Skocz do zawartości
dlugiiii

Odpowietrzenie pompy ABS - brak opcji w Vagu :(

Rekomendowane odpowiedzi

Już nie mam nerwów,ponieważ chciałbym odpowietrzyć pompe ABS w passacie 1.8T 1998.Robie tak jak wszędzie piszą czyli z tego co pamiętam (mam to na laptopie zapisane dokładnie ) wchodze w ABS --> nastawy podstawowe lub blok odczytu --> wpisuje 002 i idź i nic się nie dzieje ,a w tym momencie powinna mi się uruchomić na 10 sekund pompa ABS.Wszystkie numery przejżdzałem na ustawieniach pierwotnych i wszystkie mam nie aktywne.(Adaptacja przepustnicy działa więc VAG działa).

 

W innych samochodach robiąc głupi test ABS pompa się sama załącza a u mnie są 2 testy gdzie miga kontrolka i piszczy licznik.

Czy nie ma innej możliwości odpowietrzenia pompy ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja też nie moge brak kontaktu z abs a podczas jazdy działa abs bo nawet pokazuje predkość a odpowietrzyć też nie moge dołączam sie do twojego problemu pomóżcie nam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szogun0

Wysysarka i heja naprzód.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem kiedyś zwykly na allegro na linie K-L . Mam zrozumieć że są modóły ABS które potrzebują lepszych interfejsów ? W innych samochodach kiedy daje test ABS rusza pompa ABS i a u mnie tylko sprawdza błąd czujnika i koniec testów :/

 

Czy zwykłe odpowietrzanie przez wężyki kół odpowietrzy mi pompe ABS ?

 

Jak będzie zapowietrzona pompa chamulcowa przy przez wężyki też się odpowietrzy ona czy musze przy kazdej częsci (zaczynając np od pompy chamulcowej przez ABS i koła) odpowietrzać ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już nie mam nerwów,ponieważ chciałbym odpowietrzyć pompe ABS w passacie 1.8T 1998.Robie tak jak wszędzie piszą czyli z tego co pamiętam (mam to na laptopie zapisane dokładnie ) wchodze w ABS --> nastawy podstawowe lub blok odczytu --> wpisuje 002 i idź i nic się nie dzieje ,a w tym momencie powinna mi się uruchomić na 10 sekund pompa ABS.Wszystkie numery przejżdzałem na ustawieniach pierwotnych i wszystkie mam nie aktywne.(Adaptacja przepustnicy działa więc VAG działa).

 

W innych samochodach robiąc głupi test ABS pompa się sama załącza a u mnie są 2 testy gdzie miga kontrolka i piszczy licznik.

Czy nie ma innej możliwości odpowietrzenia pompy ?

Ja kupiłem kiedyś zwykly na allegro na linie K-L . Mam zrozumieć że są modóły ABS które potrzebują lepszych interfejsów ? W innych samochodach kiedy daje test ABS rusza pompa ABS i a u mnie tylko sprawdza błąd czujnika i koniec testów :/

 

Czy zwykłe odpowietrzanie przez wężyki kół odpowietrzy mi pompe ABS ?

 

Jak będzie zapowietrzona pompa chamulcowa przy przez wężyki też się odpowietrzy ona czy musze przy kazdej częsci (zaczynając np od pompy chamulcowej przez ABS i koła) odpowietrzać ??

 

 

Kurcze - popraw to :zalamany:. Nie wiem jaką masz przeglądarkę internetową, ale Firefox ma opcję sprawdzania pisowni. Warto z tego czasem korzystać! Tak samo, jak należy korzystać z opcji szukaj. Po wpisaniu "odpowietrzanie pompy" pokazało mi się to:

 

Taki objaw jest gdy układ hamulcowy jest w jakiś sposób zapowietrzony lub w płyn

hamulcowy zawiera już zbyt dużą ilość wody. Wszelkie publikacje serwisowe, zeszyty

serwisowe i niezależne publikacje informują, że jeżeli zawartość wody z płynie

hamulcowym przekroczy 2% to kwalifikuje sie od do wymiany. Ja kiedyś w poprzednim

samochodzie dopuściłem do tego, że przez 5 lat nie wymieniałem płynu hamulcowego

i kiedyś w środku wakacji przy upalnej pogodzie straciłem na chwilę hamulec.

Po prostu pedał poszedł w podłogę i nic auto jedzie. Na szczęście było to na

płaskim terenie i prawie bezludnym więc obyło się bez przykrych niespodzianek.

Po powrocie do kraju zmierzyłem sobie procentowy udział wody z płynie hamulcowym

i dowiedziałem się, że 5% płynu to już woda. Oczywiście wymiana była natychmiastowa!!! Od tamtego czasu pilnuję okresu wymian płynu hamulcowego.

 

Co do wymiany płynu w Passacie to uczulam na kilka spraw !!!

 

Po pierwsze, jeśli Wasz Passio posiada ABS, a na pewno posiada, oraz dodatkowo

jest on wyposażony w ASR lub ESP to zalecam wymianę płynu hamulcowego tylko

na wysokiej jakości. Nie wchodzi w grę żadna nawet średnia firma. Tylko potentaci

i kozaki w tej branży:

 

ATE, Ferodo, Bosch, Castrol, Motul. Innych producentów nie zalecam.

 

Jeżeli wybierzemy fabryczny płyn firmy ATE to znów uczulam, że nie można

tu zastosować tylko płynu standardowego DOT4 (np. SL) tylko musi to być płyn o nazwie

ATE Typ 200. Z Ferodo płyn hamulcowy o podobnej konsystencji jest Ferodo DOT 5.1 który jest naprawdę dobry a jeszcze niec odporniejszy na wysokie temperatury.

Z Boscha to tylko płyn o nazwie Bosch DOT4 Super HP - OEM Jurid-a. Z Castrola to płyn Castrol Responce DOT4 lub Castrol Responce DOT 5.1 a z Motula też Motul DOT 5.1

 

Ja naprawdę zalecam tylko ATE Typ 200, Ferodo DOT 5.1 oraz Boscha DOT Super HP.

Jak ktoś ma dużo kasy to w miejsce Ferodo lub Boscha niech stosuje Motula DOT 5.1

 

Acha i jeszcze jedna bardzo cenna uwaga. Płyn w Passacie zmieniamy tylko przy użyciu

pompki ciśnieniowej wydmuchując stary płyn hamulcowy. Wymieniamy płyn z jednoczesnym przepłukaniem układu. Wlewamy nowy i przeciskamy tak długo aż pojawi się nowy płyn. Wtedy nowy płyn łapiemy do jakiejś butelki by nie skazić środowiska lub po prostu jeżeli jest czysty to może nam się przydać do napełnienia zbiorniczka pod maską. Układ odpowietrzamy absolutnie bez "deptania pedałem hamulca". Oczywiście w wielu ASO tak deptają ale czasami mogą uszkodzić coś w pompie ABS-u. Do odpowietrzania w żadnym przypadku nie trzeba stosować komputera w postaci VAG-a czy VAS-a. Nie dać sie na nic takiego nabrać jak ktoś mówi.

Na koniec odpowietrzania dobrze się upewnić, że w układzie nie zostało w ogóle powietrza i zakręcić odpowietrzniki. Teraz pozostaje wygrać sie tylko na jazdę próbną.

 

 

I na koniec niezwykle ważna uwaga. Do całej tej operacji potrzeba 2 litry płynu hamulcowego. Nie jest to żaden wymysł mój czy innej osoby. Tyle po prostu trzeba zużyć na przepłukanie i dokładne wypełnienie układu hamulcowego nowym płynem. Ktoś może zaoszczędzić i kupić 1,5 litra płynu ale to tylko pozorne oszczędności.

 

Pozdrawiam i życzę owocnych wymian płynu hamulcowego ;-)

 

Pozwoliłem sobie zacytować HHA

 

W wyszukanych przeze mnie topikach znalazł się również jeden odpowiadający na Twoje pytanie, ale znajdź go sobie sam. Procedura tam opisana ma zastosowanie jednak tylko wtedy, kiedy pompa ABS została całkiem "wysuszona".

Pozdrawiam Dominek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Dodaj kilkadziesiąt złotych i kup Draper-a a nie no-name'a. Do tego zestawu niezbedny jest kompresor powietrza, chyba o tym wiesz?

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie moge sie zgodzic ze stwierdzeniem ze do odpowietrzenia nie trzeba urzyc komputera.Wystarczy wiedziec na jakiej zasadzie dziala uklad i znac rozmieszczenie zaworow w ukaldzie hydraulicznym.komputer uzywa sie do otwarcia zaworu wylotowego w pompie gdyc jest on normalnie zamkniety .pozostaje czesc ukladu za zaworem wylotowym i pompa (rowniez zaworki ale zwrotne)ktory jest odciety , a za tym nie mozliwe jest usuniecie powietrza ktore moze sie tam zgromadzic.mozna wielokkrotnie jezdzic na testy drogowe i odpowietrzac wielokrotnie ale jest to niebezpieczne( brak hamulcow) i nie zawsze skuteczne(czujnik cisnienia moze blokowac dzialanie pompy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hha

Od 2 lat mamy maszynę ItalCom'u do wymiany płynu hamulcowego i wyminionych zostało już dziesiątki litrów płynu hamulcowego i nigdy nie bło podłączany żaden komputer. U siebie w samochodzie wymieniałem już 2 razy płyn hamulcowy i żadnego podpinania komputera. Wszystko sie samo zrobiło i po temacie. Jak mieliśmy A8 na wymianę hamulców to potrzeba było komputera aby cofnąć tłoczki tylnych hamulców.

 

HHA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel
Do tego zestawu niezbedny jest kompresor powietrza, chyba o tym wiesz?

 

HHA

 

To chyba jasno napisane jest w opisie aukcji.

 

Z tego co pamietam z opisow z książki " sam naprawiam a4" VAG uzywa sie do odpowietrzenia pompy jak nie ma sie przyzadu do odpowietrzania,tylko metoda "pompuj trzymaj".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli taką pompke musze sobie kupić :) Kompresor posiadam więc nie ma problemu.

 

A jaka jest skuteczność odpowietrzenia całego układu metodą normalną czyli pompuj pedał i odkręcaj odpowietrznik przy kole??:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Kiedyś odpowietrzałem w audi 80 i nie było żadnego problemu,wiec nic nie stracisz jak spróbujesz normalnie a jak nie wyjdzie kupisz przyrząd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakby normalnie wyszło to bym nie zawracał wszyskim głowy :P Odpowietrzałem długo każde koło ,powtórzyłem po iluś dniach to samo i osobno pompy poodpowietrzałem i dalej wpada ,a za drugim razem jest twardy:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do Hha

Do odpowietrzania w żadnym przypadku nie trzeba stosować komputera w postaci VAG-a czy VAS-a. Nie dać sie na nic takiego nabrać jak ktoś mówi.

 

 

 

Pozdrawiam Dominek

 

 

osoba cytujac hha stwierdzila ze nie trzeba do odpowietrzania uzywac vag.Ty piszesz o wymianie plynu z czym siie zgadzam.ale wymiana i odpowietzrenie to 2 rozne rzeczy.Ktos chyba zapomnial napisac koncze cytowac, lub po prostu myślałeś o wymianie plynu a napisales odpowietrzanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"ROSIEL" Jeżeli dobrze ich zrozumiałem to mieli na myśli wymiane płynu co idzie za tym odpowietrzenie układu przez przeciśnięcie starego płynu z powietrzem a zalaniem nowym bez powietrza -przez co układ będzie odpowietrzony :)

 

Jeżeli jestem w błędzie to poprawcie mnie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ktos chyba zapomnial napisac koncze cytowac

Tekst HHA wklejony przeze mnie napisany jest z pochyleniem. Poza tym z kontekstu mojej wypowiedzi jasno wynika gdzie początek a gdzie koniec cytatu.

 

"ROSIEL" Jeżeli dobrze ich zrozumiałem to mieli na myśli wymiane płynu co idzie za tym odpowietrzenie układu przez przeciśnięcie starego płynu z powietrzem a zalaniem nowym bez powietrza -przez co układ będzie odpowietrzony

 

Masz to chyba wyraźnie napisane w moim pierwszym poście:

W wyszukanych przeze mnie topikach znalazł się również jeden odpowiadający na Twoje pytanie, ale znajdź go sobie sam. Procedura tam opisana ma zastosowanie jednak tylko wtedy, kiedy pompa ABS została całkiem "wysuszona".

co pewnie ma miejsca w Twoim przypadku.

 

P.S. Widzę, że język polski i obowiązujące w nim zasady nadal masz w doopie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurcze ,przepraszam Cię :P ale uwierz ,że u mnie jedynie z polskim nie bardzo (nie najgorzej :P) i nie mam czasu ,bo jak nie robota to studia ,a programu jeszcze nie ściągnąłem ;)

 

Ja szukałem i nie znalazłem to o czym mówisz ...pewnie słabo szukałem z braku czasu:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności