Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

 

Czy ktoś z was ma doświadczenie z Millers Trident 5W30 longlife? Czy jednak sprawdzony Motul specyfic?

 

mam zalany ten olej i nic zlego sie nie dzieje ,przedtem byl zalany castrolem i w porownaniu z nim pracuje jak by kulturalniej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ze moge stosowac a aucie to wiem, bo spelnia normy, ale czy sam olej jest LL tzn. czy starcza na 30 000 km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Taka sytuacja (nie podoba mi sie:) :

Od zawsze mam zalany CASTROL EDGE FST 5W-30 5L LONGLIFE (z norma VW 507.00 oczywiscie) i bylem przekonany, ze wymieniac go trzeba co 15 tysiecy kilometrow. Dopiero niedawno, jeden koles powiedzial, ze olej LongLife wymienia sie co 30000km.

Po przejechaniu 15000kmzapalila mi sie kontrolka o braku oleju - i rzeczywiscie byl na minimum (czyli na 15000 km wychlal litr) - wiec dolalem. Czy teraz powinienem wymienic caly olej (przy tym przebiegu) czy po prostu dalej jezdzic do 30000km i ewentualnie dolewac?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździj do 30 i kontroluj stan. Jak coś dolejesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy w nowych silnikach da się faktycznie dojechać na LL do 30 tyś, czy prędzej zacznie się palić "oil service" ? Jest to inaczej niż w starszych PD? Ktoś tam prędzej napisał że teoretycznie powinno starczać na 50 tyś, czyli rozumiem że w nowych silnikach minimum dla LL to 30 tyś, a może nawet więcej? Co ile przeciętnie się wymienia olej w CR wg. producenta i tego "przypomnienia" na desce?

Edytowane przez ru-dy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

APropos dwoch postow wyzej - ja mam oczywiscie PD i na MFD wyswietla mi Oil Service, ktorego nigdy nie mam czasu wykasowac - to ma jakies powiazanie, czy po prostu zwykle info, ktore mozna ignorowac? (olej wymieniany oczywiscie nie w serwisie VW)

 

PS, aha, i czym sie rozni Castrol Edge FST od Castrola Proffesional (nastepca SLX)? Obydwa maja te sama specyfikacje...

Edytowane przez Michal1980

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymienia olej w CR wg. producenta i tego "przypomnienia" na desce?

 

To nie tak. Są dwie "formy" wymiany oleju. Zmienna i stała. Zmienna nastawiona jest na albo ilość przejechanym km albo dni(nie jestem pewny czy tu komp uwzględnia styl jazdy). Wtedy takie info pojawia się na kompie przy każdym odpalaniu auta. Kodowanie stałe to wtedy sam sobie ustawiasz co ile chcesz wymieniać olej. Jak kupowałem swojego był ustawiony na zmienne ale przy wymianie oleju poprosiłem o zakodowanie stałego co 15 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no tak - to jest jasne, ale pojawiło się że na tym oleju można niby zrobić do 50 tyś i ktoś wyżej też tam wspomina coś o 30 tyś, ale u mnie inspekcja olejowa LL wyskakuje po ok 20-25 tyś... 30 tyś nie da rady u mnie zrobić ( jeżdżę głownie tylko trasy), więc nie wiem jak jest w CR - stąd moje pytanie - jaki przebieg wskazuje komp w silnikach CR gdy trzeba wymienić olej, dociąga ktoś do 30 tyś czy tam do 50 tyś? U mnie w PD to w ogóle nie możliwe na domyślnych ustawieniach kompa. Maks to miałem chyba 26 tyś. Olej wymieniam co ok. 15 tyś (zapisuje sobie na karteczce, a inspekcje traktuje tylko rozrywkowo). Sam dla ciekawości ustawiam i zostawiam inspekcje LL i sobie zerkam co ile każe mi wymieniać przy moim stylu jazdy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W systemie LL jest jeszcze jeden parametr "ilość sadzy w oleju" i najprawdopodobniej podłóg niego skręca Ci okres miedzy wymianami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy do Castrola 5w30 LL można dolać z castrol 5w30 nie LL?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mówisz o Castrolu EDGE 5W-30 "detalicznym"? Jeśli tak to jak przeczytasz etykietkę na opakowaniu tego zwykłego EDGE, to tam jest napisane, że również stosuje się go jako LL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie można dolać. Nawet Motula możesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy w 4 l opakowaniach jest profesjonal bo jest na alegro za ok 150-200 zl czy to orginał?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a czy w 4 l opakowaniach jest profesjonal bo jest na alegro za ok 150-200 zl czy to orginał?

 

To już nie do nas takie pytanie, mogę jedynie polecić kolegę z forum Weso, u niego możesz oliwę zakupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy mozliwe jest zeby profesjonal wychodzil w 4 L bo dzwonilem do castrola i mowia ze na polski rynek tylko 1 L

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może ten co chcesz go kupić, nie jest sprzedawany na polski rynek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czy mozliwe jest zeby profesjonal wychodzil w 4 L bo dzwonilem do castrola i mowia ze na polski rynek tylko 1 L

w hurotwni wystepuje, ale fizycznie nie mialem go w ręku, też do tej pory mialem po 1l

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Używa ktoś do Passata B6 oleju ELF SOLARIS 5W30 LLX (zgodny z 507.00 / 504.00) ? Mój samochód sprowadzony jest z Francji i z dokumentacji wynika, że takim olejem był zalewany. Zalałem tym samym ale z tego co wyczytałem w tym wątku to chyba nikt lub mało kto zalewa 1.9 TDI 105 KM w B6 takim olejem.

 

Z autem po 7000 km od zmiany oleju nic złego się nie dzieje, ale zastanawiam się czy od następnej wymiany nie przejść na coś bardziej popularnego (przynajmniej w PL). Myślę o Valvoline, Motul, LM ... i jeszcze jedno pytanie ...czy jest to olej w pełni syntetyczny czy na bazie oleju mineralnego (czyli marketingowa ściema o technologi syntetycznej... )

 

1238-big.jpg

Edytowane przez Supernorby

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, napiszę parę słów o zmianie oleju z Mobil 1 ESP Formula 5w30 na Millers XF Longlife 5w40. Pacjent jak w opisie, obecny przebieg autentyczny to 240 tys. W wątku, post nr 790 próbowałem zasięgnąć opinii na temat tego Millersa ale nikt z użytkowników chyba nie stosował tegoż oleju bo brak było odzewu. Postanowiłem zrezygnować z w/w Mobila ponieważ w lipcu zeszłego roku usunąłem DPF i wyszedłem z założenia, że nie ma potrzeby zalewania już olejem dedykowanym typowo pod filtr. Drugą sprawą było dość duże zużycie oleju, średnio ok. 0,5 l na 1000 km. Dodam jeszcze, że wymiany robiłem zawsze co 12-13 tys. Postanowiłem znaleźć olej ciut gęstszy ale spełniający oczywiście najważniejszą dla mnie normę VW 505 01 czyli "wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami". Po poszukiwaniach i lekturze różnych for i artykułów mój wybór padł na Millers XF Longlife 5w40, który spełnia normę 505 01. Wadą może jest mała dostępność ale co za tym idzie małe ryzyko kupenia podróbki, olej jest rozlewany tylko w Wielkiej Brytanii, w Polsce jest chyba jeden autoryzowany dystrybutor, u którego olej kupiłem drogą internetową. I teraz fakty, od wymiany oleju przejechałem 1600 km i jak na razie nie miałem potrzeby robić dolewek, nadmienię jeszcze że silnik pracuje zdecydowanie ciszej, oczywiście nadal mam ustawiony czasookres na wymianę co 15 tys.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności