arek810316 Zgłoś #1301 Napisano 24 Lipca 2014 do autka z dpfem bierzcie low sapsa, jednak mid nieco szybciej zapełni dpfa. dlatego lepiej xf longlife lub specific 507.00 zamiast trident lub x-clean+ POzdrówki marcin No wlasnie jak to jest Panie Marcinie...Mowiles ze Motul Specyfic to Low Saps a tu wychodzi,ze Mid Saps z norma C3 ??? - - - - - aktualizacja - - - - - To jak to wreszcie jest Motul specyfic 5w30 504 507 jest low saps czy mid saps? - - - - - aktualizacja - - - - - No wlasnie specyfic tez MID a kolega Marcin zapewnial ze Low....chyba,ze sie myle to mnie poprawcie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1302 Napisano 25 Lipca 2014 (edytowane) Rozmawiałem wczoraj z kompetentną osobą na temat olejów w kwestii SAPS. Sytuacja wygląda tak, że większość producentów masowych produkujących oleje klasy ACEA: C3 zgodne z normą VW 504.00/507.00 oszukuje klienta podwójnie. Castrol i Mobil 1 wiodą w tym procederze. Nie dość, że sprzedają oleje półsyntetyczne, hydrokrakowane jako Fully Synthetic to zakłamują również poziom SAPS. [szkoda, że tylko w Polsce. W Niemczech prawo zmusiło ich do pisania prawdy na olejach] Prawie wszystkie oleje ACEA: C3 to oleje Mid SAPS o ograniczonej zawartosci popiołów (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%) i dokładnie takie parametry mają nazywane przez wielu nie do końca uczciwych producentów oleje Low SAPS. Tymczasem prawdziwe oleje Low SAPS zawierają bardzo ograniczoną zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%) - oleje te są niezgodne z normą VW 507.00 Official VW - Engine Oil Requirements Wg. Dr. Kossmehl'a odpowidzialnego w VW za certyfikację olejów dla silników Volkswagena zawartość popiołów w olejach przeznaczonych dla normy 507.00 powinna wynosić od 0,6 do 0,8% co stanowi normę Mid SAPS. (patrz strona 16) Millers Oils czy Gulf nazywają rzecz po imieniu i nie przekłamują jak Castrole czy Mobile. Edytowane 25 Lipca 2014 przez Supernorby Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1303 Napisano 25 Lipca 2014 Rozmawiałem wczoraj z kompetentną osobą na temat olejów w kwestii SAPS. Sytuacja wygląda tak, że większość producentów masowych produkujących oleje klasy ACEA: C3 zgodne z normą VW 504.00/507.00 oszukuje klienta podwójnie. Castrol i Mobil 1 wiodą w tym procederze. Nie dość, że sprzedają oleje półsyntetyczne, hydrokrakowane jako Fully Synthetic to zakłamują również poziom SAPS. [szkoda, że tylko w Polsce. W Niemczech prawo zmusiło ich do pisania prawdy na olejach] Prawie wszystkie oleje ACEA: C3 to oleje Mid SAPS o ograniczonej zawartosci popiołów (<=0,8%), fosforu (0,07-0,09%) i siarki (<=0,3%) i dokładnie takie parametry mają nazywane przez wielu nie do końca uczciwych producentów oleje Low SAPS. Tymczasem prawdziwe oleje Low SAPS zawierają bardzo ograniczoną zawartość popiołu siarczanowego (<=0,5%), fosforu (0,05%) i siarki (<=0,2%) - oleje te są niezgodne z normą VW 507.00 Official VW - Engine Oil Requirements Wg. Dr. Kossmehl'a odpowidzialnego w VW za certyfikację olejów dla silników Volkswagena zawartość popiołów w olejach przeznaczonych dla normy 507.00 powinna wynosić od 0,6 do 0,8% co stanowi normę Mid SAPS. Millers Oils czy Gulf nazywają rzecz po imieniu i nie przekłamują jak Castrole czy Mobile. Arek przepraszam, myślałem o niskopopiołowości a pisałem o sapsie, tak jak pisałem Motul Specific to olej niskopopiołowy, tak jak zaleca vag czyli poniżej 0,8% popiołów siarczanowych, siarka poniżej 0,3% i fosfor 0,07-0,09% czyli Specific 5W30 504.00 507.00 C3 to zalecany przez vaga i na to są masz blaty vw olej niskopopiołowy C3 tak jak np millers xf longlife 5W30 507.00 Pozdrówki marcin Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #1304 Napisano 25 Lipca 2014 kurcze i jaki teraz olej lac? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1305 Napisano 25 Lipca 2014 kurcze i jaki teraz olej lac? Ja wczoraj kupiłem Millers Oils XF Longlife 5W30 (to olej Mid SAPS) i dziś wymieniam ... zobaczymy jak będzie się sprawował Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1306 Napisano 25 Lipca 2014 w mojej opinii zbyt drogi niestety, w tej cenie wolę specific + dobry dodatek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1307 Napisano 25 Lipca 2014 w mojej opinii zbyt drogi niestety, w tej cenie wolę specific + dobry dodatek Kosztował 235 zł / 5 L, w cenie dostalem płukankę Millers Oils Engine Flush Jak będzie OK, to za 15000 km wleję Tridenta ... sporo tańszy, kosztuje 160 PLN / 5 L a parametry bardzo podobne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1308 Napisano 25 Lipca 2014 kurcze i jaki teraz olej lac? Ja chyba przejdę na kukurydziany Leję LIQUI MOLY - co będzie to będzie. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1309 Napisano 25 Lipca 2014 (edytowane) Leję LIQUI MOLY - co będzie to będzie. Lejesz jedne z najlepszych olejów na rynku więc nie będzie co będzie tylko dobrze będzie Zastanawiam się tylko czy przy dzisiejszej wymianie oleju robić płukanie tym preparatem Millers Engine Flush... teraz passek śmiga na oleju Elf Solaris LLX 5W30. W sklepie radzili mi przepłukać tym silnik. Nie chciałbym przedobrzyć. Co o tym sądzicie? Silnik ma w tej chiwli przebieg 214 250 km i za mojej kadencji tj. od przebiegu 181 600 km nie był płukany.... Edytowane 25 Lipca 2014 przez Supernorby Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1310 Napisano 25 Lipca 2014 Leję LIQUI MOLY Śmiało ! Ja na niego z motula przeszedłem. - - - - - aktualizacja - - - - - Silnik ma w tej chiwli przebieg 214 250 km i za mojej kadencji tj. od przebiegu 181 600 km nie był płukany.... Ja bym nie płukał. Raz w życiu płukałem silnik w B5 to było jak z Castrola na Motula przechodziłem. Wypłuczesz okaże się że się rozszczelni gdzieś np i ****. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1311 Napisano 25 Lipca 2014 Śmiało ! Ja na niego z motula przeszedłem A właśnie przy następnej miałem MOTULa zalać, bo myślałem, ze będzie lepszy. w takim razie zostaję przy swoim Teraz jest promocja w INTER CARSie i za 246 zeta masz "piątkę" plus litr gratis. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1312 Napisano 25 Lipca 2014 INTER CARSie i za 246 zeta masz "piątkę" plus litr gratis. Drożyzna !!!! Nie wiem tyle na forum jesteś i tak drogo olej kupujesz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1313 Napisano 25 Lipca 2014 Zastanawiam się tylko czy przy dzisiejszej wymianie oleju robić płukanie tym preparatem Millers Engine Flush... Tym to tylko szkody narobisz :fajny To podobne jest do tego, gdybys zamiast pólsyntetyka - wlał syntetyk - wypłuka wszystko i silnik zdechnie. - - - - - aktualizacja - - - - - Drożyzna !!!! Nie wiem tyle na forum jesteś i tak drogo olej kupujesz Rok temu z forum - płaciłem 236 zeta. Wiec to prawie to samo - doliczajac przesyłkę Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1314 Napisano 25 Lipca 2014 Rok temu to wiesz Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1315 Napisano 25 Lipca 2014 Rok temu to dawno temu Od tego czasu wiele się zmieniło i Łysy przestał lać motula i zdjął kurtkę motula Teraz na topie jest LM, bardzo dobra oliwa, trochę jej do motula ale krzywdy nie zrobi, a przy edżach wymiata Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Supernorby Zgłoś #1316 Napisano 25 Lipca 2014 Ja bym nie płukał. Raz w życiu płukałem silnik w B5 to było jak z Castrola na Motula przechodziłem. Wypłuczesz okaże się że się rozszczelni gdzieś np i ****. Tym to tylko szkody narobisz :fajny To podobne jest do tego, gdybys zamiast pólsyntetyka - wlał syntetyk - wypłuka wszystko i silnik zdechnie. Więc sobie raczej odpuszczę płukanie, silnik dobrze pracuje, zero przecieków. Zmienię tylko olej, filtry i tyle. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1317 Napisano 25 Lipca 2014 obstawiam że setki ludzi na forum płukało silniki i nie było problemu. Płukanki w Niemczech mają nawet potwierdzenie przez tuv że działają i nie ma po nich problemu. Oczywiście mówimy o świeżych samochodach a nie starym mercu 124 z uszczelkami sprzed 30 lat. W naszych autkach nic negatywnego się po zalaniu płukanki nie stanie, raczej same pozytywne efekty. Polecam zapoznać się z tym pięknym marketingowym filmikiem: Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Łysy Zgłoś #1318 Napisano 25 Lipca 2014 zdjął kurtkę motula Takim OT - już swoje przeszła i niezbyt wygląda ale LM chętnie nową przygarnę Marcin ale po co płukać nowe auta które jeżdżą od początku na dobrej oliwie ?? Dla mnie to nieracjonalne Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #1319 Napisano 25 Lipca 2014 Teraz na topie jest LM, bardzo dobra oliwa, trochę jej do motula ale krzywdy nie zrobi Że niby gorsza jest od Motula? Na LM dolewam tak z pół litra na 15 tkm. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
elemenateur Zgłoś #1320 Napisano 25 Lipca 2014 pracuj pracuj to może będzie jak Twoje subiektywne odczucia po zmianie oleju ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach