Skocz do zawartości
Gość Kosik1234

Problem z tylna klapa passat 3bg kombi

Rekomendowane odpowiedzi

No i wydaję mi się że i pilot i przycisk w drzwiach powinien klapę fizycznie otworzyć, tak aby odskoczyła.

A jak otworzysz klapę z pilota to już nie musisz otwierać jej tą "klamką" w klapie? Jeśli tak, to wszystko jest :ok: klapa nie odskakuje (no może minimalnie).

A co do przycisku na drzwiach. Podejrzewam uwalony mikrostyk w zamku drzwi kierowcy, albo sam przycisk (ewentualnie instalacja do niego).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie ja właśnie jestem w trakcie walki z moją klapą. Dotychczas mogłem ją otworzyć wyłącznie kluczykiem. Podejrzewałem siłownik, kupiłem używkę dodatkowo przeczyściłem klamkę i zaczęło hulać ale nie do końca. Klapę mogę otworzyć albo ręcznie albo z pilota (jest otwarta ale nie odskakuje), nie działa jednak przycisk w drzwiach. Tapicerki specjalnie nie zakładałem jakby okazało się, że dalej będę musiał tam grzebać. Ma ktoś jakiś pomysł, na to co zrobić, żeby przycisk zaczał otwierać klapę?No i wydaję mi się że i pilot i przycisk w drzwiach powinien klapę fizycznie otworzyć, tak aby odskoczyła.

 

klapa jest otwarta całkowicie tylko przez chwilę po naciśnięciu przycisku na pilocie/w drzwiach kierowcy...później się blokuje.żeby ją otworzyć musisz posiadać sprawną klamkę w klapie bagażnika.

mnie pomogło rozłączanie wszystkich kostek ,WD40 i wkrętak w prawej dłoni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
klapa jest otwarta całkowicie tylko przez chwilę po naciśnięciu przycisku na pilocie/w drzwiach kierowcy...później się blokuje.

Nie wiem jak to się robi (blokuje) u Ciebie, ale jak ja otworzę klapę z kluczyka, to muszę ją zamknąć ręcznie, sama się nie zablokuje chociażbym i rok czekał, i nie tylko ja tak mam. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem jak to się robi (blokuje) u Ciebie, ale jak ja otworzę klapę z kluczyka, to muszę ją zamknąć ręcznie, sama się nie zablokuje chociażbym i rok czekał, i nie tylko ja tak mam.

 

pisałem o OTWIERANIU klapy...nie zamykaniu ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pisałem o OTWIERANIU klapy...nie zamykaniu ;)

 

Ja tez, ale chyba coś jest nie tak bo się pewnie nie zrozumieliśmy. Przynajmniej ja nie rozumiem jak Ci się klapa blokuje, jak ja otworzysz z pilota. Nie ma takiej opcji. Jak otworzysz klapę z pilota/przycisku na drzwiach, to musi być otwarta do momentu aż ja zamkniesz ręcznie, w przeciwnym przypadku coś masz nie tak z zamkiem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś poradzi mi jak mogę sprawdzić ten siłowniczek od tego zamka w tylnej klapie ?

Czy można go na przykład podpiąć pod akumulator jakoś czy co ? Nie chciałbym kupować nowego jak się okaże że to coś innego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdziłem to ruszając ruchomą częścią siłownika. U mnie się to zacinało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Też mam podobny problem z tym przyciskiem w drzwiach. Zauważyłem że zamek jest w pozycji poziomej i chciałem go przestawić. Z początku nie mogłem nawet włożyć tam kluczyka ale po chwili siłowania się z tym udało mi się. Może kwestia zabrudzenia zamka. Ale teraz nie mogę przekręcić kluczyka. Tym razem nie chcę się siłować bo boję się że ukręcę scyzoryk. Jaka może być tego przyczyna? Trzeba rozbierać cały zamek z klamką?

 

I jeszcze jedna kwestia. Czy na pełnym fisie bez załączonego zapłonu na rysunku auta z otwartymi drzwiami powinienem mieć zaznaczoną otwartą klapę?? U mnie tego nie ma. Mikrostyk do czyszczenia?

 

EDIT:

Po rozebraniu tylnej klapy, wyjęciu zamka, odblokowaniu go, przeczyszczeniu wszystkiego co się da sprawdziłem wszystkie możliwe kombinacje otwierania i zamykania i wniosek jest jeden. Nie ma żadnej różnicy jeśli chodzi o poziome i pionowe ustawienie zamka. Procedura przy obu ustawieniach wygląda następująco:

Samochód zamknięty pilotem (klapa zablokowana)-->otwieranie pilotem (drzwi otwarte klapa zablokowana)-->wciśnięcie przycisku od klapy na pilocie/wciśnięcie przycisku od klapy na drzwiach (klapa odblokowana)-->zamknięcie klapy (klapa odblokowana a powinna być chyba zablokowana). Żeby ponownie doprowadzić do zablokowania klapy trzeba zamknąć z pilota cały samochód a potem otworzyć. Wtedy drzwi są otwarte a klapa zablokowana.

Wydaje mi się to nie logiczne bo przy którymś ustawieniu (chyba poziomym) klapa powinna być zawsze zablokowana i otwierana wyłącznie z kluczyka, pilota lub przycisku a nie z klamki (znaczy najpierw z kluczyka, pilota lub przycisku a potem z klamki)

Czy to wszystko oznacza że ten mikrostyk co jest zwierany poprzez przekręcenie kluczyka w klapie jest zwalony czy to po prostu wszystko, poprawnie działając wygląda jak opisałem?

Edytowane przez karolgr
chwila wolnego czasu na rozebranie tylnej klapy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mi się nie zacina, a czy elektrycznie można jakoś sprawdzić ten siłownik w tylnej klapie ?

 

---------- Post added at 00:21 ---------- Previous post was at 00:21 ----------

 

Ja sprawdziłem to ruszając ruchomą częścią siłownika. U mnie się to zacinało.

mi się nie zacina, a czy elektrycznie można jakoś sprawdzić ten siłownik w tylnej klapie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Czy macie może jakieś schematy jak ta elektryka tylnej klapy dokładnie idzie.

U mnie podobnie klapa działa tylko z kluczyka, sprawdzałem przejścia między kostkami, od kostek do schowków w boczkach bagażnika, siłownik działa "na krótko", przycisk z mikrostykiem działa dobrze (ziwera, rozwiera wg miernika) a klapa nie daje się otwierać bez kluczyka.

 

Przez jakiś czas działała jak przy zawiasie gumami z kablem poruszałem, mam wrażenie że tam coś jest z wiązką ale te kable jakoś dziwnie krążą....

 

Obczaiłem, że lewa wiązka do bagażnika daje 5 przewodów:

2 do światła stop, 1 do ogrzewania szyby, 1 do mikrostyku klamki, 1 do siłownika właśnie.

Wszystkie 5 na mierniku dają przejście do kostki.

 

Z prawej strony wiązka to zamieszana jest, chętnie bym obczaił o co w niej chodzi dokładnie...

 

ps. wszystkie kostki czyściłem itp po kilka razy, wydaje się że to wiązka prawa do siłownika...

 

Edit: kurcze wczoraj sprawdzałem prawą wiązkę jak podam na kostce napięcie 12V przy schowku na apteczkę to siłownik elegancko odskakuje, nie pojawia się tam napięcie jak próbuję klamką działać...

Nie wiem jak w moim modelu jest czy to jest na jakimś przekaźniku czy tylko moduł komfortu to obsługuje, próbowałem wczoraj grzebać przy przekaźnikach zamieniać parami te same ale klapa martwa jak była tak jest.

Zastanawiam się czy przewody od czujnika zamknięcia klapy mogą mieć tu jeszcze znaczenie, bo tego tylko nie sprawdzałem jeszcze.

Edytowane przez savoldelli

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zakładać nowego tematu więc się dołączę jeśli mogę.

Passat 3BG '01 Kombi

Otóż nie świeci się lampka po otwarciu klapy bagażnika i na komputerze nie wyświetla się po przekręceniu kluczyka informacja że jest otwarta klapa (wiem że ma się pokazywać bo u znajomego tak jest) gdzie znajduje się jakiś czujnik otwarcia tej klapy? Rozbierałem już tapicerkę klapy i nic tam nie widzę, zamykanie czy otwieranie działa tak jak powinno z tego co czytałem w poprzednich postach. Jakieś porady? może schemat tego czy jakieś zdjęcia, byłbym wdzięczny. Z góry dziękuję za pomoc

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam dokładnie taką samą przypadłość jak w temacie.Podpinam się do pytania jak sprawdzić siłownik w tylnej klapie?Gdzie mogę znaleźć schemat elektryczny tylnej klapy?

Pomoże ktoś bo w opcji szukaj nic nie znalazłem.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

vigo64 siłownik możesz sprawdzić na krótko podpinając pod niego 12v powinien zaciągnąć linkę, a jak nie masz rozebranej tapicerki tylnej klapy to możesz wyciągnąć kostkę z prawego schowka nad apteczką - trzeba złapać za kostkę obrócić o 90 stopni i wysunąć z blachy do środka auta kawałek a potem w dół. Rozpinasz kostkę i podajesz 12v na pierwsze 2 przewody lewego rzędu niebieski i brązowy - plus do niebieskiego. Powinno od razu ruszyć siłownikiem. Ja się podpiąłem napięciem z 3 kabla tego co idzie od auta na pierwszy w kostce do klapy - na 3cim jest 12v na stałe.

Jak dam radę może jutro wrzucę fotę, ale chyba ja bym rozebrał tapicerę, to nie dużo roboty wtedy łatwiej sprawdzać co i jak.

 

Jak ja wykumam tą porypaną klapę u siebie obiecuję foty i opis dokładny - ps. czujnik zamknięcia klapy idzie w prawej wiązce kabli i jest przy ryglu na środku u dołu klapy - u mnie 3 brązowe przewody.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

savoldelli dzię ki za pomoc.Padł siłownik.Znalazłem na allegro za 68 zeta i czeka mnie wymiana.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na zdrowie :)

Ja tymczasem walczę u siebie kurcze w przegub klapy wchodzi więcej kabli niż wychodzi przy kostkach w bagażniku, jak tu teraz sprawdzać... ostatnio zacząłem ciąć po 2 stronach przegubu już kolejno ale nic nie znalazłem co nie daje przejścia... chyba skończy się na wymianie wiązki/ek ciekawe tylko ile za nie sobie liczą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co prawda wątek dotyczy usterek elektrycznych w tylnej klapie, ale jego tytuł nic nie mówi, więc przyklejam się tu. Mam Passata 3BG kombi. Po opadach deszczu i podniesieniu klapy z połączenia dolnej i górnej tapicerki klapy (tam gdzie jest ten wkręt) wylewa się woda. Woda bez zapachu płynu, więc to nie spryskiwacz i silnik wycieraczki. Rozbierałem tapicerki i jedynym podejrzanym elementem była uszczelka osi silnika wycieraczek na przejściu przez szybę. Doszczelniłem to (jak było sucho) czarnym silikonem od wewnątrz i z zewnątrz. Mimo to jak teraz popadało i samochód stał 2 dni na dworzu to znowu z klapy się wylewa. Sprawdzałem przelotki gumowe od wiązki elektrycznej. Wyglądają na całe. Tylna szyba nie wygląda żeby puszczała. Czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie się może sączyć do środka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co prawda wątek dotyczy usterek elektrycznych w tylnej klapie, ale jego tytuł nic nie mówi, więc przyklejam się tu. Mam Passata 3BG kombi. Po opadach deszczu i podniesieniu klapy z połączenia dolnej i górnej tapicerki klapy (tam gdzie jest ten wkręt) wylewa się woda. Woda bez zapachu płynu, więc to nie spryskiwacz i silnik wycieraczki. Rozbierałem tapicerki i jedynym podejrzanym elementem była uszczelka osi silnika wycieraczek na przejściu przez szybę. Doszczelniłem to (jak było sucho) czarnym silikonem od wewnątrz i z zewnątrz. Mimo to jak teraz popadało i samochód stał 2 dni na dworzu to znowu z klapy się wylewa. Sprawdzałem przelotki gumowe od wiązki elektrycznej. Wyglądają na całe. Tylna szyba nie wygląda żeby puszczała. Czy jest jeszcze jakieś miejsce gdzie się może sączyć do środka?

 

Zdemontuj tapicerkę,wejdź do bagażnika ( :D ) i niech druga osoba leje obficie wodą po aucie-dowiesz się wtedy skąd woda się dostaje...Najlepszy i przede wszystkim skuteczny sposób.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mój problem cały czas aktualny.Tapicerka zdemontowana od dwóch tygodni. Doszczelniłem silikonem VW szybę tylną (naokoło od wewnątrz), uszczelniłem przejście silnika wycieraczek przez szybę. Silnik nie jest uszkodzony, nie leje. Przewód cały. Polewaliśmy przed wczoraj samochód wodą przez pół godziny wodą i nic. Pojechałem na myjkę ciśnieniową i nic. Zero przecieku - wszystko suche. Dzisiaj w nocy padał deszcz i rano akwarium w klapie. Nic z tego nie rozumiem. Są ślady przecieku ze wzmocnienia do którego przykręcane są lampki tablicy rejestracyjnej, przycisk otwierania klapy i wkładka zamka. Oczywiście w próbie polewania wodą tamte miejsca też suche - woda dostaje się tylko podczas deszczu, jak samochód stoi kilka godzin. Proszę o jakieś sugestie bo już nie wiem czego się czepić. Otwory o których piszę (światełka i przycisk) sa poziomo w stosunku do podłoża i woda musiałaby płynąć do góry (cuda?) -dlatego ciężko mi uwierzyć, że woda dostaje się tamtędy. Ale może już ktoś przerabiał taki przypadek i może mi coś zasugerować. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem, dowiedzial sie ktos skad to leci ? W klapie zbiera sie woda...a po podniesniu jej wylewa sie.

 

Auto to kombi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam ten sam problem, dowiedzial sie ktos skad to leci ? W klapie zbiera sie woda...a po podniesniu jej wylewa sie.

 

Auto to kombi.

 

W klapie to są tylko cztery możliwości: Uszczelka klapy,"słoniki" w których są kable,amortyzatory klapy (tak,tak...) lub poprostu nieszczelka szyba.To tyle,więcej możliwości niema.Ewentualnym miejscem jest jeszcze miejsce wookoło tablicy rej.szczególnie w 3B

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności