Skocz do zawartości
Gość Coolkensy

Wkurzajace stukanie,zawory ?? ?? ??

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Coolkensy

Witam !!!

 

Mam pytanko,po uruchomieniu passka przez jakies 3-4 sekundy wydobywa sie taki stukocik klekocik spod maski,nie jestem jakims super mechanikiem,ale wydaje mi sie ze to zawory,ale doslownie przez jakies 3 sekundy od momentu uruhomienia silnika,chociaz dzisiaj stukot nie ustepowal nawet podczas jazdy,po przejechaniu 5 kilometrow ustal ale wyraznie bylo go slychac :( !!! Od czego moze to zalezec i co moze byc przyczyna,ale pewnie przyczyn moze byc mnostwo :( Troszke mozna sie wkurzyc jesli ciagle cos dolega passkowi,w przeciagu tygodnia padl mi wentylator chlodnicy,pekla gumowa rurka od plynu chlodzacego i teraz ten klekot normalnie zalamka :( pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mi się to zdarzyło 2-3 razy. Po ponownym uruchomieniu silnika zanikało.

Oczywiście za stukot odpowiedzialne są hydropopychacze zaworów.

Kiedy wymieniałeś olej?

Jaki masz olej (lepkość)?

jeśli będzie się to powtarzało, to powinieneś sprawdzić luzy popychaczy wg załącznika.

A może kanał doprowadzający olej do popychaczy jest nieco przypchany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Coolkensy

...olej Valvoline max life 10w 40 do silnikow powyzej 100000 km od czasu wymiany przejechalem 15 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coolkensy,

od czasu wymiany przejechalem 15 tys

To nie za duzo? to moze byc przyczyna stukow ja osobiscie wymieniam oleum co 10 tys

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to chyba wystarczy już tego przebiegu.

Najwyższy czas zalać nowy olej i wkręcić nowy filtr oleju.

Olej dobry (czy aby napewno 10W/40, nie powinno być 15W/40?)

 

Jak pracowałem w niemczech, to znajomy w swoim golfiku II zmieniał olej co 5 tys km.

Ja zmieniam co 10 tys km.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Coolkensy

...wymienie na dniach i zobacze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Lejesz za rzadki olej

Wlej 15W/40 klimat umiarkowany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Coolkensy, a poziom oleju jest dobry? ja mialem kiedys w 1,8 podobne objawy jak sie zgapilem i poziom oleju zszedl pod minimum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość koko

Olej dobry (10W/40) tylko stary... wymien olej i zobaczysz. jak zalejesz bardziej gesty (15W/40) to moze byc dalej to samo... 10W/40 szybciej lapie odpowiednie cisnienie i zawory wczesniej przestaja stukac... u mnie jak jezdzilem na 15W/40 to je czasem slyszalem po zapaleniu silnika, teraz smigam na 10W/40 (nowe pierscionki i uszczelniacze zaworowe) i jest super cisza, a kontrolka cisnienia oleju gasnie jak tylko zakrece rozrusznikiem...

 

 

koko, passat 2,0 GT 2E kombi 90'

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Coolkensy

...olej sprawdzam srednio co 3 dni hehe takie moje male zboczenie 2 minuty mnie nie zbawia :) kurde bylem przed chwila specjalnie zobaczyc i mam zalany 10w 40 kupilem samochod i mial taki olej i taki zalalem mechanik nic mi nie mowil ze zle czy dobrze wiec nie wnikalem.Co moze sie stac jesli mam 10w 40 a nie 15w 40 ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Coolkensy

...wiec juz sam nie wiem jak teraz bede wymienial to jaki ma zalac ?? ?? ??

U mnie kontrolka po przekreceniu rozrusznika potrafi mignac na ulamek sekundy cos to znaczy ?? ?? ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie stanie, jeśli zalejesz rzadszy. Wszyskie oleje mają identyczną gęstość w czasie normalnej temperatury pracy, natomiast różną gęstość, kiedy są zimne.

Rzadszy olej powoduje, że poduszka olejowa w hydropopychaczy jest nieco cieńsza, przez co mogą odzywać się zawory.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Coolkensy

...dobra dzieki Panowie,po weekendzie zmieniam olej i filtr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
od czasu wymiany przejechalem 15 tys

 

To nie za duzo? to moze byc przyczyna stukow ja osobiscie wymieniam oleum co 10 tys

 

a wogóle to co ile wg ksiązki powinno się zmieniać olej w passacie B3? Ja spokojnie robię 15tyś km i nic się nie dzieje:) Jeżdze na BP Vanellus, czasem cos tam dolewam ale nie wielkie ilości.

 

A co do stuku to może być juz za późno na wymianę oleju:) trzeba będzie wymienić hydropopychacz :647: Kumpel miał taki sam problem w golfie, ja zmieniałem w seacie toledo 1.9D wszystkie (8) jak wymienisz jeden to za chwile będziesz musiał wymieniać kolejnie, a szkoda to odkładac! Jak dobrze pamietam to cena 1szt to ok 25zł :611:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności