dlugiiii Zgłoś #1 Napisano 17 Marca 2008 Już nie mam nerwów,ponieważ chciałbym odpowietrzyć pompe ABS w passacie 1.8T 1998.Robie tak jak wszędzie piszą czyli z tego co pamiętam (mam to na laptopie zapisane dokładnie ) wchodze w ABS - nastawy podstawowe lub blok odczytu - wpisuje 002 i idź i nic się nie dzieje ,a w tym momencie powinna mi się uruchomić na 10 sekund pompa ABS.Wszystkie numery przejżdzałem na ustawieniach pierwotnych i wszystkie mam nie aktywne.(Adaptacja przepustnicy działa więc VAG działa). W innych samochodach robiąc głupi test ABS pompa się sama załącza a u mnie są 2 testy gdzie miga kontrolka i piszczy licznik. Czy nie ma innej możliwości odpowietrzenia pompy ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #2 Napisano 18 Marca 2008 ja też nie moge brak kontaktu z abs a podczas jazdy działa abs bo nawet pokazuje predkość a odpowietrzyć też nie moge dołączam sie do twojego problemu pomóżcie nam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #3 Napisano 19 Marca 2008 Jakie interfejsy? HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0 Zgłoś #4 Napisano 19 Marca 2008 Wysysarka i heja naprzód. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr900 Zgłoś #5 Napisano 20 Marca 2008 ja uzywam tego http://allegro.pl/item325730028_interfejs_vw_audi_seat_skoda_vag_obd2_usb_od_ss_fv.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2008 Ja kupiłem kiedyś zwykly na allegro na linie K-L . Mam zrozumieć że są modóły ABS które potrzebują lepszych interfejsów ? W innych samochodach kiedy daje test ABS rusza pompa ABS i a u mnie tylko sprawdza błąd czujnika i koniec testów Czy zwykłe odpowietrzanie przez wężyki kół odpowietrzy mi pompe ABS ? Jak będzie zapowietrzona pompa chamulcowa przy przez wężyki też się odpowietrzy ona czy musze przy kazdej częsci (zaczynając np od pompy chamulcowej przez ABS i koła) odpowietrzać ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #7 Napisano 23 Marca 2008 Już nie mam nerwów,ponieważ chciałbym odpowietrzyć pompe ABS w passacie 1.8T 1998.Robie tak jak wszędzie piszą czyli z tego co pamiętam (mam to na laptopie zapisane dokładnie ) wchodze w ABS - nastawy podstawowe lub blok odczytu - wpisuje 002 i idź i nic się nie dzieje ,a w tym momencie powinna mi się uruchomić na 10 sekund pompa ABS.Wszystkie numery przejżdzałem na ustawieniach pierwotnych i wszystkie mam nie aktywne.(Adaptacja przepustnicy działa więc VAG działa). W innych samochodach robiąc głupi test ABS pompa się sama załącza a u mnie są 2 testy gdzie miga kontrolka i piszczy licznik. Czy nie ma innej możliwości odpowietrzenia pompy ? Ja kupiłem kiedyś zwykly na allegro na linie K-L . Mam zrozumieć że są modóły ABS które potrzebują lepszych interfejsów ? W innych samochodach kiedy daje test ABS rusza pompa ABS i a u mnie tylko sprawdza błąd czujnika i koniec testów Czy zwykłe odpowietrzanie przez wężyki kół odpowietrzy mi pompe ABS ? Jak będzie zapowietrzona pompa chamulcowa przy przez wężyki też się odpowietrzy ona czy musze przy kazdej częsci (zaczynając np od pompy chamulcowej przez ABS i koła) odpowietrzać ?? Kurcze - popraw to . Nie wiem jaką masz przeglądarkę internetową, ale Firefox ma opcję sprawdzania pisowni. Warto z tego czasem korzystać! Tak samo, jak należy korzystać z opcji szukaj. Po wpisaniu "odpowietrzanie pompy" pokazało mi się to: Taki objaw jest gdy układ hamulcowy jest w jakiś sposób zapowietrzony lub w płyn hamulcowy zawiera już zbyt dużą ilość wody. Wszelkie publikacje serwisowe, zeszyty serwisowe i niezależne publikacje informują, że jeżeli zawartość wody z płynie hamulcowym przekroczy 2% to kwalifikuje sie od do wymiany. Ja kiedyś w poprzednim samochodzie dopuściłem do tego, że przez 5 lat nie wymieniałem płynu hamulcowego i kiedyś w środku wakacji przy upalnej pogodzie straciłem na chwilę hamulec. Po prostu pedał poszedł w podłogę i nic auto jedzie. Na szczęście było to na płaskim terenie i prawie bezludnym więc obyło się bez przykrych niespodzianek. Po powrocie do kraju zmierzyłem sobie procentowy udział wody z płynie hamulcowym i dowiedziałem się, że 5% płynu to już woda. Oczywiście wymiana była natychmiastowa!!! Od tamtego czasu pilnuję okresu wymian płynu hamulcowego. Co do wymiany płynu w Passacie to uczulam na kilka spraw !!! Po pierwsze, jeśli Wasz Passio posiada ABS, a na pewno posiada, oraz dodatkowo jest on wyposażony w ASR lub ESP to zalecam wymianę płynu hamulcowego tylko na wysokiej jakości. Nie wchodzi w grę żadna nawet średnia firma. Tylko potentaci i kozaki w tej branży: ATE, Ferodo, Bosch, Castrol, Motul. Innych producentów nie zalecam. Jeżeli wybierzemy fabryczny płyn firmy ATE to znów uczulam, że nie można tu zastosować tylko płynu standardowego DOT4 (np. SL) tylko musi to być płyn o nazwie ATE Typ 200. Z Ferodo płyn hamulcowy o podobnej konsystencji jest Ferodo DOT 5.1 który jest naprawdę dobry a jeszcze niec odporniejszy na wysokie temperatury. Z Boscha to tylko płyn o nazwie Bosch DOT4 Super HP - OEM Jurid-a. Z Castrola to płyn Castrol Responce DOT4 lub Castrol Responce DOT 5.1 a z Motula też Motul DOT 5.1 Ja naprawdę zalecam tylko ATE Typ 200, Ferodo DOT 5.1 oraz Boscha DOT Super HP. Jak ktoś ma dużo kasy to w miejsce Ferodo lub Boscha niech stosuje Motula DOT 5.1 Acha i jeszcze jedna bardzo cenna uwaga. Płyn w Passacie zmieniamy tylko przy użyciu pompki ciśnieniowej wydmuchując stary płyn hamulcowy. Wymieniamy płyn z jednoczesnym przepłukaniem układu. Wlewamy nowy i przeciskamy tak długo aż pojawi się nowy płyn. Wtedy nowy płyn łapiemy do jakiejś butelki by nie skazić środowiska lub po prostu jeżeli jest czysty to może nam się przydać do napełnienia zbiorniczka pod maską. Układ odpowietrzamy absolutnie bez "deptania pedałem hamulca". Oczywiście w wielu ASO tak deptają ale czasami mogą uszkodzić coś w pompie ABS-u. Do odpowietrzania w żadnym przypadku nie trzeba stosować komputera w postaci VAG-a czy VAS-a. Nie dać sie na nic takiego nabrać jak ktoś mówi. Na koniec odpowietrzania dobrze się upewnić, że w układzie nie zostało w ogóle powietrza i zakręcić odpowietrzniki. Teraz pozostaje wygrać sie tylko na jazdę próbną. I na koniec niezwykle ważna uwaga. Do całej tej operacji potrzeba 2 litry płynu hamulcowego. Nie jest to żaden wymysł mój czy innej osoby. Tyle po prostu trzeba zużyć na przepłukanie i dokładne wypełnienie układu hamulcowego nowym płynem. Ktoś może zaoszczędzić i kupić 1,5 litra płynu ale to tylko pozorne oszczędności. Pozdrawiam i życzę owocnych wymian płynu hamulcowego Pozwoliłem sobie zacytować HHA W wyszukanych przeze mnie topikach znalazł się również jeden odpowiadający na Twoje pytanie, ale znajdź go sobie sam. Procedura tam opisana ma zastosowanie jednak tylko wtedy, kiedy pompa ABS została całkiem "wysuszona". Pozdrawiam Dominek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #8 Napisano 24 Marca 2008 Takmim czyms da rade to zrobic? http://www.allegro.pl/item333413353_hamulce_zestaw_do_wymiany_plynu_hamulcowego.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #9 Napisano 24 Marca 2008 Dodaj kilkadziesiąt złotych i kup Draper-a a nie no-name'a. Do tego zestawu niezbedny jest kompresor powietrza, chyba o tym wiesz? HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #10 Napisano 24 Marca 2008 Niestety nie moge sie zgodzic ze stwierdzeniem ze do odpowietrzenia nie trzeba urzyc komputera.Wystarczy wiedziec na jakiej zasadzie dziala uklad i znac rozmieszczenie zaworow w ukaldzie hydraulicznym.komputer uzywa sie do otwarcia zaworu wylotowego w pompie gdyc jest on normalnie zamkniety .pozostaje czesc ukladu za zaworem wylotowym i pompa (rowniez zaworki ale zwrotne)ktory jest odciety , a za tym nie mozliwe jest usuniecie powietrza ktore moze sie tam zgromadzic.mozna wielokkrotnie jezdzic na testy drogowe i odpowietrzac wielokrotnie ale jest to niebezpieczne( brak hamulcow) i nie zawsze skuteczne(czujnik cisnienia moze blokowac dzialanie pompy) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 24 Marca 2008 Od 2 lat mamy maszynę ItalCom'u do wymiany płynu hamulcowego i wyminionych zostało już dziesiątki litrów płynu hamulcowego i nigdy nie bło podłączany żaden komputer. U siebie w samochodzie wymieniałem już 2 razy płyn hamulcowy i żadnego podpinania komputera. Wszystko sie samo zrobiło i po temacie. Jak mieliśmy A8 na wymianę hamulców to potrzeba było komputera aby cofnąć tłoczki tylnych hamulców. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #12 Napisano 24 Marca 2008 Do tego zestawu niezbedny jest kompresor powietrza, chyba o tym wiesz? HHA To chyba jasno napisane jest w opisie aukcji. Z tego co pamietam z opisow z książki " sam naprawiam a4" VAG uzywa sie do odpowietrzenia pompy jak nie ma sie przyzadu do odpowietrzania,tylko metoda "pompuj trzymaj". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #13 Napisano 24 Marca 2008 Czyli taką pompke musze sobie kupić Kompresor posiadam więc nie ma problemu. A jaka jest skuteczność odpowietrzenia całego układu metodą normalną czyli pompuj pedał i odkręcaj odpowietrznik przy kole?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #14 Napisano 25 Marca 2008 Kiedyś odpowietrzałem w audi 80 i nie było żadnego problemu,wiec nic nie stracisz jak spróbujesz normalnie a jak nie wyjdzie kupisz przyrząd. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #15 Napisano 25 Marca 2008 Jakby normalnie wyszło to bym nie zawracał wszyskim głowy Odpowietrzałem długo każde koło ,powtórzyłem po iluś dniach to samo i osobno pompy poodpowietrzałem i dalej wpada ,a za drugim razem jest twardy:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #16 Napisano 25 Marca 2008 Do Hha Do odpowietrzania w żadnym przypadku nie trzeba stosować komputera w postaci VAG-a czy VAS-a. Nie dać sie na nic takiego nabrać jak ktoś mówi. Pozdrawiam Dominek osoba cytujac hha stwierdzila ze nie trzeba do odpowietrzania uzywac vag.Ty piszesz o wymianie plynu z czym siie zgadzam.ale wymiana i odpowietzrenie to 2 rozne rzeczy.Ktos chyba zapomnial napisac koncze cytowac, lub po prostu myślałeś o wymianie plynu a napisales odpowietrzanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #17 Napisano 26 Marca 2008 "ROSIEL" Jeżeli dobrze ich zrozumiałem to mieli na myśli wymiane płynu co idzie za tym odpowietrzenie układu przez przeciśnięcie starego płynu z powietrzem a zalaniem nowym bez powietrza -przez co układ będzie odpowietrzony Jeżeli jestem w błędzie to poprawcie mnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #18 Napisano 26 Marca 2008 Ktos chyba zapomnial napisac koncze cytowac Tekst HHA wklejony przeze mnie napisany jest z pochyleniem. Poza tym z kontekstu mojej wypowiedzi jasno wynika gdzie początek a gdzie koniec cytatu. "ROSIEL" Jeżeli dobrze ich zrozumiałem to mieli na myśli wymiane płynu co idzie za tym odpowietrzenie układu przez przeciśnięcie starego płynu z powietrzem a zalaniem nowym bez powietrza -przez co układ będzie odpowietrzony Masz to chyba wyraźnie napisane w moim pierwszym poście: W wyszukanych przeze mnie topikach znalazł się również jeden odpowiadający na Twoje pytanie, ale znajdź go sobie sam. Procedura tam opisana ma zastosowanie jednak tylko wtedy, kiedy pompa ABS została całkiem "wysuszona". co pewnie ma miejsca w Twoim przypadku. P.S. Widzę, że język polski i obowiązujące w nim zasady nadal masz w doopie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #19 Napisano 26 Marca 2008 kurcze ,przepraszam Cię ale uwierz ,że u mnie jedynie z polskim nie bardzo (nie najgorzej ) i nie mam czasu ,bo jak nie robota to studia ,a programu jeszcze nie ściągnąłem Ja szukałem i nie znalazłem to o czym mówisz ...pewnie słabo szukałem z braku czasu:( Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dominek_f Zgłoś #20 Napisano 26 Marca 2008 http://www.forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=115802&postcount=2 Masz w takim razie na tacy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach