zguba79 Zgłoś #81 Napisano 3 Marca 2015 ja stawiam na pewne rozwiązania jeśli jest taka możliwość. Jeśli tak to powinieneś kupić nowy komplet pokrywa z uszczelką w ASO, bo komuś tam ciekło po wymianie uszczelki i śrub. Ale dobrze, że Ci się udało Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrTi2310 Zgłoś #82 Napisano 19 Kwietnia 2015 (edytowane) Witajcie, mam pytanie, potrzebuję kupić uszczelkę do swojego paszczurka i znalazłem pasującą do AVF ale Audi, z Passatów napisali, że pasuje tylko do AVB. I tutaj pytanie, czy fatkycznie AVFy VW a Audi różnią się od siebie konstrukcyjnie czy ktoś jest nie doinformowany? Zastanawia mnie też inna sprawa, bo sprawdzałem ową uszczelkę w katalogu Elring (nr art. 266.060) i tam piszą, że tylko Audi (w tym AVF). To jak to w końcu jest? Z góry dzięki za odpowiedź. Edytowane 20 Kwietnia 2015 przez rainman777 Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sivy07 Zgłoś #83 Napisano 21 Kwietnia 2015 Witajcie, mam pytanie, potrzebuję kupić uszczelkę do swojego paszczurka i znalazłem pasującą do AVF ale Audi, z Passatów napisali, że pasuje tylko do AVB. I tutaj pytanie, czy fatkycznie AVFy VW a Audi różnią się od siebie konstrukcyjnie czy ktoś jest nie doinformowany? Zastanawia mnie też inna sprawa, bo sprawdzałem ową uszczelkę w katalogu Elring (nr art. 266.060) i tam piszą, że tylko Audi (w tym AVF). To jak to w końcu jest? Z góry dzięki za odpowiedź. Kolego są dwie uszczelki, niestety nie mam jak sprawdzić nr, różnią sie jedynie gruboscia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MrTi2310 Zgłoś #84 Napisano 21 Kwietnia 2015 A czy ta Audi podejdzie do mnie? Wg etki pokrywa w AVF Audi i VW jest taka sama więc chyba nie powinno być problemu z grubością uszczelki. Dodatkowo zauważyłem, że sama uszczelka w VW nie występuje jako część zamienna natomiast w Audi już tak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Boateng Zgłoś #85 Napisano 25 Kwietnia 2015 Ja wymieniałem uszczelkę rok temu i znowu stwardniała, olej zaczął się lać i zalał mi świecie. Myślałem, że przez to samochód na wolnych obrotach ma takie parkotanie jakby się powietrze dostawało. Na wolnych obrotach przy zatrzymywaniu się obroty lecą w dół, na benzynie jeszcze się wyratują, szarpną i się ustabilizuje, ale na gazie jakbym go zgasił przekręcając kluczyk. Wymieniłem przepustnicę, nic nie pomogło, dałem mu trochę po garach po wymianie i zaczęło się parkotanie silnika, jakby stablizując się nie pracował na jednym cylindrze. Wymieniłem uszczelkę pod zaworami, świece (bo były zalane), olej i filtry i jest jeszcze gorzej z tym gaśnięciem. Na Vagu wyskakuje mi błąd z przepływką 16486, ale założyłem od szwagra AUDI do siebie i było to samo, mój przepływomierz u niego chodził bez zarzutu i już naprawdę nie wiem za co się zabrać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #86 Napisano 24 Października 2015 Witam, u mnie pociło się zawsze aż do momentu wymiany rozrządu i założenia nowej uszczelki po tej operacji straciłem dużo oleju po czym wymiana raz kolejny nowej uszczelki i.... po ponad 3kkm znowu się poci;/ w poniedziałek jadę znowu wymienić uszczelkę z użyciem dirko ale nie na rogach tylko po całości bo skoro za każdym razem cieknie to trzeba to konkretnie 'POŁATAĆ' , po tym zabiegu dam odp i relacje czy dalej się poci, już 3 mechanik walczyć z tym będzie. Gdybym wiedział to od razu co mnie czeka z ta prawdopodobnie krzywą pokrywą zapewne kupiłbym nową ale 730 zł za kawałek plastikowej osłony to zdecydowanie za dużo.....poczekamy zobaczymy pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piasek1985 Zgłoś #87 Napisano 21 Grudnia 2015 Czeka mnie też wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów. Pacjent to passat b5fl 2.0 130KM ALT. Patrzylem na uszczelki i wyglądają "dziwnie". Jakieś takie pełne są. Czy wystarczy ze kupie sama uszczelke, czy cos jeszcze bedzie potrzebne? Jest jakaś zasada w jakiej kolejności przykrecac sruby? Jakim momentem je przykrecic w moim silniku? Przy okazji pytanie czy to uszkodzona uszczelka pod pokrywą zaworów jest powodem tego że moje swiece pływają w oleju? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bukers Zgłoś #88 Napisano 27 Grudnia 2015 Hej Adam, tez mam 2.0 ALT i tez moje swiece pływały w oleju. Swiece wyjąłem, przeczyscilem miejsce po nich i wkręciłem z powrotem. Pływanie w oleju zniknęło. Może to tylko mo po odosobniony przypadek, bo kilku znajomych polecało mi wymianę uszczelki, ale ..... Święta mnie trochę spowolniły. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piasek1985 Zgłoś #89 Napisano 27 Grudnia 2015 Zamówiłem wczoraj uszczelkę, jak przyjdzie i znajde chwilę to założę i dam znać jak świece wyglądały i czy po wymianie uszczelki sie poprawiło coś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pavvlo1988 Zgłoś #90 Napisano 28 Grudnia 2015 Witam, u mnie pociło się zawsze aż do momentu wymiany rozrządu i założenia nowej uszczelki po tej operacji straciłem dużo oleju po czym wymiana raz kolejny nowej uszczelki i.... po ponad 3kkm znowu się poci;/ w poniedziałek jadę znowu wymienić uszczelkę z użyciem dirko ale nie na rogach tylko po całości bo skoro za każdym razem cieknie to trzeba to konkretnie 'POŁATAĆ' , po tym zabiegu dam odp i relacje czy dalej się poci, już 3 mechanik walczyć z tym będzie. Gdybym wiedział to od razu co mnie czeka z ta prawdopodobnie krzywą pokrywą zapewne kupiłbym nową ale 730 zł za kawałek plastikowej osłony to zdecydowanie za dużo.....poczekamy zobaczymy pozdrawiam połatane zrobione ok 4,5kkm i jest sucho będzie git Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekdja Zgłoś #91 Napisano 17 Czerwca 2016 Wczoraj dotarła do mnie pokrywa z uszczelką. Miałem uszczelkę już 2 razy robioną więc spróbuję w ten sposób - od poprzedniej wymiany zrobiłem jakieś 5k km ale znów się poci jak ch.. co prawda jakoś specjalnie nie ubywa oleju ale jednak. Uszczelka jest elastyczna, nigdzie nie popękana, pokrywa wydaje się być też w bdb stanie (jak uszczelka), z demontażu takiego paska jak mój. Po południu czeka mnie akcja z wymianą, i myślę czy profilaktycznie nie dać dirko od razu po rogach jak myślicie? Druga sprawa - czy po wymianie mogę śmiało obmyć myjką silnik i czy trzeba bardzo uważać (nie wiem, jakieś kostki czy coś żeby zwarcia nie zrobić / nie zalać) ? Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kajos Zgłoś #92 Napisano 17 Czerwca 2016 co do mycia silnika to rob to zawsze na goracym silniku,po umuciu odczekaj z 15 min zeby przeschlo od ciepla szybciej schnie mnie eneralnie nic nigdy sie nie dzialo, w szlamojadach za duzo elektryki nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekdja Zgłoś #93 Napisano 17 Czerwca 2016 Ok, w sumie sprawdziłem sobie w "historii" że uszczelke zmienialiśmy 27.04.2015 przy 275k, teraz ma 285 wiec nawet 10k na niej zrobilem a co myslisz z tym silikonem? Dirko mam jak cos. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomekdja Zgłoś #94 Napisano 17 Czerwca 2016 (edytowane) Ok, w sumie sprawdziłem sobie w "historii" że uszczelke zmienialiśmy 27.04.2015 przy 275k, teraz ma 285 wiec nawet 10k na niej zrobilem a co myslisz z tym silikonem? Dirko mam jak cos. Dalem bez silikonu i po 20 km mam delikatna struzke/zaciek przy 1 srubie jutro zobacze moze wystarczy dokrecic dzis juz mi sie nie chce dlubac:) zdjecia przed w trakcie i po. Ps. W zakupionej pokrywie od spodu pod odma jest taka blaszka ktorej nie ma w zdemontowanej pokrywie - w zdemontowanej jest cos ala nadbudowka plastikowa. Co to za blaszka? Wysłane z mojego LG-H340n przy użyciu Tapatalka edit: zaciek wyjaśniony, w tej zakupionej pokrywie nie było korka wiec wzielem ze starej, jak sciagnelem oslone plastikowa to od razu bylo widac ze ten wyciek pojawil sie z korka - wymienilem korek zrobilem jakies 50km i sladu oleju nie ma widac ta uszczelka pod poprzednim jeszcze lipna byla. Edytowane 18 Czerwca 2016 przez tomekdja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
OlofB Zgłoś #95 Napisano 4 Lutego 2018 Witam Was serdecznie! Właśnie zakupiłem swoje drugie auto. Wybór padł na Passata B5 1.8 Turbo z 97 roku. Stan wizualny naprawdę ze świecą szukać. Ale do rzeczy.. Posiadam kilka prostych pytanek. Czy osoba taka jak ja która potrafi obsługiwać się dobrze internetem i szukać poradników i miała jakiś mały styk z mechaniką (wymiana oleju, różne ciekawostki zna lub potrafi coś tam zdiagnozować co za usterka się pojawiła) poradzi sobie z wymianą samodzielną uszczelki pod pokrywą zaworu? Wiem, że trzeba zdjąć pokrywę oraz wszystko DOKŁADNIE wyczyścić i nałożyć nowe uszczelki razem z pastą uszczelniająca na rogi do tego przykręcić na krzyż z siła 10nm. Drugie pytanie: Jako, że mój budżet jest mocno ograniczony po zakupie auta (uczeń, po szkole pracuje) to też niechętnie ale wymianę oleju musiałem przełożyć dopiero na wiosnę. Jaki olej zalewać? Tyle co głów tyle opinii. Silnik ma przebiegu 175 tysięcy. Trzecie pytanie: Ojczym któremu wszystko łatwo jest mówić, że mam podczas wymiany oleju oddać do warsztatu na wymiane rozrządu razem z olejem. I teraz niestety mój problem, gdy olej wymienie sam zaoszczędzę dobre 100-150 zł. I czy podczas wymiany rozrządu będzie konieczność wymiany oleju? Podczas oględzin przed kupnem auta mechanik mówił, że może coś oleju lecieć z okolic uszczelniacza (niestety nie wiem gdzie co i jak). Czy ten rzekomy uszczelniacz można wymienić bez konieczność wymiany oleju? W skrócie: Czy olej mogę sobie wymienić np. pod koniec lutego a rozrząd dać np. pod koniec marca? Z tym rozrządem to też słabo, bo najłatwiej jest mówić ,,wymień to wymień tamto" ale gdybym dał mu całe moje pieniądze i tego Passata i miałby wymienić to co on by chciał to by nie wymienił nawet tej uszczelki bo po uszczelce nie miałby na zatankowanie. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bladiseer Zgłoś #96 Napisano 10 Lutego 2018 (edytowane) 1) Owszem, lecz nie wiem czy pasta jest niezbędna. Z jaką siłą sprawdź w katalogach serwisowych. 2) 0W40 bądź 5W40 z normą 502.00, wymiana co 10kkm 3) Wymiana oleju to nie 100-150 zł, a 50 zł. W niektórych sklepach z olejami wymieniają za darmo przy kupnie oleju, lecz czy dobrze to robią nie wiem. Możesz sam to zrobić oczywiście przy okazji wymieniając filtr oleju. Rozrząd może poczekać - nie musisz go wymieniać razem z olejem. Co do uszczelniacza - nie orientuje się, niemniej na moje nie powinien mieć wpływu. Edytowane 10 Lutego 2018 przez Bladiseer Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach