RomanS Zgłoś #141 Napisano 16 Grudnia 2011 Olej ESSO (mobil chyba teraz) ATF LT 71141 jest olejem do skrzyni tiptronic 5hp19 przewidzianym przez jej producenta ZF (to nie jest skrzynia audi/vw) Kolego, możesz to pisac i tysiąc razy a i tam co rusz ktoś wypali, że trzeba kupować "oryginalny" olej (czyli zalany do butelki z napisem VW) za 50 czy wiecej złotych:mlask:dobrze Nie miejcie Koledzy złudzen, napisze jeszcze raz że VW nie ma rafinerii produkującej oleje, nie ma fabryki produkującej filtry czy uszczelki pod miskę skrzyni. Ktos to dla VW produkuje (tak jak m.in. INA rolki rozrządu). Ja już daje sobie na luz, jak ktos chce to niech płaci. Nie miejcie tylko koledzy złudzen, że kupując ten droższy, z ASO olej lejecie cos lepszego i usuniecie w ten sposób jakieś niedomaganie skrzyni, bo to bardzo wątpliwe. Ja nie twierdze, ze olej z ASo to zamiennik, jak napisał Przemek. Najprawdopodobniej to ten sam olej, być może nawet konfekcjonowany przez producenta (obecnie Mobil) w pojemniki oznaczone VW:dobrze. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #142 Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Ja nie twierdze, ze olej z ASo to zamiennik, jak napisał Przemek. Najprawdopodobniej to ten sam olej, być może nawet konfekcjonowany przez producenta (obecnie Mobil) w pojemniki oznaczone VW:dobrze. ten olej moze robic nawet 5 firm jednoczesnie w tym jukol i lotos... i producenci moga sie zmieniac co pol roku... w przypadku firm metkujacych oleje (np vw, febi) tego nie wiemy Formalnie w dokumentacji skrzyni ZF stoi jak byk ze esso sratat o kolorzez ZIELONYM!!!! a w aso jest zolty. Wiem ze esso/mobil tez wystepuje zolty ale przynajmniej barwnikiem musial sie roznic ten zielony od asowego.. wiec ten sam nie jest o ktorym pisze dokumentacja ZF Co do gwarancji.... nawet jakby przyniesc olej z aso na zlotej poduszce i by sie wzielo fvat na usluge wymiany to nawet jakby tydzien pozniej w takim starym pierniku jak passat b5 popsulo sie cos to serwis ospowiada za poprawnosc tego co zrobil *czyli tylko usluge wymiany0... odpowiada za to dokldanie w takim samym stopniu jakby zalal mobil, febi....! Od gwarancji na kartce papieru najczesciej silniejsza jest USTAWOWA ospowiedzialnosc 2letnia ktorej serwis ograniczyc nie moze!!!!!!!!! (wystareczy wziac rachunek....) Pozdrawiam, Przemek Edytowane 16 Grudnia 2011 przez przemek4net Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #143 Napisano 16 Grudnia 2011 Olej ESSO (mobil chyba teraz) ATF LT 71141 jest olejem do skrzyni tiptronic 5hp19 przewidzianym przez jej producenta ZF (to nie jest skrzynia audi/vw)Wszystko inne lacznie z "oryginalnym olejem z ASO" to zamienniki Jestes w bledzie co do Mobila. Na dniach wstawie korespondencje prowadzona z przedstawicielem ZF na temat tej skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #144 Napisano 17 Grudnia 2011 Jestes w bledzie co do Mobila. Na dniach wstawie korespondencje prowadzona z przedstawicielem ZF na temat tej skrzyni. skrzynie 5hp19 szy tez do bmw http://www.zf.com/na/content/media/united_states/corporate_replacement_parts_1/service_portfolio/passenger_cars/5HP19.pdf Transmission Oil Reference Guide Make Oil Grade Type Plate Oil Grade: ESSO LT 71141 Type Plate (color): Green ZF Part #: 1060 000 005, 1060 000 008, 1060 000 009, 1060 000 010 Koniec i kropka.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lopek3 Zgłoś #145 Napisano 17 Grudnia 2011 Type Plate (color): Green O ile znam angielski to TYPE PLATE (color): GREEN oznacza kolor tabliczki znamionowej na skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #146 Napisano 18 Grudnia 2011 O ile znam angielski to TYPE PLATE (color): GREEN oznacza kolor tabliczki znamionowej na skrzyni. plate ma wiecej znaczen lacznie z talerzem Masz prawdopodobnie racje - to wynika z tego, ze starsze skrzynie w bmw mialy tabliczke czarna a te do ktorych trzeba wlewac olej ESSO LT 71141 maja tabliczke dla ulatwienia zielona Tyle, ze dzis esso nazywa sie mobil i nie jest zielony a zolty... ale na poczatku z tego co wiem byl zielony (ktos na forum o bmw pisal, ze taki mial zlany ze skrzyni a jego problem dotyczyl tego ze mobil byl zolty i ktos tam inny potwierdzil ze tez taki mial...) W jednym i drugim przypadku o kolorze decyduje marketing i barwnik Pozdrawiam, Przemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #147 Napisano 18 Grudnia 2011 (edytowane) Tak jak obiecalem, wrzucam odpowiedzi przedstawiciela firmy ZF dotyczace skrzyni 5HP19. ---------------------- Witam, skrzynie nasze i typ 5 HP 19, są tak skonstruowne, że na postoju, na światłach mogą pozostawać w trybie "D" , więc nie ma potrzeby przełączania na "N". I nie stanowi to dla skrzyni żadnego problemu. Używanie trybu "N" na światłach, na krótkich postojach, nie przynosi żadnych znaczących korzyści. Tryb "N" czyli z niemieckiego Neutral służy do : Neutral, bieg wolny bez załączonego biegu, jak stoimy dłużej w korku z załączonym silnikiem wtedy na "N", dalej jak jesteśmy na myjni wtedy też "N", w innym wypadku tylko używać tego położenia jak pojazd n=ręcznie musiałby zostać przepchany, nie używac w jezdzie z podjazdów, "N" służy do pozycjonowania pojazdu jak miałby sie on poruszać w innym przypadku jak pojazd stoi, stosujemy"P". I tego typu przypadki! Oleje poza naszymi i OE czyli ASO nie maja naszej homologacji. Olej do skrzyń 5HP 19 stosujmy ZF Lifuardluid 5 a jemu odpowiadaja odpowiednio oleje według specyfikacji OE. według naszych wskazówek w tej skrzynii zależnie od warunków jazdy wymiana oleju zalecana jest pomiędzy 80000km a 120000km, albo raz na 8 lat. Warunki oznaczaja czy ktos jezdzi bardzo dynamicznie, czy spokojnie i często w ruchu autostradowym, czy z przyczepą itd.... =>Audi Oil No. G 052162A1 / A2 / A6 BMW Oil No. 8322 9407807 Citroen Oil No. Z 000169756 Jaguar Oil No. JLM 20238 Mercedes Benz Oil No. A 0019892203 Peugeot Oil No. Z 000169756 Porsche Oil No. 999.917.547 innych zamienników nie zalecamy, gdyż moga powodowac złą prace skrzyni, trudności w przełączaiu biegów, aż do uszkodzenia skrzynii. Olej do kupienia w naszym serwisie: Peter Renz Sp. z .ul.Armii Krajowej 43, 05-600 Grójec C.D. Witam i odpowiadam na pytania: w wypadku skrzyń ZF, używanie częste pozycji N przynosi minimalne oszczędności paliwa, które tak naprawdę są odczuwalne tylko przy jeżdżeniu na tej samej trasie w podobnych warunkach, tez pogodowych. Jeżeli chodzi o wpływ częstego używania N na elementy skrzyni, to nie ma to żadnego znaczącego wpływu, w wypadku załączonego N nie jest na skrzynie przenoszony moment obrotowy. Jedynie przy używaniu częstym N, ze względu na to, że używamy częściej hamulec, aby pojazd się nie ruszał, to może to prowadzić do szybszego zużycia, ale normalnych tarcz hamulcowych przy kołach. Wszystkie te jednak wpływy są minimalne i dla kierowcy nie istotne. Pozdrowienia/Mit freundlichen Grüßen / Kind regards Grzegorz Fedorowicz ZF Services ZF Friedrichshafen AG SA Przedstawicielstwo w Polsce Al. Jana Pawła II 15, 00-828 Warszawa Mobile: +48 604 120 333 [email protected] [email protected] www.zf.com ----------------------------- Nawiazalem kontakt z firma PETER RENZ. Jako, ze do sporzadzenia oferty jest potrzebny numer z tabliczki znamionowej skrzyni, a ja nie znalem swojego, wiec podalem nr z Audi A6, gdzie siedzi identyczna skrzynia. Dostalem nastepujeace oferty na ORYGINALNE ZF czesci: Ceny podane w EURO . Dodatkowo dostalem zeszyt servisowy skrzyni: http://www.sendspace.pl/file/359a7500da773393061c5ab Edytowane 18 Grudnia 2011 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kujon Zgłoś #148 Napisano 18 Grudnia 2011 Oleje poza naszymi i OE czyli ASO nie maja naszej homologacji. I chyba wszystko w temacie, a najciekawsze wygląda że wg ZF nawet ESSO to zamiennik lub podróba, pomimo że zalecają go w swojej dokumentacji, chyba że wiedzą coś więcej niż my, np. olej z formy ESSO nie spełniał wymogów firmy ZF i np. rozwiązali umowę... ale to już gdybanie. Ale ogólnie teraz kolega ruszył temat, oj zacznie się udowadnianie że jednak Polak więcej wie niż producent skrzyń. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #149 Napisano 18 Grudnia 2011 I chyba wszystko w temacie, a najciekawsze wygląda że wg ZF nawet ESSO to zamiennik lub podróba, pomimo że zalecają go w swojej dokumentacji, chyba że wiedzą coś więcej niż my, np. olej z formy ESSO nie spełniał wymogów firmy ZF i np. rozwiązali umowę... ale to już gdybanie. Ale ogólnie teraz kolega ruszył temat, oj zacznie się udowadnianie że jednak Polak więcej wie niż producent skrzyń. Zauwaz, ze kolega przemek4net wrzucil serwisowke BWM z 2003 roku. Wtedy esso faktycznie moglobyc tym dobrym olejem.Tylko, ze esso juz nie ma, a specyfikacji mobila ZF mogl juz nie uznac. Jak na razie jest to tylko gdybanie Napisze jeszcze do tego przedstawiciela i zobaczymy co powie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #150 Napisano 18 Grudnia 2011 Zauwaz, ze kolega przemek4net wrzucil serwisowke BWM z 2003 roku. Wtedy esso faktycznie moglobyc tym dobrym olejem.Tylko, ze esso juz nie ma, a specyfikacji mobila ZF mogl juz nie uznac. Jak na razie jest to tylko gdybanie Napisze jeszcze do tego przedstawiciela i zobaczymy co powie. Myslę, że nie za bardzo jest o co bić piane. Ostatnie skrzynie 5 biegowe zostały zamontowane w Audi A6 w 2004 roku a w passacie B5 moze z rok później. Z tym, że passaty miały do końca montowane skrzynie przedliftowe, czyli te bez pozycji "S". W Audi przestano je montowac bodajrze w 2001 roku, wraz z liftem modelu A6. Gdzieś musieli upłynnic stany magazynowe to władowali do Passata. Wątpie, żeby producent obecnie, czyli po ok. 6 latach martwił się co się do nich zalewa Ja w 2009 roku wymieniałem olej na ESSO (wtedy jeszcze było na rynku), olej był żółty. Obecnie jeżdże na jakimś Petro Canada (zalane po naprawie skrzyni bez pytania mnie o to) a bardzo duzo warsztatów zalewa Castrola Transmaxa. Rzeczywistosc jest taka, że tylko ludzie z forum Passata i Audi się tym przejmują i sa tego swiadomi (i to tylko ci którzy mieli ochote zajmowac sie dylematem czy wymieniać olej czy nie ). Znając Niemców (a ładnych kilka lat z nimi pracowałem) to obecnie nie bardzo sie przejmują tym co obecnie jest zalewane do tak starych konstrukcji, tym bardziej, że nikt z nas do ASO z tym raczej nie trafi. Po podanych wyzej wypowiedziach widać zreszta jakie odpowiedzi dają. Myslałem początkowo, że to jakieś tłumaczone przez google bo ani to gramatycznie ani czasami logicznie niezbyt wygląda Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #151 Napisano 30 Grudnia 2011 Olej i filtr w tiptronicu wymienione. Po wymianie pojawil sie nasteppujacy objaw. Poczas spokojnej jazdy przy zmianie z 2 na 3 bieg obroty spadaja o iles tam i sek. pozniej jeszcze o kolejne ok 200 obrotow. VAG nie pokazuje bledow, ale obstawiam ze chyba przytkal sie jeden z elektrozaworow w skrzyni, ktore nie byly wyciagane i czyszczone przy wymianie oleju. Co jeszcze mogloby powodowac taki objaw? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meloman Zgłoś #152 Napisano 23 Stycznia 2012 Witam mam problem w swoim autku z ruszaniem i biegiem wstecznym nie można ruszyć po czasie następuje gwałtowne szarpnięcie i auto zaczyna sie toczyć i bieg przeskakuje z 1 na 3 ,Na wyższych biegach 3-5 vw jedzie normalnie ,testowałem w automacie i w manualu .Passat 2003 silnik 1,9 tdi 130 km skrzynia tiptronic.Może już ktoś miał taki problem u siebie i przerabiał to proszę o rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #153 Napisano 23 Stycznia 2012 Może już ktoś miał taki problem u siebie i przerabiał to proszę o rady Uszkodzona skrzynia badz jej sterowanie. Daj auto do diagnozy u dobrego mechanika od automatow. Na poczatek zczytanie bledow skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
meloman Zgłoś #154 Napisano 24 Stycznia 2012 witam ponownie niestety skrzynia padła ,po odkręceniu miski znalazłem trochę aluminiowych części...zna ktoś sprawdzony serwis czy może kupić używke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareczkov Zgłoś #155 Napisano 2 Lutego 2012 Witam serdecznie panowie mam dość poważny problem , mianowicie wymieniłem olej w skrzyni biegów (automat 5 biegów tiptronic ) i po zaledwie 30km cały olej wylał się na droge z łączenia pomiędzy skrzynią a silnikiem . Mechanik twierdzi że może to być wina oleju gdyż wlaliśmy syntetyk a wcześniejszy właściciel nie powiedział mi jaki był tam olej bo sam nie wiedział. Więc mam wielką prośbę o podanie jakichś fachowców co do automatów z okolic Zabrza bądź z całego woj.Śląskiego Z góry dziękuje ---------- Dodano o 19:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 19:47 ---------- musisz sprawdzić poziom oleju bo prawdopodobnie czeka Cię dolewka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #156 Napisano 2 Lutego 2012 Mareczkov, wygląda na to, że masz typowy objaw zatartej panewki. Nic nie kombinuj tylko skrzynia do naprawy. Musialbyś chyba nalać ropy zamiast oleju, żeby wyciekla ale to nie ważne bo skrzynia pewnie i tak bylaby na złom. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mareczkov Zgłoś #157 Napisano 2 Lutego 2012 tylko teraz pytanie czy opłaca mi się to naprawiać czy nie lepiej od razu nie sprzedać go w takim stanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #158 Napisano 2 Lutego 2012 To trudne pytanie, Ty musisz sam zdecydowac. Ja sam za naprawe tiptronika zapłaciłem w sumie 4,5 tys zł. Teraz jeździ lepiej niż przed awaria, w zasadzie bezbłędnie. Są tacy co płacili połowę tego a są tacy co i dużo wiecej. Zależy co tam masz do naprawy ? Nie wiem, na ile chcesz zainwestować w auto, jak długo nim jeździć i w jakim stanie jest reszta auta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemek4net Zgłoś #159 Napisano 2 Lutego 2012 (edytowane) ... i po zaledwie 30km cały olej wylał się na droge z łączenia pomiędzy skrzynią a silnikiem . ta naprawa nie wyniesie mniej niz 3 kola bez rachunku z kosztem wymiany oleju po np 1000km (na 100% serwis zazyczy sobie tego jako warunku utrzymania gwarancji) Opcje - placisz 3-4tys bez rachunku za kompletna naprawe (lacznie z wymiana oleju po 1tys): naprawa na uzywanym (regener) konwerterze i nowej pompie - jak narazie 60tys przejechal moj pasat po naprawie - swap na manuala z tym, ze przy 2,5v6tdi sa problemy z czyms tam (pompy vp44 sa inne w tipach niz w manualach i trzeba cos przeprogramowywac - temat rozpracowany ale musisz sie wysilic co i jak - ktos to na audi klub polska opisywal) - swpa zarowno skrzyni jak i silnika na jakies R4 (ten co masz to tez bywa skarbonka: tankowanie, koszt rozrzadu nie mowiac juz jak cos walnie) - jak nie masz pewnosci co do naprawde dobrego stanu silnika opcja calkiem sensowna tyle ze najdrozsza: kupno auta po dzwonie/z kierownica po zlej stronie i przekladania gratow..... Zaleta opcji 1 jest szybkosc (dla serwisu to jeden dzien - kwestia sciagniecia czesci przez nich i miejsca w kolejce) Zaleta opcji 2 jest spadek kosztow paliwa (tiptronic "dodaje" 1-1.5l zuzycia w miescie) Zaleta opcji 3 prawdopodobny spadek koszt eksploatacji (zamiast 12L w miescie Twoj passat zmiesci sie z palcem w 9, jak cos sie zrabie r4 sa tansze w naprawach) W przypadku opcji 3 uziemiasz auto na dluzej, opcja 2 tez w 3 dniach to sie nie zmiesci... Pozdrawiam, Przemek EDIT: przy operacji warto pomyslec o zmianie simerniga na wale od strony skrzyni i nawet profilaktycznej wymianie gum na przegubach Edytowane 3 Lutego 2012 przez przemek4net Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #160 Napisano 2 Lutego 2012 Ja sam za naprawe tiptronika zapłaciłem w sumie 4,5 tys zł. Teraz jeździ lepiej niż przed awaria, w zasadzie bezbłędnie. Są tacy co płacili połowę tego a są tacy co i dużo wiecej. Zależy co tam masz do naprawy ?Jesli nie pisales, to podaj dla potomnych namiary na zaklad. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach