1 L oliwy... spuszczane przez 20 min..olej rozgrzany.. skrzynia 6 manual.. korek wlewowy był od strony przedniego zderzaka.. nie przy półośce od boku..

 

pozdrawiam

 

EDIT:

 

3000 km po wymianie oleju... jak obiecałem miałem napisać czy pomogło... i POMOGŁO nie wiem na jak długo, ale jak narazie synchronizator nie odzywa się więc nie narzekam, biegi wchodzą lepiej... więc dla tych co słuchają "speców", którzy mówią, że w manualach się nie wymienia.. powodzenia.. ja wolałem wymienić bo lepsze 140 zł niż 1000 jak tu niektórzy pisali za wymianę sychnchronizatora..

 

pozdrawiam

Edytowane przez Lupus28

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jak takze doczekalem sie wymiany synchro 2 biegu... poza tym byla jeszcze do wymiany zapieczona tuleja na 6 biegu + komplet sprzegla i dwumasa koszt 3400zł Gdansk

 

Odrazu byl samochod testowany na tracie Gdansk - Sunderland ( 2150km ) zero problemow

 

Teraz biegi chodza jak w nowce ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam pytanie w moim przypadku Passat 1.9 TDI 105 koni, czasem ciężko wchodzi czasem zgrzytnie 3,4,5 (czasem nie chce w ogóle wejść) sprawa głownie wychodzi podczas długiej jazdy lub po np 2 odpaleniu auta. Pytanie moje czy wymiana oleju coś pomoże, czy już walnięte są synchronizatory (przebieg 175 tys km). W przypadku synchronizatorów czy lepiej kupić nowe i wymienić czy od razu szukać innej skrzyni na wymianę ?? W ogole czy jest mozliwosc aby padły naraz az 3 synchronizatory??

 

Pozdrawiam

Edytowane przez pmangel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Teraz ja opiszę swój problem ze skrzynią (naczytałem się wielu wątków i tylko ogłupiałem)

 

Gdy silnik zimny - po nocy rano podczas zmiany biegów:

 

a) z 1 na 2 słychać lekki zgrzyt ze skrzyni

b) silnik dalej zimny zmiana z 3 na 2 jest git

c) silnik zimny wszystkie inne biegi (za wyjątkiem kombinacji z 1 na 2)wchodzą idealnie

d) silnik rozgrzany z 1 na 2 oraz wszystkie inne biegi wchodzą idealnie

 

Teraz pytanie do kolegów z forum, co może być przyczyną takiego stany rzeczy.

 

Pozdrawiam

Endriu27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem identyczny problem.po 150 tys zaczal sie problem z dwojka przy probie dynamicznej jazdy zgrzyt przy wolnej zmianie wchodzil ale nie tak jak kiedys.Moj mechanik obstawial lozysko i nie wiele sie pomylil.Okazalo sie ze najprawdopodobnie kulka z lozyska lub inny element sie rozsypal i kawalki wbily sie w tarcze sprzeglowa ponizej okladziny i nie wysprzeglalo dobrze.Wymienilem sprzeglo kompletne i problem znikl.Szczerze powiem ze ogladalismy wszystko i nie wiadomo dokladnie skad sie wziely te kawalki metalu bo wszystko jest ok.

Ale najwazniejsze ze jest ok. Koszt Z olejem chyba 1200 lub 1400 pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

W związku z tym iż ostatnimi czasy szczególnie rano miałem problemy ze skrzynią biegów tz. przy zmianie z 1 na 2 dochodziło do lekkiego zgrzytu, (później jak się olej rozgrzał wszystko było dobrze), oraz z racji na wiek auta postanowiłem wymienić olej.

 

Dane techniczne auta:

VW Sharan rocznik 2001,

1,9 tdi silnik ANU,

skrzynia biegów 6 stopniowa manualna typ EHL.

 

Potrzebny olej do skrzyni biegów vw - ???

 

I zaczyna się problem jaki ?

 

Po wykonanych telefonach do serwisu oraz analizie wiadomości dostępnych w Internecie, dowiaduję się ,że tylko oryginalny olej z serwisu VW o symbolu G 052 171 (VW TL 521 17), z programów takich ja Autodata , Etka uzyskuję informację, że ma to być olej syntetyczny API GL-4 wraz z oznaczeniem 75W90.

 

Jednak jak dla mnie to mało danych, czymś te oleje się różnią?

 

Różni użytkownicy VW zalewają swoje auta (skrzynie biegów) olejami o ww. parametrach i narzekają na działanie skrzyni, tak więc dotarłem do karty charakterystyki oleju do skrzyni biegów oferowanego przez serwis VW :

Nazwa handlowa OLEJ PRZEKŁADNIOWY

Numer części: G 052171

Numer materiału: G05217101

link :http://www.skoda-auto.pl/dealerzy-i-serwis/serwis/Documents/G052171.pdf ( strona 6) i główna różnica pomiędzy olejami to „Lepkość kinematyczna: 31 mm2/s w temp. 40oC; 6,2 mm2/s w temp. 100oC”.

 

Z racji tego że serwis woła sobie za 1l oleju 103 zł szukam zamiennika wczytując się w karty charakterystyki olei do skrzyni biegów, rezultat taki, że znajduje dwa oleje o zbliżonych parametrach

 

1. Febi nr 21829, Lepkość kinematyczna: 41 mm2/s w temp. 40oC

2. Fuchs TITAN SINTOFLUID FE SAE 75w, Lepkość kinematyczna: 40,8 mm2/s w temp. 40oC, 6,7 mm2/s w temp. 100OC.

 

Cena ww. olei to 1 / 2; ceny oleju oferowanego przez serwis.

 

Zalałem skrzynię biegów olejem z 2 pozycji i autko śmiga jak nowe żadnych zgrzytów i innych niepokojących rzeczy.

 

Jeżeli ktoś mówi że niewiadomo jaki olej leje serwis do skrzyni biegów link powyżej (strona 6)

 

Uwaga

Nie zalewać innymi olejami których Lepkość kinematyczna drastycznie odbiega od oryginału VW

Pozdrawiam

 

Endriu

G052171.pdf

Edytowane przez endriu27

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

U mnie jest podobny problem jaki poruszono na tym wątku, powyżej 2000 obr/min przy zmianie z 1 na 2 jest lekki zgrzyt ( możliwa wymiana oleju przekładniowego czasem okazuje się pomocna, tylko należy dobrać zamiennik według norm vw jak napisał endriu27 ).

 

Padający synchronizator szczególnie 2 biegu można podciągnąć że "ten typ tak ma" w stosunku do innych biegów, więcej informacji ->http://www.scirocco.pl/arty/synchronizator.pdf + opis z galerią zdjęć naprawy prostszej skrzyni grupy vw starszego modelu vw scirocco. Szukałem w necie jak wygląda naprawa mojej skrzyni, znalazłem tylko dobrze ilustrowaną naprawę synchronizatorów w audi A6 6 biegowa skrzynia, w porównaniu do mojej bardziej skomplikowana :)->http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=1721387, widać na zdjęciach że osoba naprawiająca posiada dokładną instrukcję od skrzyni :). Wymaga to sporo pracy, jednak nie takie to aż takie straszne, oczywiście z instrukcją :) i narzędziami. Części do wymiany też nie są aż tak drogie, są zestawy naprawcze na eBay-u, jednak ASO jest pazerne, żeby za takie elementy kazać płacić jak za zboże. Niestety robocizna samej naprawy skrzyni kosztuje średnio tyle co dwie używane skrzynie ze szrotu :)

 

Pozdrawiam

Edytowane przez SKM_sk-ce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie "dwójka" do tej pory wchodziła z lekkim zgrzytem, występowało to głownie po rozgrzaniu silnika, ale reszta wchodziła bezproblemowo. Problem z "dwójką" dotyczy jak czytam już kilka wątków dotyczy sporej części właścicieli Passata B6. Teraz zgrzyt stał się głośniejszy, dodatkowo od wczoraj z wielkim trudem wchodzą biegi 3 i 4, pomaga ponowne wciśnięcie sprzęgła, sprawdziłem na słuch łożysko oporowe i na postoju przy wciśniętym i puszczonym sprzęgle nic nie wyje. dwumasa też nie puka przy odpalaniu i gaszeniu silnika oraz nie trzęsie buda przy prędkości 50 km/h na biegu 5. Jedynie co mnie zastanawia to przy przyspieszaniu jak zmieniam biegi to daje się usłyszeć krótkie zawycie (jedno sekundowe) tak jakby rozpędzone łożysko zwalniało na czas zmiany biegów. Zmienię na olej na początek na FUCHS Titan Sintofluid 75W80, powinien być ok do BKC?

 

Dodam że jak przed zmianą z 1 na 2 docisnę lewarek biegów w kierunku fotela kierowcy a następnie włączę "dwójkę" to bieg wchodzi bez zgrzytu lub z cichszym zgrzytem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i skapuje olej, po odkręceniu korka kontrolnego poziomu oleju nie pokazał się olej, już wtedy wiedziałem że będzie mnie oleju niż jest zalecane, od 16:30 do 21:00 zleciało tyle co na zdjęciu. Nie spodziewałem się że będzie go tak mało...20140611_202201.jpg

 

 

do jutra do 15:00 niech sobie pościeka.. ale wątpie żeby dużo więcej było

Edytowane przez DarekTDI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności