Skocz do zawartości
Gość pawel5000

Czy można mieszać oleje?

Rekomendowane odpowiedzi

dlaczego nie masz przeglądów w trybie longlife?

 

 

 

longlife to zlo

 

 

 

 

 

 

silnik sie dociera na gestym oleju. dawniej to mozna bylo zalac minerala i wystarczylo max 500km i silnik jak nowka. mozna bylo zalac potem kazdym olejem, bo pierscienie sie ulozyly.

 

 

 

teraz wymyslaja jakies normy, pierdoly i minerala nie wiem czy mozna zalac chocby na te 50km. w sumie mozna sprobowac.zalac mineral, nagrzac na postoju do temp roboczej i na trase pobutowac ostro. 50km zrobic i wymiana oleju i filtra na normalny, zalecany. chyba nic nie ucierpi, a branie oleju moze bedzie mniejsze lub zniknie, choc potem powinno sie jeszcze zrobic jakies 500km na mineralu normalnie jezdzac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
teraz wymyslaja jakies normy, pierdoly i minerala nie wiem czy mozna zalac chocby na te 50km. w sumie mozna sprobowac.zalac mineral, nagrzac na postoju do temp roboczej i na trase pobutowac ostro. 50km zrobic i wymiana oleju i filtra na normalny, zalecany. chyba nic nie ucierpi, a branie oleju moze bedzie mniejsze lub zniknie, choc potem powinno sie jeszcze zrobic jakies 500km na mineralu normalnie jezdzac.

 

no jasne i co jeszcze.

teraz wymyslaja nowe silniki, nowe konstrukcje, nowe wtryski i rozne pierdoly. kiedys silniki nie byly tak wysilone i nie wymagaly tak dobrych olejow i byly tez bardziej idioto odporne. technika poszla do przodu i wlasnie dlatego teraz wymyslaja jakies normy,pierdoly-taki wymog i nic nie poradzisz.

co do butowania nowego silnika, to gratuluje poczucia humoru. nie chcialbym aby ktokolwiek w ten sposob docieral silnik.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krz_p

kolega souler chyba nie nadąża za współczesną techniką

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak dla mnie te normy to chwyt marketingowy ale dla pewności i spokojnego snu uzywam normy VW...

 

a olej mineralny to nadaje sie do poloneza a nie nowego VW zwłaszcza wyposażonego w turbo...

 

to jest moje zdanie, moge sie mylic...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olejów z zasady nie powinno się mieszać. Lepiej raz na miesiąc zajrzeć i sprawdzić niż mieć dylemat jaki olej dolać. Niestety zdarzają się wypadki i w sytuacji pod bramkowej dozwolone jest dolanie nawet dobrego oleju mineralnego, z tym że pierwsze gdzie jedziemy to do serwisu na wymianę oleju. Czym szybciej tym lepiej. Powodem tego że olejów nie należy ze sobą mieszać (nawet tej samej klasy) są dodatki uszlachetniające które występują w olejach.

Za zwyczaj różni producenci korzystają z tej samej bazy olejowej , ale stosują różne dodatki, które po wymieszaniu mogą przynieść złe skutki. Odnośnie klas podawanych przez producentów według mnie dzielą oleje: przystosowane do silników benzynowych, disla i long life. O jakości oleju mówią normy API i ACEA. Oleje syntetyczne należy stosować jak najdłużej bo mają najlepsze właściwości myjące co bezpośrednio przekłada się na stan jednostki, wolniej się także starzeją.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

trzeba zapamietaj jedno. Chcesz zeby silnik chodzil dlugo i bezawaryjnie to nie mieszaj oleju.

 

Mineral to jakas pomylka do tego silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Arcy

Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, ale po lekturze odpowiedzi zajrzałem tam, gdzie właściwie powiniem na początku czyli do instrukcji obsługi samochodu.

Tam w zeszycie 3.3 (Porady) strona 40 jest napisane:

"Silnik napełniony jest fabrycznie specjalnym olejem wielosezonowym.......... . Specyfikacje olejów dopuszczonych dla danego silnika podane zostały w danych technicznych => zeszyt 3.5. Wymienione tam specyfikacje muszą być również podane na opakowaniu. Podczas uzupełniania oleje MOŻNA ze sobą mieszać. (uwaga: nie dotyczy serwisu LongfLife). Olejów sezonowych nie można stosować przez cały rok."

W zeszycie 3.5 dla mojej wersji silnika stosowane mają być wielosezonowe oleje lekkobieżne o specyfikacji VW 504 00, VW 501 01, VW 502 00.

Podsumowując wlałem olej posiadający w/w specyfikację podaną również przez serwisanta, a jego porada była zgodna z instrukcją obsługi. Wątpliwości miałem tylko do jego odpowiedzi co do oleju mineralnego, czy syntetycznego. Pogrzebałem w internecie i muszę przyznać, że można znaleźć tam wiele sprzecznych odpowiedzi. Kierując się logiką olej mineralny np 15W40 plus inne normy powinien odpowiadać właściwościami smarnymi takiemu samemu olejowi o takich samych oznaczeniach powstałemu na bazie syntetycznej. Inna sprawa to trwałość i pewne inne cechy (np. generowanie osadów, zdolności myjące itd).

Najbardziej podobała mi się odpowiedź jakiegoś fachowca, którą wyczytałem: olej syntetyczny ma wszystkie zalety oleju mineralnego, przy czym pozbawiony jest jego wad.

Dla jasności jestem za stosowaniem jak najlepszych olejów do wysilonych, nowoczesnych jednostek napędowych i nigdy nie oszczędzałem na nich grosza, ale pewne wnioski przytoczone przez moich kolegów forumowiczów wydają się trochę na wyrost. Jeśli się mylę to proszę o sprostowanie, po to przecież jest forum byśmy mogli podyskutować.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! olej pełnisyntetyczny przewyższa pod każdym względem zwykły olej mineralny, poza wskaźnikami które wymieniłeś jest jeszcze coś takiego jak wskaźnik lepkosci ( czyli parametr określający czy olej trzyma swoje właściwości pod wysokim obciazeniem ) : wniosek z tego jest taki ,ze nawet najlepszy mineralny 15w40 ma bardzo niski wskaźnik lepkości, pod stałym obciażeniem autostradowym ( stała predkość obrotowa około 4000- 5000 obr) zaczyna po krótkim czasie "płynąc jak woda", film olejowy traci stabilnosc i cześci zaczynaja pracowac bez smarowania. pełnisyntetyki maja wysokie wskazniki lepkości . dalej, mają dobre właściwości penetracyjne i zwykle niska temperature płynięcia ( szybkość z jaka olej dociera do smarowanych elementów podczas zimnego rozruchu). to 2 najważniejsze zalety pełnisyntetyka nad mineralnym ( o niebo lepsze smarownaie przy zimnym rozruchu i ochrona silnika pod wysokim obciazeniem) . zaleta mineralnego to tylko cena , reszta plusów dotyczy silników wyeksploatowanych: wysoki wskaźnik lepkości niskotemperaturowej, brak właściwosci płuczących, ale dla nowego silnika to morderstwo. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oleje można mieszać ale się tego nie zaleca. Jeśli jednak masz sytuację że masz pełen syntetyk i musisz dolać a nie masz Twojego oleju pod ręką to zalewasz inny ale o tej samej lepkości. Na opakowaniach motula bodajże jest nawet na ten temat informacja.

Serdecznie pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy domotula 5w40 mogę dolać mobila 10w30 bo jutro trasa na święta i poziom oleju na minimum na miarce

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę temat pytaniem: oryginalnie mam wlany olej po przeglądzie z serwisie VW z takim oznaczeniem:

dsc04384g.th.jpg (klik aby powiększyć)

 

znalazłem zostało mniej niż szklanka do dolewki ale znalazłem stary olej, którego nie mogłem dolać jak miałem paska w trybie Long life, że jeżdżę w mieście to zrezygnowałem z LL i jest w normalnym trybie z olejem j/w.

 

ten który znalazłem również jest oznaczony jako 5W40 i ma zgodne oznaczenie VW 505 00 ( widać na screenach)

 

dsc04385g.th.jpgdsc04386aq.th.jpg

 

 

 

stąd wnioskuję że mogę dolać ale potrzebuję przytaknięcia kogoś z większym doświadczeniem za poradę z góry dziękuję.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie rozumiem co wydziwiasz. Już "cycki opadają" (jak pisze na Forum Audi Kolega Spanky) - czytając te posty.

Aktualnie jeździsz na oleju Special Plus z normą VW 505.01 i to jest prawidłowa norma oleju do Twojego silnika a

znalazłem również jest oznaczony jako 5W40

chcesz dolać olej z normą 505.00 (do tego od innego producenta), który nie nadaje się do Twojego silnika! i chcesz jeszcze żeby Cię ktoś utwierdził w tej decyzji. No normalnie ................

Nie kombinuj tylko kup na dolewkę butelkę litrową Specjal Plus'a z normą 505.01 i dolej a nie zadawaj na Forum głupich pytań.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, jak widzę kolega z góry załapał że jestem laikiem i można sobie po moim braku wiedzy 'pojeździć' a ze mnie ponabijać,

 

Z jego wypowiedzi wynika że olej z serwisu VW jest normy 505.01 ale przed nią wypisane są jeszcze 502 00 i 505 00 stąd wnioskowałem żę skoro spełnia 505 00 to i mój się nadaje któy jest Vw 505 00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

stąd wnioskowałem żę skoro spełnia 505 00 to i mój się nadaje któy jest Vw 505 00

Sorry! Nie chciałem Cię urazić - tylko na temat jest chyba setki jak nie tysiące postów - stąd moja reakcja.

Jeszcze raz przepraszam!

Zapamietaj sobie na przyszlość że:

Do Twojego sinika (na pompowtryskach) lejesz tyko syntetyk (5w40) z normą VW 505.01

Norma VW 505.00 - dotyczy silników na pompie wtryskowej.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dziękuję.

Edytowane przez arkulik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Do Twojego sinika (na pompowtryskach) lejesz tyko syntetyk (5w40) z normą VW 505.01

Norma VW 505.00 - dotyczy silników na pompie wtryskowej.

Dokładnie jak Roman pisze.
VW jest normy 505.01 ale przed nią wypisane są jeszcze 502 00 i 505 00 stąd wnioskowałem żę skoro spełnia 505 00 to i mój się nadaje któy jest Vw 505 00
Ale jeśli olej spełnia normę 505.00 to nie znaczy że spełnia normę 505.01. Za to olej spełniający normę 505.01 może i w tym przypadku spełnia normę 505.00 oraz przy okazji normę 502.00. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O takie sprostowanie chodziło mi od początku. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności