dev14 Zgłoś #61 Napisano 27 Października 2013 A co wy sądzicie o tych logach Odpalanie na zimnym http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_146516.html Statyczne http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_146522.html Dynamiczne http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_146521.html pompa vacum/tandem do wymiany ew. szukaj nieszczelności na przewodach. Ale i tak na start zaczynałbym od sprawdzenia i reg. rozrusznika. Pompa vacum twierdze po bipach w logu dynamicznym - spadają na ujemne a to oznacza że paliwa za mało dostaje, w sumie mocna rozbieżność od + ~30 do - ~20. Swoją drogą bipy na 4 pd są mocno niepokojące i nadające się na regeneracje bo są zdecydowanie za wysokie jak się motor nagrzeje zapewne- logi były robione? Na start konektorek i kabelki do weryfikacji ale to zapewne nie jest przyczyna tylko pompka siada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #62 Napisano 28 Października 2013 Statyczne pompki są na 80% niedeoszczelnione, musisz sobie zmienić oringi (TZW. zestaw naprawczy) No i standardowo ajm/atj - zerknąć jak kolega napisał do vacuum pompy, bo same PDki masz całkiem niezłe skoro trzymają nawet bipy poniżej 20!! Acha, jak zmienisz oringi to dobrze sobie wyreguluj docisk popychaczy(jak stary typ szeroka nakrętka na cewce 180 stopni, jak nowy typ - wąska nakrętka 225stopni, odległości od grodzi masz podane na forum, ale z doświadczenia wiem, że jeśli ustawisz na kątomierz w oku (90 stopni do grodzi) to wychodzą wskazane wartości przy dobrych wiatrach 3h roboty z poprawkami Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #63 Napisano 28 Października 2013 Acha, jak zmienisz oringi to dobrze sobie wyreguluj docisk popychaczy(jak stary typ szeroka nakrętka na cewce 180 stopni, jak nowy typ - wąska nakrętka 225stopni, z tym bym się tylko nie zgodził bo to jest nie zależne od typu cewki... Różnice w cewkach mają się tylko do wymiarów osadzenia PD wzg. głowicy ( suwmiarka i inne wymiary) , osobiście miałem ustawione na ~160 do 230 i nie było różnicy w niczym ( spalanie, palenie rano, jazda, moc itd) i co do pd faktycznie stan może ok tylko bipy na 4 pd są za wysokie w statycznych , zatem temu pytałem czy auto nagrzane, chociaż w sumie i na zimno i na ciepło muszą być ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #64 Napisano 28 Października 2013 (edytowane) Vakum wymieniona na bosch z końcówką Q + nowa uszczelka. Zaworek zwrotny między filtrem a vakum zmieniony na zamiennik bo oryg. już nie trzymał. Pd mają nowe oringi(czy za każdym razem jak wyciągam PD trzeba je zmieniać na nowe?) .Rozrusznik do sprawdzenia, ale problemy z odpalaniem pojawiaja się po dłuższym postoju jak jest ciepły pali w miarę dobrze .Czy pompa elektryczna w baku też może mieć wpływ na złe bipy (słychać ją po przekluczeniu stacyjki) . Auto sprawia wrażenie, że po dłuższym postoju jakby cofało się paliwo (trzeba dłużej pokręcić). Przy okazji spytam czy synch rozrządu skacze mi w takim zakresie http://vaglog.rtnet.pl/maciuch10_146518.html Kazałem tak ustawić ponieważ wcześniej na vagu spalanie było 0,8 l/h teraz jest 0,4-0,6 l/h Edytowane 28 Października 2013 przez maciuch1075 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #65 Napisano 28 Października 2013 z tym bym się tylko nie zgodził bo to jest nie zależne od typu cewki... Różnice w cewkach mają się tylko do wymiarów osadzenia PD wzg. głowicy ( suwmiarka i inne wymiary) , osobiście miałem ustawione na ~160 do 230 i nie było różnicy w niczym ( spalanie, palenie rano, jazda, moc itd) i co do pd faktycznie stan może ok tylko bipy na 4 pd są za wysokie w statycznych , zatem temu pytałem czy auto nagrzane, chociaż w sumie i na zimno i na ciepło muszą być ok Statyczne i dynamiczne auto nagrzane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #66 Napisano 28 Października 2013 Jeszcze jedną rzecz zrobię tylko wydaje mi się,że to nic nieda ponieważ jak odpalę auto zimne i zaraz zgaszę to drugi raz pali od strzała. Mam zabezpieczenie które odcina dopływ paliwa elektryk który to zakładał twierdzi,że to niema związku na 100% chyba boi się że zarządam zwrotu kasy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #67 Napisano 29 Października 2013 Synchro od -1,1 do -2,2 to spory skok , może być coś z paskiem już Regulację mówię z doświadczenia, po prostu bardziej stukają pompowtryski(są głośniejsze), z za dużym luzem. Dłuższe kręcenie po postoju to na bank ucieczka paliwa do tyłu, jeśli masz 200% pewności że już vacuum szczelne, że pompki też , to zostaje filtr paliwa, aczkolwiek jak zmieniłeś na pompkach uszczelki WSZYSTKIE to nawet jakby cofało od filtra, to w pompkach i kanałach w głowicy powinno pozostać wystarczająco dużo ropy, żeby "załapał", może montaż vacuum zwalony ? sam robiłeś czy ufasz mechaniorowi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #68 Napisano 29 Października 2013 Synchro od -1,1 do -2,2 to spory skok , może być coś z paskiem już Regulację mówię z doświadczenia, po prostu bardziej stukają pompowtryski(są głośniejsze), z za dużym luzem. Dłuższe kręcenie po postoju to na bank ucieczka paliwa do tyłu, jeśli masz 200% pewności że już vacuum szczelne, że pompki też , to zostaje filtr paliwa, aczkolwiek jak zmieniłeś na pompkach uszczelki WSZYSTKIE to nawet jakby cofało od filtra, to w pompkach i kanałach w głowicy powinno pozostać wystarczająco dużo ropy, żeby "załapał", może montaż vacuum zwalony ? sam robiłeś czy ufasz mechaniorowi? Vakum sam bym nie dał rady odkręcić Te śruby na imbus są słabe ,dojście też w szczególności do tej na samym dole,wyrobiła się no to przyspawał do niej klucz i jakoś poszło. Zastanawiam się czy ją dobrze dokręcił i nie łapie powietrza Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #69 Napisano 29 Października 2013 Pomału zaczynam się poddawać. Może ktoś uczciwy z forum z moich okolic pomógłby w odnalezieniu przyczyny ? :-) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #70 Napisano 29 Października 2013 Może ktoś uczciwy z forum z moich okolic pomógłby w odnalezieniu przyczyny ? spróbuje Ci namierzyć mechanika do którego kuzyn jeździ ale to w Śremie.. jak pasuje, ponoć ogarnięty gość jemu S3 robi, ale koniecznie sprzawdź łapą , czy nie cieknie Ci spod vacuum wg. mnie jest źle dokręcona... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciuch1075 Zgłoś #71 Napisano 29 Października 2013 Dziękuję za propozycje , ale u mechaników byłem wielu i tylko jeden był tak uczciwy , że powiedział zapłacisz jak będzie zrobione na 100 % reszta naprawia metodą prób i błędów Pisząc pomoc miałem na myśli kogoś z forum co lubi pogrzebać przy aucie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dino89 Zgłoś #72 Napisano 24 Grudnia 2013 Witam, we wrześniu byłem w PL na urlopie bo pracuje w Holandii i jakoś pod koniec września musiałem wymienić pompowtryski bo były już poza granicami. Kupiłem używane ale w dobrym stanie, przynajmniej tak pokazywał komputer. Pojechałem z powrotem do pracy, wróciłem teraz na święta i znowu pompowtryski są wyjechane. I tu mój problem mechanik u którego byłem stwierdził że na 95 % uszkodzenie wynika ze złej jakości paliwa ale tam w Holandii jak i tutaj cały czas "leje" na Shellu tylko że tam ta ich ropa jest koloru błękitnego i nie jest to żadne eko bio blue czy coś tam jeszcze, tylko oznaczona jako zwykła ropa. Może miał ktoś podobne doświadczenia z tamtego kraju? Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość w tak krótkim czasie uszkodzić wtryski tylko przez paliwo ? jak one wskazywały wartości mniej wiecej takie: 0,99 0,2 0,3 0,2 ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #73 Napisano 24 Grudnia 2013 0,99 0,2 0,3 0,2 To nie są wartości na podstawie których wymienia się pompki !! Jedna oscyluje tylko +1 , nie przejmuj się i nie szukaj dziury w całym. Dla spokoju dolej jakieś czyścidło do pompek typu LIQUI MOLLY (nie pamiętam pisowni:) ) . Jak nie masz objawów szarpania , telepania budą spalania zwiększonego o parę litrów to nie przejmuj się i jeździj śmiało ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
vipereeek Zgłoś #74 Napisano 24 Grudnia 2013 To nie są wartości na podstawie których wymienia się pompki !! Jedna oscyluje tylko +1 Tym bardziej że podane wartości nie są prawdziwe (wypadkowa wartości nie jest bliska 0). Przecież tam może być np.: -0,99 +0,2 +0,3 +0,2 a wtedy to jest już prawie malina. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #75 Napisano 24 Grudnia 2013 Przecież tam może być np.: -0,99 +0,2 +0,3 +0,2 a wtedy to jest już prawie malina. Pozdro. dobrze prawisz ...:piwko Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dino89 Zgłoś #76 Napisano 24 Grudnia 2013 nie zrozumielismy się to były wartości po wymianie na tych używanych i ja wiem że to jest ok. a teraz wszystkie oscylują w granicach 2.9 do 3.0. I chodzi o to że w niecałe 3 miesiące się tak rozjechały. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #77 Napisano 25 Grudnia 2013 a wiązka do pd jest sprawna zacząłbym od wymiany na nową bo dziwne jest ze w 3 miechy pd by padły Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dino89 Zgłoś #78 Napisano 27 Grudnia 2013 A wiązka jest jedna do wszystkich czy każdy ma swoją ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dino89 Zgłoś #79 Napisano 28 Grudnia 2013 no ok dzięki. Dajmy na to że ta wiązka nie działa poprawnie to Vag powinien to wykazać czy nie? bo jeżeli tak to nie ona ma winę bo Vag nic nie pokazał na jej temat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #80 Napisano 29 Grudnia 2013 vag nie pokaże jej jako błąd typu 00xxcoś tam - wiązka brak styku do + czy - , bez przesady ... , nie napisałeś nic o gr. 018 i 023 jak wygląda ( najlepiej logi) bo na tych grupach można najlepiej stwierdzić czy możliwe jest że coś nie halo z tą wiązką. Zresztą na pewno rozsądniej i taniej jest wymienić wiązkę ( na nową nie używkę !) niż kupno nowych pd po raz drugi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach