Skocz do zawartości
marecek

AWT - jaka temperatura cieczy chłodzącej?

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego, diagnostykę podstawową zrób.

Hmm... Co masz na myśli mówiąc diagnostykę??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm... Co masz na myśli mówiąc diagnostykę??

 

No.... mam na myśli diagnostykę, czyli proces podczas którego weryfikuje się sprawność poszczególnych elementów mogących mieć wpływ na daną usterkę. Kolega robił skan sterowników pod kątem błędów, ale to zupełnie nic nie daje przecież. Aby do czegoś dojść trzeba wiedzieć coś więcej o parametrach pracy silnika. Nic nie wiemy mówiąć szczerze... nie wiemy nawet czy silnik się dogrzewa, ani czy ECU dostaje prawdziwą informację o temp silnika. Ze skanu nie wiemy jakie mamy synchro, jak pracują pompki, jakie mamy pozostałę odczyty- np mase powietrza zasysanego i jego temperature. Trzeba podłączyć kompa, posłuchać co mówi i przemyśleć to. Spalanie jest za duże i świadczy to o jakiejś nieprawidłowości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No.... mam na myśli diagnostykę, czyli proces podczas którego weryfikuje się sprawność poszczególnych elementów mogących mieć wpływ na daną usterkę.

Mi nie chodziło w pytaniu o teorie tylko o praktykę??

 

Aby do czegoś dojść trzeba wiedzieć coś więcej o parametrach pracy silnika.

A no właśnie, a skąd wiesz, że kolega wie jakie powinny być parametry na poszczególnych kanałach i czego się tyczą, łatwo powiedzieć zrób diagnostykę.

Zadając pytanie myślałem, że usłyszę szereg wskazówek co jak sprawdzić i ile powinno wskazywać, bo przecież zajmujesz się tym zawodowo??

 

nie wiemy nawet czy silnik się dogrzewa,

Wiemy, wiemy wystarczy wrócić do postu 12 lub poczytać inne o temperaturze 1.8T, gdzie kolega Jericho już o niej wspominał.

 

 

Ze skanu nie wiemy jakie mamy synchro, jak pracują pompki,

Od kiedy takie rzeczy w AWT, bo temat tego tyczy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Od kiedy takie rzeczy w AWT, bo temat tego tyczy??

 

Ty kpisz sobie, żartujesz, czy może jeszcze coś innego ?? Odpowiedz proszę bo nie rozumiem.....

Odnoszę się do postu nr 16, zamieszczonego przez kolegę Jericho. W poście tym kolega pisze jak sądzę o swoim samochodzie a w podpisie widzę, że to jest PD. Więc po to ta bezmyślna agresja w moją stronę?????????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda bić piany, gdybyś nie wiedział to kolega Jericho kupił 1.8T AWT w automacie, dlatego dialog odbywa się w temacie dotyczącym benzyny. A to co ma w podpisie to już jego sprawa. Koniec OT.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szkoda bić piany

 

Dokładnie, szkoda mi palców...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jericho kupił 1.8T AWT w automacie
Dokladnie ;)

Podpis nie zmieniony bo stare auto jeszcze nie sprzedane.

 

Odnosnie spalania, to kolega kupil wlasnie A4 S-line manual quattro 1.8T 190PS i w miescie komp pokazuje mu ok 13l przy zwyklej jezdzie.

Trasa przepisowo ok 8l. Wynika z tego, ze faktycznie z moim jest cos nie tak ;), bo wg danych quattro pali wiecej niz automat.

Moj wazy 1540, jego 1620kg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.8T AWT.

Jak rozpoznac/sprawdzic, ze termostat za wczesnie puszcza plyn na uklad, przez co silnik dluzej sie nagrzewa.

 

POnizej wrzucam schemat z etki tego silnika. Strzalkami na czerwono zaznaczylem domyslny kierunek (wg mnie) obiegu cieczy chlodzacej w ukladzie. Dzisiaj 8C na zewnatz, po niecalych 4km, kanal 45 pokazal temp 75C. Termostat nowy - Wahler. Gorna rura od chlodnicy i chlodnica byly cieple.

e330b9dac3f0ab34.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak rozpoznac/sprawdzic, ze termostat za wczesnie puszcza plyn na uklad, przez co silnik dluzej sie nagrzewa.

Jak termostat będzie za wcześnie puszczał płyn to silnik nie będzie odpowiednio się nagrzewał. Pod króćcem nr 2 jest termostat i jeżeli termostat puści płyn przy danej temperaturze to ten króciec i przewód idący od niego do chłodnicy robi się ciepły, a następnie chłodnica i przewód górny.

Gorna rura od chlodnicy i chlodnica byly cieple.

To wychodzi na to, że termostat za wcześnie się otworzył.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak termostat będzie za wcześnie puszczał płyn to silnik nie będzie odpowiednio się nagrzewał. Pod króćcem nr 2 jest termostat i jeżeli termostat puści płyn przy danej temperaturze to ten króciec i przewód idący od niego do chłodnicy robi się ciepły, a następnie chłodnica i przewód górny.

 

To wychodzi na to, że termostat za wcześnie się otworzył.

Dzisiaj odpalilem silnik na 5 min, na obrotach jalowych. Temp na zewn 8C. Po tym czasie temp silnika wynosila 32C. Chlodnica i gorna rura byla ciepla, rura na zdjeciu oznaczona nr 2 zimna. Wychodzi na to, ze plyn w ukladzie plynie odwrotnie niz zaznaczylem na zdjeciu. Zawsze sadzilem, ze maly obieg pomija chlodnice.

Swoja droga, to przy wymianie termostatu nie robilem zadnego odpowietrzenia ukladu. Po prostu zalalem plynem zagrzalem silnik i odkrecilem korek od zbiorniczka wyrownawczego.

 

 

Grucha, mozesz sprawdzic jak u ciebie wyglada to grzanie chlodnicy i rur?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam sorki że się wpycham ale mam pytanie mam passata 1,9 TDI 130 KM i na wskazówce raz łapie temperature raz nie raz 70 raz 80 ale to zależy od stylu jazdy jak podłoże do pieca to złapie temp albo jak sie jedzie po górkę więc podejrzewam że to termostat. Ale czytam tu waszego posta że sprawdzacie temperaturę silnika na klimatroniku i tak samo zrobiłem i na kanale 45 pokazuje mi 0 stopni :| a silnik ciepły bo nie dawno wróciłem z trasy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
pokazuje mi 0 stopni a silnik ciepły bo nie dawno wróciłem z trasy
to może sprawdź czujnik temp. cieczy wariuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może i masz racje a to jest ten sam co od wskazówki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
może i masz racje a to jest ten sam co od wskazówki?
tak bo to podwójny czujnik ale sprawdź go na VAG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i on daje info do kompa ? bo w sumie coś mi sie wydaje że więcej pali

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czytałem w innym poście ze nie na wszystkich panelach da się odczytać temperaturę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
i on daje info do kompa ? bo w sumie coś mi sie wydaje że więcej pali

A wystarczyło przeczytać chociażby ten temat =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/3678-Temperatura-silnika?highlight=temperatura. Jest tu podane info co i gdzie podaje sygnał jak i jakie są objawy padniętego czujnika czy termostatu.

Jest też w dziale diagnostyka VAG opis jak sprawdzić czy winny jest czujnik czy termostat, otu =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php/51667-Samodzielna-analiza-TDI?p=525407&viewfull=1#post525407

tak też się dzieje

Jak się dzieje, może rozwiniesz wypowiedź?

i on daje info do kompa ?

W drugim linku masz opisane jak zdiagnozować i za co są odpowiedzialne obwody tego czujnika, poczytaj dokładnie i myślę że już więcej pytań nie będziesz miał.

 

PS

Zacznij czytanie od miejsca gdzie jest napisane " termostat oraz G2/G62 " G2/G62 to czujnik temperatury.

Edytowane przez GURAL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie kolego

 

---------- Post added at 16:33 ---------- Previous post was at 16:23 ----------

 

znaleść coś w tamtym poście to graniczy z cudem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znaleść coś w tamtym poście to graniczy z cudem

Wystarczy tylko dokładnie czytać. ;)

 

PS

Zacznij czytanie od miejsca gdzie jest napisane " termostat oraz G2/G62 " G2/G62 to czujnik temperatury.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności