Skocz do zawartości

hekon

  • Zawartość

    38
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O hekon

  • Urodziny 14.08.1980

Informacje osobiste

  • Imię
    Tomasz
  • Płeć
    Mężczyzna
  • Miejscowość
    Katowice

Samochód

  • Silnik
    B5(3B) 1.9 TDI-PD 115KM (ATJ)
  • Rok produkcji
    2000
  1. Dzieki za pomoc. Sprawa rozwiązana w tym wątku: http://forum.vw-passat.pl/threads/148453-Pro%C5%9Bba-o-analize-log%C3%B3w-B5-ATJ-brak-poni%C5%BCej-2-2200-obr
  2. Przyjacielu jesteś wielki! zaślepiłem ten wężyk i auto wróciło do życia Teraz jak domniemam, czeka mnie tylko wymiana tej gruszki bo może się auto przegrzewać? Tylko podziwiać naszych mechaników kochanych, jeden twierdził że sprawdził wszystkie podciśnienia i nie ma nieszczelności, drugi kazał regenerować skrzynie biegów i sprzęgło hydrokinetyczne a trzeci chciał zacząć od regeneracji turbiny, która teraz śmiga.
  3. oto linki do logów: Grupa 011, 008, 010: http://vaglog.pl/log_265279.html Grupa 004, 008, 010: http://vaglog.pl/log_265278.html Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_265277.html z góry dzięki za analizę i jakieś info
  4. oto linki do logów: Grupa 011, 008, 010: http://vaglog.pl/log_265279.html Grupa 004, 008, 010: http://vaglog.pl/log_265278.html Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_265277.html z góry dzięki za analizę i jakieś info
  5. Cześć, Od jakiegoś czasu nie mam zupełnie mocy na niskich obrotach. do ok 2200-2600 dopiero czuć że włącza się turbina i auto zaczyna jechać, a dodatkowo ostatnio odcina mi zupełnie turbo i wraca po restarcie, ale tak jak wczesniej powyżej 200o obr. Auto to B5 2000 r. przed liftem, 1.9 TDI 115 KM, ATJ z tiptronikiem. Zrobiłem logi dynamiczne zgodnie z opisem na forum, mógłbym Was prosić o analiże o poradę od czego powinienem zacząć naprawę? Co mechanik to inna teoria i sposób naprawy, podstawowe czynność jak wymiana wężyków podciśnienia czy odpiecie przepływki już zrobiłem ale bez skutku. Skłaniam się ku regeneracji turbiny, ale zanim wydam ok 1500 chciałbym jeszcze kogoś z Was poprosić o radę. Miałem już nawet zalecenie regeneracji sprzęgła i skrzyni za 2,5 - 3 tys, co przy tego typu usterce wydawało mi się dziwne. logi: Logs.zip
  6. Cześć, Od jakiegoś czasu nie mam zupełnie mocy na niskich obrotach. do ok 2200-2600 dopiero czuć że włącza się turbina i auto zaczyna jechać, a dodatkowo ostatnio odcina mi zupełnie turbo i wraca po restarcie, ale tak jak wczesniej powyżej 200o obr. Auto to B5 2000 r. przed liftem, 1.9 TDI 115 KM, ATJ z tiptronikiem. Zrobiłem logi dynamiczne zgodnie z opisem na forum, mógłbym Was prosić o analiże o poradę od czego powinienem zacząć naprawę? Co mechanik to inna teoria i sposób naprawy, podstawowe czynność jak wymiana wężyków podciśnienia czy odpiecie przepływki już zrobiłem ale bez skutku. Skłaniam się ku regeneracji turbiny, ale zanim wydam ok 1500 chciałbym jeszcze kogoś z Was poprosić o radę. Miałem już nawet zalecenie regeneracji sprzęgła i skrzyni za 2,5 - 3 tys, co przy tego typu usterce wydawało mi się dziwne. logi: Logs.zip
  7. Witam, mam dziwny problem z moim B5 19,TDI ATJ 115KM - tiptronic. Od pewnego czasu nie ma wogóle mocy poniżej 2000 obr/min. W momencie gdy silnik wejdzie na jakieś 2000-2200 obrotów dostaje mocy, jakby turbina się włączała. Np na autostradzie jeżdzi bez problemów, ciagle obroty powyżej 2000 i jezdzi normalnie. Wiem że jest tu wiele podobnych wątków ale żaden nie ma takich samych objawów. Mój mechanik posprawdzał wszystkie wężyki podciśnienia i co mógł to powymieniał (wszystkie cienkie), przepływomierz jest sprawdzony i ok, zawory też ok. Jedyne co mu jeszcze przychodzi do głowy to że kierowniczki turbiny się blokują w takim miejscu, że nie dziala ona na niskich obrotach, ale sam mówi że dziwne jest to że komputer nie podaje żadnych błędów a w takim przypadku chyba powinien podać przeładowanie lub niedoładowanie. Sprawdzał logi i mowi że widać że komputer zadaje turbinie np 2000 (nie pamietam jednostek) a turbina daje 1300 a dopiero po jakims czasie dostaje te 2000. Myślicie że to faktycznie turbina z takimi objawami? Nie chciałbym wydać kolejne kilkaset zł na czyszczenie czy regenerację i mieć dalej ten sam problem. Czy może to być np katalizator? Mam ponad 400 tys przebiegu a jest nie ruszany, podobnie jak skrzynia. Sugerował jeszcze że może to już jakiś błąd od skrzyni, która czuć ze się lekko slizga, ale tez mało prawdopodobne. Z góry dzieki za sugestie.
  8. Witam, może ja się dorzucę do tematu, postanowiłem posłuchać producenta i nie wymieniać oleju w skrzyni. Moja skrzynia to Tiptronic 2000r. 115 KM. Aktualnie 340 000 tys km bez wymiany i zero problemów ze skrzynią. PS. tyle kasy ile zaoszczędziłem do tej pory nie wymieniając oleju starczy z duuużym naddatkiem nawet na kapitalny jej remont
  9. hekon

    Demontaż tylniego zderzaka passat B5

    Proste, odkrec 2 sruby widoczne po otwarciu klapy z tylu, sa na krancach otworu, odkrec wszystkie sruby od spodu - chyba ok 6 sztuk, odkrec nadkola od zderzaka 2 lub 3 sruby na strone Pozniej boki zderzaka musisz oderwac bo sa na zatrzaski. Tyle.
  10. Ja juz nie kupuje czesci w duzych sklepach z czesciami zamiennymi. Kupuje tylko w mniejszych sklepach gdzie dbaja o klienta lub w serwisie. Sam juz sie nie raz przejechalem na takiej sieci, ostatnio zaproponowano mi w takim sklepie przegub za 380 zł podczas gdy w innych sklepach i na allegro sa po 220 te same i za tyle kupilem. Podmienianie czasci to tez praktyka w takich sklepach, zawsze jak sie ktos kapnie moga powiedziec ze nie zwrocili uwagi bo przeciez tyle tego maja i nie sprawdzaja..... a w rzeczywistosci pracownicy maja conajmniej druga wyplate z tego procederu.
  11. Witam, ja tez mam ślady na obudowie silnika swiadczace o delikatnym kontakcie obudowy z wykladzina maski ale nie slyszalem nigdy żadnych stuków o maske. Cos w tym przypadku musi byc nie tak jak stuka, może obudowa jest luźna? Widzialem juz wielokrotnie ze w nowszych silnikach (pompowtryskach) z wiekszymi obudowami niż 90 i 110 KM sa lekkie slady otarcia o wykladzine maski.
  12. Ja wymienilem w ATJ rozrząd z częściami SKF plus pasek Gates PowerGrip. Byla to rolka, tlumik drgań, pompa wody, napinacz, śruby. Za komplet z robocizna zaplacilem 910 zł.
  13. Nie, ale od 150tys do 270 i nie padla mi w okolicach 200 tys. Znajomu ma od 150 i teraz juz chyba przebil 500 tys i turbo chodzi. Dla mnie twierdzenie ze turba padaja miedzy 190 a 210 tys to dziwny wymysł.
×

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności