Skocz do zawartości
Gość stefanoo

wymiana oleju w tiptronic-u??

Rekomendowane odpowiedzi

Ja wlasnie przymiezam sie do wymiany oleju, wiele chodzi o tym legen i opinni, ale jedna jest pewna, olej trzeba wymienic, takie mam zdanie. Bede musial dorwac dobrego mechanika bo chce miec pewnosc ze trafi w dobre rece, do dosoby ktora wie co robi i do jakiej skrzyni leje olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bylem się właśnie pytać dzisiaj i olej powinno się wymieniać co 50 tys tak mi powiedzieli w zakładzie gdzie tylko się zajmują skrzyniami automatycznymi i koszt takiej przyjemności meches powiedział okola 400, 500 zloty . i cza to około 2 godzin samochód musi być wystudzony warsztat znajduje się w Krakowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

 

Proszę o poradę jakiego filtra oraz oleju użyć do skrzyni tiptronic o oznaczeniu EYF?

Czy ESSO EGL 71141 zamiennik G052 162 będzie OK?

Od tego czytania o skrzyniach, filtrach itd. tylko mętlik :)

Edytowane przez Tomy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Noo powiem tylko tyle, że... mam tak namieszane - chce wymienić olej właśnie po to żeby nie mieć sobie nic do zarzucenia po kupnie autka, że coś zaniedbałem i nigdy nie przypuszczałem że wymiana oleju może zaszkodzić.

 

Bardzo przemawia do mnie fakt, że w oryginalnej instrukcji/dokumentacji ZF jest opis wymiany oleju. Nie mam też pojęcia czy olej kiedykolwiek wcześniej był wymieniany - ale chyba zaryzykuje - porozmawiam jeszcze co prawda z mechanikiem z którym jestem umówiony na wszystkie pozostałem rzeczy, ale wymiana całej skrzyni teraz/zaraz by mnie finansowo pogrążyła... zobaczymy - pochwale się jaką decyzję podjąłem i ewentualnie jak to się sprawdza. Dodam jeszcze że przebieg to 230 tkm i chce nabić minimum drugie tyle bezproblemowo ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siwy75

ZF TE-ML 11B, 14C, 16M

Voith G 1363 und G 607

verlängerter Ölwechselintervall (120tkm) in ZF Ecomat

MAN 339 Typ Z-3 und MAN 339 Typ V-2

MB-Freigabe 236.81

VW 501 60

A CO SĄDZICIE O CASTROLU TRANSMAX Z CZY NADAJE SIĘ DO TIPTRONICA I CZY JEST DOBRYM OLEJEM,CZY MOŻNA GO ŚMIAŁO ZASTOSOWAĆ

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sasiedzi z zachodniej granicy nie wymieniaja oleju w tiptronicu... nie jest to DSG i tak mi sie wydaje ze jest to tez lekko ograniczone konstrukcyjnie sciagac mise zeby wymienic filtr-to na chlopski rozum dlaczego filtra oleju od silnika nie zamkneli wewnatrz i do wymiany go nie sciagamy miski olejowej itp?? i dalczego dostep do wymiany filtra, oleju juz w nowszych skrzyniach jest inny chodzi mi o DSG tam filtr jest na zewnatrz...??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Garazowy.. bo:

- olej w silniku masz zmieniac co kilkanascie tysiecy a olej w automacie nigdy (wg zalecen vw/audi) wiec po co sie martwic wygoda dostepu:)

- olej w automacie zmienia sie jedynie w polowie (tyle zleci "korkiem spustowym")

- olej w skrzyni nie miesza sie w zaden sposob z paliwem wiec nawet jezeli producent auta przewiduje zmiane oleju (polowy oleju najczesciej) to jest to np raz na 120 tys lub 5 lat (w przypadku hondy civic z okolic 97 roku)

- nie w kazdym automacie jest wymienialny filtr: np w hondzie mam chyba tylko jakis odsrodkowy bez dostepu nawet

- na opilki sa magnesiki w misce wiec sciaga sie miske by to przy okazji wyczyscic (a wtedy widzisz filtr)

 

Osobiscie wymienialem polowe oleju w hondzie (dextron2) i obecnie na bagnecie (laczny przebieg okolo 140 tys) olej ma kolor idelanie czysty. W silniku po 1 tys km zmieni on kolor a po 10 tys bedzie czarny (jak widac dostaje bardziej w d... wiec sie go w silniku zmienia)

Gdybym byl serwisem automatow to zalecalbym wszystkim zmiane oleju co tydzien! ... podobnie jak serwisy ogumienia zalecaja zakladanie zimowek jak temp spadnie ponizej +7

Skrzynie tipy wkladali tez do np bmw (mozna sie wywiedziec jakie sa zalecienia serwisowe tam)

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
sasiedzi z zachodniej granicy nie wymieniaja oleju w tiptronicu... nie jest to DSG i tak mi sie wydaje ze jest to tez lekko ograniczone konstrukcyjnie sciagac mise zeby wymienic filtr-to na chlopski rozum dlaczego filtra oleju od silnika nie zamkneli wewnatrz i do wymiany go nie sciagamy miski olejowej itp?? i dalczego dostep do wymiany filtra, oleju juz w nowszych skrzyniach jest inny chodzi mi o DSG tam filtr jest na zewnatrz...??
Te pytania prosimy kierować do konstruktorów skrzyń biegów. :P

A tak na poważnie to po co pytasz? Na tym forum jest większość odpowiedzi na zadawane pytania. Można równie pytać dlaczego w starszych skrzyniach filtry są również montowane w skrzyniach wewnątrz nie tylko w tiptroniku. A olej wraz z filtrem się wymienia co 60 tys. km. Można zadać pytanie dlaczego skoro skrzynia się zużywa Niemieckie serwisy nie wymieniają oleju w automatach? Ano dlatego (co jest powiedziane na tym forum) że z założenia serwis auta w Niemczech kończy się przy ok 100 tys. km. a producent skrzyń automatycznych pierwszą wymianę oleju przewiduje po 100 tys. km. Czyli wniosek taki że w/g serwisów Niemieckich oleju się nie wymienia, bo od producenta skrzyń takich danych nie posiadają a jak posiadają to mają to w d..ie. Bo co ich obchodzi auto pogwarancyjne. Niemiec jeździ takim autem do 150 tys. km. (czyli ok. 5/6 lat) gdzie teoretycznie taka skrzynia się nie powinna wysypać bez zmiany oleju. Potem bierze następny kredyt na samochód, spłacając go w 2 lata. Ale auto kupuje polak którym to jeździ następne 10 lat z przekonaniem że oleju w tiptroniku się nie wymienia, bo Niemieckie serwisy nie wymieniają bo tak słyszał od kolegi, który pracował w serwisie. :D

I w ten sposób tworzy się legenda jak to są wieczne skrzynie tiptronic. A tu w naszym cholernym i niedobrym kraju taka skrzynia przysparza tyle kłopotów, to przez nasze drogi, PIS, mohery i kota sąsiadki. Niestety jak długo będziemy wierzyć że niemiecka technologia jest super tak długo będziemy jeździć z psującymi się skrzyniami. Że tak jeszcze dodam pytanie retoryczne dlaczego w automatach starych konstrukcjach były bagnety do sprawdzania oleju? Przecież olej nie miał się gdzie podziać? Skrzynia to konstrukcja zamknięta. A w końcu zadam kolejne pytanie skoro oleju się w tiptronicu nie wymienia po po jaką cholerę w ogóle się montuje (nawet zamknięty) filtr? Przecież z założenia ta skrzynia się nie zużywa? Jest wieczna? A może jest zbudowana z takich materiałów, które się nie zużywają w ogóle? No to czekajmy aż Niemcy skonstruują Perpetum mobile. :D

Radziłbym poczytać troszkę forum a potem zadawać pytania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Garazowy.. bo:

- olej w silniku masz zmieniac co kilkanascie tysiecy a olej w automacie nigdy (wg zalecen vw/audi) wiec po co sie martwic wygoda dostepu:)

- olej w automacie zmienia sie jedynie w polowie (tyle zleci "korkiem spustowym")

- olej w skrzyni nie miesza sie w zaden sposob z paliwem wiec nawet jezeli producent auta przewiduje zmiane oleju (polowy oleju najczesciej) to jest to np raz na 120 tys lub 5 lat (w przypadku hondy civic z okolic 97 roku)

- nie w kazdym automacie jest wymienialny filtr: np w hondzie mam chyba tylko jakis odsrodkowy bez dostepu nawet

- na opilki sa magnesiki w misce wiec sciaga sie miske by to przy okazji wyczyscic (a wtedy widzisz filtr)

 

Osobiscie wymienialem polowe oleju w hondzie (dextron2) i obecnie na bagnecie (laczny przebieg okolo 140 tys) olej ma kolor idelanie czysty.

W tipie po 200 tys byl juz szary

Do skrzyn 5HP19 w aso lali olej zolty, producent skrzyni (ZF) przewiduje ESSO jakiej ktore jest zielone lub zolte (LT 71141) - a oleje wielu marek oznaczone jako zamienniki telgo LT sa czesto czerwone:)

W silniku po 1 tys km zmieni on kolor a po 10 tys bedzie czarny (jak widac dostaje bardziej w d... wiec sie go w silniku zmienia)

Gdybym byl serwisem automatow to zalecalbym wszystkim zmiane oleju co tydzien! ... podobnie jak serwisy ogumienia zalecaja zakladanie zimowek jak temp spadnie ponizej +7

Skrzynie tipy wkladali tez do np bmw (mozna sie wywiedziec jakie sa zalecienia serwisowe tam)

Pozdrawiam,

Przemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

---------- Post added at 07:20 ---------- Previous post was at 07:18 ----------

 

Można zadać pytanie dlaczego skoro skrzynia się zużywa Niemieckie serwisy nie wymieniają oleju w automatach?

 

Przesadzasz Jacek nieco z tym olejem w skrzyni. Wiem, ze masz złe doświadczenia z automatem, ale nie ma co demonizować wymiany oleju. Pewne jest to, że nie ma sensu pytać o wymianę w warsztatach, które naprawiają skrzynie. Oni żyją z wymian oleju i zawsze będa ją polecali. Zresztą ogólnie wiadomo jak z nimi jest- jakakolwiek usterka sterowania czy elektrozaworów jest zawsze rownoznaczna z remontem kapitalnym skrzyń- zgodzisz się? Jakikolwiek problem zgłoszony "superspecjaliście" od skrzyń jest równoznaczny z tekstem- Panie, remont trza robić. Trudno aby było inaczej jak chłopaki z tego żyją. Popytaj mechaników, którzy nie naprawiają wyłącznie skrzyń, żyją z naprawy ogólnej ze tak powiem. W tym przypadku już nie ma zgodności co do zasadności wymiany oleju w automacie. Większość znajomych mechesów, których cenie za fachowość i duże doświadczenie powie, że jak nie był olej wymieniany regularnie to broń boże dotykać. W wielu przypadkach wymiana zaszkodziła i chłopaki pomni doświadczeń odmawiają wymian i kierują przykładowo do asb palka Tam ekipa popatrzy, zaznaczy że przy takim przebiego to i tak skrzynia już słaba i trzeba się liczyć z kapitalnym a klient będzie żył w przekonaniu że jego skrzynia jest pod najlepszą na swiecie opieką. Ja mogę coś powiedzieć o skrzyniach merca bo je bardziej znam, co do VW to znam takie, które jeżdzą bezawaryjnie bez wymian oleju po 300 tyś. Wyśmiewasz niemieckie serwisy bo nie wymieniają oleju w skrzyni. Zastanów się dlaczego nie wymieniają? Przecież też na tym zarobią spore pienążki bo tam reperatura dużo kosztuje... Dlaczego więc? Nie chcą zarobić? Jak już gdzieś pisałem nie wydaje mi się, że wymiana oleju coś pomoże, za to jestem pewien, że zrobiona niefachowo olejem z beczki może zaszkodzić. Jeśli więc istnieje ryzyko, że mechanik zaleje "jakimś" olejem który kupuje w "dobrej" cenie i na dodatek zrobi to na odpier... bo ma zły dzień po urodzinach to taką wymianę stanowczo odradzam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie wymieniało się oleju w automatach, to pewnie nie można i by było kupić oleju czy filtra w serwisie, a przecież można ;)

Panowie, możemy tak gdybać bez końca i własnie przez takie gdybanie i brak jednoznacznej odpowiedzi na pytanie: wymieniać czy nie wymieniać, jeździłem bez wymiany-rozum mi mówił, że olej się zużywa, (nigdy nie miałem wątpliwości co do tego) jednak bałem się usterek występujących po wymianie, które wielu tu opisało.

Jednak pierwsze objawy niedomagania skrzyni skłoniły mnie do refleksji, których rezultatem była własnoręczna wymiana oleju w asb. I teraz już wiem, że było to właściwe posunięcie i olej należy wymieniać w asb. Tylko jedna i ważna zasada, olej zmieniamy cały, i tylko na oryginalny. I najlepiej samemu, bo jak pisał Stern, fachury od skrzyń, tylko czekają, żeby do nich przyjechać, a wtedy, to: paaanie skrzynia do remontu, albo zaleją nam olejem, jaki mają pod ręką, a w takim wypadku to faktycznie lepiej nie wymieniać....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

 

Posiadam Passata 1,9/TDI 130 KM i muszę wymienić olej w skrzyni biegów. Jestem do tego zmuszony gdyż przytarłem gdzieś miską i mam delikatny wyciek. Czytam to forum i nie wiem co mam zrobić: czy wymieniać na oryginalny olej, czy też zamiennik?

Posiadam skrzynię: AYF i niezbyt uśmiecha mi się zakupić 6 litrów oryginalnego oleju w ASO po 80.00 PLN (gdyż podobno tyle potrzebuję do wymiany pasywnej oleju). Chcę dowiedzieć się coś na temat zamienników, gdzyż dużo ludzi pisze, że zamienniki to praktycznie ten sam olej co oryginał a jest sporo tanższy. Myślę tutaj o:

Febi: ATF14738, Mobil (Esso), Mobil ATF 320, Fuchs TITAN AFT 3353, Hepu Maxxus ATF-VA. Z tego co wiem, oryginalny olej powinien być koloru żółtego. Powiedzcie Panowie, który z tych zamienników jest najbliższy oryginałowi i który poecili byście zastosować?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapłacisz parę złotych mniej za olej, a potem zapłacisz parę tysięcy za naprawę skrzyni jeśli się okaże, że zamiennik to nie do końca to samo. Ale wybór należy do Ciebie, może Ci się uda i będzie ok.

Mnie też bolało po kieszeni, ale w grę wchodził tylko oryginał, dobrany w serwisie po numerze vin. Już się nauczyłem, że biednemu zawsze wiatr w oczy, a chytry dwa razy traci...

W każdym razie tutaj masz podany zamiennik:

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=42947

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapłacisz parę złotych mniej za olej, a potem zapłacisz parę tysięcy za naprawę skrzyni jeśli się okaże, że zamiennik to nie do końca to samo.

taa.... a klocki hamulcowe kupujesz w ASO? Moze nie znales sie i dlatego wiecej zaplaciles?

Te pare zlotych to kilkaset zlotych. Jezeli tak ufasz bezgranicznie ASO to po co wymieniales olej jezeli producent uznal ze jest on na cale zycie skrzyni?

Sprawa jest prosta.. ustalamy kto jest producentem skrzyni - prawdopodobnie firma ZF, szukamy dokumentacji do skrzyni (konkretnie ten model!) w PDF (do mojej taka w 5 min namierzylem w googlach) a w niej PRODUCENT SKRZYNI okresla jaki olej ma byc stosowany

Jezeli bedzie to np. esso LTsratata (jak do mojej) to jest on ponad polowe tanszy. Dodatkowo mozemy szukac zamiennikow tego oleju (a nie oleju z ASO)

Ani VW/Audi nie robil tej skrzyni ani tez nie ma rafineri gdzie wytwarza "olej do aso" wiec ciezko w tym przypadku mowic o jakimkolwiek "oryginale"

FEBI to tez nie rafineria wiec to moze byc dokldanie ten sam "oryginal" co ASO:)

Wazne (a moze nie:) ) jedziemy do "specjalisty od automatow" na wymiane... wjezdzamy na podnosnik goracym autem I gosc zmienia olej a pozniej ustala poziom oleju, kasuje i wyjezdzamy przeswiadczeni, ze wszystko zrobiono jak nalezy... tylko, ze w przypadku wielu tiptronicow ustala sie poziom oleju przy 30 (czy ilus) stopniach co w przypadku takiej zmiany jest zlane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taa.... a klocki hamulcowe kupujesz w ASO? Moze nie znales sie i dlatego wiecej zaplaciles?

Te pare zlotych to kilkaset zlotych. Jezeli tak ufasz bezgranicznie ASO to po co wymieniales olej jezeli producent uznal ze jest on na cale zycie skrzyni?

kolega miał co innego na myśli ale... taaa... ja klocki i tarcze kupiłem w ASO oryginał około 15% drożej niż na allegro ATE. Plusy są takie że ... mam na 100% oryginał, w razie problemów piszczeń bicia itd... pędzę do serwisu i głowa mnie nie boli że po kilku tysiącach mam bicie i sprzedawca wmawia mi że pewnie wjechałem w kałuże. Dalej co do oryginału który był na samochodzie zrobił około 160 tyś i do końca nie było nawet czuć żadnych bić i wibracji nawet hamując ze 160 km/h.

Dalej wystarczy popatrzeć na wahacze, niby te z serwisu to LEM i kupiony na wolnym rynku LEM i teraz dziwne rzeczy na oryginale piszą koledzy że robią powyżej 200 tyś, a na Lemforderze kupionym max 60-80 tyś... daje do myślenia. Następny przykład przeguby i tu GKN Lobro i w serwisie też. Tyle że dziwnie ten ze sklepu nie wytrzymuje nawet 40% co oryginał.

Teraz olej, zgadzam się że ZF zaleca ESSO tyle tylko pytanie skąd ma olej VW. Domysły padają na ESSO ale pozostaje zawsze znak zapytania. Miałem dostęp do oleju nowego oryginału i do ESSO i powiem jedno jest minimalna różnica w odcieniu oleju, a że różnica w cenie była chyba 10 zł na litrze to zalałem u siebie oryginał zakupiony po 45 zł za litr. Co do np. ESSO sprzedawanego poniżej 30 zł na allegro to już inna bajka, nie wspominając że gro kupujących kupuje w opakowaniach zastępczych. Niestety ja chcąc kupić bezpośrednio u dilera ESSO musiałbym zapłacić po zniżkach 35 zł litr, nie wspominając o opakowaniach coś około chyba 20 litrów.

Co do ASO w tym co ja byłem wiedzieli że się zmienia pomiędzy 80 - 120 tyś, znali producenta skrzyni i wiedzieli wszystko o wymianie zgodnie z zaleceniami producenta skrzyni i nikt mi nie powiedział że się oleju nie zmienia. Nie mieli problemu że olej i filtry dostarczyłem ja a zapłaciłem tylko za wymianę, a cena wymiany była porównywalna z serwisami skrzyń biegów. Poinformowali mnie także że olej już był wymieniany w Niemczech przez serwis.

Moja opinia jeśli już zamiennik to tylko Esso jak nie to idzie znaleźć oryginał do 60 zł za litr a nawet poniżej 50 zł jak kupujemy więcej... ja musiałem kupić od klienta wszystko co miał czyli 9 litrów. Wybór pozostawiam zainteresowanym.

I na koniec... jak ma się pecha lub ratuje się wymianą oleju już dającą o sobie znać skrzynię, to i oryginał nie pomoże. Pamiętać należy że w skrzyni jest też filtr, ja kupiłem Mann-a z uszczelką. Oryginał i uszczelka coś około 300 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
taa.... a klocki hamulcowe kupujesz w ASO? Moze nie znales sie i dlatego wiecej zaplaciles?

Te pare zlotych to kilkaset zlotych. Jezeli tak ufasz bezgranicznie ASO to po co wymieniales olej jezeli producent uznal ze jest on na cale zycie skrzyni?

Sprawa jest prosta.. ustalamy kto jest producentem skrzyni - prawdopodobnie firma ZF, szukamy dokumentacji do skrzyni (konkretnie ten model!) w PDF (do mojej taka w 5 min namierzylem w googlach) a w niej PRODUCENT SKRZYNI okresla jaki olej ma byc stosowany

Jezeli bedzie to np. esso LTsratata (jak do mojej) to jest on ponad polowe tanszy. Dodatkowo mozemy szukac zamiennikow tego oleju (a nie oleju z ASO)

Ani VW/Audi nie robil tej skrzyni ani tez nie ma rafineri gdzie wytwarza "olej do aso" wiec ciezko w tym przypadku mowic o jakimkolwiek "oryginale"

FEBI to tez nie rafineria wiec to moze byc dokldanie ten sam "oryginal" co ASO:)

Wazne (a moze nie:) ) jedziemy do "specjalisty od automatow" na wymiane... wjezdzamy na podnosnik goracym autem I gosc zmienia olej a pozniej ustala poziom oleju, kasuje i wyjezdzamy przeswiadczeni, ze wszystko zrobiono jak nalezy... tylko, ze w przypadku wielu tiptronicow ustala sie poziom oleju przy 30 (czy ilus) stopniach co w przypadku takiej zmiany jest zlane

 

 

No to gratulacje, że Tobie się udało dobrac zamiennik. Jak widzisz podałem tez link do wątku, gdzie ten zamiennik jest podany, wraz z opisem jak go dobrać. Więc jesli kolega chce to niech kombinuje. Jego auto i jego wybór, ja mu nie bronię tylko ostrzegam.

Tobie udało się dobrać, a komuś się nie uda i potem płacz, bo skrzynia padła-nie jeden już taki post czytałem.

Ja nie mam pieniędzy na naprawę skrzyni i dlatego kupiłem oryginał olej i oryginał filtr. I następnym razem tez kupię i mam pewność, ze mam właściwy.

Pod względem napraw nie ufam aso tak samo jak każdemu innemu mechanikowi. Być może miałem pecha i trafiałem zawsze na cwaniaków lub gamoniów, ale przez takich mechaników już od kilku lat sam sobie wszystko robię przy autach i kupuję tylko i wyłącznie oryginalne części zamienne. Nawet klocki. I wiesz co?-od kąd mam paska, czyli 3.5 roku nie miałem żadnej awarii. Więc pozwolisz, że zostanę przy swoim zdaniu na ten temat, bo póki co to takie rozumowanie kosztuje mnie i mniej pieniędzy i mniej stresu i czasu, aniżeli kombinowanie i kupowanie taniej. I każdemu będe polecał nie oszczędzanie na częściach i materiałach eksploatacyjnych.

Olej kupiłem w aso, ale samodzielnie dynamicznym sposobem wymieniłem całość oleju, a nie tylko połowę jak Ty zrobiłeś i wiem, że skrzynia ma czysty i właściwy olej. I co? I to, że zrobiłem już parę tysięcy km, objechałem do PL i z powrotem i skrzynia dalej jeździ, a olej był zmieniony pierwszy raz od kąd auto wyjechało z fabryki, czyli przy przebiegu 230tys km i 6 lat. I teraz wiem, że powinienem był zmienić wcześniej, ale nasłuchałem i naczytałem się właśnie takich opini jak Twoje napisane w tym wątku i bałem się ruszać, póki chodzi. Dopiero małe nie domaganie zmusiło mnie do wymiany i teraz nikt mi już kitu nie wciśnie o nie wymienianiu oleju w asb, lub o tym, że przy takim przebiegu to już lepiej nie ruszać. Tak samo jak nikt mi nie wciśnie kitu, że nie da się wymienić całego oleju w skrzyni i ze wymiana statyczna ma jakiś sens-chyba tylko po za dobrym samopoczuciem właściciela.

A tak btw, samodzielna wymiana oleju w asb to prościzna i wymieniając samemu oszczędzam na koszcie robocizny, więc moja wymiana kosztowała pewnie tyle ile Twoja zrobiona przez kogoś na oleju zamienniku. A ja mam pewność, że wyczyściłem miskę i magnesy i mam właściwy poziom oleju. Dodatkowo dla pewności po tygodniu sprawdziłem poziom oleju kontrolnie. I nie czuję, żebym przepłacił.

Ale podkreślam, to tylko moje zdanie, oparte na moim dotychczasowym doświadczeniu i nikt nie musi mnie słuchać i naśladować. Ani tym bardziej nie mam zamiaru się sprzeczać-każdy ma swój rozum i zrobi co uważa za słuszne.

 

---------- Post added at 11:33 ---------- Previous post was at 11:22 ----------

 

Właśnie przeczytałem Twojego posta Tomek i dokładnie mam takie zdanie jak Ty-życie nauczyło mnie co to pozorne oszczędnosci i gdzie można pokombinować, a gdzie nie opłaca się. Co do oryginałów części, to jeszcze przytoczę przykład naszego rodzimego Poloneza. Tak miałem takie coś. Rodzice kupili go nówkę, później stał się moim pierwszym autem i mieliśmy go łącznie przez 10 lat, rocznik '96. Sprzedałem dopiero w rok po wyjeździe z Polski. I zawsze, ale to zawsze kupowane były oryginały-nigdy żadne parszywe zamienniki. I co? I złego słowa na awaryjnosć i wytrzymałość mojego poldka nie powiem, a lekkiego życia nie miał. A ludzie narzekali jaki to złom i jak się psuje, ale zamiast dac parę złotych więcej na fabryczną część to kupowali najtańsze zamienniki, które nie trzymały żadnych parametrów. No ale było taniej...

I dokładnie to samo tyczyło się napraw-mechanicy tak je naprawiali, że za chwilę trzeba było wracać, no bo przeciez poldek prosty i tandetny jest. Podobno upg zawsze się pociła pod kolektorem ssącym, ten typ tak ma-jakoś jak ja zmieniłem to do końca się nawet nie zapociła. A jak mi stary mechanior ustawił rozrząd źle o trzy zęby?...

Edytowane przez Patrick

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie

 

A czy wie ktoś gdzie można kupić oryginalny olej do skrzyni automatycznej w rozsądnej cenie? Ja u siebie w ASO muszę zapłacić 80 PLN za litr. Czy można kupić taniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak w serwisie niemieckim ok. 12euro litr :dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam MaroRK

 

A czy Ty sam kupowałeś olej w serwisie niemieckim? Nawet jeśli poszukam na stronach niemieckich i doliczę przesyłkę, pewnie nic wiele taniej nie wyjdzie.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Panowie

 

A czy wie ktoś gdzie można kupić oryginalny olej do skrzyni automatycznej w rozsądnej cenie? Ja u siebie w ASO muszę zapłacić 80 PLN za litr. Czy można kupić taniej?

 

Jeśli mogę doradzić... Odżałuj te parę groszy i kup olej w ASO, bądz poszukaj TEGO SAMEGO oleju na allegro. Nasi rodacy są bardzo zaradni i często wchodzą w posiadanie czegoś co potem chcą sprzedać po okazyjnej cenie. Może Tobie się uda na kogoś takiego trafić.

Jeśli zdecydujesz się na zamiennik to ja odradzam w ogóle brać się za wymianę. Nikt na forum nie chce Ci żle radzić, czy wyciągać pieniążki z kieszeni, jednak olej w skrzyniach vw to rzecz bardzo istotna. Jeśli masz zrobić wymianę byle jak i zalać skrzynię byle czym to lepiej zostaw ją w spokoju, jeździj na starym oleju i trzymaj się linii niemieckich serwisów że oleju się nie wymienia. Jeśli natomiast chcesz zrobić dobrze dla swojej skrzyni i swojego sumienia to kup olej esso dokładnie taki jak leje ZF, a wymianę zrób dokładnie tak jak radzi ZF ze szczególnym uwzględnieniem temperatury skrzyni podczas kontrolowania poziomu oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności