Skocz do zawartości
Gość stefanoo

wymiana oleju w tiptronic-u??

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem przy 161.000km, zmieniłem przy 174.000, obecnie 252.000 i chodzi jak lala :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kupiłem przy 161.000km, zmieniłem przy 174.000, obecnie 252.000 i chodzi jak lala

 

kurde mam dylemat, ale dzięki za pomoc muszę jakoś przetrawić temat poczekam może ktoś kto nie wymieniał oleju się wypowie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat w mojej 4-biegówce: zmieniać, czy nie zmieniać póki dobrze. I tak jeździłem bez wymiany, bo się bałem awarii, aż wkrótce po zrobieniu programu pojawił się problem. I to zmusiło mnie do decyzji, że sam wymienię dynamicznie olej i filtr. I tak też zrobiłem-problem ustąpił, a skrzynia wciąż żyje. Minęły już dwa lata i jakieś 50 tyś km.

Całość opisałem tu jak Ci się chce poczytać:

http://forum.vw-passat.pl/threads/83589-Skrzynia-automat-pojwil-sie-blad-na-vagu-Co-powinienem-zrobic-Odp-wymienic-olej

Podsumowując, ja zalecam wymianę dynamiczną na ori olej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrick spoko twoja lektura chyba mnie przekonała skompletuje zabawki do wymiany i będę działał, olej oryginał potrzebuję jeszcze filtra oleju, uszczelki miski oraz uszczelkę korka spustowego, brać w oryginale czy ktoś poleci dobre zamienniki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał ori.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam pytanie po przeczytaniu setek postów i tony informacji w necie mam mętlik w głowie w odwiecznym pytaniu czy zmieniać czy nie zmieniać oleju, moja skrzynia chodzi idealnie przebieg auta 193tyś, w historii serwisowej zero wzmianki o zmianie są na temat sprawdzania poziomu i tyle, mam strach że zmiana przy tym przebiegu może zaszkodzić, ale wpadła mi taka myśl czy wymiana filtra oraz wyczyszczenie miski i magnesów nie była by wystarczająca potem zalanie z powrotem olejem który został spuszczony i uzupełnienie ewentualnych ubytków, co o tym sądzicie taki zabieg ma jakiś sens czy nic nie da?
Ja wymienilem pierwszy raz przy 208kkm, i przy kolejnym aucie, gdzie od nowosci olej nie byl wymieniany juz tego bledu nie popelnie.

Skrzynia u mnie juz nie pracuje tak samo jak przed wymiana.

 

Kumpel ma Alhambre z przebiegiem ponad 350kkm i olej nigdy nie ruszany, a skrzynia ma sie dobrze, chociaz ostatnio mi wspomnial, ze dwa razy dziwne sie ona mu zachowala, tzn. spozniona reakcja na pedal gazu przy ruszeniu.

 

 

Zreszta pogadaj z mechanikami. Ci co serwisuja ASB na codzien, to powiedza aby wymieniac - przeciez musza sobie zapewnic zrodlo dochodu ;)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja wymienilem pierwszy raz przy 208kkm, i przy kolejnym aucie, gdzie od nowosci olej nie byl wymieniany juz tego bledu nie popelnie.

Skrzynia u mnie juz nie pracuje tak samo jak przed wymiana.

 

wymieniałeś na ori olej czy zamiennik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wymieniałeś na ori olej czy zamiennik?
Ori olej to jest ZF-a, ktory kosztuje sporo i jest nie dostepny w ASO.

Post 148.

 

Lalem MOBILA 71141.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zreszta pogadaj z mechanikami. Ci co serwisuja ASB na codzien, to powiedza aby wymieniac - przeciez musza sobie zapewnic zrodlo dochodu ;)

 

Mariuszu! Własnie takich mechaników radzę omijać z daleka! Olej w automatycznej skrzyni się wymienia, nie ważne ile skrzynia ma przebiegu. To, że coś stało po wymianie dowodzi, że albo skrzynia była już sknocona i stary olej trzymał to jeszcze jakoś kupy, albo mechanik zrobił coś nie tak. Nie wspomnę o oryginalności oleju!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ori olej to jest ZF-a, ktory kosztuje sporo i jest nie dostepny w ASO.

 

Lalem MOBILA 71141.

 

Niestety to co napisałes to nieprawda. W ksiązce napraw Passata jak również w dokumentach ZF jako ori olej jest podany olej Esso (obecnie Mobil) o oznaczeniu wielokrotnie tu podawanym. Podany jest też jako równoważne jego oznaczenie VW (cyfrowe takie samo jak Esso).

 

Poza tym w kwestii wymiany, to czy myślisz, że gdybyś nie wymieniał po 208 000 km to na starym oleju skrzynia żyłaby nastepne 200 000 km, a moze wiecznie ???

 

Przebieg 200 000 km w tiptronikach to nie wszystkie skrzynie nawet osiągają (rozrzut bywa duży, zalezy kto i jak jeździł wczesniej autem) a w każdym razie jest to juz taki przebieg przy którym mogą sie pojawiac jakieś niedoskonałości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kurde mam dylemat, ale dzięki za pomoc muszę jakoś przetrawić temat poczekam może ktoś kto nie wymieniał oleju się wypowie

 

Ja nie wymieniłem w swojej 4-ro biegówce oleju no i skończyło się tym, że wymieniłem skrzynie... (kontrolowałem cały czas stan żeby nie było za mało bo też bałem się wymieniać olej) Najpierw problem ze zmianą z 2 na 3 bieg - takie małe szarpnięcie potem zaczął się problem z ruszeniem - efekt tak jakby zębatki były zjechane i nie umiały się zazębić i tak aż wszedł 3 bieg trzeba było bardzo powoli się rozpędzać. Nie wspomnę już o fakcie, że jak ruszałem to jak dałem na pozycję D to bieg włączał się dopiero po jakiś 4 sekundach i było to denerwujące jak chciałeś szybko ruszyć. Pojechałem z tym wszystkim do mechanika i powiedział: przepalona skrzynia w środku przez stary olej, z którego gęsty osad z opiłkami metalu zatkał rurki, które miały smarować mechanizm skrzyni. Wymieniłem skrzynie i powiem Ci że olej wymieniłem od razu i nie mam żadnego problemu. Olej lałem oryginalny ze znaczkami VW ale chyba z FEBI ma ten sam olej i opakowanie tylko bez znaczków VW - nie wchodzi go aż tak dużo bo ok 4l., reszta części zamawiane przez mechanika.

Edytowane przez Prezesklb

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż to-każdy wymienia olej w silniku, bo wie, że ten wieczny nie jest i się zużywa. Więc jakim cudem olej w asb miał by być wyjątkiem? Oczywiście, ze względu na brak pewnych czynników, występujących w silniku, będzie zużywał się wolniej od silnikowego, ale będzie. Wysoka temperatura, czas oraz wszelkie opiłki z pracujących mechanizmów powodują jego zużycie. Ja się o tym sam przekonałem po otwarciu swojej skrzyni-opiłków na magnesach było już na prawdę sporo, a olej był jak smoła-na szczęście zrobiłem to za nim skrzynia popełniła samobójstwo, aczkolwiek kto wie ile jej życie zostało skrócone przez 235tyś km jazdy bez wymiany.

Podstawa przy wymianie według mnie to po pierwsze wymiana całego oleju, a po drugie użycie właściwego oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mariuszu! Własnie takich mechaników radzę omijać z daleka! Olej w automatycznej skrzyni się wymienia, nie ważne ile skrzynia ma przebiegu. To, że coś stało po wymianie dowodzi, że albo skrzynia była już sknocona i stary olej trzymał to jeszcze jakoś kupy, albo mechanik zrobił coś nie tak. Nie wspomnę o oryginalności oleju!
Ja slyszalem o dwoch szkolach. Wymieniac zgodnie z harmonogramem, albo nie wymieniac jesli harmonogram nie byl przestrzegany i olej jest tam od nowosci juz dluzszy czas/przebieg.

 

I tego sie bede trzymal.

 

Jak wymienie po znacznym przebiegu i padnie, to bede sie wqurwial na siebie, ze chcialem dobrze a wyszlo jak zwykle. Jak nie wymienie i pozniej padnie, to sie wqurwie na sprzedawce, ktory ujowe auto mi sprzedal ;)

 

 

Wynilem przy 208kkm, i jesli auto bede jeszcze mial to wymienie kolejny raz przy ok 290kkm itd. co ok 80kkm.

 

 

Odnosnie oleju Mobila 71141, to nie wiem od jak dawna, ale sa juz dostepne 1L opakowania.

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki chłopaki przekonaliście mnie, myślę nad dwoma opcjami po pierwsze wymienić statycznie olejem ori z aso, lub kupie 20l zamiennika Esso i przepłucze kilka razy skrzynię, nie wiem która opcja jest lepsza dla skrzyni ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie wiem która opcja jest lepsza dla skrzyni ?
Zdecydowanie 2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nom myślę że zrobić w ten sposób rozgrzać skrzynię i zlać olej, potem wlać tyle samo świeżego oleju i znowu rozgrzać skrzynie, zrobić tak ze trzy razy, potem zlać wszystko wyczyścić miskę zmienić filtr i uszczelkę i dopiero nalać do poziomu jak jest opisane na forum myslę że wystarczy 15-20l oleju z tej aukcji kolor żółto bursztynowy, http://allegro.pl/show_item.php?item=2619684657

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
olejem ori z aso, lub kupie 20l zamiennika Esso

 

To ten sam olej, przecież VW nie ma rafinerii :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

może ja się dorzucę do tematu, postanowiłem posłuchać producenta i nie wymieniać oleju w skrzyni.

Moja skrzynia to Tiptronic 2000r. 115 KM. Aktualnie 340 000 tys km bez wymiany i zero problemów ze skrzynią.

PS. tyle kasy ile zaoszczędziłem do tej pory nie wymieniając oleju starczy z duuużym naddatkiem nawet na kapitalny jej remont :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Niestety to co napisałes to nieprawda. W ksiązce napraw Passata jak również w dokumentach ZF jako ori olej jest podany olej Esso (obecnie Mobil) o oznaczeniu wielokrotnie tu podawanym. Podany jest też jako równoważne jego oznaczenie VW (cyfrowe takie samo jak Esso).
Czytales post 149?

 

Oryginal do tej skrzyni to ZF Lifuardluid 5. Pozostale, ktore spelniaja jego specyfikacje to zamienniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To ten sam olej, przecież VW nie ma rafinerii

chodziło mi że, zamiennik inny niż ten ze znaczkiem VW czy audi :)

 

będę zmieniał olej decyzja zapadła, w grę wchodzą dwie lub trzy wymiany statyczne, wolę tak niż jedną dynamiczną bo w taki sposób wypłuczę porządnie skrzynię, myślę że to będzie lepsze rozwiązanie niż tylko przetoczenie oleju przez skrzynię

Edytowane przez Paragon

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności