Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

kolego Jericho, każdy leje to co uważa za dobre

 

to tak samo jak jedni wolą diesle a inni benzyny

 

jedni lub brunetki a drudzy blondynki ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
i ja osobiscie nie wierze ze takie autka jeszcze kiedys powróca

 

Jedyna rada kupowac stare auta i odrestaurowac ,te z silnikami nie do zajechania .

 

---------- Post added at 00:30 ---------- Previous post was at 00:28 ----------

 

Ilość odpaleń, czas jazdy na zimnym i rozgrzanym silniku, na jakich obrotach jeździmy, im wyższe tym olej się bardziej zużywa. Tego typu sprawy zlicza, jeszcze pewnie coś, ale to tak z pamięci piszę dla zobrazowania problemu.

 

Podobno z aktywnym LL jakis czujnik bada stan lub gestosc oleju .

 

---------- Post added at 00:42 ---------- Previous post was at 00:30 ----------

 

Jesli 25 czy 30kkm to za duzo dla oleju, to dlaczego opel w silniku 1.9cdti automat wymiane oleju dokonuje co 50kkm.?

 

Dodales ze w automacie ,moze to dotyczy skrzyni (olej co 50) ?

 

A na marginesie ,to wiesz moga i zalecac co 100 ,tylko nowoczesna technologia jest wymagajaca i czula na wiele spraw . Rozne zeczy pisza jako zalecane , tylko co w tym silniku bedzie latalo po tych 50 ,jedno wielkie bagno . W starszych konstrukcjach wymiana co 10 i lataly ........ A w nowych spasowanych i doladowanych pisza 30-50 i kapituluja sporo wczesniej niz ich poprzednicy przy podobnym przebiegu . Wiec cos w tym jest ,albo chca z tych aut zrobic oszczedne ,albo pomagaja laikom zajechac je na amen . Tymsamym zyskac nowego klienta wczesniej nie za 13 lat ,tylko po 200000 i zmielonym silniku od wewnatrz . Jesli LL bada to co pisal kolega wczesniej ,to producent ustawia parametry graniczne LL i moze tu robic co chce .

 

---------- Post added at 00:48 ---------- Previous post was at 00:42 ----------

 

Ale z twojego postu nie wynika nic prócz przypuszczeń i zapewne zwykłego przypadku.

 

Wynika chyba tyle ,ze gestosc oleju sie zmniejszyla. Tylko badanie oliwy powie wszystko ,bo silniki maja swoje luzy i przypadek przypadkowi rowny nie bedzie .

 

---------- Post added at 00:58 ---------- Previous post was at 00:48 ----------

 

A czy Opla obchodzi trwałosć silnika p. Kowalskiego ?

Nie , auto ma za 3-5 lat trafić na recykling i dowidzenia

 

Dokladnie ,maja w reku wszystko ,aby samemu sobie nakrecac rynek i zapewnic nowe zamowienia cyklicznie. Ustawia LL na nawet te 50 ,a co (parametry poza krytyka) , napisza i nagadaja bajki o LL i olejach superanckich . I laikow jest z 95% to wystarczy jak pozacieraja silniki . Kto cos wie to cos sie orientuje ,a reszta nie bedzie dyskutowac ,tymbardziej jak zobacza samo kasowanie inspekcji kompem i kiedy nie beda wiedziec jak kasowac z przyciskow .Osobiscie gdybym nie wiedzial jak recznie kasowac to kompem kasowanie bylo by dlamnie bariera , bo co z tego ze oliwe wymienie jak bedzie nadal pikac costam .

 

---------- Post added at 01:02 ---------- Previous post was at 00:58 ----------

 

Majac dwa takie same identyczne silniki nigdy nie ma pewnosci, ze beda tak samo "spozywaly" olej. Jeden na dystansie np. 15kkm wypije 2l, a inny 0.1l.

 

Tak to sprawa danego auta i odcisnietego na nim wplywu wlasciciela /kierowcy.

 

---------- Post added at 01:06 ---------- Previous post was at 01:02 ----------

 

W tym czasie technologia produkcji silnikow i olejow poszla znacznie do przodu. Zmniejszono tarcie poszczegolnych elementow, wydzielanie ciepla, itd.

 

OK ale technika producentow aut poszla w tyl ,moze sa wynalazkami ale niedopracowanymi /niesprawdzonymi , wymagajacymi innego dogladania niz to napisane w bezlitosnej i pewnej specyfikacji .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dodales ze w automacie ,moze to dotyczy skrzyni (olej co 50) ?
Silnika. Kolega mi powiedzial jak kupil auto i nie wierzac w to sprawdzilem info na necie, co okazalo sie prawda.

 

 

Swoja droga to co ile wymienia sie olej w silniku TIRa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Poza tym pewnie marketing tez sie przyczynil do czestszej wymiany oleju - przeciez to klient placi a nie firma

 

Jesli ASO polecaja co 30tys ,to producenci polecaja co 15tys ? Sprecyzuj czyj to marketing ,bo mi to wyglada bardziej na zapobieganie temu co dookola sie slyszy o tych lub obecnych pojazdach . Ich zlych stronach i normalnych przypadlosciach ,ktore prawie wszystkie sztuki przechodza .

 

---------- Post added at 01:14 ---------- Previous post was at 01:11 ----------

 

Swoja droga to co ile wymienia sie olej w silniku TIRa?

 

Nie pamietam ,moge zapytac ,ale co sporo kilometrow napewno , tylko popatrz ile takie silniki lataja . To nie jest jakis badziew ,tam nie ma kol z plasteliny . Jak dobrze pamietam jak TIR ma milion km to jest jeszcze dobrym towarem .

 

Co do zalecen GM maja w tym interes ,raczej .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jesli ASO polecaja co 30tys ,to producenci polecaja co 15tys ? Sprecyzuj czyj to marketing ,bo mi to wyglada bardziej na zapobieganie temu co dookola sie slyszy o tych lub obecnych pojazdach . Ich zlych stronach i normalnych przypadlosciach ,ktore prawie wszystkie sztuki przechodza .
Kto poleca co 15kkm? Bo chyba nie ten producent samochodu, ktorego ASO poleca co 30kkm. To nie ma sensu.

 

Moze ASO wie, ze wymiana np. co 30kkm moze negatywnie wplynac na silnik, i licza na wiekszy zarobek przy jego naprawie. Tylko z reguly takie awarie zdarzaja sie po gwarancji, i wiekszosc w takim wypadku naprawia auto poza ASO. Teoretycznie wiec wiekszy zarobek ASO mialoby na czestrzej wymianie oleju razem z kompletem filtrow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Serwisy LongLife są cudowne, ale pod warunkiem że auto jeździ po autostradzie w DE, jak bdździsz się codziennie w korkach to zamiast przebiegu masz motogodziny, osobiście uważam że max co 15.000 wymiana oleju i będzie święty spokój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość motocyklista

Zgadzam się z Tobą .lepiej wymienić co 15tys. i przy okazji sprawdzic samochód w serwisie-(pod warunkiem, że serwis jest godny zaufania...) a w przypadku longlife i tak pewnie trzeba będzie dolac ze trzy litry i to co będzie w misce niewiele bedzie mialo wspólnego z olejem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w przypadku longlife i tak pewnie trzeba będzie dolac ze trzy litry i to co będzie w misce niewiele bedzie mialo wspólnego z olejem...

o tak, tak, dwadzieścia. Jak ktoś jeździ tylko po mieście to komputer mu zmniejszy czas między wymianą oleju, ale to musi naprawdę dużo jeździć w korkach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale generalnie Longlife to oleje nieco mocniejsze , czesto wzmocnione bazami syntetycznymi.

Sam fakt i deklaracje producentów że dany olej ma wytrzymać 30 000km czy 2 lata to samo w sobie zwłaszcza jak ma zatwierdzona norme longlife świadczy że olej jest pierwsza klasa.

Często zalanie dobrego oleju Longlife powoduje że ubytki samego oleju sa mniejsze w porównaniu do oleju konwencjonalnego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Kto poleca co 15kkm? Bo chyba nie ten producent samochodu, ktorego ASO poleca co 30kkm. To nie ma sensu.

 

To bylo pytanie , do ciebie czyj marketing sugeruje wymiane co 15 ?

 

---------- Post added at 21:55 ---------- Previous post was at 21:19 ----------

 

Moze ASO wie, ze wymiana np. co 30kkm moze negatywnie wplynac na silnik, i licza na wiekszy zarobek przy jego naprawie. Tylko z reguly takie awarie zdarzaja sie po gwarancji, i wiekszosc w takim wypadku naprawia auto poza ASO. Teoretycznie wiec wiekszy zarobek ASO mialoby na czestrzej wymianie oleju razem z kompletem filtrow.

 

Napewno wiedza ,ze w specyficznych warunkach nie jest to dobre rozwiazanie . Oczywiscie nie pytaja klienta czy lata po miescie ,czy na trasach ,naszych "trasach" , co tez odpowiednie na LL raczej nie jest .Na zarobek zawsze licza ,nawet nie licza bo to juz wyliczyl producent by auto czestawo wizytowalo w ASO i dlugo nie przetrwalo latowo .

 

Wlasnie kiedy auto nowe ,to te LL OK ,tylko po gwarancji co ? Stan fatalny moze byc ,olej na naszych warunkach przepracowany a silnik zaniedbany . Wszystie LL sa wyliczone tak, by auto na tym dolatalo do gwarancji ,a potem ich nie obchodzi ,lub producent to wyliczyl by nie oplacalo sie naprawiac takiego auta ,tylko po nowe . Albo poza ASO ,pozatym w ASO to moga zaproponowac wymiane calego silnika ,raczej nie bawia sie w rozbieranki tylko kompleciki ,dokladnie nie wiem . Wiec nasze ASO zapodaja LL wszystkim jak leci ,auta w naszych warunkach zle to znosza , a potem opinie ze te same auta co w DE czesciej i szybciej sie psuja unas. Moze przysylaja gorsze .

 

Mylisz sie ASO czesciej wymieniajac olej ,chronilo by te silniki od kosztownych napraw w przyszlosci ,zyskujac grosze za wymiane i olej .No i VW by starcil bo auta by lataly poza gwarancje ,a nie do niej . Pozatym nawet w de w ASO prawidla VW stosuja roznie np. wymieniaja filtr climy co wymiane oleju w LL ,tymczasem VW zaleca inaczej . A auto w DE 30 w LL moze zrobic i w 3 mc ,tymczasem filtr mozna raz w roku i dalej . Ale widocznie wypada lub trzeba .

 

Jak ktos ma gwarancje ,to niech w ASO powie ,ze od teraz chcialby wymieniac olej co 15, zobaczymy co powiedza .

 

Oni dobrze wiedza ,ze 15 mozna z przyciskow ,zalecajac LL laikowi podpinaja kompa i ktory laik nie wiedzac o przyciskach i 15 , pomysli ze sam to ogarnie .

 

Moim zdaniem LL ,technologia ,ekologia , zabujcza ekonomia i materialy z calego swiata sa przyczynami niedomagan obecnych aut . Wlasnie ze wzgledu na te czynniki ,powinno sie zadbac przynajmniej o czestsze wymiany oleju .

 

---------- Post added at 21:56 ---------- Previous post was at 21:55 ----------

 

Serwisy LongLife są cudowne, ale pod warunkiem że auto jeździ po autostradzie w DE, jak bdździsz się codziennie w korkach to zamiast przebiegu masz motogodziny, osobiście uważam że max co 15.000 wymiana oleju i będzie święty spokój

 

Zgadzam sie .

 

---------- Post added at 22:07 ---------- Previous post was at 21:56 ----------

 

lepiej wymienić co 15tys. i przy okazji sprawdzic samochód w serwisie-(pod warunkiem, że serwis jest godny zaufania...)

 

ASO i przeglad ,wymienia filtry oleje ,podepna pod kompa i tyle raczej nie zgladaja wiecej jak zalecenia pisza . Tak czy tak jak cos nawali to klient wiecej zaplaci za wieksza naprawe ,i tak jak cos sie sp... to przyjedzie . Wiec po co zapobiegac lepiej naprawiac i zgarniac kase . Robia to z automatu ,troche auto postoi i przeglad zrobiony , niby wyszkolenie i rutyna skracaja czas ,bzdura .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napewno wiedza
Wszystie LL sa wyliczone tak, by auto na tym dolatalo do gwarancji

Może zacznij używać takich zwrotów jak: wydaje mi się, przypuszczam... Ktoś jeszcze pomyśli, że masz jakiegoś szpiega w biurach projektowych, testowych i uj wie jeszcze jakich koncernów samochodowych, tylko oczywiście nie ujawniasz źródła swoich informacji żeby go nie zdekonspirować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Jak ktoś jeździ tylko po mieście to komputer mu zmniejszy czas między wymianą oleju, ale to musi naprawdę dużo jeździć w korkach

 

Tego mamy dostatek,korki i miasto ,wszedzie miasto . I LL nasze konczy sie na 23 lub 25 .

 

---------- Post added at 22:12 ---------- Previous post was at 22:11 ----------

 

niewiele bedzie mialo wspólnego z olejem...

 

Bagno .

 

---------- Post added at 22:19 ---------- Previous post was at 22:12 ----------

 

Może zacznij używać takich zwrotów jak: wydaje mi się, przypuszczam... Ktoś jeszcze pomyśli, że masz jakiegoś szpiega w biurach projektowych, testowych i uj wie jeszcze jakich koncernów samochodowych, tylko oczywiście nie ujawniasz źródła swoich informacji żeby go nie zdekonspirować.

 

To przestroga ,czy uwaga ?

Jesli ktos i ty wiecej ,glebiej pomysli dojdzie do podobnych wnioskow ,to proste . Nie tylko ja twierdze ,ze gwarancja i koniec . Ci co czytali wiecej moich ... wiedza ,ze to wnioski i ze pisze chyba . To moje zdanie na ten temat i nie mam szpiega . Ja tak mysle i tyle ,wystarczy wyjasnien ?

 

---------- Post added at 22:22 ---------- Previous post was at 22:19 ----------

 

Ale generalnie Longlife to oleje nieco mocniejsze , czesto wzmocnione bazami syntetycznymi.

Sam fakt i deklaracje producentów że dany olej ma wytrzymać 30 000km czy 2 lata to samo w sobie zwłaszcza jak ma zatwierdzona norme longlife świadczy że olej jest pierwsza klasa.

 

Ciekawe w jakich warunach to badaja ,naszych raczej nie .

Jesli mocniejsze ,to unas te 15 zniosa dobrze ,tak mysle i robie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To przestroga ,czy uwaga ?

Prośba. Ktoś wolniej myślący się takich wywodów naczyta i je później rozpowszechnia będąc pewnym, że to sprawdzone informacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyj marketing sugeruje wymiane co 15
Nie wiem czyj, ale po wypowiedziach na forum widac, ze dziala, bo wiekszosc po kupieniu uzywanego Passka z niemiec przechodzi z LongLife na zwykly serwis ;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Prośba. Ktoś wolniej myślący się takich wywodów naczyta i je później rozpowszechnia będąc pewnym, że to sprawdzone informacje

 

Ja pisze co mysle ,w INT jest wiele bredni . Tutaj jest sie "anonimowym" w polowie,ale ja nie pisze by pisac ,takie jest moje zdanie z tego co slysze ,czytam tu i gdzieindziej . Nie jestem tu nowy ,na chwile i nie mysle pisac klamstw ,jak pisze tak mowie. Oczywiscie moge sie mylic ,ale wszystko uklada mi sie w taka logiczna calosc. Co bajki i brednie pisze ,gdzie byles jak osobnik pisal o wypalaniu DPF-a na postoju ,poczytaj tam sa brednie i prosby nie bylo .

 

Dobra zrobie to ,i w podpisie zamieszcze MOJE OPINIE SA TYLKO MOJE ,MOZNA SIE Z NIMI NIE ZGADZAC .

 

---------- Post added at 22:56 ---------- Previous post was at 22:54 ----------

 

Nie wiem czyj

 

No ani VW ,ani ASO ,ani prod. oliwy ,to nasze logiczne rozwiazanie na wysilone silniki LL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystie LL sa wyliczone tak, by auto na tym dolatalo do gwarancji ,a potem ich nie obchodzi ,lub producent to wyliczyl by nie oplacalo sie naprawiac takiego auta ,tylko po nowe .
Tu sie nie zgodze do konca. NIektorzy producenci nie maja trybu LL, a standardowa wymiana oleju nastepuje po 20 czy 30kkm. Wiec co, niektorzy producenci sa bardziej cwańsi wymysalajac tryb LL, ktory po zakonczeniu gwarancji ma im przynosic dodatkowe zyski z tytulu naprawy silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co bajki i brednie pisze ,gdzie byles jak osobnik pisal o wypalaniu DPF-a na postoju ,poczytaj tam sa brednie i prosby nie bylo .

Nie takie bajki kolego, bo jak miałem zapchany sporo filtr, jeszcze bez kontrolek to zaczął mi wypalać jak tylko temp wody osiągnęła 70, oczywiście w mieście i na każdych światłach to robił. Sam sobie podnosił obroty.

Potem zrobiłem trasę i oczywiście dokończył. A więc wypalanie na krótkim postoju jest możliwe, nie wiem po jakim czasie stania się to wyłączy, ale na pewno dłużej niż minuta.

Można filtr wypalić jeżdżąc po mieście, tylko trzeba trzymać wysokie obroty i długo to potrwa, więc generalnie łatwiej pojechać wtedy na trasę.

 

Ciekawe w jakich warunach to badaja ,naszych raczej nie .

Każdy producent zapewne testuje swoje produkty pod kątem najbardziej wymagających rynków. Nie zauważyłem, żeby w Polsce były warunki jak na Syberii, w Afryce czy w lasach tropikalnych. Co to byłby za produkt, który się sprawdza tylko do jazdy autostradowej, bez zmian biegów, przyspieszeń, hamowań i jeszcze koniecznie na prostej drodze.

Nie lubię wymyślania niczym nie popartych teorii spiskowych.

Edytowane przez genesis

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co to byłby za produkt, który się sprawdza tylko do jazdy autostradowej, bez zmian biegów, przyspieszeń, hamowań i jeszcze koniecznie na prostej drodze.

Nie lubię wymyślania niczym nie popartych teorii spiskowych.

Otóż to!

Przypuszczam Szary, że te swoje przemyślenia konstruujesz na podstawie lektur forów internetowych, a już przy innych okazjach tu mówiliśmy, że na fora trafia odsetek użytkowników danej marki. I to odsetek, który ma jakiś problem z autem, bo rzadziej rejestrują się ludzie z powodu chęci przynależności do grupy.

Poza tym forumowicze to najczęściej właściciele aut używanych. Używanych w nie wiadomo jakich warunkach (trasy czy korki w mieście, czy olej, płyny, filtry wymieniane na czas, czy nie piłowany na zimnym silniku itp, itd).

Także stwierdzanie, że ASO na pewno coś wie, albo coś robi są nie na miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Buhahaha :bry

Doskonały post Croom - do przemyślenia dla tych którzy kupują "okazyjny" olej na Allegro za 30% ceny...

bonito

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności