Grucha... Zgłoś #21 Napisano 4 Października 2011 Kolego, diagnostykę podstawową zrób. Hmm... Co masz na myśli mówiąc diagnostykę?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #22 Napisano 5 Października 2011 Hmm... Co masz na myśli mówiąc diagnostykę?? No.... mam na myśli diagnostykę, czyli proces podczas którego weryfikuje się sprawność poszczególnych elementów mogących mieć wpływ na daną usterkę. Kolega robił skan sterowników pod kątem błędów, ale to zupełnie nic nie daje przecież. Aby do czegoś dojść trzeba wiedzieć coś więcej o parametrach pracy silnika. Nic nie wiemy mówiąć szczerze... nie wiemy nawet czy silnik się dogrzewa, ani czy ECU dostaje prawdziwą informację o temp silnika. Ze skanu nie wiemy jakie mamy synchro, jak pracują pompki, jakie mamy pozostałę odczyty- np mase powietrza zasysanego i jego temperature. Trzeba podłączyć kompa, posłuchać co mówi i przemyśleć to. Spalanie jest za duże i świadczy to o jakiejś nieprawidłowości. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #23 Napisano 5 Października 2011 No.... mam na myśli diagnostykę, czyli proces podczas którego weryfikuje się sprawność poszczególnych elementów mogących mieć wpływ na daną usterkę. Mi nie chodziło w pytaniu o teorie tylko o praktykę?? Aby do czegoś dojść trzeba wiedzieć coś więcej o parametrach pracy silnika. A no właśnie, a skąd wiesz, że kolega wie jakie powinny być parametry na poszczególnych kanałach i czego się tyczą, łatwo powiedzieć zrób diagnostykę. Zadając pytanie myślałem, że usłyszę szereg wskazówek co jak sprawdzić i ile powinno wskazywać, bo przecież zajmujesz się tym zawodowo?? nie wiemy nawet czy silnik się dogrzewa, Wiemy, wiemy wystarczy wrócić do postu 12 lub poczytać inne o temperaturze 1.8T, gdzie kolega Jericho już o niej wspominał. Ze skanu nie wiemy jakie mamy synchro, jak pracują pompki, Od kiedy takie rzeczy w AWT, bo temat tego tyczy?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #24 Napisano 5 Października 2011 Od kiedy takie rzeczy w AWT, bo temat tego tyczy?? Ty kpisz sobie, żartujesz, czy może jeszcze coś innego ?? Odpowiedz proszę bo nie rozumiem..... Odnoszę się do postu nr 16, zamieszczonego przez kolegę Jericho. W poście tym kolega pisze jak sądzę o swoim samochodzie a w podpisie widzę, że to jest PD. Więc po to ta bezmyślna agresja w moją stronę????????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #25 Napisano 5 Października 2011 Szkoda bić piany, gdybyś nie wiedział to kolega Jericho kupił 1.8T AWT w automacie, dlatego dialog odbywa się w temacie dotyczącym benzyny. A to co ma w podpisie to już jego sprawa. Koniec OT. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stern Zgłoś #26 Napisano 5 Października 2011 Szkoda bić piany Dokładnie, szkoda mi palców... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #27 Napisano 5 Października 2011 Jericho kupił 1.8T AWT w automacieDokladnie Podpis nie zmieniony bo stare auto jeszcze nie sprzedane. Odnosnie spalania, to kolega kupil wlasnie A4 S-line manual quattro 1.8T 190PS i w miescie komp pokazuje mu ok 13l przy zwyklej jezdzie. Trasa przepisowo ok 8l. Wynika z tego, ze faktycznie z moim jest cos nie tak , bo wg danych quattro pali wiecej niz automat. Moj wazy 1540, jego 1620kg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #28 Napisano 8 Października 2011 1.8T AWT. Jak rozpoznac/sprawdzic, ze termostat za wczesnie puszcza plyn na uklad, przez co silnik dluzej sie nagrzewa. POnizej wrzucam schemat z etki tego silnika. Strzalkami na czerwono zaznaczylem domyslny kierunek (wg mnie) obiegu cieczy chlodzacej w ukladzie. Dzisiaj 8C na zewnatz, po niecalych 4km, kanal 45 pokazal temp 75C. Termostat nowy - Wahler. Gorna rura od chlodnicy i chlodnica byly cieple. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #29 Napisano 9 Października 2011 Jak rozpoznac/sprawdzic, ze termostat za wczesnie puszcza plyn na uklad, przez co silnik dluzej sie nagrzewa. Jak termostat będzie za wcześnie puszczał płyn to silnik nie będzie odpowiednio się nagrzewał. Pod króćcem nr 2 jest termostat i jeżeli termostat puści płyn przy danej temperaturze to ten króciec i przewód idący od niego do chłodnicy robi się ciepły, a następnie chłodnica i przewód górny. Gorna rura od chlodnicy i chlodnica byly cieple. To wychodzi na to, że termostat za wcześnie się otworzył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #30 Napisano 9 Października 2011 (edytowane) Jak termostat będzie za wcześnie puszczał płyn to silnik nie będzie odpowiednio się nagrzewał. Pod króćcem nr 2 jest termostat i jeżeli termostat puści płyn przy danej temperaturze to ten króciec i przewód idący od niego do chłodnicy robi się ciepły, a następnie chłodnica i przewód górny. To wychodzi na to, że termostat za wcześnie się otworzył. Dzisiaj odpalilem silnik na 5 min, na obrotach jalowych. Temp na zewn 8C. Po tym czasie temp silnika wynosila 32C. Chlodnica i gorna rura byla ciepla, rura na zdjeciu oznaczona nr 2 zimna. Wychodzi na to, ze plyn w ukladzie plynie odwrotnie niz zaznaczylem na zdjeciu. Zawsze sadzilem, ze maly obieg pomija chlodnice. Swoja droga, to przy wymianie termostatu nie robilem zadnego odpowietrzenia ukladu. Po prostu zalalem plynem zagrzalem silnik i odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego. Grucha, mozesz sprawdzic jak u ciebie wyglada to grzanie chlodnicy i rur? Edytowane 9 Października 2011 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek5555 Zgłoś #31 Napisano 10 Października 2011 witam sorki że się wpycham ale mam pytanie mam passata 1,9 TDI 130 KM i na wskazówce raz łapie temperature raz nie raz 70 raz 80 ale to zależy od stylu jazdy jak podłoże do pieca to złapie temp albo jak sie jedzie po górkę więc podejrzewam że to termostat. Ale czytam tu waszego posta że sprawdzacie temperaturę silnika na klimatroniku i tak samo zrobiłem i na kanale 45 pokazuje mi 0 stopni a silnik ciepły bo nie dawno wróciłem z trasy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #32 Napisano 10 Października 2011 pokazuje mi 0 stopni a silnik ciepły bo nie dawno wróciłem z trasyto może sprawdź czujnik temp. cieczy wariuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek5555 Zgłoś #33 Napisano 10 Października 2011 może i masz racje a to jest ten sam co od wskazówki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #34 Napisano 10 Października 2011 może i masz racje a to jest ten sam co od wskazówki?tak bo to podwójny czujnik ale sprawdź go na VAG Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek5555 Zgłoś #35 Napisano 10 Października 2011 i on daje info do kompa ? bo w sumie coś mi sie wydaje że więcej pali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #36 Napisano 10 Października 2011 tak też się dzieje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek5555 Zgłoś #37 Napisano 10 Października 2011 czytałem w innym poście ze nie na wszystkich panelach da się odczytać temperaturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #38 Napisano 10 Października 2011 (edytowane) i on daje info do kompa ? bo w sumie coś mi sie wydaje że więcej pali A wystarczyło przeczytać chociażby ten temat http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/3678-Temperatura-silnika?highlight=temperatura. Jest tu podane info co i gdzie podaje sygnał jak i jakie są objawy padniętego czujnika czy termostatu. Jest też w dziale diagnostyka VAG opis jak sprawdzić czy winny jest czujnik czy termostat, otu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/51667-Samodzielna-analiza-TDI?p=525407&viewfull=1#post525407 tak też się dzieje Jak się dzieje, może rozwiniesz wypowiedź? i on daje info do kompa ? W drugim linku masz opisane jak zdiagnozować i za co są odpowiedzialne obwody tego czujnika, poczytaj dokładnie i myślę że już więcej pytań nie będziesz miał. PS Zacznij czytanie od miejsca gdzie jest napisane " termostat oraz G2/G62 " G2/G62 to czujnik temperatury. Edytowane 10 Października 2011 przez GURAL Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maciek5555 Zgłoś #39 Napisano 10 Października 2011 dzięki wielkie kolego ---------- Post added at 16:33 ---------- Previous post was at 16:23 ---------- znaleść coś w tamtym poście to graniczy z cudem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #40 Napisano 10 Października 2011 znaleść coś w tamtym poście to graniczy z cudem Wystarczy tylko dokładnie czytać. PSZacznij czytanie od miejsca gdzie jest napisane " termostat oraz G2/G62 " G2/G62 to czujnik temperatury. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach