hammer Zgłoś #101 Napisano 19 Października 2009 (edytowane) Witam! Zbliżam się do pierwszego przeglądu gwarancyjnego w moim passku 2,0 tdi common rail 170 km.Jest zalany Castrolem (nawet na korku jest napisane Castrol).Rozmawiałem z doradcą serwisowym VW,który powiedział,że radzi mi przejść na Mobil o tych samych parametrach bo jest lepszy.Tu moje pytanie;czy istotnie Mobil jest lepszy od Castrola i czy podczas gwarancji mogę to zrobić?Dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam. _scalone Edytowane 20 Października 2009 przez Duży Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #102 Napisano 19 Października 2009 (edytowane) to tak jak z odwiecznym pytaniem,mercedes czy bmw,a może audi? i castrol i mobil,motul,shell...dadzą radę,to ta sama klasa. Edytowane 19 Października 2009 przez azrael Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #103 Napisano 19 Października 2009 norma 507.504 = olej vw = castrol = shell = mobil uderz do mnie na priv lub gg przesle Ci dane do olejów i norm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POUL 1 Zgłoś #104 Napisano 1 Listopada 2009 witam posiadam passata 1,9 tdi 2006 r zalany olejem vaspoil 507 00 ostatnio wstawiłem na wymianę oleju i wymieniono mi na olej mobil 5 w 50 ,po przejechaniu 1600km usłyszałem mechaniczny dźwięk w silniku ,takie terkotanie na zimnym silniku i po dodaniu mocniej gazu ,warsztacie powiedziano mi iż to prawdopodobnie liftery(szklanki)moje pytanie brzmi czy ten olej mógła spowodować uszkodzenie jednego z popychaczy prosze o pilną odpowiedż ponieważ od tego uzależniam dalsze kroki działania Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #105 Napisano 1 Listopada 2009 (edytowane) Jeśli jest to olej Mobil 1 5W-50 to nie spełnia on normy 507.00 ani nawet 505.01 więc nie nadaje się do silników VW z pompowtryskiwaczami i może je uszkodzić. Specyfikacja tego oleju: http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lubes/PDS/GLXXPLPVLMOMobil1_5W-50.asp Polecam ciekawą dyskusję na temat olejów. Niektóre oleje przedstawiane przez producentów są "syntetyczne" ale tylko z nazwy, a w rzeczywistości jest inaczej. http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=6367 Edytowane 1 Listopada 2009 przez laki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POUL 1 Zgłoś #106 Napisano 1 Listopada 2009 dziękuje za wiadomość choć jeszcze bardziej mnie zmartwiła będę jutro próbował załatwić sprawę w tym warsztacie coś może mi podpowiesz jakich użyć argumentów Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
laki Zgłoś #107 Napisano 1 Listopada 2009 Podejrzewam, że poszły pompowtryskiwacze, ponieważ potrzebują do pracy specjalnego oleju z normą 505.01, której 5w50 nie spełnia. Pompowtryskiwacz wytwarza bardzo wysokie ciśnienie wtrysku paliwa i smarowany jest olejem z silnika, przy tym powstaje bardzo wysoka temperatura, którą olej musi odprowadzić w krótkim czasie. Olej 5w50 jest gęstszy, woniej przepływa i w związku z tym gorzej chłodzi pracujący pompowtryskiwacz. Z tego powodu potrzebne są specjalne oleje, które VW określa normą 505 01. Do smarowania takich silników konieczne są oleje spełniające tę normę i nie wolno w nich stosować popularnych produktów bez dopuszczenia VW 505 01. Grozi to uszkodzeniem bardzo kosztownego układu wtryskowego. Gdybym znalazł się w podobnej sytuacji, postarałbym się o diagnozę i przyczynę uszkodzenia w serwisie VW na piśmie, a następnie przedstawił ją w warsztacie, który zalał niewłaściwy olej, aby pokrył koszty naprawy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #108 Napisano 1 Listopada 2009 Jaka normę ma spełnac olej jest napisane nawet na silniku/pokrywie. A to jaki konkretnie olej wlejesz mobil1 motul castrol czy olej z lidla to twoja sprawa. Temat jest prosty jak chcesz mieć dobry silnik lejesz dobry olej. Jak VW na pierwszy montarz leje olej motul to lejesz motul jak mobil1 to temat jest związany z mobil 1. Po co kombinować i szukać dziury tam gdzie jej nie ma. Ustal jaki masz olej i taki zalej a jak nie wiesz jaki masz to wlej najlepszy jaki dostaniesz dla spokojnego snu że zrobiłeś wszystko by było ok. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vw_piotr Zgłoś #109 Napisano 2 Listopada 2009 dobry silnik lejesz dobry olej. a jaki to jest dobry olej ? Liczy się, aby spełniał określoną normę producenta! A czy to jest oryginalny olej Volkswagen, castrol, mobil 1 czy cokolwiek innego to już nie ma znaczenia... jeżeli spełnia normę np. 506.01 (r5,v10) to czy jest to vw, castrol czy motul to nie ma najmniejszego znaczenia. Obecnie stare normy zostały zastąpione głównie przez 507/504 i podział obecnie związany jest z DPF lub jego brak. (n.d. v10/r5 etc.) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
turbojajko Zgłoś #110 Napisano 20 Listopada 2009 Czytam forum bo szykuje mi sie wymiana oleju.. A tu prosze jakie "fopa ":) Jeśli musisz dolać oleju (np. awaria autka w trasie) to dolej nawet innej klasy ale tego samego producenta np. Castrol 5W-30 + Castrol 5W-40 VW Auto Premium powinno sie wpisac do dzialu ODRADZAM za takie info. Najwazniejsza jest klasa lepkosci i gestosci , anie producent! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TrojkaT Zgłoś #111 Napisano 27 Listopada 2009 Witam Zapalila mi sie dzis kontrolka, wymiane mialem oleju filtrow. itd. 10,000 km temu. Rok temu po przejechaniu mniejwiecej tylu, tez sie zapalila trzbea bylo dolac 400ml. Pasek 172k przebiegu, olej 5W-30 DID, normalna sprawa czy cos nawala pomalu pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Scoti Zgłoś #112 Napisano 27 Listopada 2009 Normalna sprawa. Ja dolewam ok. 1l na 15tkm. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Michal.Enter Zgłoś #113 Napisano 27 Listopada 2009 A ja ani kropli od 15 tys mam maksimum. Moje be6 jest nienormalne. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karmann777 Zgłoś #114 Napisano 27 Listopada 2009 Witam niedawno nabyłem paska B6 2.0 TDI 170KM DSG i widzę że wszędzie piszecie że olej co 15 tyś km a ja mam książkę serwisową z nniemiec i przeglądy są co 30 tysi i prawdopodobnie zalany jest Castrol więc już zgłupiałem A tak poza tym to w tym silniku jest pasek czy łańcuch bo nie sprawdzałem jeszcze i jeśli pasek to co ile się go wymienia dodam że ma przejechane 170tyś km więc co powinienem powymieniać pozdrVWki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olekot13 Zgłoś #115 Napisano 27 Listopada 2009 niedawno nabyłem paska B6 2.0 TDI 170KM DSG i widzę że wszędzie piszecie że olej co 15 tyś km a ja mam książkę serwisową z nniemiec i przeglądy są co 30 tysi i prawdopodobnie zalany jest Castrol więc już zgłupiałem A tak poza tym to w tym silniku jest pasek czy łańcuch bo nie sprawdzałem jeszcze i jeśli pasek to co ile się go wymienia dodam że ma przejechane 170tyś km więc co powinienem powymieniać pozdrVWki a ma DPF? co 30tys miales bo niemcy na longlife jezdza a pasek pewnie byl wymieniony miedzy 120 a 150 tys no i plyn hamulcowy co 2 lata no i olej w skrzyni co 60tys Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karmann777 Zgłoś #116 Napisano 2 Grudnia 2009 ma DPF pasek już znalazłem był wymieniony przy 123kkm co do skrzyni to już wiem tylko teraz powiedzcie mi jakiego nalać oleju żeby też co 30kkm wymieniać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
teddybar Zgłoś #117 Napisano 2 Grudnia 2009 (edytowane) z nniemiec i przeglądy są co 30 tysi Serwis LongLife jest ustawiany na ok 30tyś, ale komputer sam sobie reguluje, nie jest to stała liczba. U mnie na dwa ostatnie przeglądy wezwał przy 24k i 21k km. prawdopodobnie zalany jest Castrol VW poleca Castrola, choć w większości ASO i tak wlewają Mobil (tak jak u mnie). ma przejechane 170tyś km więc co powinienem powymieniać o tym był tematu tutaj: Serwis przy 170tys km Co do wymiany? teraz powiedzcie mi jakiego nalać oleju żeby też co 30kkm wymieniać Olej do LL i DPF czyli z normą 507.00, np. Mobil 1 ESP 5W30, Castrol EDGE 5W30... Co i tak nie gwarantuje, że przejedziesz 30k km jak pisałem wyżej. Plecam też wątek: Jaki olej do TDI? Edytowane 2 Grudnia 2009 przez teddybar Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #118 Napisano 2 Grudnia 2009 ja dodatkowo zalecam zmienic opis pojazdu bo w 2006 nie bylo 170 CR tylko PD Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paulk74 Zgłoś #119 Napisano 2 Grudnia 2009 ja tydzień temu zalałem Castrol EDGE 5W30 spełnia normę VW 507.00 tylko że 4L które są podane w książce serwisowej to trochę za mało dokupiłem jeszcze 1L i doleję jeszcze ok.0,5L Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #120 Napisano 3 Grudnia 2009 koledzy a co powiecie o Castrol EDGE Sport 0w40? Ostatnio taki mi wlali na przeglądzie. Będzie ok? Ten sam olej lałem do BMW E39 525d i teraz leje do kia cee'd 1.6crdi. Podobno jest ok. Nigdy na niego nie narzekałem. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach