dlugiiii Zgłoś #21 Napisano 26 Marca 2008 No ,właśnie widze,że nie wszyscy wszystko czytają W pierwszym moim poście właśnie napisałem,że robie tą procedure mając samochód w powietrzu i nie potrafie załączyć pompy przez VAGa W innych samochodach typu VW ta procedura działa ,lecz nie u mnie ....Dlatego też założyłem ten temat ,ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w "SZUKAJ" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #22 Napisano 6 Kwietnia 2008 Koledzy ,bo już nic z tego nie wiem Czy wystarczy w końcu kupić tą urządzenie ciśnieniowe i to mi wymieni jak zarazem odpowietrzy układ chamulcowy czy odpowietrzyć musze osobno ?? Wpadłem na pomyśł ,zeby nie kupować tej pompki :pDo zbiorniczka dorobić korek w którą będzie wkręcona butelka a u góry tej butelki podłączony kompresor :Doczywiście wszystko uszczelnione,a w butelce powiedzmy z 1,5L płynu Czy takim sposobem odpowietrze wszystko ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #23 Napisano 6 Kwietnia 2008 To czytał? http://www.vag-com.pl/odpowietrzanie-pompy-abs.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #24 Napisano 6 Kwietnia 2008 dlugiiii, tak ale nie żadną butelka tylko od razu przelotka z kompresowa na zbiorniczek. Najważniejsze to ciśnienie nie przekraczjące 1 bar. Najlepiej to 0,8 bara. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #25 Napisano 6 Kwietnia 2008 Do TOLDEK1 : Czytałem to i właśnie w tym rzecz,że ta procedura nie działa.Wogóle nie posiadam fukcji załączenia pompy ,a przynajmniej ja nie potrafie . Też pomyslałem bezpośrednio tak przepchać ,ale w końcu skończy sie płyn w zbiorniczku i zapowietrze pompe i reszte No chyba że troche przepcham i znow doleje i tak w kółko. Z drugiej strony kumpel mi uświadomił przy czasami cisnąć ciśnieniem bezpośrednio w płyn nie zapowietrzam go ,bo w tym specjalnym do przeciskania jest tłok który przepycha a nie ciśnie powietrzem.Niby powietrze jest lżejsze od płynu więc powienno być u góry a płyn powienien lecieć przez wężyki. Spróbuje ,nic nie mam do stracenia ,a może zyskam Czyli odkręcić wszystkie odpowietrzniki i przecisnąć płyn od zbiorniczka i jak przeleje np z 1,5 L to zakręcić odpowietrzniki ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Hudzior Zgłoś #26 Napisano 21 Kwietnia 2009 dlugiiii i jak, poradziles sobie z tym odpowietrzeniem pompy ABS? Ja prubowalem dzisiaj uruchomic odpowietrzanie ABSu, ale sie niepowiodlo wedlug opisu na forum, te kanaly sa wogule jakby nieaktywne. Prosze o jakies rady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #27 Napisano 21 Kwietnia 2009 Pompy do dzisiaj nie uruchomiłem . Kupiłem (tak jak nie którzy zalecali) urządzenie podciśnieniowe do odpowietrzania układu hamulcowego,tylko że u mnie coś nie działa Podłącza się kompresor do urządzenia i on wytwarza podciśnienie 0,7 bar przez co wysysa płyn,ale u mnie nie chce wysysać Urządzenie na pewno sprawne(dzwoniłem do serwisu i mierzyłem podciśnienie ) więc o co chodzi ?? Układ drożny,bo standardową metodą sika mocno przez odpowietrznik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miron77 Zgłoś #28 Napisano 4 Maja 2009 normalnie odpowietrza się zaczynając od koła najdalszego od pompy a jak jest ABS to wszystko jest odwrotnie tj. zacznij od koła które jest najbliżej pompy i musi być oki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
blady11 Zgłoś #29 Napisano 8 Października 2009 Witam... Ja zawsze odpowietrzałem (jak kto woli wymieniałem plyn) za pomoca butelki kawałka przezroczystego przewodu i pomocnika ktory ostro pompuje w pedał... auta to a4, a80, passat b4, passat b5, caravelle, alhambra, jeep grand cherokee, punto 2, audi a6 c4/c6 wszystkie z abs - em i nigdy nie było problemu... Uzywając VAG-a jak ktos wspomnial wyzej - dochodzi otwarcie zaworów elektonicznej pompy co przyczynia się do wymiany powiedzmy 99% plynu naszego ukladu... dodam, że w pompie mieszcza sie jakies ml plynu... Do samego odpowietrzania układu nie trzeba komputera. Jeśli wymieniłeś pompe to warto ja opróżnić i zalać swieży płyn... Z tego co pamietam to jesli juz jedziesz Vag-iem to auto ma nie mieć styczności z podłożem... tu kompletna instrukcja odpowietrzania podana przez pewne źródło: ODPOWIETRZANIE POMPY SYSTEMU ABS Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek. Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze. Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki: Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża. Włączony zapłon ( w pozycji ON ) Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "001" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] ...i gotowe. Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8. [Wybór] [03-ABS/hamulce] [Nastawy podst. - 04] Grupa "002" [idź!] W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne. [Gotowe, powrót] ...i gotowe. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #30 Napisano 14 Marca 2010 normalnie odpowietrza się zaczynając od koła najdalszego od pompy a jak jest ABS to wszystko jest odwrotnie tj. zacznij od koła które jest najbliżej pompy i musi być oki Czy ktoś może to potwierdzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #31 Napisano 29 Kwietnia 2010 (edytowane) Witam Koledzy mam taki problemik, chciałem odpowietrzyć pompę ABS i wyglądało to mniej więcej tak: Uruchamiam VAGa wybieram 3 czyli ABS na desce zapalają się kontrolki ABS i ESP (czy to normalne?) Następnie Basic Settings wybieram grupe 2 i nie da sie wcisnąć "go" Nie ma żadnych błędów ale ewidentnie coś jest nie tak. ESP i ABS działają normalnie . Edytowane 29 Kwietnia 2010 przez PaoloM86 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #32 Napisano 27 Lipca 2010 Mam podobny problem i chyba bez warsztatu się nie obejdzie, bo już mi ręce opadły. Po kolei wygląda to tak: Kupiłem nowe tarcze oraz klocki, bo taka zaszła potrzeba. Po zdemontowaniu starych tarcz okazało się, że gumy zabezpieczające tłoczki są porwane i trzeba wymienić je na nowe, co tez zostało uczynione. Skłamałbym, gdybym nie napisał, że ściąłem przy okazji uszczelnienia wewnętrzne, na skutek własnej głupoty. Poprawiłem się i założyłem nowe uszczelnienia już prawidłowo. Wymyłem zaciski, wysuszyłem, odpowietrzyłem i sprawdziłem czy nie ma wycieków. Ewidentnie zaciski są suche. Ostre pompowanie i sucho, a pedał ucieka w dół, następnie po drugi wciśnięciu jest już twardy, ale to żadna pociecha, bo to żadne hamowanie. Odpowietrzyłem cały układ metoda tradycyjna (obawiam się, że nie sprawdza się w tym samochodzie), czyli od tylnego prawego, lewego, przednie prawe i przednie lewe. Dalej to samo. Starałem się nie dopuścić do osuszenia zbiorniczka, ale głowy nie dam, że tak się nie stało. Przez każdy zacisk przepuściłem minimum po 0,5 litra płynu. Czy objawy jakie wystąpiły wskazują na zapowietrzenie pompy ABS ESP ? Jak się zabrać żeby było dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #33 Napisano 28 Lipca 2010 Wygląda, że chyba jednak łapło Ci przez zbiorniczek powietrza. Ja wymieniałem uszczelnienia, zmieniałem klocki z tarczami i zmieniałem płyn, też przez każdy zacisk przelałem sporo płynu, do zbiorniczka dolewałem w momencie gdy się kontrolka zapalała podczas deptania. Dla ułatwienia deptania włączyłem silnik i to był błąd bo po skończonej pracy, kiedy myślałem, że jest ok-wyjechałem na jazdę próbną i pedał był bardzo miękki. Nie chciało mi się wierzyć, że dalej nie jest odpowietrzony, bo powietrze już nie leciało. Ale zabrałem się znów za odpowietrzanie, tym razem na zgaszonym silniku i z dolewaniem płynu dosłownie co chwilkę i faktycznie-w środku było jednak gdzieś jeszcze powietrze-prawdopodobnie łapło przez zbiorniczek i po odpowietrzeniu elegancko. Więc może i u Ciebie tak jest. Ważnie odpowietrzamy na włączonym zapłonie, żeby abs był uzbrojony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #34 Napisano 19 Lutego 2011 . Ostatecznie pojechałem do Bosch Service i kazałem sobie wymienić płyn jak książka pisze. Nie za bardzo to chyba wyszło, ale u mnie coś się dzieje. Próbowałem odpowietrzyć Vagiem pompę ABS, ale wychodzi lipa. Odpytałem Vagiem wyszło jak poniżej. Polski Vag pokazuje błędy 1435- czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym G201 526 włącznik świateł hamowania F ( wymieniony przed zrobieniem odczytu) 18258 magistrala CAN, brak sygnału ze sterownika silnika Następnie skasowałem błędy i przełączyłem na VAG COM w celu odpowietrzenia pompy wg instrukcji ja powyżej i lipa. Najlepiej zobrazuje to chyba fotka. co jest grane ? Dodam, że abs działa przez kilka kilometrów i normalnie wszystko funkcjonuje, a potem lampki się zapalają i nie ma ABS oraz ESP, natomiast ponowny odczyt pokazuje brak błędów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #35 Napisano 19 Lutego 2011 . Ostatecznie pojechałem do Bosch Service i kazałem sobie wymienić płyn jak książka pisze. Nie za bardzo to chyba wyszło, ale u mnie coś się dzieje. Próbowałem odpowietrzyć Vagiem pompę ABS, ale wychodzi lipa. Odpytałem Vagiem wyszło jak poniżej. Polski Vag pokazuje błędy 1435- czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym G201 526 włącznik świateł hamowania F ( wymieniony przed zrobieniem odczytu) 18258 magistrala CAN, brak sygnału ze sterownika silnika Następnie skasowałem błędy i przełączyłem na VAG COM w celu odpowietrzenia pompy wg instrukcji ja powyżej i lipa. Najlepiej zobrazuje to chyba fotka. co jest grane ? Dodam, że abs działa przez kilka kilometrów i normalnie wszystko funkcjonuje, a potem lampki się zapalają i nie ma ABS oraz ESP, natomiast ponowny odczyt pokazuje brak błędów. standard czyli zimne luty w sterowniku albo sama kostka nie łączy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #36 Napisano 20 Lutego 2011 co mogę zrobic na początek ? Gdzie jest sterownik - czy pod fotelem kierowcy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pasektdi Zgłoś #37 Napisano 27 Lutego 2011 Okazało sie, że nie zimne luty, tylko trzeba było zaadoptować ten włącznik. Jak mi wytłumaczył spec, sygnał z włącznika świateł stop musi iść równocześnie wraz z sygnałem z czujnikiem ciśnienia w układzie hamulcowym. Inaczej sterownik "mysłi", że coś jest nie tak. Sygnał z włącznika świateł stopu informuje, ze jest hamowanie, a tymczasem czujnik ciśnienia hamowania jeszcze nie pokazuje ciśnienia w układzie. Sterownik komunikuje się bezproblemowo z urządzeniem diagnostycznym. Brak pełnej komunikacji VAG -iem należy uznać, że wersja "testowa" nie dział w pełnym zakresie ---------- Post added at 01:13 ---------- Previous post was at 01:13 ---------- Ukłąd oczywiście działa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #38 Napisano 4 Kwietnia 2012 Panowie... problem mam, hamulce są co najmniej dziwne raz hamują ok potem znowu nie ma ich prawie wcale...(nie ma ich zazwyczaj jak z dużej prędkości hamuje!) płyn 5.1 BENDIX wymieniony na pompce podciśnieniowej... klocki ok... Vacum OK... (nie dawno wymieniana) przed wymiana klocków było w miare ok(na pewno lepiej niż teraz!!) żadnych błędów ABS nie wyłapuje na VAGu... próbować odpowietrzać pompe? Konieczne jest uniesienie samochodu? czy wystarczyłoby stanąc na równym?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transkam Zgłoś #39 Napisano 19 Czerwca 2012 Witam Kolego jak ten spec rozwiazal problem z abs, u mnie dzieje sie to samo? Jak zaadoptowac ten wlacznik? Widziales jak on to robil? Z gory dzieki za pomoc. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
serek Zgłoś #40 Napisano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) Czy są osoby, które nie mają opcji odpowietrzania pompy ABS u siebie ? Tak, jak kolega pasektdi, który kilka postów wyżej wkleił screenshota ukazujące brak takiej opcji w VAG. Czy blok Basic Settings jest dostępny w innych rocznikach naszych Pasków ? Ja mam 97, modelowo 98 i również nie mam aktywnych kanałów dla ABS w BS. Mam aktywne 2 kanały w Measuring Blocks, 000 i 001. Wchodząc w BS nie mam żadnych kanałów aktywnych, wszystkie wyświetlają: ERROR, Not Available. Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez serek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach