zacek Zgłoś #1 Napisano 18 Marca 2008 Witam, w moim passaciku od momentu kupienia niezmiennie dzieje sie tak, ze szyby w tylnej części auta parują , nawet gdy jadę sam. Dziś na TVN Turbo jakiś mechanik powiedział ze przyczyna tego może być stary filtr przeciwpyłkowy. A moim pytaniem jest czy faktycznie to to i gdzie szukać tego filtru w samochodzie Passat B4 1.9 TDI ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #2 Napisano 19 Marca 2008 A moim pytaniem jest czy faktycznie to to i gdzie szukać tego filtru w samochodzie Bardzo możliwe , zobacz czy wszystkie tapicerki w aucie są suche . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2008 albo czy działa prawidłowo klapka obiegu powietrza (wewnątrz -zewnątrz), w moim przypadku zawsze myślałem że klapka chodzi super a jak sie okazało to działała tylko i całe szczęście na obiegu zewnętrznym , gdy przestawiałem na obieg wewnętrzny to klapka szła tylko ze dwa cm. do góry, ale najpierw sprawdź ten filtr pp. i czy nie masz mokrej wykładziny pod nogami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antjacek Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2008 Koledzy powiedzcie jak jest urządzone ogrzewanie w passacie. Chidzi mi o to czy jest jakiś nadmuch na tył. Nic nie mogę znaleźć. A moje szyby z tyłu parują jak szlak. Tapiserka sucha i dywaniki też. Mój Passat jest kombi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #5 Napisano 19 Marca 2008 Koledzy powiedzcie jak jest urządzone ogrzewanie w passacie. Chidzi mi o to czy jest jakiś nadmuch na tył. Nic nie mogę znaleźć. A moje szyby z tyłu parują jak szlak. Tapiserka sucha i dywaniki też. Mój Passat jest kombi. Jedyne ogrzewanie tyłu to ustawnienie "na nogi". Pod fotelem kierowcy i pasażera są nadmuchy które grzeją jak ustawisz jakiekolwiek położenie na nogi. Ja u siebie zawsze ustawiam położenie pokrętła w połowie między szybą a nogami. Uważam to za najlepsze ustawienie, gdyż wtedy jest tak samo ciepło zarówno w główkę i rączki jak i nóżki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #6 Napisano 19 Marca 2008 i nie zapominajmy ze powietrze wtłoczone musi też gdzieś uciec z auta, i od tego są w kombi specjale otwory z klapką, w boczkach z prawej i lewej strony, pod plastikiem w bocznej ścianie, marto tam tez udrożnić przepływ powietrza, co nie zmienia faktu ze sprawny filtr kabinowy (polecam węglowy odkąd zacząłem je sam stosować zamiast papierowych) to podstawa i od tego trzeba zacząć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #7 Napisano 19 Marca 2008 Jak zdejmiesz plastik i dobierzesz sie do filtra to obok masz ECU o czym pisałem w innym twoim wątku.Sprawdz przy okazji tem wężyk. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rainman777 Zgłoś #8 Napisano 19 Marca 2008 Chidzi mi o to czy jest jakiś nadmuch na tył. Po bokach głośników tych na podszybiu są takie żeberka i przy puszczonej dmuchawie na przednią szybę dmucha na boczne szyby i ku tyłowi. , i od tego są w kombi specjale otwory z klapką, w boczkach z prawej i lewej strony, pod plastikiem w bocznej ścianie, marto tam tez udrożnić przepływ powietrza, hmmm , opisz dokładniej w którym to miejscu bo nie kumam Pozdrawiam Miłosz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
antjacek Zgłoś #9 Napisano 19 Marca 2008 Z tego wygląda że nie ma żadnego ogrzewania na tynej kanapie. Coś ci Niemcy nie przemyśleli. Albo u nich tak ciepło. Sprawdze drożność tych wylotów z tyłu może wentylacja sie polepszy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #10 Napisano 19 Marca 2008 hmmm , opisz dokładniej w którym to miejscu bo nie kumam chyba koledze chodzi o takie śmieszne klapki pod schowkami na pierdoły po odu stronach zamykane na te przekręcane zameczki ( no te w których wozisz zapasowy litr oleju, plaka i szmatke:rotfl:) Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #11 Napisano 19 Marca 2008 tak, dokładnie tam, u dołu, po to są też pod prowadnicami rolet w plastiku bocznym kratki, i jeśli masz tam za dużo tych szmatek to utrudniasz wentylację taką jaka sobie hans wymyślił, z przodu powietrze ładnie wchodzi, dmucha na szyby czy na nogi a na tyle auta się blokuje i cała ta wilgoć się osadza na tylnych szybach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cervandes Zgłoś #12 Napisano 19 Marca 2008 w bagażniku, po bokach są schowki. W schowkach na dnie powinny być plastikowe rynienki do zbierania wilgoci... a pod rynienkami klapki do usuwania nadmiaru powietrza z auta. To oczywiste, że powietrze wdmuchiwane przez dmuchawę musi gdzieś uchodzić! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #13 Napisano 19 Marca 2008 albo czy działa prawidłowo klapka obiegu powietrza (wewnątrz -zewnątrz), w moim przypadku zawsze myślałem że klapka chodzi super a jak sie okazało to działała tylko i całe szczęście na obiegu zewnętrznym , gdy przestawiałem na obieg wewnętrzny to klapka szła tylko ze dwa cm. do góry, ale najpierw sprawdź ten filtr pp. i czy nie masz mokrej wykładziny pod nogami albo czy działa prawidłowo klapka obiegu powietrza (wewnątrz -zewnątrz), w moim przypadku zawsze myślałem że klapka chodzi super a jak sie okazało to działała tylko i całe szczęście na obiegu zewnętrznym , gdy przestawiałem na obieg wewnętrzny to klapka szła tylko ze dwa cm. do góry waldek opisz dokładniej gdzie ta klapka się znajduje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldek40 Zgłoś #14 Napisano 19 Marca 2008 ja w swoim passku mam climatronik, klapka ta o której pisałem znajduje sie po stronie pasażera nad jego prawą nogą u góry jest wstawiona taka kratka na tej kratce opiera sie owa klapka ( jak obieg powietrza jest ustawiony na obieg zewnętrzny), jeśli przestawisz na panelu sterowania pokrętło lub (przycisk climatronik) na obieg wewnętrzny to owa klapka powinna iść do góry, jak to sprawdzić najprościej; zapalasz silnik , zaciągasz ręczny, przechodzisz od strony pasażera , lokalizujesz ową kratkę, przez otwory w tej kratce wsuwasz swoje palce ( na pewno zaraz dotkniesz palcem owej klapki ) włączasz klimę lub nadmuch ( bo nie wiem co w swoim aucie posiadasz) i sterujesz obieg wewnętrzny i na obieg zewnętrzny i będziesz wiedział i czuł czy klapka reaguje na zmianę ustawień, w moim przypadku klapka podnosiła sie tylko ze dwa centymetry , po naprawie podnosi sie dużo więcej tak że nie mogę jej sięgnąć palcami przez owa klapkę jest jeszcze jedna taka klapka zaraz pod filtrem kabinowym czy jak niektórzy nazywają go przeciw pyłkowym Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo81 Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2008 dzięki waldek40 sprawdzę to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość vw passat syncro Zgłoś #16 Napisano 21 Marca 2008 dokłanie, trzeba otworzyć klapki jakbyś chciał dostać się do tylnych lamp i dodatkowo trzeba zdjąć spód tej wnęki(spód jest wkładany bez żadnych zatrzasków i śrubek) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zby$zek Zgłoś #17 Napisano 22 Marca 2008 U mnie nagrzewnica była nieszczelna i dlatego mi tak szyby parowały.. Wystarczył preprat/uszczelniacz za jakoś 7-10 zł i po sprawie Chociaż zazwyczaj wina filtru, ew. obiegu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #18 Napisano 22 Marca 2008 od tych preparatów to z dala lepiej, ciekła mi chłodnica troszkę i wlałem taki do paska, jak zobaczylem jaką zawiesinę mętną robi w zbirniczku to go czym prędzej dessałem, po pewnym czasie w innym aucie niemiecki ze stajni P. Adama O. miałem problem ze znikającym płynem, więc wlalem ten specyfik, dwa tygodnie temu zdejmowałem mu głowicę bo okazało się ze to uszczelka była i płyn szedł w cylindry i wydech (w międzyczasie rozpierzyło mi dwa węże gumowe), głowicę zdejmowalem w tym aucie po raz może piąty w okresie 7 lat(dwa razy zmiana uszczelki pod głowicą a kiedyś problem z zerwanym paskiem i zaworem wydechowycm) także wygląd wnętrza silnika, kanałów chłodzenia w głowicy i bloku znam na pamięć auto od zawsze jeżdżone na borygo, nigdy na wodzie, i to co zobaczyłem teraz po zdjęciu to masakra, muł, syf, pooblepiane kanały jakimś żurem, naprawdę nigdy więcej tego g...a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
niwdew Zgłoś #19 Napisano 22 Marca 2008 masakra, muł, syf, pooblepiane kanały jakimś żurem, naprawdę nigdy więcej tego g...a Dokladnie tak jak piszesz- Cudowny lek:rotfl: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość zibi Zgłoś #20 Napisano 23 Marca 2008 witam, mam ten sam problem z szybami.. wczoraj przez przypadek znalazlem te klapki obiegu powietrza z tylu w tym schowku.. (plyn nie dochodzil do spryskiwacza tylnej szyby no i troche sie go nazbieralo wlasnie w tym schowku wezyk byl odczepiony ;p) zaraz sprawdze te klapki na ile sie otwieraja, moze u mnie tez osiagaja te 2 cm a powinny wiecej.. ;p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach