Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

zmiana oleju jaka dokonalem dzie olej castrol egde 5w30 , 507 + filter to koszt 400zl.

To ja nie wiem gdzie Ty to kupujesz/wymieniasz... Ja olej wymieniam samodzielnie, Castrol 5W30 SLX Professional/Castrol EDGE to koszt 4L ok. 190zł + filtr mann/Bosch ok. 25zł, oryginał w ASO 28,70zł. Pozdrawiam ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w norwegji! i w zasadzie to juz cena po rabatach no i 5 litruw oliwy, cena za 4 litry edga bez rabatu to 400zl litr nastepne 75 filtr 60zl .....

 

za 505:01 placilbym nax 80 zl za zmiane albo i nawet nic... dlatego tez byloby extra jakby pasowal ten olej do pasiaka....

Edytowane przez troll oslo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to co zobaczylem to strach ,olej czarny jak cholera

A jaki ma być olej w silniku wysokoprężnym? Przecież nie różowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka madrosc.....

jak juz wspomnialem robie przy cierzarowych a dokladnie w servisie DAF i ssangyong i tak czarny olej ze nie sposub go wytrzec z rak i ze zabarwi podloge zadko sie trafia jedynie jak naprawde za dlugo na oleju przejerzdza, nie wiem jak zmasakrowany powinien byc olej pä 30 tys. ale to co wylalem z passata zadziwilo mnie jak i innych wfirmie odrazu dyskusja ze to jednak zadlugi intervall, moglem w zasadzie wziasc prubke oleju do pomiaru wiskozytetu ale nie pomyslalem o tym, a ciekawe jak roztrzpane molekuly by byly ile z wartosci by zostalo....

 

wniosek to taki ze nigdy. wiecej dluzej niz 10 tys na zmianie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mianowicie w moim pasku jest tak: leje rekomendowany olej, taki jak napisałem wcześniej castrola SLX III, wymiana teoretycznie co 30tys. km bo to LL, ale, ale... pasek sam okresla kiedy mam zrobić wymianę. Zależy to od stylu jazdy, warunków eksploatacji etc. . Czasem jest to 23tys. km czasem 28tys km i ani razu nie było jakiś przygód z silnikiem czy baaardzo zasyfiałym starym olejem, nie wspomnę już o PDF'ie.

 

 

 

 

 

 

PS

z błędami ortograficznymi da się walczyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niby tak da sie ale niestety moj polski jest jaki jest....

polski tylko oslyszany i nauczony przez internet wiecchyba nienajgorszy mimowszystko....

 

a forum ortograficzne to inny adres nie?

na. kazdym polskim forum musze sie tlumaczyc....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Denerwuje mnie taka opcja, kiedy ktoś kupuje drogi samochód (a umówmy się pasek B6 czy B7 tanie nie są), i nie stać go na olej? i szuka rozwiązań za "75zł/5L".

Dla mnie drogi samochód to Ferrari, a i do niego lałbym Shell'a za 150 zł.

Polecam kupować oleje w Niemczech są o 40% tańsze. Pozdrawiam tych co maja za dużo pieniędzy i niewiedzą co z nimi zrobić.

... i Panów od marketingu w Castrolu. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dostalem odpowiedz od importera vw

 

Hei. når bilen har dieselpartikkelfilter skal den ha oljespesifikasjon : DIESELMOTORER 4-cyl. motorer med dieselpartikelfilter 507 00 505.01 olje er for motorer uten dieselpartikkelfilter Med vennlig hilsen Hugo Christian Nøyseth Teknisk Servicesenter Harald A Møller AS

 

 

tlumaczac na polski

 

jesli auto ma DPF nalezy stosowac norme 507 oleje 505:01 mozna w przypadku braku filtra partykel...

 

i wszystko na temat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wniosek to taki ze nigdy. wiecej dluzej niz 10 tys na zmianie.....

Czyli znasz się lepiej od inżynierów pracujących w grupie VAG?

Wciąż nie widziałem nigdy dowodu, że olej wymieniany co 30 kkm zniszczył komuś silnik lub turbinę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakby inrzynierowie wiedzieli naprawde co sie dzieje z ich produktami nie skonstruowali by np. silnika 1.4 16v , problemy z wtryski pompy oleju glowice w 2.0, w autach przy kturych robie kosztowne remonty silnikuw w rocznych dafach 105, wymiany turbo ++++++ a przecierz bylo przemyslane przez inrzyniera a w praktyce ... du..a, co z tego ze na rysunku sie zgadza i obliczenia w normie.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Mianowicie w moim pasku jest tak: leje rekomendowany olej, taki jak napisałem wcześniej castrola SLX III, wymiana teoretycznie co 30tys. km bo to LL, ale, ale... pasek sam okresla kiedy mam zrobić wymianę. Zależy to od stylu jazdy, warunków eksploatacji etc. . Czasem jest to 23tys. km czasem 28tys km i ani razu nie było jakiś przygód z silnikiem czy baaardzo zasyfiałym starym olejem, nie wspomnę już o PDF'ie

 

Tez myslalem nad tym by uaktywnic LL ,a wymieniac oliwe co 10000 lub jak czujnik powie .Bo 30-28-23 wydaje mi sie przesada ,tymbardziej przy oleju do DPF 507,jest on jak woda . A czym dalej to jeszcze lepiej .

Bo jak sie nie myle to przy LL jakis czujnik bada olej (jego gestosc chyba).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie bada żaden czujnik, ale komputer wyznacza okres wymiany biorąc kilka parametrów, m.in sposób jazdy, obroty, długość poszczególnych odcinków jazdy, procent jazd, kiedy silnik nie zdąży się nagrzać, ilość zapaleń itp.

 

Tez myslalem nad tym by uaktywnic LL ,a wymieniac oliwe co 10000

To tak jakby w zimie po pierwszych opadach śniegu ubierać kurtkę, buty i rakiety śnieżne przeznaczone do wypraw na Spitsbergen i chodzić w sprzęcie za kilkanaście tysięcy. Przecież ta oliwa nie jest wymyślona do pracy na 10k km. Szkoda twoich pieniędzy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kurna ... gadanie,

daf servis wymiany oleju na silnik przewidziany fabrycznie 100000 km zadne auto tak nie jezdzi max 50 tys a i tak smola zlatuje

dif 200000 zmiana raz w roku czyli max 100000 a smierdzi mimo wsszystko zurzytym hipolem

skrzynia raz w roku auta maja retarder zlatuje spalone smierdzace badziewie a na swierzym oleju retarder odzywa -retarder to taki chamulec wbudowany w skrzynie zf

wszystkie zmiany sa robione w polowie zalecej producenta a oleje syntetyki castrola. niby tez specjalne do takich obciazen a nie wytrzymoja... wiec watpie by w vag bylo by lepiej ....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurna ... gadanie,

Jeżeli już tak chcecie być profesjonalni, kto ma racje to pobierzcie próbkę oleju z passka przy 10kkm i 30kkm wykonać badania laboratoryjne i będzie jakiś konkret, bo tak to sobie gdybać możemy w nieskończoność... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
niby tak da sie ale niestety moj polski jest jaki jest....

polski tylko oslyszany i nauczony przez internet wiecchyba nienajgorszy mimowszystko....

 

a forum ortograficzne to inny adres nie?

na. kazdym polskim forum musze sie tlumaczyc....

 

-nie przejmuj sie! Na KAZDYM forum na swiecie ZAWSZE znajdzie sie jakis "PROFESOR-JEZYKOZNAWCA", który odczuwa NIEPOCHAMOWANY PRZYMUS poprawiania innych ... !

Ta sa widocznie ci, którzy dawniej w szkole musieli siedziec po lekcjach i "przeisywac za kare ksiazki do zeszytu", bo sami byli "klasowymi cieniasami z jezyka ojczystego" ;-) ... !

 

-sorry! - to tak-OFF-TOPIC, ale jakos (-ZNOWU!) nie moglem sie powstrzymac od komentarza :bleble ... !

 

- a swoja droga, to ten Twój "polski tylko oslyszany i nauczony przez internet" to jest na prawde SUPER! - mój pelen RESPEKCIK :dobrze ;-) ... !

 

-pozdrawiam Was wszystkich tutaj i bezawaryjnej, pelnej frajdy jazdy waszymi "passkami" zycze...!

 

Jacek

 

---------- Post added at 11:16 ---------- Previous post was at 11:15 ----------

 

Jeżeli już tak chcecie być profesjonalni, kto ma racje to pobierzcie próbkę oleju z passka przy 10kkm i 30kkm wykonać badania laboratoryjne i będzie jakiś konkret, bo tak to sobie gdybać możemy w nieskończoność...

 

-popieram w 100-u %-ach :dobrze ... !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już mi się trochę silnik poci, przejechane 254.000. Czy ktoś z Was zalewał już może olejem 10W40? Czy cały czas 505.01?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Już mi się trochę silnik poci, przejechane 254.000. Czy ktoś z Was zalewał już może olejem 10W40? Czy cały czas 505.01?

 

Nie komibuj z innymi olejami - w tym silniku DO KONCA JEGO ZYCIA tylko 505.01. Jesli poci sie to sprawdz gdzie, "zalataj" i jezdzij dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
-nie przejmuj sie! Na KAZDYM forum na swiecie ZAWSZE znajdzie sie jakis "PROFESOR-JEZYKOZNAWCA", który odczuwa NIEPOCHAMOWANY PRZYMUS poprawiania innych ... !

Ta sa widocznie ci, którzy dawniej w szkole musieli siedziec po lekcjach i "przeisywac za kare ksiazki do zeszytu", bo sami byli "klasowymi cieniasami z jezyka ojczystego" ;-) ... !

 

-sorry! - to tak-OFF-TOPIC, ale jakos (-ZNOWU!) nie moglem sie powstrzymac od komentarza :bleble ... !

tu to pikuś, siedzę czasami na forum narciarskim http://www.skiforum.pl/ tam zebrało się stado p.....w "zbaczających" ciągle z tematu, czepiając się ortografii, stylistyki i składni. Tłumacząc to w ten sposób "temat wiadomo że najważniejszy ale pisać trzeba ładnie". Tam większość nowicjuszy zamiast pisać co im leży to tracą wątek walcząc nad stylistyką by przypadkiem nie obrazić Forumowej Kliki źle sformułowanym zdaniem bądź też brakiem przecinka . Elita SKIFORUM trzyma się w kupie, początkujących najczęściej olewają wymieniając tylko między sobą doświadczenia i własne odczucia nabijając sobie licznik z postami. Jeździć na nartach się odechciewa jak się takich buców czyta. Na szczęście fora moto są inne, sorry że się tak wciąłem lecz człowiek siedzi w norwegii od lat i kuleje troszkę z polskim językiem ale najważniejszy jest temat dyskusji a nie to ile byków walnął podczas jego pisania. Edytowane przez wideo5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...sorry że się tak wciąłem lecz człowiek siedzi w norwegii od lat i kuleje troszkę z polskim językiem ale najważniejszy jest temat dyskusji a nie to ile byków walnął podczas jego pisania.

- :dobrze :zdrowko ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki olej radzicie abym zalal silnik BKP 190tys km i nie mam PDF. Tez z norma 507.00 czy ten starszy z norma 505.01. Jak nie mam DPF to chyba moge ten 505.01?

 

Dziekuje za pomoc

Edytowane przez nogman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności