Skocz do zawartości
Łysy

Nasze pogawędki na każdy temat

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje kupić radio z USB czytające MP3 dla znajomego.
Jesli do 300zl to polecam pioneer DEH-140.

 

Mam starszy o rok model DEH-2400 i w tej cenie nic lepszego nie znalazlem, a posiwecilem troche czasu na odsluchy.

 

Ewentualnie LG z mozliwoscia nagrywania radia na USB i z pilotem za ok 350zl :)

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a posiwecilem troche czasu na odsluchy.

Odsłuchiwałeś radia do 300 zł? :| I co? Wysłuchałeś różnicę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niektórzy to i za 20000 różnicy nie usłyszą.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No niektórzy to i za 20000 różnicy nie usłyszą.:P

 

Lubię to :)

 

---------- Dodano o 00:52 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:51 ----------

 

Odsłuchiwałeś radia do 300 zł? I co? Wysłuchałeś różnicę?

 

normalnie audiofil ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do 300zł to liczy się funkcjonalność i jak najbardziej pasujące podświetlenie do wnętrza pasiora ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
do 300zł to liczy się funkcjonalność i jak najbardziej pasujące podświetlenie do wnętrza pasiora
To byl jeden w wazniejszym wyznacznikow u mnie. Niektore modele fajnie wygladaly, ale ich obsluga to byla koszmarem.

 

Poza tym okruszek nie podal przedzialu cenowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To byl jeden w wazniejszym wyznacznikow u mnie. Niektore modele fajnie wygladaly, ale ich obsluga to byla koszmarem.

 

ja ze swojej strony polecam (i posiadam) takie radyjko:

jvc-kdr443.jpg

i spisuje się super, wygląda super, gra tak jak powinno w tej cenie i jest bardzo intuicyjne ;)

 

cena ~300zł

 

do tego USB wielkości paznokcia i można żyć forever !

Edytowane przez dybecki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wczoraj reanimacja po naładowaniu akumulatora i przeczyszczeniu styków od masy udana :). Gra i buczy :). Dzięki Stasiu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Orientujecie sie z ktorej strony robi zdjecie fotoradar w Kosztowie?

Od przodu czy od tylu jadac w kierunku Pily?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gra i buczy
no widzisz Jarku musisz co jakiś czas tam zaglądać można delikatnie WD potraktować

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie radyjko nie dla mnie ;] ja mam swoje i jestem bardzo zadowolony z jakości dźwięku ;]

 

Radyjko ma iść dla znajomego, max. 200 zł i dlatego się pytam, może komuś leży w szafie i się kurzy ;]

 

A teraz z innej beczki.

 

Wybieram się we Wrześniu aż do Mysłowice ( koło KATOWIC ) i tu mam pytanko.

Z Szczecina do Mysłowic jest ok. 550 km ( razem 1150 km)

 

Czy jest realne żeby na pełnym baczku (pod samo gardło :) zrobić tą trasę.

 

Moja prędkość na trasach to max 120 km/h i bardzo eko. tryb.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy jest realne żeby na pełnym baczku (pod samo gardło zrobić tą trasę.
To nie wiesz ile ci fura pali?

 

Moj rekord na AVB to jakies 1150-1200km.

AHU pali mniej, wiec ... ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinieneś śmiało się wyrobić, ją swoim zrobiłem prawie 900 km i to z wyższymi prędkościami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam .. Co prawda teraz mam paska 2,0 TDI , 170 Km ,ale takim passatem jak pytasz zrobiłem kiedyś ponad 300 tys km. Kochany pojazd choc nie rakieta. Raczej trudno Ci będzie zrobić tę trasę na jednym baku choć nie za duzi Ci braknie. Zwiekszysz swoje szanse jadąc nocą bo nie utkniesz w korkach. Po drugie duże znaczenie ma ile bedziesz sie musiał tłuc po śląsku (mieszkam na ślasku) , bo można tam trochę postać w korkach. Tak więc trzymam kciuki ,ale trudno będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hmm, wydaje mi sie że da rade, ja teraz swoim dojechałem do zakopanego, potem do krakowa, troche po krakowie i dopiero tankowalem, niecałe 900 km, gdzie napewno więcej pali niż AHU

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Raz udało mi się zrobić Szczecin - Warszawa - Szczecin na pełnym baku ;]

Jechałem w nocy, sam a więc mogłem pogonić troszkę.

 

Spróbuje wykręcić niesamowitą normę na tej trasie ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pamietacie tekst Cejrowskiego w sprawie zdjec z fotoradarow?

 

Cytuje odpowiedz SM na powyzsze zarzuty:

==========================

Witam serdecznie. Pozwolę sobie wkleić odpowiedź na pismo tego rodzaju (modyfikowane są przez nadsyłających, zależnie od sytuacji, jaka im się przytrafiła). Osobiście jednak odradzam, bo pismem takim przyciągamy uwagę i ryzykujemy tym, że w przypadku, gdy nie kieruje właściciel, to przeciwko niemu kierowany jest wniosek o ukaranie do sądu za niewskazanie, natomiast sprawca przekroczenia dopuszczalnej prędkości ustalany jest na podstawie wizerunku - każdy z nas składając wniosek o dowód osobisty bądź prawo jazdy załącza zdjęcie;)

Samo pismo dla laika brzmi cudnie, jednak nawet sam autor, dodający komentarz na profilu pana Cejrowskiego (nie prawnicy z jego rodziny są autorami...) przyznaje, że w chwili obecnej pisma słać nie można, bo stan prawny zmienił się na tyle, że nie ma możności lawirowania.

Odpowiedź wkleję na raty, tak by nie przekroczyć liczby dopuszczalnych znaków.

Pozdrawiam serdecznie.

 

W odpowiedzi na Pani pismo z dnia …...2013 roku, będące trawestowaną wersją wzorca dostępnego w zasobach internetu, rozpropagowaną w ostatnim czasie przez podróżnika Wojciecha Cejrowskiego, pragnę poinformować, że:

1. Na drugim planie zdjęcia, na którym uwidoczniony został będący Pani własnością pojazd, znajdują się dwa inne pojazdy, jednak poruszają się one w kierunku przeciwnym, natomiast pomiar – jak wskazuje strzałka kierunkowa ⇓ umiejscowiona w lewym górnym rogu fotografii – dokonywany był dla pojazdów nadjeżdżających, tj. przybliżających się do urządzenia pomiarowego.

2. Aktem prawnym dającym Straży Miejskiej …... uprawnienie do wykonywania pomiarów prędkości jest ustawa prawo o ruchu drogowym: art. 129b pkt 4: Strażnicy gminni (miejscy) mogą dokonywać na drogach gminnych, powiatowych i wojewódzkich oraz drogach krajowych w obszarze zabudowanym, z wyłączeniem autostrad i dróg ekspresowych, czynności z zakresu kontroli ruchu drogowego z użyciem przenośnych albo zainstalowanych w pojeździe urządzeń rejestrujących w oznakowanym miejscu i określonym czasie, uzgodnionymi z właściwym miejscowo komendantem powiatowym (miejskim) lub Komendantem Stołecznym Policji (Straż Miejska …... dokonuje pomiarów zgodnie z ”Harmonogramem ustawienia przyrządów radarowych do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu”, uzgodnionym z właściwym Komendantem Policji).

Nie jest jednak możliwym zadośćuczynienie Pani prośbie odnośnie przesłania jakichkolwiek dokumentów, ponieważ na obecnym etapie postępowania ma Pani status świadka (jako właścicielka pojazdu została Pani wezwania do wskazania, komu użyczyła Pani pojazdu w określonym miejscu i czasie przy założeniu, że to nie Pani osobiście nim wtedy kierowała), któremu nie przysługuje prawo wglądu do dokumentacji zgromadzonej w sprawie. Podobnie zresztą rzecz ma się z podejrzanym o popełnienie wykroczenie. Dopiero obwiniony może korzystać z przysługującego mu uprawnienia do zapoznawania się z aktami. Obwinionym natomiast staje się podejrzany o popełnienie wykroczenia z chwilą złożenia wniosku o ukaranie do sądu.

3. Dokładny adres umiejscowienia urządzenia pomiarowego, przy użyciu którego zarejestrowany został Pani pojazd to ulica …... we …... na wysokości stacji benzynowej firmy Statoil. Informację tę odnajdzie Pani na raporcie, tuż po zdjęciem, podaną jako Stanowisko: …... – Statoil. Jako że przy wspomnianej ulicy znajduje się jednak tylko stacja tej firmy, nie może być wątpliwości co do dokładnej lokalizacji.

 

1. Miejsce to, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 22 czerwca 2011 roku zmieniającym rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach oznakowane było znakiem D-51. Tutaj pragnę zwrócić uwagę, że oznakowanie dróg leży w kompetencjach zarządcy drogi, wobec czego to Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta we …... jest w posiadaniu stosownej dokumentacji, nie zaś Straż Miejska, której funkcjonariusz ogranicza się do każdorazowego sprawdzenia przed rozpoczęciem pomiarów, czy znak ów nie został usunięty, zasłonięty bądź uczyniony nieczytelnym.

Powyższe rozporządzenie określa również barwę urządzenia, dając okres 36 miesięcy od dnia wejścia w życie na dostosowanie tych obudów, które zainstalowane zostały w pasie drogowym przed wejściem w życie cytowanego rozporządzenia, przy czym – co jest bardzo istotne dla sprawy – Straż Miejska …... używa urządzenia zainstalowanego w pojeździe, tak zatem ani ono samo, ani przedmiotowy pojazd nie muszą być, zgodnie z obowiązującym prawem, pomalowane na kolor żółty.

2. Nie przypuszczam, by w miejscu dokonywania pomiaru występowały zakłócenia mechaniczne, elektromagnetyczne oraz inne, bliżej niesprecyzowane co do gatunku, gdyby jednak weszła Pani w posiadanie informacji potwierdzających ich występowanie z chęcią się z nimi zapoznam. Co się zaś tyczy świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru oraz świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli, to trudno wyobrazić sobie sytuację, w której Straż Miejska występuje o wydanie świadectwa legalizacji dla chodnika czy też pobocza, ponieważ dokumentu takiego żaden urząd nie jest w stanie wydać – akty prawne nie nakładają takiego obowiązku ani tym bardziej nie dają takiej możliwości, ponieważ kontroluje się jedynie przyrządy, nie grunt, na którym zaparkowany zostaje pojazd z zamontowanym w nim urządzeniem. Jeżeli zatem wskaże Pani, w którym miejscu Rozporządzenie Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 roku nakłada obowiązek uzyskania świadectwa legalizacji dla chodnika czy pobocza drogi, będę zobowiązany.

 

1. Wspomniana w Pani piśmie wilgotność powyżej 95% właściwa jest raczej dla klimatów tropikalnych, gdzie występują lasy deszczowe. Tak wysoka wilgotność powietrza z pewnością nie jest obcą Panu Cejrowskiego, propagatorowi pisma, podróżnikowi. Klimat …... odznacza się jednak cechami typowymi dla klimatu przejściowego strefy szerokości umiarkowanych, stąd też, dla przykładu, średnie miesięczne,sezonowe i roczne wielkości wilgotności powietrza we …... w latach 1981-2000 to odpowiednio: 81,6% w październiku – 82,3% dla jesieni – 77% w skali roku.

2. Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego zapewne Pani nie czytała przed jego przywołaniem, byłaby Pani bowiem wiedziała po jego lekturze, że określa ono sposób dokonywania kontroli ruchu drogowego na drodze i nie dotyczy wykonywania pomiarów prędkości przy użyciu urządzeń pomiarowych. Kierujący pojazdem nie został zatrzymany przez funkcjonariusza Straży Miejskiej …... Nie wiemy przy tym – w chwili obecnej - nawet tego, czy tym kierującym była Pani, wobec czego nie ma Pani podstaw do żądania, by strażnik dokonujący pomiaru okazywał Pani legitymację służbową.

3. Urządzenie pomiarowe zainstalowane jest na stałe w pojeździe, stąd nie ma osłony, którą każdorazowo należałoby zdejmować i zakładać. Ustawiane jest zgodnie ze specyfikacją techniczną urządzenia, a obsługujący je funkcjonariusz ma wieloletnie doświadczenie, stąd też nie ma możności nieprawidłowego umiejscowienia, tj. takiego, które miałoby niewłaściwy kąt.

4. Pomiar nie może być pomniejszony o wartość błędu pomiarowego, ponieważ urządzenie pomiarowe wskazuje dokładnie tę prędkość, z jaką porusza się pojazd. Po to właśnie wydawane jest świadectwo legalizacji, które potwierdza sprawność urządzenia. Podobnie dzieje się w sklepie, gdy dokonuje Pani zakupu produktów na wagę. Ktoś proszący o pomniejszenie kwoty, jaką musi zapłacić za zważony kawałek mięsa czy kiść bananów, o wartość wynikającą z uwzględnienia błędu pomiarowego mógłby wzbudzić zdumienie, ale z pewnością sprzedawca nie zadośćuczyniłby takiej prośbie.

5. Straż Miejska …... prowadzi postępowanie w oparciu o kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, natomiast wykaz wykroczeń, za które funkcjonariusze Straży Miejskich uprawnieni są do nakładania grzywien w postępowaniu mandatowym określa Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych w sprawie wykroczeń, za które strażnicy straży gminnych są uprawnieni do nakładania grzywien w drodze mandatu karnego.

6. Właścicielem urządzenia pomiarowego jest Straż Miejska …..., a wszelkie czynności wykonywane są przez funkcjonariuszy w.w. organu.

7. „Zarejestrowane zdarzenie” nie może spełniać warunków określonych w rozporządzeniu Ministra Gospodarki, ponieważ jak sama cytowana przez Panią nazwa wskazuje jest to rozporządzenie „w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów”, nie określa natomiast poszczególnych cech zdarzenia.

8. Straż Miejska …... prowadzi postępowanie w oparciu o kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, Pani natomiast ma prawo nadesłania podpisanych wyjaśnień na piśmie i za takie uznaje się wpływającą w odpowiedzi na wysłane wezwanie korespondencję, stąd też trudno zrozumieć podany w piśmie termin czternastodniowy. Gdyby nawet sięgnąć po kodeks postępowania administracyjnego (dotyczący organów administracji publicznej), to termin ten, ze względu na zawiłość podniesionych problemów, powinien być dłuższy niż dwa tygodnie.

 

Ostatni akapit Pani pisma, w którym zawarła Pani informację o złożeniu doniesienia o popełnieniu przestępstwa z art. 300 kodeku karnego, budzi zdumienie, ponieważ cytowany artykuł w swym brzmieniu (które przytoczę poniżej) nie ma żadnego związku ze sprawą:

Art. 300.

§ 1. Kto, w razie grożącej mu niewypłacalności lub upadłości, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku, podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

§ 2. Kto, w celu udaremnienia wykonania orzeczenia sądu lub innego organu państwowego, udaremnia lub uszczupla zaspokojenie swojego wierzyciela przez to, że usuwa, ukrywa, zbywa, darowuje, niszczy, rzeczywiście lub pozornie obciąża albo uszkadza składniki swojego majątku zajęte lub zagrożone zajęciem, bądź usuwa znaki zajęcia, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy do lat 5.

§ 3. Jeżeli czyn określony w § 1 wyrządził szkodę wielu wierzycielom, sprawca podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

§ 4. Jeżeli pokrzywdzonym nie jest Skarb Państwa, ściganie przestępstwa określonego w § 1 następuje na wniosek pokrzywdzonego.

To jednak dowodzi, że nie czytała Pani dokładnie pisma, które zostało przez Panią parafowane.

Pomimo tego mam nadzieję, że udało mi się wyjaśnić wszelkie wątpliwości. Informuję zarazem, że Straż Miejska zgodnie z art. 129b ust. 3 pkt 7 ustawy prawo o ruchu drogowym posiada upoważnienie do żądania od właściciela lub posiadacza pojazdu wskazania, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie. Natomiast artykuł 78 pkt 4 ustawy prawo o ruchu drogowym nakłada obowiązek wskazania na żądanie uprawnionego organu, komu pojazd został powierzony do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.

Niewywiązanie się z tego obowiązku jest wykroczeniem z art. 96§3 kodeksu wykroczeń:

art. 96§ 3. Tej samej karze podlega, kto wbrew obowiązkowi nie wskaże na żądanie uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w oznaczonym czasie.

Cytowany wyżej przepis nie zawiera jednak „lub”, który w przypadku jego zastosowanie oznaczałby konieczność uznania za wystarczające spełnienie jednej tylko z dwóch alternatywnych przesłanek: wbrew woli lub wiedzy, by uniknąć odpowiedzialności karnej za czyn zabroniony stypizowany w powyższym artykule. Znaczącym jest, że w ustawie prawo o ruchu drogowym mowa jest o użyciu pojazdu wbrew woli i wiedzy, a zatem użyty spójnik nie pozostawia wątpliwości, że musiałoby nastąpić jednoczesne użycie pojazdu bez Pani wiedzy i wbrew Pani woli, o czym Pani nie wspomina. Możliwym jest, że pojazd jest kierowany przez Panią osobiście, stąd też wystąpienie do urzędu gminy właściwego dla miejsca Pani zameldowania o wizerunek twarzy, który pozwoli po porównaniu z wizerunkiem kobiety uwidocznionej na zdjęciu z raportu skierować przeciwko Pani wniosek o ukaranie do właściwego miejscowo Wydziału Karnego Sądu Rejonowego bądź to z art. 92a kodeksu wykroczeń, bądź też z art. 96§3 kodeksu wykroczeń. Dodatkowo przy tym rozpatrywana będzie kwestia złamania przez kierującą zakazu korzystania podczas jazdy z telefonu wymagającego trzymania słuchawki w ręku;

 

====================

 

Zrodlo: http://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/403931,cejrowski-ujawnia-sposob-na-mandat-z-fotoradaru-zastosuje-z-wielka-przyjemnoscia.html,1,3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spróbuje wykręcić niesamowitą normę na tej trasie ;]
Mirek dasz rade tylko najlepiej jest jechać nocą wtedy silnik inaczej pracuje dostaje więcej czystego tlenu do garów i myślę ze z twoim motorem podołasz taką trasę dlatego Ja zawsze jadę nocą a mam sporo do pokonania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
myślę ze z twoim motorem podołasz taką trasę
Nie zapomnij o tankowaniu z odpowietrzeniem. Wejdzie wiecej niz standardowe 63L ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jechać nocą wtedy silnik inaczej pracuje dostaje więcej czystego tlenu do garów

Tak tak... nagle w powietrzu z 21% O2 robi się prawie 90% a wtedy jedziesz jakbyś 3 turbiny miał.

Edytowane przez zejnowski

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności