Skocz do zawartości
dlugiiii

Odpowietrzenie pompy ABS - brak opcji w Vagu :(

Rekomendowane odpowiedzi

No ,właśnie widze,że nie wszyscy wszystko czytają:P

W pierwszym moim poście właśnie napisałem,że robie tą procedure mając samochód w powietrzu i nie potrafie załączyć pompy przez VAGa :confused: W innych samochodach typu VW ta procedura działa ,lecz nie u mnie ....Dlatego też założyłem ten temat ,ponieważ nie znalazłem odpowiedzi w "SZUKAJ" ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,bo już nic z tego nie wiem :P Czy wystarczy w końcu kupić tą urządzenie ciśnieniowe i to mi wymieni jak zarazem odpowietrzy układ chamulcowy czy odpowietrzyć musze osobno ??

 

Wpadłem na pomyśł ,zeby nie kupować tej pompki :pDo zbiorniczka dorobić korek w którą będzie wkręcona butelka a u góry tej butelki podłączony kompresor :Doczywiście wszystko uszczelnione,a w butelce powiedzmy z 1,5L płynu :) Czy takim sposobem odpowietrze wszystko ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

dlugiiii, tak ale nie żadną butelka tylko od razu przelotka z kompresowa na zbiorniczek. Najważniejsze to ciśnienie nie przekraczjące 1 bar. Najlepiej to 0,8 bara.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do TOLDEK1 : Czytałem to i właśnie w tym rzecz,że ta procedura nie działa.Wogóle nie posiadam fukcji załączenia pompy ,a przynajmniej ja nie potrafie .

 

Też pomyslałem bezpośrednio tak przepchać ,ale w końcu skończy sie płyn w zbiorniczku i zapowietrze pompe i reszte ;) No chyba że troche przepcham i znow doleje i tak w kółko.

 

Z drugiej strony kumpel mi uświadomił przy czasami cisnąć ciśnieniem bezpośrednio w płyn nie zapowietrzam go ,bo w tym specjalnym do przeciskania jest tłok który przepycha a nie ciśnie powietrzem.Niby powietrze jest lżejsze od płynu więc powienno być u góry a płyn powienien lecieć przez wężyki.

 

Spróbuje ,nic nie mam do stracenia ,a może zyskam ;) Czyli odkręcić wszystkie odpowietrzniki i przecisnąć płyn od zbiorniczka i jak przeleje np z 1,5 L to zakręcić odpowietrzniki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlugiiii i jak, poradziles sobie z tym odpowietrzeniem pompy ABS?

Ja prubowalem dzisiaj uruchomic odpowietrzanie ABSu, ale sie niepowiodlo wedlug opisu na forum, te kanaly sa wogule jakby nieaktywne.

Prosze o jakies rady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompy do dzisiaj nie uruchomiłem .

 

Kupiłem (tak jak nie którzy zalecali) urządzenie podciśnieniowe do odpowietrzania układu hamulcowego,tylko że u mnie coś nie działa :/ Podłącza się kompresor do urządzenia i on wytwarza podciśnienie 0,7 bar przez co wysysa płyn,ale u mnie nie chce wysysać :(

Urządzenie na pewno sprawne(dzwoniłem do serwisu i mierzyłem podciśnienie ) więc o co chodzi ?? Układ drożny,bo standardową metodą sika mocno przez odpowietrznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

normalnie odpowietrza się zaczynając od koła najdalszego od pompy a jak jest ABS to wszystko jest odwrotnie tj. zacznij od koła które jest najbliżej pompy i musi być oki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam... Ja zawsze odpowietrzałem (jak kto woli wymieniałem plyn) za pomoca butelki kawałka przezroczystego przewodu i pomocnika ktory ostro pompuje w pedał... auta to a4, a80, passat b4, passat b5, caravelle, alhambra, jeep grand cherokee, punto 2, audi a6 c4/c6 wszystkie z abs - em i nigdy nie było problemu... Uzywając VAG-a jak ktos wspomnial wyzej - dochodzi otwarcie zaworów elektonicznej pompy co przyczynia się do wymiany powiedzmy 99% plynu naszego ukladu... dodam, że w pompie mieszcza sie jakies ml plynu...

 

Do samego odpowietrzania układu nie trzeba komputera. Jeśli wymieniłeś pompe to warto ja opróżnić i zalać swieży płyn...

 

Z tego co pamietam to jesli juz jedziesz Vag-iem to auto ma nie mieć styczności z podłożem...

 

tu kompletna instrukcja odpowietrzania podana przez pewne źródło:

 

ODPOWIETRZANIE POMPY SYSTEMU ABS

 

 

 

Opisane poniżej czynności nie mogą być utożsamiane z oficjalnymi instrukcjami

serwisowymi i chociaż dołożyliśmy wszelkich starań, aby zebrane tu informacje były

prawdziwe i aktualne - nie ponosimy żadnej odpowiedzialności za ewentualne

straty czy uszkodzenia powstałe na skutek zastosowania się do naszych wskazówek.

 

 

 

Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.

 

Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:

 

Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.

 

Włączony zapłon ( w pozycji ON )

 

 

 

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT

 

 

 

[Wybór]

 

[03-ABS/hamulce]

 

[Nastawy podst. - 04]

 

 

Grupa "001"

 

[idź!]

 

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

 

[Gotowe, powrót]

 

...i gotowe.

 

 

 

 

 

Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.

 

 

 

[Wybór]

 

[03-ABS/hamulce]

 

[Nastawy podst. - 04]

 

 

Grupa "002"

 

[idź!]

 

W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.

 

[Gotowe, powrót]

 

...i gotowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
normalnie odpowietrza się zaczynając od koła najdalszego od pompy a jak jest ABS to wszystko jest odwrotnie tj. zacznij od koła które jest najbliżej pompy i musi być oki

 

Czy ktoś może to potwierdzić?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Koledzy mam taki problemik, chciałem odpowietrzyć pompę ABS i wyglądało to mniej więcej tak:

Uruchamiam VAGa wybieram 3 czyli ABS na desce zapalają się kontrolki ABS i ESP (czy to normalne?) Następnie Basic Settings wybieram grupe 2 i nie da sie wcisnąć "go"

Nie ma żadnych błędów ale ewidentnie coś jest nie tak.

 

ESP i ABS działają normalnie .

Edytowane przez PaoloM86

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem i chyba bez warsztatu się nie obejdzie, bo już mi ręce opadły.

 

Po kolei wygląda to tak:

Kupiłem nowe tarcze oraz klocki, bo taka zaszła potrzeba. Po zdemontowaniu starych tarcz okazało się, że gumy zabezpieczające tłoczki są porwane i trzeba wymienić je na nowe, co tez zostało uczynione. Skłamałbym, gdybym nie napisał, że ściąłem przy okazji uszczelnienia wewnętrzne, na skutek własnej głupoty. Poprawiłem się i założyłem nowe uszczelnienia już prawidłowo. Wymyłem zaciski, wysuszyłem, odpowietrzyłem i sprawdziłem czy nie ma wycieków. Ewidentnie zaciski są suche. Ostre pompowanie i sucho, a pedał ucieka w dół, następnie po drugi wciśnięciu jest już twardy, ale to żadna pociecha, bo to żadne hamowanie. Odpowietrzyłem cały układ metoda tradycyjna (obawiam się, że nie sprawdza się w tym samochodzie), czyli od tylnego prawego, lewego, przednie prawe i przednie lewe. Dalej to samo. Starałem się nie dopuścić do osuszenia zbiorniczka, ale głowy nie dam, że tak się nie stało. Przez każdy zacisk przepuściłem minimum po 0,5 litra płynu. Czy objawy jakie wystąpiły wskazują na zapowietrzenie pompy ABS ESP ? Jak się zabrać żeby było dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wygląda, że chyba jednak łapło Ci przez zbiorniczek powietrza. Ja wymieniałem uszczelnienia, zmieniałem klocki z tarczami i zmieniałem płyn, też przez każdy zacisk przelałem sporo płynu, do zbiorniczka dolewałem w momencie gdy się kontrolka zapalała podczas deptania. Dla ułatwienia deptania włączyłem silnik i to był błąd bo po skończonej pracy, kiedy myślałem, że jest ok-wyjechałem na jazdę próbną i pedał był bardzo miękki. Nie chciało mi się wierzyć, że dalej nie jest odpowietrzony, bo powietrze już nie leciało. Ale zabrałem się znów za odpowietrzanie, tym razem na zgaszonym silniku i z dolewaniem płynu dosłownie co chwilkę i faktycznie-w środku było jednak gdzieś jeszcze powietrze-prawdopodobnie łapło przez zbiorniczek i po odpowietrzeniu elegancko. Więc może i u Ciebie tak jest. Ważnie odpowietrzamy na włączonym zapłonie, żeby abs był uzbrojony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

. Ostatecznie pojechałem do Bosch Service i kazałem sobie wymienić płyn jak książka pisze. Nie za bardzo to chyba wyszło, ale u mnie coś się dzieje. Próbowałem odpowietrzyć Vagiem pompę ABS, ale wychodzi lipa.

 

Odpytałem Vagiem wyszło jak poniżej.

 

Polski Vag pokazuje błędy 1435- czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym G201

526 włącznik świateł hamowania F ( wymieniony przed zrobieniem odczytu)

18258 magistrala CAN, brak sygnału ze sterownika silnika

 

Następnie skasowałem błędy i przełączyłem na VAG COM w celu odpowietrzenia pompy wg instrukcji ja powyżej i lipa.

 

Najlepiej zobrazuje to chyba fotka.

 

d6386cc833a4c0f2med.jpg

 

co jest grane ?

 

Dodam, że abs działa przez kilka kilometrów i normalnie wszystko funkcjonuje, a potem lampki się zapalają i nie ma ABS oraz ESP, natomiast ponowny odczyt pokazuje brak błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Ostatecznie pojechałem do Bosch Service i kazałem sobie wymienić płyn jak książka pisze. Nie za bardzo to chyba wyszło, ale u mnie coś się dzieje. Próbowałem odpowietrzyć Vagiem pompę ABS, ale wychodzi lipa.

 

Odpytałem Vagiem wyszło jak poniżej.

 

Polski Vag pokazuje błędy 1435- czujnik ciśnienia w układzie hamulcowym G201

526 włącznik świateł hamowania F ( wymieniony przed zrobieniem odczytu)

18258 magistrala CAN, brak sygnału ze sterownika silnika

 

Następnie skasowałem błędy i przełączyłem na VAG COM w celu odpowietrzenia pompy wg instrukcji ja powyżej i lipa.

 

Najlepiej zobrazuje to chyba fotka.

 

d6386cc833a4c0f2med.jpg

 

co jest grane ?

 

Dodam, że abs działa przez kilka kilometrów i normalnie wszystko funkcjonuje, a potem lampki się zapalają i nie ma ABS oraz ESP, natomiast ponowny odczyt pokazuje brak błędów.

standard czyli zimne luty w sterowniku albo sama kostka nie łączy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co mogę zrobic na początek ? Gdzie jest sterownik - czy pod fotelem kierowcy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okazało sie, że nie zimne luty, tylko trzeba było zaadoptować ten włącznik. Jak mi wytłumaczył spec, sygnał z włącznika świateł stop musi iść równocześnie wraz z sygnałem z czujnikiem ciśnienia w układzie hamulcowym. Inaczej sterownik "mysłi", że coś jest nie tak. Sygnał z włącznika świateł stopu informuje, ze jest hamowanie, a tymczasem czujnik ciśnienia hamowania jeszcze nie pokazuje ciśnienia w układzie. Sterownik komunikuje się bezproblemowo z urządzeniem diagnostycznym. Brak pełnej komunikacji VAG -iem należy uznać, że wersja "testowa" nie dział w pełnym zakresie :(

 

---------- Post added at 01:13 ---------- Previous post was at 01:13 ----------

 

Ukłąd oczywiście działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie... problem mam, hamulce są co najmniej dziwne :) raz hamują ok potem znowu nie ma ich prawie wcale...(nie ma ich zazwyczaj jak z dużej prędkości hamuje!) płyn 5.1 BENDIX wymieniony na pompce podciśnieniowej... klocki ok... Vacum OK... (nie dawno wymieniana) przed wymiana klocków było w miare ok(na pewno lepiej niż teraz!!) żadnych błędów ABS nie wyłapuje na VAGu... próbować odpowietrzać pompe? Konieczne jest uniesienie samochodu? czy wystarczyłoby stanąc na równym??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Kolego jak ten spec rozwiazal problem z abs, u mnie dzieje sie to samo?

Jak zaadoptowac ten wlacznik?

Widziales jak on to robil?

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy są osoby, które nie mają opcji odpowietrzania pompy ABS u siebie ? Tak, jak kolega pasektdi, który kilka postów wyżej wkleił screenshota ukazujące brak takiej opcji w VAG. Czy blok Basic Settings jest dostępny w innych rocznikach naszych Pasków ? Ja mam 97, modelowo 98 i również nie mam aktywnych kanałów dla ABS w BS. Mam aktywne 2 kanały w Measuring Blocks, 000 i 001. Wchodząc w BS nie mam żadnych kanałów aktywnych, wszystkie wyświetlają: ERROR, Not Available.

Edytowane przez serek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności