Jericho Zgłoś #41 Napisano 5 Listopada 2008 Papier scierny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #42 Napisano 5 Listopada 2008 uwierzę i spróbuje !! Ja już zmieniłem termostat i dalej w trasie opada ,nawet więcej niż przy starym chodź firma TRW.Spróbuje jeszcze przeczyścić czujnik Tylko podstawowe pytanie : Jak wyciągnąć czujnik,aby mi się płyn chłodniczy nie wylał ?? Na warsztacie gość ścisnął któryś z węży i nic nie wylało.Ja próbowałem w garażu to cały czas leje z otworu po czujniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #43 Napisano 5 Listopada 2008 dlugiiii Trzeba było przygotować sobie kawałek szmatki i po wyjęciu czujnika natychmiast należy zatkać otwór w króćcu - wtedy zbyt dużo płynu nie stracisz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość sobieraj10 Zgłoś #44 Napisano 5 Listopada 2008 Witam i podłaczam sie pod temat:) Też mam problem z temp. silnika, mianowicie od pewnego czasu wskazowka temp. wogole nie osiaga 90' wskaznik zatrzymuje sie grubo przed 90' i nie mam pojecia co moze byc przyczyna tego:( Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #45 Napisano 5 Listopada 2008 (edytowane) Przed wymiana termostatu spuscilem kranikiem, ktory szukalem 5 min za kratka - hehe, ale mimo tego po odkreceniu termosu i tak poszlo ponad litr w ziemie. Gdy odkrecilem pozniej czujnik nic nie polecialo bo jest wyzej niz termostat. Pozniej zalalem to co mi zostalo plus 0.5l z butelki i zagrzalem silnik, mimo zagrzania nic nie zeszlo z zbiorniczka wyrownawczego, a nawet minimalnie sie podniosl poziom. Teraz slysze jakies dziwne bulgotanie. Witam i podłaczam sie pod temat:) Też mam problem z temp. silnika, mianowicie od pewnego czasu wskazowka temp. wogole nie osiaga 90' wskaznik zatrzymuje sie grubo przed 90' i nie mam pojecia co moze byc przyczyna tego:-( Prosze o pomoc Pewnie to samo co u mnie - termostat. Edytowane 5 Listopada 2008 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #46 Napisano 5 Listopada 2008 Jericho To nie jest mój post. Cytat: Napisał JurekW Witam i podłaczam sie pod temat:) Też mam problem z temp. silnika, mianowicie od pewnego czasu wskazowka temp. wogole nie osiaga 90' wskaznik zatrzymuje sie grubo przed 90' i nie mam pojecia co moze byc przyczyna tego:-( Prosze o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #47 Napisano 5 Listopada 2008 EE tam nie wazne. Wazne ze wiadomo o co chodzi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #48 Napisano 5 Listopada 2008 Żeby spuścić cały płyn chłodniczy trzeba okręcić korek spustowy (bynajmniej u mnie )w pompie płynu chłodniczego.Jest to śróba na klucz 19.Odkręcając w chłodnicy spuszcza się płyn tylko z chłodnicy ( no chyba że się mylę )Ważne : Należy odkręcić z korek ze zbiorniczka wyrównawczego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #49 Napisano 9 Listopada 2008 sorry za drugiego posta ,ale nie chciałbym pakować się w koszty,a problem tematu głównego też mnie dotyczy Mianowicie w czasie jazdy Vag pokazuje temperature silnika 75 stopni(na licznikach rowno 90),kiedy wyskoczę na trasę i jadę powyżej 100-120km\h temperatura na licznikach widać,że opada o grubość 2 kresek,czyli na oko 70 stopni silnika(nie miałem możliwości zmierzenia Vagiem na trasie).Termostat wymieniony na TRW ,płyn chłodniczy nowy(pół na pół) i czujnik temperatury przeczyszczony.Mierzyłem też termoparą temperature płynu w zbiorniczku wyrównawczym i zawsze pokazuje około 6-8 stopni mniej niż Vag(na moje chyba tak dobrze jest ). Termostaty dwa(stary i nowy) mierzyłem we wodzie i otwierając się identycznie przy 87-88 stopniach ,max otwarcie tuż przy wrzeniu wody(ok 92 stopnie,no chyba że bardziej się otworzy ,ale nie potrafie wody bardziej niż 93-94 stopnie zagotować ) i zamykają się STARY : ok82 stopnie NOWY : 78 stopni. Czyżbym miał pecha i kupiłem uszczkodzony termostat czy mogą to być objawy np uszkodzonej pompy wodnej lub zapchanej chłodnicy ?? Jak na moje wtedy przegrzewałby się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
shadowpicture Zgłoś #50 Napisano 10 Listopada 2008 Witam, ja miałem padniety termostat, nie mogłem rozgrzać cieczy na więcej niż 68 stopni na trasie. Przy 15 minutowym postoju temp nie przekraczała 80stopni. W sobotę wymieniłem termostat i teraz wskazówka bardzo szybko wedruje na 90 Stopni, natomiast w VAG pokazuje 97-98 w miescie i około 96 na trasie. Czy te wartosci sa OK?? Nawet przy długich postojach - 15 minut VAG nie pokaże wiecej niz 98stopni C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #51 Napisano 10 Listopada 2008 Witam, ja miałem padniety termostat, nie mogłem rozgrzać cieczy na więcej niż 68 stopni na trasie. Przy 15 minutowym postoju temp nie przekraczała 80stopni. W sobotę wymieniłem termostat i teraz wskazówka bardzo szybko wedruje na 90 Stopni, natomiast w VAG pokazuje 97-98 w miescie i około 96 na trasie. Czy te wartosci sa OK?? Nawet przy długich postojach - 15 minut VAG nie pokaże wiecej niz 98stopni C. W audi A3 1.6 mialem identycznie. Wymienilem kiedys i czujnik i termostat i okazalo sie ze temp sa identyczne jak u Ciebie. Termostat i czujnik byly z ASO. No i temp wg mnie byly ciut za wysokie - jak u Ciebie. Jednak na forum A3 dzialo sie tak w kazdym aucie benzynowym. Ponoc nowe czujniki zawyzaly temp o 6 stopni. Jezdzilem tak okolo roku i bylo ok wiec wydaje mi sie ze wszystko jest u Ciebie ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #52 Napisano 10 Listopada 2008 (edytowane) No i nie potrzebnie zaś kupiłem termostat Zakupiłem firmy WAHLER za 60 zł i temperatura nie przekracza 78 stopni ,a sam termostat jest na 87 stopni.Z początku wiatrak kręcił się szybko ,ale jak zaciągnął dobrze płyn zwolnił i tylko obraca się bez załączonej wiskozy.Normalna praca w VAGu jest 75 stopni i jest stabilna praca(wiatrak kręci się pomału).Chwilowo nie zauważyłem,żeby opadał wskaźnik w kabinie,ale i tak VAG pokazuje prawdę Gdzie mogę szukać przyczyny,bo termostat raczej wyeliminowałem (dwa NOWE TRW i WAHLER popsute?). ??? Mam instalacje gazową i pierwotnie myślałem,że jak chodzi na gazie gaz w reduktorze chłodzi płyn ,który też krąży w obiegu.Zakręciłem kurek w butli,wypaliłem gaz do końca i niestety to samo,NAWET NA POSTOJU nie potrafi się zagrzać. ROZWIĄZANIE: Podłączyłem inny czujnik temperatury cieczy i Vag nagle doszedł do 93 stopni(jadąc 91,5 stopni) WNIOSEK : Czujnik do wymiany Po wyciągnięciu mojego blacha ,którą wsadzamy do rury kręci się na czujniku,więc pewnie rozczepił się czujnik od blachy i stąd różnica temperatury. Edytowane 11 Listopada 2008 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #53 Napisano 11 Listopada 2008 dlugiii a miales przy okazji zwiekszone spalanie?? Dzisiaj na trasie przy temp zewn. ok 14-15C Vag pokazywal mi 88-90C temp cieczy chlodzacej., a ze spalaniem dalej walcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dodix Zgłoś #54 Napisano 12 Listopada 2008 Witam, czy odczyt temperatur z czujnika g2/g62 w vagu jest bloku 7? po wymianie czujnika na nowy (4pin niebieski Hart 24 zeta) blat 90 a vag 57stopni nie wiem czy dobrze lukam, a w instruments blok bodajze 3 pokazuje 82,juz nie wiem o co chodzi. A poza tym jak mu depne ostro to czarno za mna jak w nocy,przeplywka nowa bosch zero bledow,moze cos na rzeczy z rozrzadem?Jeszcze pojawilo sie cykanie z okolic egr,kolektor,moze rolka napinajaca?Chetnie bym podjechal do kogos z okolic Krakowa, kto sie zna na rzeczy i po dynamicznym tescie moze cos konkretnie sie wyjasni. Pozdrawiam wszystkich MANIAKOPASSATÓW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dodix Zgłoś #55 Napisano 12 Listopada 2008 Jakie powinny byc wartosci nowego czujnika g2/g62? moze ktos z kolegow mierzyl to miernikiem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #56 Napisano 12 Listopada 2008 (edytowane) Dzisiaj kupiłem nowy czujnik (nie pamiętam firmy,ale jakaś lepsza podróbka) i efekty są takie,że szybciej na liczniku dochodzi wskazówka do 90 stopni i VAG pokazywał na podstoju 93 stopnie(lekko gazując 91,5 stopnia).Niestety nie miałem okazji w trasie sprawdzić,ale myślę,że będzie tak samo jak na kumpla czujniku:) Oryginalny czujnik posiadam koloru NIEBIESKIEGO,a nowy jest koloru ZIELONEGO.Podobno jest to ten sam typ czujnika tylko w innym kolorze. Czy między czarnymi,niebieskimi,zielonymi czujnikami są jakieś różnice w rezystancji względem temperatury(oprócz typów końcówek zanurzanych w wodzie)?? Co do spalania nie jestem pewny ,ale PODEJRZEWAM ,że ostatnio zużycie trochę wzrosło.Myślę o 0,5L więcej.Dzisiaj wymieniłem i zobaczymy czy się coś poprawi. Nie wiem czy źle zrozumiałem,ale żeby załączył się wentylator na wiskozie potrzebny jest odpowiedni odczyt z czujnika temperatury silnika (ten 4 pinowy przy silniku) ,a nie na dole w chłodnicy?! Kiedy VAG odczytywał mi 75 stopni wogóle nie łapała wiskoza i wentylator kręcił się pomału,a przecież w silnika krążyła woda mając ok 91 stopni !!! Po wymianie czujnika odrazu załączyła się wiskoza i wentylator szumi aż miło.PYTANIE : Do czego służy czujnik w chłodnicy ??(chyba,że to jest od klimy chłodnica,gdzie posiadam czujnik chyba 3 pinowy ) Edytowane 12 Listopada 2008 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #57 Napisano 12 Listopada 2008 dlugiiii Wentylator wisko jest elementem czysto mechanicznym układu chłodzenia, natomiast czujka w chłodnicy włącza wentylator elektryczny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #58 Napisano 12 Listopada 2008 (edytowane) Rozumie:) A dlaczego na starym czujniku wiskoza nie łapała ,a tylko wtedy i wyłącznie wtedy łapała kiedy VAG pokazywał 90 stopni.Przecież kiedy Vag pokazywał 75 stopni (przez zły czujnik) w obiegu ciecz miała te 90 stopni,a wisko niby jest czysto mechaniczne,więc co ma do niego czujnik ?? PS Nie posiadam wentylatora elektrycznego ,ale to chyba samo się wyklucza mając wisko Edytowane 12 Listopada 2008 przez dlugiiii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #59 Napisano 12 Listopada 2008 (edytowane) Rozumie:) A dlaczego na starym czujniku wiskoza nie łapała ,a tylko wtedy i wyłącznie wtedy łapała kiedy VAG pokazywał 90 stopni.Przecież kiedy Vag pokazywał 75 stopni (przez zły czujnik) w obiegu ciecz miała te 90 stopni,a wisko niby jest czysto mechaniczne,więc co ma do niego czujnik ?? PS Nie posiadam wentylatora elektrycznego ,ale to chyba samo się wyklucza mając wisko Wentylator wisko włącza się dopiero w temperaturze 82 stopni C.Załączanie odbywa się za pomocą płytki z bimetalu, która w zależności od temperatury otwiera zawór napełniający, co umożliwia wpłynięcie do komory roboczej sprzęgła oleju silikonowego.W rezultacie powstaje sztywne połączenie koła pasowego z wirnikiem ( aż do osiągnięcia prędkości obrotowej silnika).Gdy temp. płynu spadnie poniżej 60 st C zawór otwiera się ponownie , olej powraca z powrotem i wirnik obraca się teraz wolniej. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej G2/G62 ( zielony, niebieski, czarny -4 pinowy) jest czujką dwu funkcyjną - G2 daje sygnał do wskaźnika temp. w "liczniku", a G62 do ECU. Edytowane 12 Listopada 2008 przez JurekW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #60 Napisano 12 Listopada 2008 Zasadę rozumie działania,ale dalej nie rozumie co ma do tego czujnik ten 4 pinowy? Pewnie napiszesz że nic ,ale coś ma .Na starym czujniku nie potrafiłem wymusić aby wiskoza się przełączyła nawet grzejąc silnik z 10 min jak już osiągnął max temperaturę.Po wymianie czujnika wszystko zaczęło chodzić tak jak powinno . Jak ktoś jest pewny na 100%,że nie ma nic wspólnego sprawdzę to symulując temperaturę przez potencjometr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach