Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie otóz zauwazyłem ze przekaźnik numer 109 ten

33a908615aa2a2d1m.jpg

strasznie jest gorący wiec pytanie czy tak jest u was tez czy tak powinno być???? wiem ze on ma cos wspólnego ze sterowaniem silnika

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam to samo, a powiem nawet więcej, u mnie do kompletu (żeby jednemu przekaźnikowi nie było smutno) grzeje się jeszcze przekaźnik nr 18 i nr 167.

Nr 109 - przekaźnik prądu do sterownika silnika

Nr 18 - przekaźnik odciążający X kontakt (ten już raz mi się uwędził)

Nr 167 (w miejscu 103 u Ciebie) - przekaźnik pompy paliwa.

czyli trakcie normalnej jazdy wszystkie pracują.

 

Powodem temperatury nie są przeciążone styki, tylko cewka elektromagnesu.

Sprawdzałem te przekaźniki przy napięciu niższym niż 13,8V i też grzały cewki.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Mark7777

Witam czy moglby ktos podac katalogowe oznaczenia przekaznika 109 i 18? Z gory dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danzet

Skoro został poruszony temat przekaźnika 109 to podłączam się do wątku. Zauważyłem dzisiaj, że u mnie takiego nie ma!? miejsce na ten przekaźnik jest okablowane ale w tym miejscu nic nie ma, ani przekaźnika ani mostków. Czy to normalne? Na silnik i jego pracę nie narzekam. Wszystko jest OK, ale jestem ciekaw czemu tak jest i czy np. brak tego przekaźnika nie przeszkodzi mi w podłączeniu auta do VAG. Zaznaczam, że tak już go kupiłem, więc nie wiem kto i dlaczego go usunął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Wymiencie przekaznik 109 na nowy 30zl i bedzie po problemie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danzet

u mnie nie ma co wymieniać bo go tam nie ma i pytanie co to może oznaczać i czy bezpiecznie można go tam wetknąć? Gdzie można kupić ten przekaźnik za 30zł patrzyłem w necie to za używki wołają od 50zł w górę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przekaznik 109 jest to przekaznik swiec zarowych,w silnikach ABS nie wystepuje,jezeli sie myle to prosze mnie poprawic.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość danzet

To faktycznie by wyjaśniało jego brak :) Czy ktoś może potwierdzić, że w silnikach ABS ich nie montowano bo mam w tym miejscu wpiętą wiązkę przewodów, ale wiązka może być w standarcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie mam tego przekaźnika,

Edytowane przez cysiokysio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cris53 akurat przekaznik 109 jest zasilaniem sterownika silnika diesla. A od swiec zarowych jest w prawym dolnym rogu skrzynki czyli tam gdzie w PB od pompy paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tzn.ze bylem blisko,tak czy inaczej silniki benzynowe tego przekaznika nie posiadaja,dzieki za sprostowanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość pawełek24

a wie ktos moze dlaczego przy wlaczaniu swiatel mijania plus do tego wlaczam np dlugie lub wsteczny dochodzi brzeczenie z okolicy bezpiecznikow :P:p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość irek34

witam takie brzęczenie miałem w przekazniku 109 a przyczyna zimny lut na płytce przekaznika ,przelutowałem i przestało brzęczeć ale w innym miejscu padła ścieszka na płytce przekaznika niewiem co dalej przekazniki sie bardzo grzeją zwłaszcza 109 mam dwa na zmiane jak jeden sie przepali i auto zgaśnie to zakładam drugi i jade dalej nie wiem czy to jest wina jakiegoś zwarcia??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ziewak1

Przekażnik 109 jest tylko w sam. Z silnikiem tdi.u mnie v. Passat 1994

,climatronik tdi ,nagle podczas jazdy zapalala sie kontrolka świec żarowych

i motor gasł .wymieniłem 109 i spokoj- czekam na reakcję

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

W1.6 AEK tez.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam a brak zasilania na przekaźniku 109 czym może być spowodowane??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Eduardo

Witam jestem tu nowy mam passata b4 1.9tdi 1z i mam problem z gaśnięciem podczas jazy miga wtedy kontrolka świec żarowych. dowiedziałem sie że to wina przekaźnika 109 tylko mam taki problem że u mnie go nie ma a zjego miejsca wychodzą 3 przewody. gdzie go teraz szukać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marek VW
a zjego miejsca wychodzą 3 przewody. gdzie go teraz szukać?

jeżeli wychodzą trzy przewody to zobacz dokąd idą, myśle że ktoś dla zaoszczędzenia kasy wyprowadził przewody i założył nieoryginalny przekaźnik, a że jedna nóżka w oryginale jest w innym miejscu i ciensza niż pozostałe to nie dało się "wetknąć" w gniazdo z tąd trzy przewody

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności