Doc Zgłoś #1 Napisano 9 Kwietnia 2008 Witajcie. Mam taką oto sytuację: Na zewnątrz nie bardzo gorąco ok 10 - 14 C, włączam klimatyzację ( climatronic ) na 20 C AUTO. Jadę sobie i co jakiś tam czas, słyszę jak przekaźnik cyknie, sprężarka się wyłączy, za chwilę cyknie, znowu się włączy. Powtarza się to nie w stałym cyklu, co jakiś tam czas, powiedzmy nie często, ale jednak. Zauważam to stając na skrzyżowaniu gdy auto pracuje na wolnych obrotach. Jadąc w trasie szybko nie słyszę tego raczej i nie odczuwam, ale być może dzieje się tak samo. Czy to jest normalny objaw ? Włącza się i wyłącza samoistnie sprężarka ? Da się to zauważyć oczywiście również po obrotach silnika, tj obciążeniu podczas włączania, wyłączania. Dodam, że klimatyzacja serwisowana była tydzień temu, tj wymieniony olej, wymieniony czynnik, wymieniony filtr kabinowy. Przed serwisem zachowywała się tak samo. Test klimatyzacji VAGiem - 0 błędów. Czy zaobserwował ktoś z Was u siebie taki objaw, czy definitywnie sprężarka chodzi cały czas będąc w trybie auto i nie chłodząc na maxa przy temperaturze na zewnątrz ok 10-14C. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #2 Napisano 10 Kwietnia 2008 Ponawiam pytanie. Panowie, możecie powiedzieć jak u Was zachowuje się klimatyzacja ? Nie ma takiego efektu ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #3 Napisano 10 Kwietnia 2008 climatronik ma za zadanie utrzymać taką temp. jaką mu ustawisz więc jak zrobi sie za ciepło to pewnie dlatego się załącza a jak dojdzie do ustawionej temp. to sie wyłącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozer Zgłoś #4 Napisano 10 Kwietnia 2008 witam podepnę sie do tematu mam takie małe pytanko chodzi mi ze jak włączę kilime to wiatrak nie pracuje bezpieczniki pod kierownica sprawdzałem z boku tez sprawdzałem i jest jeszcze taki nr. ze jak jest włączona to rurki od strony silnika do zaworów sa gorące a za zaworami które wchodzą do środka auta bardzo zimne i coś syczy jakby ciśnienie sie zbierało i wypierało właśnie od strony środka auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ziewal Zgłoś #5 Napisano 10 Kwietnia 2008 jedna rurka gorąca a druga zimna to tak ma być Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kozer Zgłoś #6 Napisano 10 Kwietnia 2008 właśnie u mnie tak niej jest dwie są gorące do zaworów uzupełniających i za zaworami są dwie zimne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #7 Napisano 10 Kwietnia 2008 właśnie u mnie tak niej jest dwie są gorące do zaworów uzupełniających i za zaworami są dwie zimne Może masz zasyfione filterki w przwodach. W normalnym trybie pracy - jeden przewód powinien być zimny a drugi ciepły (na całej długości). rozbierz, sprawdź, przeczysć, złóż, naładuj KLIME. Na zewnątrz nie bardzo gorąco ok 10 - 14 C, włączam klimatyzację ( climatronic ) na 20 C AUTO. Jadę sobie i co jakiś tam czas, słyszę jak przekaźnik cyknie, sprężarka się wyłączy, za chwilę cyknie, znowu się włączy. Powtarza się to nie w stałym cyklu, co jakiś tam czas, powiedzmy nie często, ale jednak. A czego się spodziewałes Tryb AUTO, czyli jak nagrzeje (bądź ochłodzi - w zależności od ustawionej temperatury), to się wyłącza i gdy temperatura spadnie poniżej ustalonej wartości, to włącza sie znowu i działa do momentu osiągnięcia wartości wymaganej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #8 Napisano 10 Kwietnia 2008 A czego się spodziewałes Tryb AUTO, czyli jak nagrzeje (bądź ochłodzi - w zależności od ustawionej temperatury), to się wyłącza i gdy temperatura spadnie poniżej ustalonej wartości, to włącza sie znowu i działa do momentu osiągnięcia wartości wymaganej Spodziewałem się, że sprężarka nie wyłącza się i nie włącza, że nie słyszę przekaźnika i ruchu na obrotomierzu ( obciążenie ), ale skoro mówicie, że jest ok to się cieszę. Dziękuję za pomoc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #9 Napisano 10 Kwietnia 2008 Spodziewałem się, że sprężarka nie wyłącza się i nie włącza, że nie słyszę przekaźnika i ruchu na obrotomierzu ( obciążenie ), No w trakcie jazdy to raczej cięzko jest to zauważyć bądź usłyszec. No chyba, ze "chrzescijanie" zajumali ci radio - to po pierwsze. No a po drugie, to nie wiem, jak to trzeba jechac, by usłyszec lub zaobserwowac na obrotomierzu - spadek obrotów spowodowany obciążeniem w postaci KLIMY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Doc Zgłoś #10 Napisano 10 Kwietnia 2008 No w trakcie jazdy to raczej cięzko jest to zauważyć bądź usłyszec. Zauważam to stając na skrzyżowaniu gdy auto pracuje na wolnych obrotach. :) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #11 Napisano 10 Kwietnia 2008 Zauważam to stając na skrzyżowaniu gdy auto pracuje na wolnych obrotach. No dobra - ale nie miałem na mysli własnie stania "na luzie" na czerwonym świetle na skrzyżowaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arielo Zgłoś #12 Napisano 2 Czerwca 2010 Dzięki wielkie. Na forum jestem od niedawna ale z tego co widzę to chyba nie ma dla Was tajemnic jeśli chodzi o Passaty Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bombelp Zgłoś #13 Napisano 2 Czerwca 2010 W moim przypadku również klima załączała się i wyłączała. Okazało się że wiatrak się nie załączał. Problemem były zawieszone szczotki w silniku wentylatora. Wyczyszczenie rozwiązało problem, szczotki kwalifikują się do wymiany ale narazie działa. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2012 Witam, może lekko odbiegnę od wcześniejszych postów, ale wątek pasuje. Mianowicie chciałem się zapytać kolegów z wiedza jak to powinno być w Passacie z klimatronikiem. Mianowicie u mnie w aucie każdorazowo po dłuższym postoju (powyżej godziny) wiec każdego dnia po nocy, wsiadając do auta przekręcając zapłon włącza się klimatyzacja na ustawieniu AUTO, czy to normalne. Pytam bo trochę mnie drażni fakt, że pierwszą czynnością jaką robię każdego dnia to wylaczanie klimatyzacji przed odpaleniem. (ze względu na pobór prądu przy rozruchu) Może jest jakiś sposób, aby ostawić to inaczej, aby ręcznie załączać klimatyzacje, a przy podaniu napięcia była na OFF? Może VAG? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tequila1980 Zgłoś #15 Napisano 2 Lutego 2012 Nie ma sensu wyłączać klimy i innych pierdół podczas rozruchu ,bo to i tak dzieje się samoistnie- wszystko co nie potrzebne jest wyłączane podczas kręcenia rozrusznika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk1120 Zgłoś #16 Napisano 2 Lutego 2012 W sumie racja z tym rozruchem, ale chciałbym się dowiedzieć czy każde auto z climatronikiem tak ma lub powinno mieć. Znajomi nie maja tak w swoich autach dlatego pytam czy to jest kwestia ustawienia czy tak porostu jest. Poza tym może i przy rozruchu wyłączają się inne urządzenia prądowe, ale jak silnik zimny po odpaleniu to obciążenie jest większe ze sprężarką, wyraźnie słychać różnice na zimnym silniku gdy klime wyłączam na OFF Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #17 Napisano 12 Kwietnia 2012 Koledzy, przeczytałem uważnie wszystkie posty. Mam dokładnie taki sam problem z klimą. Temperatura tak jak teraz ok. 10-15 st. stoję na skrzyżowaniu sprężarka pracuje, zapala się zielone, ruszam, sprężarka się wyłacza po czym 3 sek. później z powrotem się włącza! I tak jest ZAWSZE!! o co tu chodzi?! Również podczas postoju zdarza się że sprężarka się na zmianę włącza i wyłącza... nie sądzę żeby wahania temperatury były aż takie żeby były na takim pograniczu żeby co 3 sek sprężarka się musiała włączyć i wyłączyć... co to do cholery może być?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pestekk Zgłoś #18 Napisano 13 Kwietnia 2012 Ja bym Tobie poradził sprawdzić czy działa Ci wiatrak od skraplacza - jak masz klimę w trybie auto to wiatrach ma chodzić. Jak nie działa to wzrasta ciśnienie gazu, klima wyłącza się równocześnie spuszczając trochę gazu (w celu obnizenia ciśnienia) przez zawór bezpieczeństwa. Stąd ciągłe włączenia i wyłączenia sprężarki. Sprawdzanie zacznijcie od tego. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kom4r Zgłoś #19 Napisano 13 Kwietnia 2012 wiatrak ma zawsze chodzić? jak tylko się włącza klima? bo właśnie przy włączonej klimie patrzyłem a wiatrak stoi... ten koło wiatraka od chłodnicy tak? próbowałem poruszać jego łopatkami ale ruszają się leciutko... jednak zero ruchu... włączałem na econo i znowu na auto i nic. Ani drgnie... to może być przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stade Zgłoś #20 Napisano 14 Kwietnia 2012 (edytowane) wiatrak ma zawsze chodzić? jak tylko się włącza klima? bo właśnie przy włączonej klimie patrzyłem a wiatrak stoi... ten koło wiatraka od chłodnicy tak? nie martw sie kolego,przy wcisnieciu AUTO wiatrak odrazu sie nie zalaczy tylko po jakims czasie....mam tak samo i to normalne. a tak na marginesie,jestes pewnien ze masz silnik AVG z 1998r?bo ten silnik montowany od 08.1999r no chyba ze byl wymieniany Edytowane 14 Kwietnia 2012 przez stade Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach