Skocz do zawartości
Gość mariusz13

Jaki olej do TDI?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie po co przepłacać,
proponuje kolega po pierwsze olej półsyntetyczny co ogólnie wyklucza go do pompek, po drugie ten olej tyle że typowo do diesla kosztuje w bańce 60 zł/4litry, jeżeli mówimy o przepłacaniu.

o takie coś http://cokupic.pl/produkt/Mobil-1-Super-2000-X1-Diesel-10W40-4l

Edytowane przez kujon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

proponuje tylko to co sam używam mój paszczak ma już nalatane 400 000km i w dodatku na pompie! wiec wybór padł na półsyntetyk 10w40.Jeżeli kolega ma sinik na tzw: pompowtryskiwczach logiczne jest ze użyje pełen syntetyk:)olej Mobil to sprawdzona jakość za przyzwoite pieniążki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytam czytam i czytam już mnie oczy bolą , samochód kupiłem jakieś 2 tyg temu świeci mi już serwis 200km lub 11 dni wiec chyba czas już na wymianę oleju noi problem znalazłem naklejkę zamazana ale widać ze był wlany mobil silnik 2,0 wersja 170 koni z DPF przebieg ok 210tys(ostatni wpis w ASO 2009 przebieg 130 tys km) czy ten olej będzie odpowiedni do tego silniczka?http://allegro.pl/mobil-super-3000-5w30-xe-5l-oryginalny-2013-i3472118297.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten Mobil z alle spelnia norme VW 502.00 / 505.00 a Ty do silnika z DPF potrzebujesz olej o specyfikacji VW 504.00 / 507.00

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Valvoline Synpower 5w40 do TDI PD

 

Witam,

 

Czy olej Synpower 5w40 można stosować do silnika TDI PD, czy do pompowtryskiwaczy tylko DuraBlend 5w40?

Czy zalanie takiego oleju może uszkodzić silnik i wtryskiwacze? Pytam ponieważ wcześniej używałem DuraBlend, a teraz mechanik wlał mi SynPower 5w40. Sprawdziłem że SynPower niema normy 505.01. W ASO powiedziano mi że musi być z normą 505.01.

 

link do strony: http://valvolinepolska.pl/cp,25,olej_silnikowy_synpower.html

 

Znalazłem taką informację dotyczącą tego oleju: http://pics.tdiclub.com/data/3617/VW_approval_of_Synpower_5W-40.pdf

 

Proszę o pomoc.

Michał

Edytowane przez MichalMM
Spełnianie normy 505.01 w 2007 roku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam Pytanie odnośnie Oleju . Ponieważ przy kupnie niewiem jak to Robiłem ale zapomnialem sie zapytac jaki Był lany olej . W bagazniku znalazlem butelke z olejem ale nie bylo etykietki . Wiec przy wymianie oleju wlalem pół syntetyk . Potem Przy nastepnej Zalałem go Mineralnym niewiem Dlaczego . Przy kolejnej Wymianie Wlali mi Poł syntetyk bo taki im został z Beczki . A zbliza sie mi wymiana oleju i Na jakim juz zostać oleju zeby caly czas byl jeden i ten sam ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ten Mobil z alle spelnia norme VW 502.00 / 505.00 a Ty do silnika z DPF potrzebujesz olej o specyfikacji VW 504.00 / 507.00

 

A wiec znalazłem taki http://allegro.pl/olej-mobil-5w30-formula-esp-4l-504-00-507-505-dpf-i3469533941.html czy ten jest idealny?afdb77d080c2a8cf8fe7a541dcee86910dcbba9837f9d3a3e9e0de1d16e01931.jpg taka nalepka widnieje pod maska

Edytowane przez kulawyMarian

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam DPFa, a ASO od nowości lało olej 504/507 spec, ja też taki leję.

 

Z tego co wiem to normy 504 i 507 spełniają też normy poprzednie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie , jestem nowy na forum . Posiadam Passata B6 20 140 km . Niestety mam problem dziś podczas sprawdzenia poziomu oleju urwał się bagnet... Dokładniej sama końcówka ok 5 cm . Nie wiem czy mogę uruchomić silnik ? . co zrobić w takim przypadku ? .

 

pozdrawiam kostek .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a gdzie go urwales , w rurce czy w misce , sprawdz czy nie jest demontowalna rurka w ktora wchodzi bagnet ja tego nie sprawdzalem ale wiem ,ze inne auta tak maja, nie pomoglem !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się ze w rurce , teraz gdy chcę włożyć bagnet blokuje się i nie chce wejść do końca . Jeszcze nie zapalałem auta . Czy będą jakieś negatywne konsekwencje podczas gdy zapalę motor ? .

 

pozdrawiam Kostek .

 

---------- Dodano o 21:51 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:44 ----------

 

Zastanawiam się jeszcze , co będzie jeśli urwała się w misce końcówka bagnetu ? .

 

Pozdrawiam Kostek .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzilem bagnet jest demontowalny jedna srubka i wychodzi , używkę kupisz ze 5 dyszek ,w misce jest specjalne miejsce na smieci a smok jest osloniety siatka, wiec nie pocignie smieci wyzej, jesli sie myle to mnie poprawcie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy moge zmienic olej w swoim Passacie z Castrol Turbo Diesel 5w40 na CASTROL EDGE 5W30 LONGLIFE? Bedzie okej?

 

Moj Passek 2006, 170km z DPF.

Edytowane przez honorowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Śmiało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam, czy moge zmienic olej w swoim Passacie z Castrol Turbo Diesel 5w40 na CASTROL EDGE 5W30 LONGLIFE? Bedzie okej?

 

Moj Passek 2006, 170km z DPF.

jak ma dpf to tym bardziej, 5w40 nie podchodzi do aut z filtrem cząstek stałych

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sprawdzilem bagnet jest demontowalny jedna srubka i wychodzi , używkę kupisz ze 5 dyszek ,w misce jest specjalne miejsce na smieci a smok jest osloniety siatka, wiec nie pocignie smieci wyzej, jesli sie myle to mnie poprawcie

Sprawdziłem u siebie tą rurkę ( przymocowana jest na dwóch śrubkach ) udało się , końcówka bagnetu była w niej . kupiłem nową miarkę do oleju i wszystko ok .

 

Pozdraiam .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Jak dojeżdżałem do pracy to rocznie robiłem ok. 15 kkm i co rok wymieniałem olej; aktualnie do pracy startuje z mojej miejscowości i wychodzi na rok ok. 8 kkm (50% krótki odcinki rzędu 2-3km. 50% odcinki 30-60km); chciałbym się poradzić Was, kiedy wymieniać olej po przejechaniu 15 kkm czy po roku, uwzględniając te krótkie odcinki??? (Castrol EDGE 5W30)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny "cykl" eksploatacyjny. Pomimo, że mam LL to oliwę wymieniam co 15 kkm. Ostatnio Castrol Edge 5W30 507.00, ale zastanawiam się nad Motulem Specific 507.00. Lej świeży olej, nie żałuj, auto się odwdzięczy. A propos. Ma ktoś dobrą radę na temat zamiany wymienionych olejów ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam podobny "cykl" eksploatacyjny. Pomimo, że mam LL to oliwę wymieniam co 15 kkm. Ostatnio Castrol Edge 5W30 507.00, ale zastanawiam się nad Motulem Specific 507.00. Lej świeży olej, nie żałuj, auto się odwdzięczy. A propos. Ma ktoś dobrą radę na temat zamiany wymienionych olejów ?

 

Jak kupiłem auto to miało niecałe 69tys przebiegu i poprzedni właściciel wymieniał olej co 30tys km na Castrola Edge 5w30 507.00. Przy przebiegu 74300 km ja zmieniłem olej na Motula Specyfic 507.00. W zasadzie różnicy nie zauważyłem. Przedtem oleju nie ubywało, teraz też nic nie widzę. Na nowym oleju zrobiłem na razie ok. 800km.

Przeszedłem na Motula, ponieważ poprzednio miałem Opla Signum z 2003r z lpg - zrobiłem nią ponad 65tys km na lpg, zalewałem też Motulem Specyfic do Opla i grama oleju nie zużywała, silnik chodził cicho i równo.

Myślę, że na pewno dla VW nie będzie gorzej jak zmieniać będę co 15tys km i na olej zgodny z normą 507.00 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad zmianą na Motul Specific, ale ... właściwie po co jeżeli na Castrolu od ostatniej wymiany nie trzeba było dolać nawet kropli, silnik pracuje równo i cicho. Wiele dobrego słyszałem o olejach Motul, a szczególnie o tym przeznaczonym do naszych VW (Specific). Może go jeszcze kiedyś wypróbuję. Ktoś mi też mówił, że lepiej stosować go do aut które mocno dostają w "palnik". Ja raczej preferuję styl jazdy "rekreacyjno - miejski" więc jak się okazuje poniższy olej się sprawdza w 100% . Polecam. Takie to 4 butelczyny wlane zostały.

 

zdj%25C4%2599cie-25.JPG

Edytowane przez Carconnect

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności