Jericho Zgłoś #221 Napisano 14 Stycznia 2013 Mam taki deliktany problem czy po odlaczeniu chlodnicy skrzyni biegow w tip tronicu trzeba dolac olej?? U mnie przy wymianie chlodnicy trzeba bylo dolac ok 0.7l oleju. 3 miesiace wczesniej mialem caly wymieniany. ---------- Dodano o 15:05 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:05 ---------- Mam taki deliktany problem czy po odlaczeniu chlodnicy skrzyni biegow w tip tronicu trzeba dolac olej?? U mnie przy wymianie chlodnicy trzeba bylo dolac ok 0.7l oleju. Prawie rok wczesniej mialem caly wymieniany. ---------- Dodano o 15:29 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:05 ---------- Witam , to może i ja dorzucę swoje trzy groszę do tematu . Otóż olej w moim tipie był wymieniany w 2009roku , tak mam na fakturze , którą dostałem jak kupiłem auto , następnie skrzynia się rozsypała tzn szarpało biegami i została naprawiona za 4 tysie w 2011 roku przez poprzedniego właściciela , oczywiście on jej osobiśnie nie naprawiał . W skrzyni zostały wymienione bebechy. Teraz ja się stałem posiadaczem tego auta z tipem i mam wątpliwośći czy wymienić olej czy nie . Niby nic nie szarpie , jakiś tam zgrzytów nie ma, czy coś w tym stylu , ale nie wiem czy po tejże wymianie bebechów w 2011roku , po przejechaniu 5000km został wymieniony olej. Wymienia się go bodajze dlatego , że skrzynia po wymianie bebechów musie się dotrzeć. Facet zajmujący się automatycznymi skrzyniami , mówi że olej oczywiście się wymienia. Teraz ja , po przeczytaniu części wątku mam dylemat czy wymienić czy nie? Nie chciałbym , żeby po jakimś czasie skrzynia się posypała. Ja bym wymienil, z tego wzgledu ze przebieg masz maly po naprawie skrzyni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #222 Napisano 14 Stycznia 2013 Ja bym wymienil, z tego wzgledu ze przebieg masz maly po naprawie skrzyni. Minęło 1,5roku od naprawy , niestety nie wiem przy jakim przebiego została naprawiona , a wymieniony olej w 2009roku został wymieniony przy 177tysiach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #223 Napisano 14 Stycznia 2013 Pracują na olejach castrola.Skad ta informacja? Rzesze uzytkownikow i dokumentacja techniczna twierdzi co innego. Ori stosowany byl FEBI 14738 , pozniej zamiennik ESSO, a teraz MOBIL 71141.MOwa o 5HP19. wymienia się go co 60 tyśZ dokumentacji ZF wynika, ze co ok 80kkm. ---------- Dodano o 15:57 ---------- Poprzednia wiadomość o 15:40 ---------- Minęło 1,5roku od naprawy , niestety nie wiem przy jakim przebiego została naprawiona , a wymieniony olej w 2009roku został wymieniony przy 177tysiach. Albo poczekaj do tych przejechanych kolejnych 60-80kkm po naprawie i wtedy wymien.Pkt zaczepienia, od kiedy liczyc te 60-80kkm musisz sobie obliczyc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #224 Napisano 14 Stycznia 2013 Pkt zaczepienia, od kiedy liczyc te 60-80kkm musisz sobie obliczyc. no właśnie , sądzę że było jakieś 200tysi. Więc mniejwięcej zostało mi jeszcze jakieś 25tysi. No chyba ,że dla świetego spokoju teraz wymienić , ale najgorsze jest to że czytałem że po wymianie skrzynia szybko pada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #225 Napisano 14 Stycznia 2013 Skad ta informacja? Rzesze uzytkownikow i dokumentacja techniczna twierdzi co innego. Ori stosowany byl FEBI 14738 , pozniej zamiennik ESSO, a teraz MOBIL 71141.MOwa o 5HP19. Dokumentacja tak, ale cześć warsztatów zalewa Castrola (Transmaxa, chyba nie pomyliłem nazwy), twierdzą, że żadnych problemów nie mają a prawda pewnie jest jak zwykle, tzn. że beczka Transmaxa jest dla nich tańsza niż beczka oleju Mobila . Ja mam zalany za to olej Petrol Canada, bo warsztat, gdzie remontowna byla moja skrzynia tylko takiego uzywa, leją zarówno do aut amerykańskich jak i do VW/Audi. Zalali bez pytania, nie bardzo jest jak to wymienić bo dla porządku trzebaby wypłukac dokładnie cały układ ??? Zresztą skrzynia działa na razie tak samo jak na Esso/Mobil. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #226 Napisano 14 Stycznia 2013 to jaki w końcu olej trzeba zalać ? Mobil ATF320 czy Mobil 71141 bo już zglupiałem Oczywiście kolor żółty/złoty ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
77Marek Zgłoś #227 Napisano 14 Stycznia 2013 Skad ta informacja? W kilku służbowych skodach superb wymieniałem u nich olej i taką informację od nich uzyskałem. Zresztą szczegółowy opis wymienionych części dostałem na fakturze. Płyn ATF castrola, filtry mann. Może i z dokumentacji firmy ZF wynika, że co 80 tyś wymiana ale ten serwis wymienia co 60 tyś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #228 Napisano 14 Stycznia 2013 to jaki w końcu olej trzeba zalać ? Mobil ATF320 czy Mobil 71141 bo już zglupiałem Oczywiście kolor żółty/złoty ? Olejem zapisanym w dokumentacji producenta skrzyni (ZF) i auta (VW) jako oryginalny jest Esso 71141. Później oznaczany jako Mobil 71141. Nie jest prawdą natomiast jak ktos napisał wczesniej że ori olej to Febi. Febi na pewno nie ma rafinerii i byc może nawet jest to ten sam olej Esso/Mobil tylko butelkowany przez Febi Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #229 Napisano 14 Stycznia 2013 (edytowane) na fakturze przed awarią skrzyni wpisałem numer oleju w google i wyskoczyło że to był FEBI . Mam coś takiego na fakturze : PŁYN ATF G05 216 2A2 . Niby to jest FEBI , a podczas naprawy skrzyni nie wiem jaki został zalany , natomiast teraz jak będę chciał wymienić to kupię Mobila 71141 i będzie wporządku? po wpisaniu numeru filtra , też wyskoczyło że to FEBI Edytowane 14 Stycznia 2013 przez robert-o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #230 Napisano 14 Stycznia 2013 Robert, ja nie twierdzę, że Febi to cos złego, a nawet co do oleju to podejrzewam, że może to ten sam (Esso/Mobil). Ja przy pierwszej zmianie oleju po prostu nie szukałem zamienników bo placiłem w warsztacie po 22 zl/litr Esso, po filtr i uszczelkę poleciał pracownik warsztatu do ASO. Ewentualne oszczędności na zamiennikach to była nieduza różnica w cenie, dzialo sie to co prawda ze 4 lata temu. Myslę, że jak zalejesz tego Mobila to bedzie OK, i tak wymienisz tylko 2/3 oleju (jeżeli statyczna wymiana). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #231 Napisano 14 Stycznia 2013 czyli podsumowując : 6x 1L Mobil 71141 żółty a czy ten filtr może być czy poszukać np FEBI , w linku jest MEYLE http://allegro.pl/filtr-automatycznej-skrzyni-biegow-zf-5hp19-vw-b6-i2935713137.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #232 Napisano 14 Stycznia 2013 Wg Twojego uznania, nie wiem ile kosztuje Febi, ale np. ori z ASO kosztuje 100 zł wiecej (cena samego filtra). Tylko, jesli masz jakieś watpliwości to co to jest różnica 100 zł na jakies 60-80 tys km ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #233 Napisano 14 Stycznia 2013 (edytowane) do aso mam kawałek drogi , więc kupię jaki bedzie w sklepie najprawdopodobniej nie mogę znaleźć filtra z uszczelką FEBI i jego ceny , ale znalazłem coś takiego , będzie pasowało i jakościowo będzie dobre ? http://e-autoparts.pl/filtr-hydrauliczny-automatyczna-skrzynia-biegow-p-430895.html Edytowane 14 Stycznia 2013 przez robert-o Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #234 Napisano 14 Stycznia 2013 Skad ta informacja? Rzesze uzytkownikow i dokumentacja techniczna twierdzi co innego. Ori stosowany byl FEBI 14738 , pozniej zamiennik ESSO, a teraz MOBIL 71141.MOwa o 5HP19. Esso to Mobil nikt nikogo nie zamienił, jedynie zmienił nazwę Z dokumentacji ZF wynika, ze co ok 80kkm. chyba, ze przebieg jest spory od poprzedniej zmiany wtedy nie jest zalecana zmiana jedynie ewentualna dolewka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #235 Napisano 14 Stycznia 2013 w moim przypadku od tej naprawy do teraz to maks jakieś 30 000 km , więc wymiana będzie odpowiednia chyba Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Paragon Zgłoś #236 Napisano 14 Stycznia 2013 w moim przypadku od tej naprawy do teraz to maks jakieś 30 000 km , więc wymiana będzie odpowiednia chyba moim zdaniem takie zalanie oleju po 30tyś na pewno zrobi dobrze skrzyni, ale nic się nie stanie jak dolejesz ubytek i po kolejnych 30 wymienisz pamiętaj "nadgorliwość gorsza od faszyzmu" Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #237 Napisano 14 Stycznia 2013 a co do tego filtru co podałem link kilka postów wyżej , będzie odpowiedni ? podam jeszcze tu link: http://e-autoparts.pl/filtr-hydrauliczny-automatyczna-skrzynia-biegow-p-430895.html jak z jakością ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RomanS Zgłoś #238 Napisano 14 Stycznia 2013 Knecht jak dla mnie w dziedzinie filtrów jest 1 liga !!! Osobiście do skrzyni nie stosowałem ale wszystkie inne jak tylko mogę to zawsze Knecht ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #239 Napisano 14 Stycznia 2013 dobrze wiedzieć czyli mogę śmiało zamówić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #240 Napisano 15 Stycznia 2013 beczka Transmaxa jest dla nich tańsza niż beczka oleju Mobila .Prawda .Zwroc tez uwage, ze i do automatow jest duze rozroznienie olejow. Albo to tylko marketing, albo cos musi w tym byc. Mam sciagniete dokladne wlasciwosci smarne, chyba Esso, ale one i tak mi nic nie mowia, bo sie na tym nie znam. Na stronie midparts, poswieconej automatom, sprzedaja glownie olej Ravenol: http://midparts.com.pl/pl/p/ZESTAW-DO-WYMIANY-OLEJU-5HP19-Audi/3080. ---------- Dodano o 04:32 ---------- Poprzednia wiadomość o 04:31 ---------- Esso to Mobil nikt nikogo nie zamienił, jedynie zmienił nazwęZgadza sie. ---------- Dodano o 04:37 ---------- Poprzednia wiadomość o 04:32 ---------- Knecht jak dla mnie w dziedzinie filtrów jest 1 liga !!!Jak ogladalem nowy filtr (jakis zamniennik), to za bardzo nie wiem co on ma filtrowac. Wewnatrz do okolo krawedzi wkladki filtrujacej jest tyle wolnej przestrzeni, ze olej swobodnie moze sobie bokiem plynac. Tak samo wygladal stary oryginalny filtr. Wydaje mi sie ze ma troche inne zadanie niz dokladna filtracja tak jak w filtrze olejowym w silniku, wiec moim zdaniem nie ma co sie pchac w drogie filtry, tym bardziej ze lupinki metalu sa wychwytywane przez pare sztuk magnesow doczepianych do niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach