ramire Zgłoś #1 Napisano 28 Lutego 2008 Postanowiłem załozyć nowy temat, bo w szukawce nic nie znalazłem. Mam wyciek oleju spod kolektora ssącego (spory) i wylotowego (mały) w AFN. I teraz pytanie. Czy to normalne, że w tych kolektorach jest olej? Czy aby przypadkiem ten olej nie wrzuciła tam turbina? Według mnie turbina jak puszcza olej to wyrzuca go w kierunku interculera. (Jak się myle to mnie poprawcie). Dodam tylko, że turbina nie wprowadza auta w tryb awaryjny i jest sucha. Obieg powietrza w AFN wygląda tak (według mnie może się mylę) : - kruciec przy atrapie- filtr powietrza- przepływka - turbina (wlot od dołu)- wylot w kierunku interculera- długa rura - kolektor ssący -(EGR)- kolektor wylotowy - turbina - wydech. Czyli olej (niby wyrzucany z turbiny) aby osadzić się w kolektorze ssącym - musiałby przejść tą całą drogę? Ale miałbym wtedy zawolony olejem również interculer - a tam oleju nie mam. Czyli podsumowująć: 1. Czy turbina może wrzucać olej do kolektora wylotowego? 2. Skąd pochodzi olej wyciekający spod kolektora ssącego? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jackrally Zgłoś #2 Napisano 28 Lutego 2008 Jesteś pewien, że olej wycieka spod kolektorów? Bardziej prawdopodobne jest wyciekanie oleju spod uszczelki pokrywy zaworów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramire Zgłoś #3 Napisano 28 Lutego 2008 Uszczelka pod pokrywą zaworów została wymieniona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #4 Napisano 28 Lutego 2008 Uszczelka pod pokrywą zaworów została wymieniona. Sprawdź dokładnie tą uszczelkę pod pokrywą klawiatury, może się podwinęła lub przesunęła przy zakładaniu. Gdyby rzeczywiście była to nieszczelność na dolocie to przypuszczam , że miałbyś zaburzenia pracy silnika ( lewe powietrze ) Spójrz też na wydech- nadmierna ilość oleju, która miałaby się dostawać do komór spalania powoduje kopcenie na biało. Według mnie na 99% winna jest uszczelka pokrywy klawiatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #5 Napisano 28 Lutego 2008 Spójrz też na wydech- nadmierna ilość oleju, która miałaby się dostawać do komór spalania powoduje kopcenie na biało. Spalanie oleju ''produkuje '' niebieski dym:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #6 Napisano 28 Lutego 2008 Spalanie oleju ''produkuje '' niebieski dym:)No miałem na myśli biało-niebieski. Nie będę tu opisywał całej palety kolorów i odcieni tegoż dymu w zależności od stężenia procentowego owej mieszanki. Wiem wiem, jest też całkiem biały dym gdy do układu spalania dostanie się woda, ale to nie dym tylko para. Nie będę się już rozwodził nad kolorem dymu bo nie to było sednem sprawy kolegi ramire. A propos może masz pomysł w czym tkwi problem? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawh Zgłoś #7 Napisano 29 Lutego 2008 Ja bym sprawdził jeszcze odmę, jej połączenie z pokrywą zaworów, tam lubi też cięknąć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ramire Zgłoś #8 Napisano 29 Lutego 2008 Myślę, że powodem jest nieszczelność w kolektorze ssącym. Widać olej na dolnej części kolektora ssącego.To spływa na kolektor wylotowy i blok silnika. Wcześniej miałem dziurawą tą gumę co łączy kolektor ssący z dolotem od IC i przedostawało się przez to sporo syfu. Tak więc w dolocie do kolektora ssącego jest jakiś olej - ten olej pewnie przyczynia się też do zasyfiania EGR. A powietrze do kolektora ssącego jest podawane pod jakimś ciśnieniem i ten syf jest przedmuchiwany przez uszczelkę. Myślę, że turbina dmuchając miesza powietrze z olejem. W nowej turbinie tego oleju nie ma lub jest mało. W miarę eksploatacji coraz więcej puszcza oleju (wytwarza się "mgła olejowa") i ten syf trafia do kolektora ssącego i gromadzi się w IC, przewodach w dolocie, część oleju może pochodzić z odmy. Przy ostrym bucie trafia to wszystko w kolektor ssący i robi się zasłona dymna za samochodem. To taka moja teoria - co wy na to? Jeden z mechaników mówił mi, że samochód ma lekkiego muła. Dla mnie to i tak ma ostre odejście. Ale to wskazuje na nieszczelność pod kolektorem ssącym Nic mi nie dymi. Tylko zakopci jak po spokojnej jeździe dam mu buta przy wyprzedzaniu lub przy dużych prędkościach (przy 160 /h). Ale dymienie jest zawsze związane z dużym pędem powietrza (prędkością). Jak dam mu buta na postoju - wchodzi na obroty i nie ma ni grama dymu. Zmienie uszczelkę pod kolektorem ssącym i wtedy zobaczę czy będzie dymił. Jeśli tak to czas na turbinę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bolo Zgłoś #9 Napisano 2 Kwietnia 2008 witam ,wyciek spod kolektora goracego u mnie powoduje uszczelniacz zaworu , po stronie zimnej jest sucho wniosek ,gdy silnik bierze olej warto brac pod uwage uszczelniacze i prowadnice zaworowe ,przy okazji dalem turbo do regeneracji , firma droga 2 lata gwarancji , jestem troche zaniepokojony sposobem wywazania wirnika ,naciecie sruby ,zobaczymy a swoja droga obecne auta sa marne ,czesci z calego swiata posiadam tez golfa 2 sb intercooler 400000 przeb ,modyfikowany ok 110 km[2h pracy] masa 900kg zuzycie ropy 5l bardzo male zuzycie oleju ,radosc z jazdy duza i zadnych problemow technicznych pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebaindy Zgłoś #10 Napisano 28 Września 2014 Witam odświeżę temat, a mianowicie mam podobny problem byłem już w paru warsztatach lecz wiedza tamtejszych mechaników jest zbyt niska i dlatego proszę was o poradę. silnik 1,9 tdi AFN Leci mi olej na łapę pod turbiną i po krótkiej jeździe już czuć w Passacie smród przepalonego oleju. uszczelka od pokrywy zaworów wymieniona i oring przy turbinie również lecz nie przyniosło to żadnego efektu jeden mechanik nawet stwierdził ze smród powodowany jest uszkodzonym złączem elastycznym i skroił mój portfel niepotrzebnie. Nie mam o tym silniku zielonego pojęcia ale wkładając tam telefon i kręcąc film wygląda jak by leciało z pod kolektora wydechowego czy jest taka możliwość? dodam tez ze na zimnym silniku przy do gazowaniu jest chmura szarego dymu za autem na rozgrzanym dym jest prawie nie zauważalny. Najbardziej obawiam sie uszczelki pod głowica lecz płynu chłodzącego mi nie ubywa. dodam również ze oleju ubywa jakieś 0,7 l na 1000 km auto jest dynamiczne komputer nie pokazuje żadnych błędów Pozdrawiam Sebastian Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #11 Napisano 28 Września 2014 Witam odświeżę temat, a mianowicie mam podobny problem byłem już w paru warsztatach lecz wiedza tamtejszych mechaników jest zbyt niska i dlatego proszę was o poradę. silnik 1,9 tdi AFNLeci mi olej na łapę pod turbiną i po krótkiej jeździe już czuć w Passacie smród przepalonego oleju. uszczelka od pokrywy zaworów wymieniona i oring przy turbinie również lecz nie przyniosło to żadnego efektu jeden mechanik nawet stwierdził ze smród powodowany jest uszkodzonym złączem elastycznym i skroił mój portfel niepotrzebnie. Nie mam o tym silniku zielonego pojęcia ale wkładając tam telefon i kręcąc film wygląda jak by leciało z pod kolektora wydechowego czy jest taka możliwość? dodam tez ze na zimnym silniku przy do gazowaniu jest chmura szarego dymu za autem na rozgrzanym dym jest prawie nie zauważalny. Najbardziej obawiam sie uszczelki pod głowica lecz płynu chłodzącego mi nie ubywa. dodam również ze oleju ubywa jakieś 0,7 l na 1000 km auto jest dynamiczne komputer nie pokazuje żadnych błędów Pozdrawiam Sebastian Sprawdź stan turbo, jeżeli kapie olej na łapę pod turbo to tylko z dolnego przewodu olejowego lub turbo rzyga olejem wtedy może lecieć ci z kolektora dolotowego i spływa po kolektorze wydechowym i daje smród, wymacaj dobrze turbo dookoła czy nie jest zaolejone, zdejmij wąż z turbo i zobacz czy nie ma oleju . Zastanawia mnie jaki oring wymienili przy turbo, na przewodach olejowych od góry maż podkładkę miedzianą a na dole uszczelkę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebaindy Zgłoś #12 Napisano 28 Września 2014 Sprawdź stan turbo, jeżeli kapie olej na łapę pod turbo to tylko z dolnego przewodu olejowego lub turbo rzyga olejem wtedy może lecieć ci z kolektora dolotowego i spływa po kolektorze wydechowym i daje smród, wymacaj dobrze turbo dookoła czy nie jest zaolejone, zdejmij wąż z turbo i zobacz czy nie ma oleju . Zastanawia mnie jaki oring wymienili przy turbo, na przewodach olejowych od góry maż podkładkę miedzianą a na dole uszczelkę. To chodzi własnie o ta uszczelkę taka malutka mechanik kupił to gdzieś w w rolniczym i nazwał orngiem, ok jutro omacam turbo i dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sebaindy Zgłoś #13 Napisano 29 Września 2014 Witam ponownie, po omacaniu turbiny wygląda na to ze jest sucha delikatnie zapocone jest w miejscu połączenia z kolektorem wydechowym, lecz to nie jest ten wyciek który pochłania tyle oleju, dodam również ze udało mi się sprawdzić kolektor i wszystko wskazuje na to ze to własnie z niego cieknie ponieważ nad kolektorem jest już sucho także dolot oraz pokrywa zaworów odpada. Wracając do tematu jeżeli olej leci z kolektora wydechowego wydaje mi się ze sama wymiana uszczelki nie rozwiąże problemu (tak jak już wcześniej wspomniałem nie znam konstrukcji tego silnika ale wydaje mi się ze w kolektorze wydechowym nie powinło być w ogóle oleju) w czym tkwi problem turbina do regeneracji? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #14 Napisano 29 Września 2014 Leci na łączeniu turbo-kolektor wydechowy? Z silnika nie może to być olej. Zostaje okręcić wydech od turbo i sprawdzić czy turbo nie cieknie w części gorącej. Skoro pojawia się olej na łączeniu to zostaje że turbo gubi duże ilości oleju a wirnik wszystko rozchlapuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #15 Napisano 12 Września 2017 Witam. Podepnę się pod temat żeby forum nie zaśmiecać. U mnie problem jest następujący silnik ATJ wyciek widoczny na łączeniu głowicy z blokiem na całej długości pod kolektorem oraz tył silnika od strony vacum. Vacum dwa miesiące temu wymieniany ze względu na króciec ruszający a przy okazji wymiana uszczelki pod nią by może to ona puszczała. Silniik myty dwa razy i wyciek pojawia się widoczny na zdjęciach. Z pokrywy nie widać by się lało być może tam przy vacumie, ale pod vacum sucho jest. Moje podejrzenia albo z kolektorów lub z czegoś tam z tyłu nad skrzynią czego z góry nie zobaczę. Odma lub turbina puszcza olej bo dolot mokry egr zaślepiony ale puszcza dziurkami (sączy) przy ostrej jeździe. Turbina dawniej miała przeładowania jak go kupiłem teraz przeszło i działa bez odłączania. Proszę o porady być może ktoś się z tym spotkał, mam nadzieję że to nie uszczelka pod głowicą. W najbliższym czasie będę robił oil tank catch oraz sprawdzę od spodu być może więcej będę widział. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
masterunio Zgłoś #16 Napisano 13 Września 2017 Wygląda na uszczelkę pod głowicą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #17 Napisano 15 Września 2017 Tez tak myślę. Dziękuję bardzo za odpowiedź model się starzeje to i forum zamiera heh pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #18 Napisano 17 Września 2017 Witam. Byłem u kolegi wczoraj mechanika by zobaczyl czy uszczelka i kiedy robimy. Ja trzymałem auto na 2 tys obrotów on patrzył co z uszczelki pod głowicą wydobywa otóż nie widaćc by coś się działo. A dzieje się pod kolektorem wydechowy bombelki lecą czy to aby turbo?. Ma mi zdjąć kolektory i uszczelnic oraz sprawdzić czy turbo już do roboty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #19 Napisano 17 Września 2017 Ma mi zdjąć kolektory i uszczelnic oraz sprawdzić czy turbo już do roboty. Co ma Ci kolektory uszczelnić??? Wymienić uszczelki kolektorów i po temacie. Lepiej sprawdzić testerem czy do układu chłodzenia dostaje się CO2 niż patrzeć tempo na głowice. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Baros1922 Zgłoś #20 Napisano 18 Września 2017 Nie dostaje się nic do ukladu chłodzenia ani do oleju. To jest sprawdzone dawno i wyeliminowane. Zostało co puszcza turbina, odma czy a może któraś uszczelka. Silnik jest wzdluznie zamocowany pompowtrysk żeby coś wykryć zostaje latarka i lusterko.a objaw nietypowy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach