Proxymity Zgłoś #121 Napisano 12 Grudnia 2011 Jedna z firm sprzedajaca ten olej, napisala mi ze ten olej nie smierdzi, i trzeba sie w wachac zeby go wyczuc.Tak samo jak ten, ktory zamowilem u innego sprzedawcy. Śmierdzi, śmierdzi. Stary i nowy śmierdzą tak samo, chemia daje po nosie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #122 Napisano 12 Grudnia 2011 Śmierdzi, śmierdzi. Stary i nowy śmierdzą tak samo, chemia daje po nosie.Olej wymieniony. Mechanik nie mial uwag do nowego oleju. Wg niego zapach, konsystencja i barwa byly OK. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #123 Napisano 13 Grudnia 2011 Olej wymieniony. Mechanik nie mial uwag do nowego oleju. Wg niego zapach, konsystencja i barwa byly OK. Bardziej ważne jest jaka jest konsystencja oleju zlanego ze skrzyni bo on wiele może powiedzieć o jej stanie. U mnie tak nowy jak i stary śmierdział podobnie-ot olej przekładniowy i tyle. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #124 Napisano 13 Grudnia 2011 Bardziej ważne jest jaka jest konsystencja oleju zlanego ze skrzyni bo on wiele może powiedzieć o jej stanie Tylko wiem, ze byl czarny . Zreszta mam stary filtr to jutro zobacze i powacham dokladniej Moze po tygodniu lezenia w bagazniku nie wywietrzal jeszcze - haha. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #125 Napisano 14 Grudnia 2011 Najważniejsze to żeby olej nie śmierdział spalenizną i żeby nic w nim nie pływało. Jeśli jest tylko czarny to można przyjąć, że skrzynia jest ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #126 Napisano 14 Grudnia 2011 A ile magnesikow powinno byc na filtrze? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #127 Napisano 14 Grudnia 2011 Masz na myśli opiłków? Bo magnesy u mnie bynajmniej, są na dnie miski olejowej i tam galarety opiłkowej było sporo. W filtrze u mnie nie było żadnych opiłków. Jak to u Ciebie jest to nie mam pojęcia, bo to zupełnie inne konstrukcje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #128 Napisano 14 Grudnia 2011 Tak, magnesy do opilkow. Mechanik jednego nie wsadzil spowrotem, ale twierdzi ze jest ich tam ok 5szt, wiec bez paniki. Dzisiaj sprawdzilem stary filtr, i resztki oleju na nim nie smierdza. Mozna powiedziec, ze bezzapachowy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki19910903 Zgłoś #129 Napisano 15 Grudnia 2011 Witam.Mam zamiar wymienic olej w skrzyni w swoim pasku ,bylem u mechanika i powiedzial mi ze calkowity koszt wymiany oleju i filtra to okolo 600-650.Mam pytanie czy to normalna cena i ile kosztowala was wymiana oleju??pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #130 Napisano 15 Grudnia 2011 Mysle, że może nie całkiem najtaniej ale do przyjęcia. Musisz liczyć za olej, filtr i uszczelkę, no i za jego robotę (a tu nie wiadomo ile sobie za robotę życzy). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #131 Napisano 15 Grudnia 2011 Mam pytanie czy to normalna cena i ile kosztowala was wymiana oleju??pozdro MNie olej kosztowal ok 220zl z przesylka za 7l, filtr z uszczelka ok 70zl z przesylka, robocizna 100zl. Srednio serwisy ze swoimi materialami krzycza 450-650zl. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki19910903 Zgłoś #132 Napisano 15 Grudnia 2011 Jericho a gdzie kupowales olej?? Bo ten koles u ktorego wymieniam ma swoj warsztat i pracuje tez na serwisie VW i stamtad bierze filtr i olej , wiec pewnie dlatego takie ceny.I jeszcze mam jedno pytanko jak wymienie olej to jesli dzialo by sie cos ze skrzynia i musial byc znow spuszczony to potem jest zalewany ten sam czy znow trzeba nowy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #133 Napisano 15 Grudnia 2011 Olej tu http://allegro.pl/show_user.php?uid=9442696 Filtr tu http://allegro.pl/show_user.php?uid=16017809 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luki19910903 Zgłoś #134 Napisano 15 Grudnia 2011 (edytowane) Ok ale to chyba nie jest oryginalny olej tylko poprostu zastepczy??Chodzi mi o to czy jak zaleje ten olej to nie zacznie sie cos dziac ze skrzynia ?? Edytowane 15 Grudnia 2011 przez luki19910903 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #135 Napisano 15 Grudnia 2011 To jest ten olej który oryginalnie stosuje VW. Kiedys firmowany przez Esso, teraz Mobil. Info o tym jest w książce napraw Passata. Co do ceny to z aukcji wynika, że 7 litrów to 280 zł z przesyłką a nie 220 (ale ty tylko w kwestii ścisłości ). Inna rzecz, że co innego jak sam kupujesz a co innego jak kupuje mechanik i dirzuca swoja marże, nierzadko sa to bardzo duże marże ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #136 Napisano 15 Grudnia 2011 Ok ale to chyba nie jest oryginalny olej tylko poprostu zastepczy??Chodzi mi o to czy jak zaleje ten olej to nie zacznie sie cos dziac ze skrzynia ??Oryginal 90-110zl/l w ASO. ---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:49 ---------- Co do ceny to z aukcji wynika, że 7 litrów to 280 zł z przesyłką a nie 220 (ale ty tylko w kwestii ścisłości ).A gdzie ty patrzysz? http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-aut-mobil-lt71141-audi-vw-bmw-i1995782837.html ---------- Post added at 18:51 ---------- Previous post was at 18:50 ---------- Inna rzecz, że co innego jak sam kupujesz a co innego jak kupuje mechanik i dirzuca swoja marże, nierzadko sa to bardzo duże marże ! I jeszcze ci powie, ze on po znajomosci ma taniej, niz ty sam bys kupil Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #137 Napisano 15 Grudnia 2011 (edytowane) Oryginal 90-110zl/l w ASO. Ale chyba nie wierzysz, że VW ma rafinerie i produkuje olej ? Olej ten sam opakowanie inne i stąd cena tez inna ---------- Post added at 18:50 ---------- Previous post was at 18:49 ---------- A gdzie ty patrzysz? http://allegro.pl/olej-do-skrzyni-aut-mobil-lt71141-audi-vw-bmw-i1995782837.html ---------- Post added at 18:51 ---------- Previous post was at 18:50 ---------- No właśnie tam patrze, 26+15=41 (bo wczesniej było, ze z przesyłką), stad 7 litrów x 41= I jeszcze ci powie, ze on po znajomosci ma taniej, niz ty sam bys kupil Warsztat ma taniej niz Ty (czasami upusty sa bardzo duże jak np Inter Cars) ale i tak jak sie uda to klientowi doliczą ile sie da Edytowane 15 Grudnia 2011 przez RomanS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #138 Napisano 16 Grudnia 2011 Warsztat ma taniej niz Ty (czasami upusty sa bardzo duże jak np Inter Cars) ale i tak jak sie uda to klientowi doliczą ile sie daWlasnie o to chodzi, ze z ich marza nie wychodzi taniej Co innego, ze dajac wlasny material, nie masz wtedy gwarancji na montaz, albo jest z tym duzy problem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #139 Napisano 16 Grudnia 2011 Panowie nie przesadzajmy, oryginał gdzieś pisałem da się kupić około 50-55 zł, filtry z uszczelką 160 zł... przy statycznej wymianie to potrzeba 6 litrów czyli całość około 460 zł. Co do gwarancji... jeśli daje się oryginały to nie ma problemu żadnego... tyle że co tu miałby serwis gwarantować, sam nie wiem ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #140 Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Kolego Przemek, skoro takis madry, to powiedz mi, dlaczego nikt na forum Audi A6 nie pisze o takich rzeczach jak ty, a tam ten automat tez czesto wystepuje. Malo tego, zebrali calkiem ladne kompedium na jej temat. Temat Dextrona czytalem, i nie spelnia on normy. Olej ESSO (mobil chyba teraz) ATF LT 71141 jest olejem do skrzyni tiptronic 5hp19 przewidzianym przez jej producenta ZF (to nie jest skrzynia audi/vw) Wszystko inne lacznie z "oryginalnym olejem z ASO" to zamienniki Sa oleje, ktore na liscie zgodnosci maja wypisane "do czego one sa" i maja wymioniona zarowno norme dexron jak i LT 71141 Przyklady: http://www.valvolineeurope.com/deutsch/products/transmission__38__gear_oils/automatic_transmission_oils/cid(978)/maxlife_atf http://www.top1oil.com.pl/produkt/atf-mv/ http://www.oelbrack.ch/pdf/31120_omnimatic.pdf To, ze jakis olej jest zgodny z dexronIII nie musi oznaczac relacji zwrotnej przyklad obrazujacy: jasno zielony jest kolorem spelniajacym norme "jasny" podobnie jak kolor jasnoniebieski ale nie kazdy kolor niebieski bedzie zgodny z norma "jasny" awaria o ktorej wspomnialem wystapila prawdopodobnie np u tych userow http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=114569 http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.php?f=27&t=81008&hilit=wyciek+oleju+tiptronic (uwaga na wcisnieta pod przykrywka porady reklame sserwis) http://www.a6klub.pl/viewtopic.php?t=3528 i u mnie Pozdrawiam, Przemek Edytowane 16 Grudnia 2011 przez przemek4net Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach