type_r7 Zgłoś #301 Napisano 3 Marca 2011 [ame]http://www.youtube.com/watch?v=1S-_8ANV3Ek&feature=related[/ame] Coś dla fanów ciężarówek rodem z Australii. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
killer Zgłoś #302 Napisano 4 Marca 2011 Nawet nie wiedzialem, ze jest taki temat na forum Sam interesuje sie tematem ciezarowek od bardzo, bardzo dawna Mam C+E i zamierzam kiedys jezdzic, ale narazie smigam sobie na wozku na magazynie U mnie w okolicy sa dwie takie bardziej znane firmy transportowe, Meblomark i Regesta, pracuje ktos tam, co o nich sadziecie? pozdrawiam kolegow kierowcow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #303 Napisano 5 Marca 2011 Panowie powiedzcie czy wiecie cos wiecej na temat winietek ? Od kiedy wchodzą te "elektroniczne myto" ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #304 Napisano 5 Marca 2011 Panowie powiedzcie czy wiecie cos wiecej na temat winietek ? Od kiedy wchodzą te "elektroniczne myto" ? Tego chyba nikt nie wie Miały być od lipca, ale wątpię aby się z całą infrastrukturą wyrobili.Narazie głównym tematem są ceny paliw A moja scania z każdym tygodniem więcej pali... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #305 Napisano 5 Marca 2011 Ile Ci wciągnie ? Nasz maniek 19.414 z 33-34 się miesci. Z tym ze w jedną mańkę pusto. Kurcze wkurzają tylko ludzi, zniesli te roczne winienty i problem. Bo trzeba latac i kupować. To chchą zrobić tak jak w DE ? Tollcollecta czy takie jak w czechach ? Te przyklejane do szyby? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #306 Napisano 5 Marca 2011 Ile Ci wciągnie ? Nasz maniek 19.414 z 33-34 się miesci. Z tym ze w jedną mańkę pusto.340KM i pełny ładunek, powrót pusto (przeważnie) - zaczynałem od średnio 31 litrów. Rekord to 29 litrów, tyle że trasa w obie strony w nocy, a jeżdżę "na odcince" i na tempomacie Teraz jest już 34-36 litrów... Ale co się dziwić - moc mała, prawie milion na budziku ---------- Post added at 17:34 ---------- Previous post was at 17:33 ---------- Kurcze wkurzają tylko ludzi, zniesli te roczne winienty i problem. Bo trzeba latac i kupować. To chchą zrobić tak jak w DE ? Tollcollecta czy takie jak w czechach ? Te przyklejane do szyby?Raczej Tollcollect, bo słyszałem/czytałem coś o "systemie automatycznego poboru opłat". Ale w temat się nie zagłębiałem bo w sumie mnie bezpośrednio nie dotyczy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #307 Napisano 5 Marca 2011 Ciekawe ile ten system toll kosztuje. Montaż do paru aut będzie cholernie drogi. No ale cóż, były winiety i było zle... 31 litrów co ładny wynik. Przy milionie to juz turbo i wtryski mogą troszkę być podjechane Odpukać nasz az tak nie zmienił spalania. Tylko troche słabszy jest. No ale tez juz 12 rok mu leci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #308 Napisano 5 Marca 2011 Jako że serwisowałem znajomemu Actros-y ma ich 15szt, Mb1 i Mb2 to mogę powiedzieć że te wqasze auta coś dużo palą, 1843 Actros 27-29l zależności jak bardzo doładowany,rzadko który z zestawów spalił więcej jak 32l Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skcrack Zgłoś #309 Napisano 5 Marca 2011 Tylko jeszcze pytanie - jaka jazda i... jak bardzo doładowany U mnie jazda wygląda tak - ogień, bo czas leci, 90 i tempo. Oszczędzać się nie da. Próbowałem jeździć wolniej, to więcej palił, bo każda góra była ogromnym problemem. Aha, weź też pod uwagę że u nas rozładunki są na pompie - silnik pracuje na ok 700obr pod pewnym obciążeniem, przez godzinę. Podczas załadunku też musi klekotać Ciężar 40t i mała moc nie idą w parze... Ale cóż, zapowiedziane, że mooooże dopiero za rok dostanę nowego kunia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #310 Napisano 5 Marca 2011 Actros-y Przecież to nie sekret że :"roburki" są idealne dla oszczędnych...Tylko jeszcze pytanie - jaka jazda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #311 Napisano 5 Marca 2011 U mnie jazda wygląda tak - ogień, bo czas leci, 90 i tempoTak jak u kumpla, więc to normaPrzecież to nie sekret że :"roburki" są idealne dla oszczędnych...Jak dla mnie to są najlepsze ciężarówki mimo że pracują jak traktory, Tylko jeszcze pytanie - jaka jazdaOdcięcie cały czas,jazda po trasach krajowych A najmniej to paliły MB2 Actros-y z końca produkcji które niestety oddał do leasingu, miał dwie sztuki i hadry schodziły nawet na 24l, kierowcy jak przeliczyli to zwariowali ,żeby nie było bo dla właściciela mówione było spalani 33 w górę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #312 Napisano 5 Marca 2011 A nasz to MAN F2000 - z definicji dużo pali No i jeździ nim kierowca, to tez znaczy duzo, prawda ? Kolego nie no w 24 litry to nie uwierze Nierealne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #313 Napisano 5 Marca 2011 Kolego nie no w 24 litry to nie uwierze Nierealne Widzisz ja to auto tankowałem bo go litrażowałem i wiem co wychodziło i ile musiało iść do bańki żeby odpowiednie spalanie było, sam w to nie wierzyłem, 2szt, takie były, 27l to normalne Mb1 schodziły, więc wiem ile paliły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #314 Napisano 6 Marca 2011 Kurde przeciez przy obecnej cenie lewej ropy to druga pensja "gratis", a jak cienki pracodawca to i trzecia. Cięzko mi w to uwierzyć nadal Nowe auta nie bardzo chcą zejsc ponizej 28. Moze faktycznie te MB mało biorą. Ale pytanie dlaczego ich jest dośc mało patrząc po trasach ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #315 Napisano 6 Marca 2011 Ale pytanie dlaczego ich jest dośc mało patrząc po trasach ... Mało jest ich bo są stosunkowo drogie, do tego na samym początku produkcji były problemy z elektroniką z którą mercedes poradził sobie bardzo szybko, ale przekonanie zostało że są wadliwe, kierowcy ich też nie lubią za to że biegi zmienia się joystickiem, a komp sam sobie dobiera jakie przełożenie a kierowca musi to korygować ręcznie zbijając w dół albo w górę,dla mnie akurat taka zmiana biegów to plus, auta tanie w serwisowaniu, dostępność częsci bardzo duża jak dla mnie same plusy , jak bym miał transport na pewno w Actros-a bym poszedł nie namówił by mnie na innego skieła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek87 Zgłoś #316 Napisano 6 Marca 2011 Zależy jeszcze gdzie jeździsz Brat śmiga na południe (Węgry, Czechy, Słowacja), jak się przejedzie po tych górach z 24tonami to weźmie i 40 litrów niestety. Auto to Scania R420. Jak jeździł na Niemcy i cały czas po autostradach to 31 wzięła i było dobrze, bo taką ma normę. Wszystko zależy co wozi Czasem ma całą naczepę załadowaną, a ładunek waży 6 ton Wtedy wiadomo, że spali dużo mniej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Chemik211 Zgłoś #317 Napisano 6 Marca 2011 Przemek87Ja i tak zdania nie zmienię , mercedes jest najbardziej oszczędny ze wszystkich do tego serwis jest dużo tańszy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Przemek87 Zgłoś #318 Napisano 6 Marca 2011 Ja i tak zdania nie zmienię , mercedes jest najbardziej oszczędny ze wszystkich do tego serwis jest dużo tańszy Już wyraziłeś swoje zdanie. Mercedes jest dużo droższy w zakupie i myślę, że eksploatacja wielu aut ciężarowych jest podobna. Brat ma nagonione 400tys w 3 letnim aucie i nie ma zbyt wielu problemów Pozostaje stwierdzenie - każdy żyd swój towar chwali W firmie mamy jeszcze DAFa XF430 i też żadnych problemów, poza tym, że raz się turbo wysypało, ale raz na 700tys można to zrobić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #319 Napisano 6 Marca 2011 A jak skrzynie w tych MB, to są półautomaty ? Jakiej produkcji ? ZF ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lumix Zgłoś #320 Napisano 6 Marca 2011 Mercedes Actros, którego zdjęcie wklejałem jakiś czas temu w tym temacie paliwo żarł jak chciał. W zimę na pusto do Niemiec wziął 29 litrów, na powrocie 41l, to miało być oszczędne auto? Większość aut które były w firmie nie schodziły poniżej 34l. Owszem były i Actrosy które potrafiły na trasie Dąbrowa Górnicza - Salais Sur Suanne (F) - Dąbrowa Górnicza Wziąć nawet 28l. Chyba największa i najbardziej denerwująca usterka jest ogrzewanie postojowe. Zamiast grzać na kabinę, nadmuch leci pod kokpitem, trzeba odchylać gumę przy fotelu pasażera, żeby było w miarę ciepło. Najbardziej ekonomicznym samochodem, który jest również wygodny można powiedzieć, że jest Daf 105, na trasie pusto-pełno po zachodzie wychodził 26.5l/100. Obecnie Volvo FH 460 po kraju wychodzi 33/100. Pół automat lub pełen automat, Skrzynia Telligent Mercedesa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach