Skocz do zawartości
Gość stefanoo

wymiana oleju w tiptronic-u??

Rekomendowane odpowiedzi

Olej ESSO (mobil chyba teraz) ATF LT 71141 jest olejem do skrzyni tiptronic 5hp19 przewidzianym przez jej producenta ZF (to nie jest skrzynia audi/vw)

 

Kolego, możesz to pisac i tysiąc razy a i tam co rusz ktoś wypali, że trzeba kupować "oryginalny" olej (czyli zalany do butelki z napisem VW) za 50 czy wiecej złotych:mlask:dobrze

 

Nie miejcie Koledzy złudzen, napisze jeszcze raz że VW nie ma rafinerii produkującej oleje, nie ma fabryki produkującej filtry czy uszczelki pod miskę skrzyni. Ktos to dla VW produkuje (tak jak m.in. INA rolki rozrządu).

 

Ja już daje sobie na luz, jak ktos chce to niech płaci. Nie miejcie tylko koledzy złudzen, że kupując ten droższy, z ASO olej lejecie cos lepszego i usuniecie w ten sposób jakieś niedomaganie skrzyni, bo to bardzo wątpliwe.

 

 

Ja nie twierdze, ze olej z ASo to zamiennik, jak napisał Przemek. Najprawdopodobniej to ten sam olej, być może nawet konfekcjonowany przez producenta (obecnie Mobil) w pojemniki oznaczone VW:dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja nie twierdze, ze olej z ASo to zamiennik, jak napisał Przemek. Najprawdopodobniej to ten sam olej, być może nawet

konfekcjonowany przez producenta (obecnie Mobil) w pojemniki oznaczone VW:dobrze.

ten olej moze robic nawet 5 firm jednoczesnie w tym jukol i lotos... i producenci moga sie zmieniac co pol roku... w przypadku firm metkujacych oleje (np vw, febi) tego nie wiemy

Formalnie w dokumentacji skrzyni ZF stoi jak byk ze esso sratat o kolorzez ZIELONYM!!!! a w aso jest zolty. Wiem ze esso/mobil tez wystepuje zolty ale przynajmniej barwnikiem musial sie roznic ten zielony od asowego.. wiec ten sam nie jest o ktorym pisze dokumentacja ZF

Co do gwarancji.... nawet jakby przyniesc olej z aso na zlotej poduszce i by sie wzielo fvat na usluge wymiany to nawet jakby tydzien pozniej w takim starym pierniku jak passat b5 popsulo sie cos to serwis ospowiada za poprawnosc tego co zrobil *czyli tylko usluge wymiany0... odpowiada za to dokldanie w takim samym stopniu jakby zalal mobil, febi....!

Od gwarancji na kartce papieru najczesciej silniejsza jest USTAWOWA ospowiedzialnosc 2letnia ktorej serwis ograniczyc nie moze!!!!!!!!! (wystareczy wziac rachunek....)

Pozdrawiam,

Przemek

Edytowane przez przemek4net

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Olej ESSO (mobil chyba teraz) ATF LT 71141 jest olejem do skrzyni tiptronic 5hp19 przewidzianym przez jej producenta ZF (to nie jest skrzynia audi/vw)

Wszystko inne lacznie z "oryginalnym olejem z ASO" to zamienniki

Jestes w bledzie co do Mobila. Na dniach wstawie korespondencje prowadzona z przedstawicielem ZF na temat tej skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestes w bledzie co do Mobila. Na dniach wstawie korespondencje prowadzona z przedstawicielem ZF na temat tej skrzyni.

skrzynie 5hp19 szy tez do bmw

http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/5HP19.pdf

Transmission Oil Reference Guide

Make Oil Grade Type Plate

Oil Grade: ESSO LT 71141

Type Plate (color): Green

ZF Part #: 1060 000 005, 1060 000 008, 1060 000 009, 1060 000 010

 

Koniec i kropka....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3
Type Plate (color): Green

 

O ile znam angielski to TYPE PLATE (color): GREEN oznacza kolor tabliczki znamionowej na skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
O ile znam angielski to TYPE PLATE (color): GREEN oznacza kolor tabliczki znamionowej na skrzyni.

plate ma wiecej znaczen lacznie z talerzem

Masz prawdopodobnie racje - to wynika z tego, ze starsze skrzynie w bmw mialy tabliczke czarna a te do ktorych trzeba wlewac olej ESSO LT 71141 maja tabliczke dla ulatwienia zielona

Tyle, ze dzis esso nazywa sie mobil i nie jest zielony a zolty... ale na poczatku z tego co wiem byl zielony (ktos na forum o bmw pisal, ze taki mial zlany ze skrzyni a jego problem dotyczyl tego ze mobil byl zolty i ktos tam inny potwierdzil ze tez taki mial...) W jednym i drugim przypadku o kolorze decyduje marketing i barwnik

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak obiecalem, wrzucam odpowiedzi przedstawiciela firmy ZF dotyczace skrzyni 5HP19.

----------------------

Witam,

skrzynie nasze i typ 5 HP 19, są tak skonstruowne, że na postoju, na

światłach mogą pozostawać w trybie "D"

, więc nie ma potrzeby przełączania na "N". I nie stanowi to dla skrzyni

żadnego problemu.

Używanie trybu "N" na światłach, na krótkich postojach, nie przynosi żadnych

znaczących korzyści.

Tryb "N" czyli z niemieckiego Neutral służy do : Neutral,

bieg wolny bez załączonego biegu, jak stoimy dłużej w korku z załączonym

silnikiem wtedy na "N", dalej jak jesteśmy na myjni wtedy też "N", w innym

wypadku tylko używać tego położenia jak pojazd n=ręcznie musiałby zostać

przepchany, nie używac w jezdzie z podjazdów, "N" służy do pozycjonowania

pojazdu jak miałby sie on poruszać w innym przypadku jak pojazd stoi,

stosujemy"P". I tego typu przypadki!

Oleje poza naszymi i OE czyli ASO nie maja naszej homologacji.

Olej do skrzyń 5HP 19 stosujmy ZF Lifuardluid 5 a jemu odpowiadaja

odpowiednio oleje według specyfikacji OE. według naszych wskazówek w tej

skrzynii zależnie od warunków jazdy wymiana oleju zalecana jest pomiędzy

80000km a 120000km, albo raz na 8 lat. Warunki oznaczaja czy ktos jezdzi

bardzo dynamicznie, czy spokojnie i często w ruchu autostradowym, czy z

przyczepą itd....

=>Audi Oil No. G 052162A1 / A2 / A6

 

=> BMW Oil No. 8322 9407807

 

=> Citroen Oil No. Z 000169756

 

=> Jaguar Oil No. JLM 20238

 

=> Mercedes Benz Oil No. A 0019892203

 

=> Peugeot Oil No. Z 000169756

 

=> Porsche Oil No. 999.917.547

innych zamienników nie zalecamy, gdyż moga powodowac złą prace skrzyni,

trudności w przełączaiu biegów, aż do uszkodzenia skrzynii.

 

Olej do kupienia w naszym serwisie: Peter Renz Sp. z

O.o.ul.Armii Krajowej 43, 05-600 Grójec

 

C.D.

Witam i odpowiadam na pytania:

w wypadku skrzyń ZF, używanie częste pozycji N przynosi minimalne

oszczędności paliwa, które tak naprawdę są odczuwalne tylko przy jeżdżeniu

na tej samej trasie w podobnych warunkach, tez pogodowych.

Jeżeli chodzi o wpływ częstego używania N na elementy skrzyni, to nie ma to

żadnego znaczącego wpływu, w wypadku załączonego N nie jest na skrzynie

przenoszony moment obrotowy. Jedynie przy używaniu częstym N, ze względu na

to, że używamy częściej hamulec, aby pojazd się nie ruszał, to może to

prowadzić do szybszego zużycia, ale normalnych tarcz hamulcowych przy

kołach. Wszystkie te jednak wpływy są minimalne i dla kierowcy nie istotne.

Pozdrowienia/Mit freundlichen Grüßen / Kind regards

Grzegorz Fedorowicz

ZF Services

 

ZF Friedrichshafen AG SA

Przedstawicielstwo w Polsce

Al. Jana Pawła II 15, 00-828 Warszawa

Mobile: +48 604 120 333

[email protected]

[email protected]

www.zf.com

-----------------------------

 

Nawiazalem kontakt z firma PETER RENZ. Jako, ze do sporzadzenia oferty jest potrzebny numer z tabliczki znamionowej skrzyni, a ja nie znalem swojego, wiec podalem nr z Audi A6, gdzie siedzi identyczna skrzynia.

Dostalem nastepujeace oferty na ORYGINALNE ZF czesci:

 

bcb466612bb40d0dm.jpg

0977969a74e9d538m.jpg

fb04b52094ead6ebm.jpg

1c193dec3e644e97m.jpg

 

Ceny podane w EURO ;).

 

Dodatkowo dostalem zeszyt servisowy skrzyni:

http://www.sendspace.pl/file/359a7500da773393061c5ab

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oleje poza naszymi i OE czyli ASO nie maja naszej homologacji.

I chyba wszystko w temacie, a najciekawsze wygląda że wg ZF nawet ESSO to zamiennik lub podróba, pomimo że zalecają go w swojej dokumentacji, chyba że wiedzą coś więcej niż my, np. olej z formy ESSO nie spełniał wymogów firmy ZF i np. rozwiązali umowę... ale to już gdybanie.

 

Ale ogólnie teraz kolega ruszył temat, oj zacznie się udowadnianie że jednak Polak więcej wie niż producent skrzyń.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
I chyba wszystko w temacie, a najciekawsze wygląda że wg ZF nawet ESSO to zamiennik lub podróba, pomimo że zalecają go w swojej dokumentacji, chyba że wiedzą coś więcej niż my, np. olej z formy ESSO nie spełniał wymogów firmy ZF i np. rozwiązali umowę... ale to już gdybanie.

 

Ale ogólnie teraz kolega ruszył temat, oj zacznie się udowadnianie że jednak Polak więcej wie niż producent skrzyń.

Zauwaz, ze kolega przemek4net wrzucil serwisowke BWM z 2003 roku. Wtedy esso faktycznie moglobyc tym dobrym olejem.

Tylko, ze esso juz nie ma, a specyfikacji mobila ZF mogl juz nie uznac. Jak na razie jest to tylko gdybanie ;)

 

Napisze jeszcze do tego przedstawiciela i zobaczymy co powie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauwaz, ze kolega przemek4net wrzucil serwisowke BWM z 2003 roku. Wtedy esso faktycznie moglobyc tym dobrym olejem.

Tylko, ze esso juz nie ma, a specyfikacji mobila ZF mogl juz nie uznac. Jak na razie jest to tylko gdybanie

 

Napisze jeszcze do tego przedstawiciela i zobaczymy co powie.

 

Myslę, że nie za bardzo jest o co bić piane. Ostatnie skrzynie 5 biegowe zostały zamontowane w Audi A6 w 2004 roku a w passacie B5 moze z rok później. Z tym, że passaty miały do końca montowane skrzynie przedliftowe, czyli te bez pozycji "S". W Audi przestano je montowac bodajrze w 2001 roku, wraz z liftem modelu A6. Gdzieś musieli upłynnic stany magazynowe to władowali do Passata. Wątpie, żeby producent obecnie, czyli po ok. 6 latach martwił się co się do nich zalewa :)

 

Ja w 2009 roku wymieniałem olej na ESSO (wtedy jeszcze było na rynku), olej był żółty. Obecnie jeżdże na jakimś Petro Canada (zalane po naprawie skrzyni bez pytania mnie o to) a bardzo duzo warsztatów zalewa Castrola Transmaxa. Rzeczywistosc jest taka, że tylko ludzie z forum Passata i Audi się tym przejmują i sa tego swiadomi (i to tylko ci którzy mieli ochote zajmowac sie dylematem czy wymieniać olej czy nie ).

 

Znając Niemców (a ładnych kilka lat z nimi pracowałem) to obecnie nie bardzo sie przejmują tym co obecnie jest zalewane do tak starych konstrukcji, tym bardziej, że nikt z nas do ASO z tym raczej nie trafi.

 

Po podanych wyzej wypowiedziach widać zreszta jakie odpowiedzi dają. Myslałem początkowo, że to jakieś tłumaczone przez google bo ani to gramatycznie ani czasami logicznie niezbyt wygląda :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Olej i filtr w tiptronicu wymienione. Po wymianie pojawil sie nasteppujacy objaw.

Poczas spokojnej jazdy przy zmianie z 2 na 3 bieg obroty spadaja o iles tam i sek. pozniej jeszcze o kolejne ok 200 obrotow.

VAG nie pokazuje bledow, ale obstawiam ze chyba przytkal sie jeden z elektrozaworow w skrzyni, ktore nie byly wyciagane i czyszczone przy wymianie oleju.

 

Co jeszcze mogloby powodowac taki objaw?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem w swoim autku z ruszaniem i biegiem wstecznym nie można ruszyć po czasie następuje gwałtowne szarpnięcie i auto zaczyna sie toczyć i bieg przeskakuje z 1 na 3 ,Na wyższych biegach 3-5 vw jedzie normalnie ,testowałem w automacie i w manualu .Passat 2003 silnik 1,9 tdi 130 km skrzynia tiptronic.Może już ktoś miał taki problem u siebie i przerabiał to proszę o rady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może już ktoś miał taki problem u siebie i przerabiał to proszę o rady
Uszkodzona skrzynia badz jej sterowanie. Daj auto do diagnozy u dobrego mechanika od automatow. Na poczatek zczytanie bledow skrzyni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie niestety skrzynia padła ,po odkręceniu miski znalazłem trochę aluminiowych części...zna ktoś sprawdzony serwis czy może kupić używke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie panowie mam dość poważny problem , mianowicie wymieniłem olej w skrzyni biegów (automat 5 biegów tiptronic ) i po zaledwie 30km cały olej wylał się na droge z łączenia pomiędzy skrzynią a silnikiem . Mechanik twierdzi że może to być wina oleju gdyż wlaliśmy syntetyk a wcześniejszy właściciel nie powiedział mi jaki był tam olej bo sam nie wiedział. Więc mam wielką prośbę o podanie jakichś fachowców co do automatów z okolic Zabrza bądź z całego woj.Śląskiego

 

Z góry dziękuje

 

---------- Dodano o 19:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:47 ----------

 

musisz sprawdzić poziom oleju bo prawdopodobnie czeka Cię dolewka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mareczkov, wygląda na to, że masz typowy objaw zatartej panewki. Nic nie kombinuj tylko skrzynia do naprawy. Musialbyś chyba nalać ropy zamiast oleju, żeby wyciekla ale to nie ważne bo skrzynia pewnie i tak bylaby na złom.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko teraz pytanie czy opłaca mi się to naprawiać czy nie lepiej od razu nie sprzedać go w takim stanie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To trudne pytanie, Ty musisz sam zdecydowac. Ja sam za naprawe tiptronika zapłaciłem w sumie 4,5 tys zł. Teraz jeździ lepiej niż przed awaria, w zasadzie bezbłędnie. Są tacy co płacili połowę tego a są tacy co i dużo wiecej. Zależy co tam masz do naprawy ?

Nie wiem, na ile chcesz zainwestować w auto, jak długo nim jeździć i w jakim stanie jest reszta auta :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
... i po zaledwie 30km cały olej wylał się na droge z łączenia pomiędzy skrzynią a silnikiem .

ta naprawa nie wyniesie mniej niz 3 kola bez rachunku z kosztem wymiany oleju po np 1000km (na 100% serwis zazyczy sobie tego jako warunku utrzymania gwarancji)

 

Opcje

- placisz 3-4tys bez rachunku za kompletna naprawe (lacznie z wymiana oleju po 1tys): naprawa na uzywanym (regener) konwerterze i nowej pompie - jak narazie 60tys przejechal moj pasat po naprawie

- swap na manuala z tym, ze przy 2,5v6tdi sa problemy z czyms tam (pompy vp44 sa inne w tipach niz w manualach i trzeba cos przeprogramowywac - temat rozpracowany ale musisz sie wysilic co i jak - ktos to na audi klub polska opisywal)

- swpa zarowno skrzyni jak i silnika na jakies R4 (ten co masz to tez bywa skarbonka: tankowanie, koszt rozrzadu nie mowiac juz jak cos walnie) - jak nie masz pewnosci co do naprawde dobrego stanu silnika opcja calkiem sensowna tyle ze najdrozsza: kupno auta po dzwonie/z kierownica po zlej stronie i przekladania gratow.....

 

 

Zaleta opcji 1 jest szybkosc (dla serwisu to jeden dzien - kwestia sciagniecia czesci przez nich i miejsca w kolejce)

Zaleta opcji 2 jest spadek kosztow paliwa (tiptronic "dodaje" 1-1.5l zuzycia w miescie)

Zaleta opcji 3 prawdopodobny spadek koszt eksploatacji (zamiast 12L w miescie Twoj passat zmiesci sie z palcem w 9, jak cos sie zrabie r4 sa tansze w naprawach)

W przypadku opcji 3 uziemiasz auto na dluzej, opcja 2 tez w 3 dniach to sie nie zmiesci...

Pozdrawiam,

Przemek

EDIT:

przy operacji warto pomyslec o zmianie simerniga na wale od strony skrzyni i nawet profilaktycznej wymianie gum na przegubach

Edytowane przez przemek4net

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja sam za naprawe tiptronika zapłaciłem w sumie 4,5 tys zł. Teraz jeździ lepiej niż przed awaria, w zasadzie bezbłędnie. Są tacy co płacili połowę tego a są tacy co i dużo wiecej. Zależy co tam masz do naprawy ?
Jesli nie pisales, to podaj dla potomnych namiary na zaklad.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności