jarek3251 Zgłoś #1 Napisano 27 Lutego 2008 witam panowie otóz zauwazyłem ze przekaźnik numer 109 ten strasznie jest gorący wiec pytanie czy tak jest u was tez czy tak powinno być???? wiem ze on ma cos wspólnego ze sterowaniem silnika Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #2 Napisano 27 Lutego 2008 Cześć Mam to samo, a powiem nawet więcej, u mnie do kompletu (żeby jednemu przekaźnikowi nie było smutno) grzeje się jeszcze przekaźnik nr 18 i nr 167. Nr 109 - przekaźnik prądu do sterownika silnika Nr 18 - przekaźnik odciążający X kontakt (ten już raz mi się uwędził) Nr 167 (w miejscu 103 u Ciebie) - przekaźnik pompy paliwa. czyli trakcie normalnej jazdy wszystkie pracują. Powodem temperatury nie są przeciążone styki, tylko cewka elektromagnesu. Sprawdzałem te przekaźniki przy napięciu niższym niż 13,8V i też grzały cewki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarek3251 Zgłoś #3 Napisano 27 Lutego 2008 czyli co tak ma byc????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Mark7777 Zgłoś #4 Napisano 27 Lutego 2008 Witam czy moglby ktos podac katalogowe oznaczenia przekaznika 109 i 18? Z gory dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polarek Zgłoś #5 Napisano 28 Lutego 2008 czyli co tak ma byc????? Poczytaj wątek: http://www.forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=13814 Może coś pomoże. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danzet Zgłoś #6 Napisano 7 Kwietnia 2008 Skoro został poruszony temat przekaźnika 109 to podłączam się do wątku. Zauważyłem dzisiaj, że u mnie takiego nie ma!? miejsce na ten przekaźnik jest okablowane ale w tym miejscu nic nie ma, ani przekaźnika ani mostków. Czy to normalne? Na silnik i jego pracę nie narzekam. Wszystko jest OK, ale jestem ciekaw czemu tak jest i czy np. brak tego przekaźnika nie przeszkodzi mi w podłączeniu auta do VAG. Zaznaczam, że tak już go kupiłem, więc nie wiem kto i dlaczego go usunął. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #7 Napisano 7 Kwietnia 2008 Witam! Wymiencie przekaznik 109 na nowy 30zl i bedzie po problemie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danzet Zgłoś #8 Napisano 7 Kwietnia 2008 u mnie nie ma co wymieniać bo go tam nie ma i pytanie co to może oznaczać i czy bezpiecznie można go tam wetknąć? Gdzie można kupić ten przekaźnik za 30zł patrzyłem w necie to za używki wołają od 50zł w górę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cris52 Zgłoś #9 Napisano 7 Kwietnia 2008 Przekaznik 109 jest to przekaznik swiec zarowych,w silnikach ABS nie wystepuje,jezeli sie myle to prosze mnie poprawic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość danzet Zgłoś #10 Napisano 7 Kwietnia 2008 To faktycznie by wyjaśniało jego brak Czy ktoś może potwierdzić, że w silnikach ABS ich nie montowano bo mam w tym miejscu wpiętą wiązkę przewodów, ale wiązka może być w standarcie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cysiokysio Zgłoś #11 Napisano 8 Kwietnia 2008 (edytowane) Ja też nie mam tego przekaźnika, Edytowane 16 Lipca 2009 przez cysiokysio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuczek Zgłoś #12 Napisano 8 Kwietnia 2008 cris53 akurat przekaznik 109 jest zasilaniem sterownika silnika diesla. A od swiec zarowych jest w prawym dolnym rogu skrzynki czyli tam gdzie w PB od pompy paliwa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cris52 Zgłoś #13 Napisano 8 Kwietnia 2008 tzn.ze bylem blisko,tak czy inaczej silniki benzynowe tego przekaznika nie posiadaja,dzieki za sprostowanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość pawełek24 Zgłoś #14 Napisano 12 Kwietnia 2008 a wie ktos moze dlaczego przy wlaczaniu swiatel mijania plus do tego wlaczam np dlugie lub wsteczny dochodzi brzeczenie z okolicy bezpiecznikow :p Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość irek34 Zgłoś #15 Napisano 1 Września 2008 witam takie brzęczenie miałem w przekazniku 109 a przyczyna zimny lut na płytce przekaznika ,przelutowałem i przestało brzęczeć ale w innym miejscu padła ścieszka na płytce przekaznika niewiem co dalej przekazniki sie bardzo grzeją zwłaszcza 109 mam dwa na zmiane jak jeden sie przepali i auto zgaśnie to zakładam drugi i jade dalej nie wiem czy to jest wina jakiegoś zwarcia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ziewak1 Zgłoś #16 Napisano 2 Września 2008 Przekażnik 109 jest tylko w sam. Z silnikiem tdi.u mnie v. Passat 1994 ,climatronik tdi ,nagle podczas jazdy zapalala sie kontrolka świec żarowych i motor gasł .wymieniłem 109 i spokoj- czekam na reakcję Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #17 Napisano 3 Września 2008 witam W1.6 AEK tez. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomaszM Zgłoś #18 Napisano 12 Listopada 2008 witam a brak zasilania na przekaźniku 109 czym może być spowodowane?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Eduardo Zgłoś #19 Napisano 9 Lutego 2009 Witam jestem tu nowy mam passata b4 1.9tdi 1z i mam problem z gaśnięciem podczas jazy miga wtedy kontrolka świec żarowych. dowiedziałem sie że to wina przekaźnika 109 tylko mam taki problem że u mnie go nie ma a zjego miejsca wychodzą 3 przewody. gdzie go teraz szukać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Marek VW Zgłoś #20 Napisano 12 Lutego 2009 a zjego miejsca wychodzą 3 przewody. gdzie go teraz szukać? jeżeli wychodzą trzy przewody to zobacz dokąd idą, myśle że ktoś dla zaoszczędzenia kasy wyprowadził przewody i założył nieoryginalny przekaźnik, a że jedna nóżka w oryginale jest w innym miejscu i ciensza niż pozostałe to nie dało się "wetknąć" w gniazdo z tąd trzy przewody Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach