Barth Zgłoś #321 Napisano 16 Października 2009 MiRobert! Mam identycznie. Zimówki 195/65 R15 na stalowych felgach - kierownica ustawiona równiutko i nie ściąga Letnie 205/60 R15 na aluminiowych felgach VW - kierownica skrzywiona wyraźnie w lewo i ściąga mocno w lewo Ciekawa sprawa... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #322 Napisano 17 Października 2009 kierownica skrzywiona wyraźnie w lewoi ściąga mocno w lewo Chyba w prawa stronę kiera a nie lewą??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #323 Napisano 17 Października 2009 Jaszczur30, no właśnie u mnie jest jakoś dziwnie, bo wydawałoby się że aby skontrować ściąganie w lewo to trzeba trochę skręcić w prawo kierownicę ale tak nie jest. Kierownica na letnich oponach jest skręcona w lewo (jakieś 2-3cm) podczas jazdy na wprost i trzeba ją trzymać żeby nie skręcała się dalej. Na zimowych jest ustawiona idealnie prosto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #324 Napisano 18 Października 2009 Jaszczur30, no właśnie u mnie jest jakoś dziwnie, bo wydawałoby sięże aby skontrować ściąganie w lewo to trzeba trochę skręcić w prawo kierownicę ale tak nie jest. Kierownica na letnich oponach jest skręcona w lewo (jakieś 2-3cm) podczas jazdy na wprost i trzeba ją trzymać żeby nie skręcała się dalej. Na zimowych jest ustawiona idealnie prosto. No to skoro Ci sciaga i w dodatku jeszcze musisz trzymac zeby sie kiera nie przekrzywiala to ewidentnie masz cos nie tak, tak jak pisalismy zacznij od sprawdzania opon i po kolei.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barth Zgłoś #325 Napisano 19 Października 2009 Pytaniem jest: co może być nie tak z oponami/felgami ponieważ do bardzo dużych prędkości nie ma żadnych drgań ani bić. Ale niewątpliwie wiem gdzie szukać na początek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ralph Zgłoś #326 Napisano 20 Października 2009 Ciekawy artykuł o ustawianiu zbieżności ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek19 Zgłoś #327 Napisano 20 Października 2009 sprawdz czy opony nie są zjechane z boku , może dlatego ściaga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoslav Zgłoś #328 Napisano 21 Października 2009 Ciekawy artykuł o ustawianiu zbieżności ... Istotnie artykuł jest ciekawy bo faktycznie wiele z zakładów zajmujących się szerokopojetą geometrią, traktuje właśnie zawieszenia wielowahaczowe ("pływające") tak samo jak klasyczne w Polonezie itp., a to jest duży błąd. Szczerze to sam do końca nie wiedziałem czym się to różni. Pewien Pan (opisany w dziale "Polecam") z wykształceniem i doświadczeniem, który to zajmował się moim Passatem wszystko po kolei mi wyjaśnił. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MiRobert Zgłoś #329 Napisano 21 Października 2009 RADOSLAV pisze: Istotnie artykuł jest ciekawy bo faktycznie wiele z zakładów zajmujących się szerokopojetą geometrią, traktuje właśnie zawieszenia wielowahaczowe ("pływające") tak samo jak klasyczne w Polonezie itp., a to jest duży błąd. Tylko wiesz , że mechanicy , zbieżnoiściowcy i inne fachmany nie mają wyryte na czole - ZNAM SIE WIELOWAHACZACH NA TIP TOP. Poza tym coś jest z tymi alusami i szerokimi oponami, pytalem kolesia z audika i mial tam wlozone 225/17 cali i tez mi puszczal bajke jak to musi kiere trzymac zeby mu auto nie spierdzielilo z trasy. A ze jest mechanikiem ( naprawde niezlym ) to takze cwiczyl - wywazanie, dobieranie opon wyzabkowanych z felgami o najmniejszych biciach, zbiezke kilka razy ustawial i .... dał se spokoj :-) Więc może wielowahacze tak mają ? Ja sobie te nowe opony założe jeszcze na felgi stalowe , zobacze czy coś to zmieni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HoSe Zgłoś #330 Napisano 28 Października 2009 Z ciekawością śledziłem ten temat bo również mój passek ściągał lekko w prawo. Miałem robioną zbieżność pewnie zwykłym sposobem, tak sądzę po analizie artykułu kilka postów wyżej. W zwykłym warsztacie na pewno nie mają sprzętu V.A.G., nic to nie pomogło. Auto jeździ na felgach stalowych i letnie opony, na których ściąga są już na wykończeniu zostało ok.2mm bieżnika, na wiosnę czeka mnie zakup nowych. Założyłem na te same felgi opony zimowe kierunkowe Barum chyba Polaris 195/65R15 (1 roczne zostały mi po rozbiciu Golfa IV) , felgi zostały zamontowane w te same koła z których je zdjęto i autko jedzie jak po szynach. Kierownica jakby lżej się obraca, jest szybsza reakcja na ruch kierownicą, zupełnie nie to auto, zdarzy się że ściągnie ale tylko gdy droga jest mocno pochylona. Już zrobiłem ponad tysiąc km i nic się nie zmienia jest OK. Zastanawiałem się co może być nie tak w tym zawieszeniu a tu się okazuje, że to opony. Teraz zostaje mi tylko zastanowić się jakie kupić na wiosnę opony letnie by dalej się cieszyć się takim zachowaniem auta na drodze. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marcin32 Zgłoś #331 Napisano 28 Października 2009 (edytowane) Tak naprawdę to na polskich koleinach państwowych - bardzo trudno jest sprawdzić czy auto prowadzi się poprawnie. Mam wrażenie, że b.często za ściąganie w prawo odpowiedzialna jest krzywizna tego pasa ruchu - dla przykładu spróbujcie kiedyś na pustej drodze pojechać chwilę lewym pasem "pod prąd" - na pewno wielu z Was zauważy, że tym razem auto ściąga w lewo (przećwiczyłem to). Zdarza się, że puszczam kierownicę i auto od razu ucieka w prawo, a czasem trzeba przejechać wiele metrów bez rąk na kierownicy żeby auto zaczęło ściągać. Oczywiście ciśnienie w oponach, zawieszenie ok itd.to podstawa aby iść dalej w poszukiwaniu źródła problemu. Dodam też dla pocieszenia wszystkich właścicieli passatów, że w pracy jeżdżę różnymi autami - m.in. fiat, opel, alfa, vw i ten problem w zasadzie dot.ich wszystkich. Myślę, że najwięcej niewiadomych tkwi w oponach - bardzo trudno jest ocenić, czy dany kapeć nie ma jakiejś wady wewn.takiej, której nie widać gołym okiem, a która ma zasadniczy wpływ na prowadzenie auta - w końcu tylko ta cieńka warstwa gumy łączy nas z nawierzchnią. Osobiście wkrótce zmieniam opony na nowy komplet+zbieżność i wtedy zobaczymy co to dało. Pozdrawiam. Edytowane 28 Października 2009 przez marcin32 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #332 Napisano 28 Października 2009 (edytowane) Tak naprawdę to na polskich koleinach państwowych - bardzo trudno jest sprawdzić czy auto prowadzi się poprawnie. Mam wrażenie, że b.często za ściąganie w prawo odpowiedzialna jest krzywizna tego pasa ruchu - dla przykładu spróbujcie kiedyś na pustej drodze pojechać chwilę lewym pasem "pod prąd" - na pewno wielu z Was zauważy, że tym razem auto ściąga w lewo (przećwiczyłem to). Zdarza się, że puszczam kierownicę i auto od razu ucieka w prawo, a czasem trzeba przejechać wiele metrów bez rąk na kierownicy żeby auto zaczęło ściągać. Dlatego to zagadnienie opisywalem kilka razy w tym temacie, jakby wszyscy czytali od poczatku to by bylo jasne:) Passaty maja rzeczywiscie bardzo czule zawieszenie, czytajac posty stwierdzam ze np. uderzenie boczne w kraweznik przednim kolem jest praktycznie zabojcze i nalezy sie wystrzegac takich sytuacji w ktorych moze sie to wydarzyc (czyli np. szalenstwa na waskich pustych drogach gdzie mokro)Potem ciezko znalezc jest przyczyne sciagania czy odchylek przy geo. a wymienic wszystko to bardzo kosztowne:) No i specjalistow od geometrii malo w tej materii, lipe wszedzie wciskaja a nawet przyrzadow nie maja, czy aby pozostaje nam ASO? (oczywiscie rozpatruje w kwestii ustawiania zbieznosci i geometrii przedniej osi) Edytowane 28 Października 2009 przez Sedris Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
smok24 Zgłoś #333 Napisano 28 Marca 2010 Dołączę się do tematu i przedstawię mój problem: Otóż przed wymianą wahaczy mój pasek na oponach letnich ściągał lekko w prawo ale przyzwyczaiłem się do tego, natomiast na zimówkach jeździł prosto nie ściągał nawet na wybitym zawieszeniu było ok. Problem zaczął się po wymianie wszystkich wahaczy i końcówek na MS (przy 212 tyś góra była oryginalna LMO z 98r dolne TRW) auto zrobiło się niestabilne. Zbieżność ustawiona ale auto ma tendencje do "pływania" po drodze tz. ma tendencję do jazdy raz w jedną raz w drugą stronę.Ponadto passat w jedną stronę skręca lepiej ( w prawą) aż zarzuca samochodem a w lewą trochę sztywniej się to odbywa. Proszę o rady co może być przyczyną ,wahacze wymieniałem sam i chyba nic tam się nie mogło przestawić poza zbieżnością. Proszę o opinie na ten temat jeśli ktos wie co może być przyczyną lub miał podobny problem. Pozdrawiam . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arcir2d2 Zgłoś #334 Napisano 28 Marca 2010 na wahaczu zbieżnosc ci tak nie ucieknie jak po wymianie koncówek drazków kierowniczych wygląda na to ze masz zle ustawioną zbieznosc i dlatego samochod myszkuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
amonbast Zgłoś #335 Napisano 1 Sierpnia 2010 witam. panowie może coś poradzicie. zaczęło mi ściągać autko na prawą stronę. pojechałem a stację diagnostyczną i po sprawdzeniu zbieżności oraz na trzepaku wszystko jest ok. diagnosta zasugerował abym zmienił koła lewe na prawe i odwrotnie. po wymianie zaczęło ściągać autko na lewą stronę? co jest grane? opony czy raczej coś z geometrią? poradźcie. dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
HoSe Zgłoś #336 Napisano 1 Sierpnia 2010 Witam . Jak pisałem w poście wyżej (#330), wymieniłem przed urlopem wszystkie opony letnie na nowe i rewelka. Auto jedzie prosto jak po szynach. I nie kupowałem jakiś tam super opon, tylko nasze polskie, bo autko będzie sprzedawane, to nie ma co przepłacać. Stare gumy były trochę bardziej starte po zew. stronie i przez to podobno były bardziej "wyczulone" na pochyłość drogi. Jeśli zawiecha jest dobra to zainteresujcie się oponami. Nawet prawie nowe opony bardziej starte z zewnętrznej strony będą ściągały w stronę pochylenia drogi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #337 Napisano 1 Sierpnia 2010 Dokładnie opony to bardzo ważna rzecz choć ja miałem inny problem niż opony gdzies go opisałem z którejś odpowiedzi chodziło o te gumowe tuleje. Czasem trzeba zawieche rozebrać na części pierwsze bo na szarpakach gó...o się zobaczy także panowie jeśli wykluczacie całkowicie opony zbieżność jest ustawiona i dalej nic to kanał i jazda zawieszenie trzeba rozebrać. Ale tak jak ktoś wspomniał wyżej pochyłość drogi też ma duże znaczenie gdy macie okazje jedzcie druga stroną jezdni wtedy będzie ściągał w lewą i kiera przekrzywiona w prawa stronę to jest właśnie zawieszenie w paskach bardzo czułe . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sedris Zgłoś #338 Napisano 4 Sierpnia 2010 Dokładnie opony to bardzo ważna rzecz choć ja miałem inny problem niż opony gdzies go opisałem z którejś odpowiedzi chodziło o te gumowe tuleje. Czasem trzeba zawieche rozebrać na części pierwsze bo na szarpakach gó...o się zobaczy także panowie jeśli wykluczacie całkowicie opony zbieżność jest ustawiona i dalej nic to kanał i jazda zawieszenie trzeba rozebrać. Ale tak jak ktoś wspomniał wyżej pochyłość drogi też ma duże znaczenie gdy macie okazje jedzcie druga stroną jezdni wtedy będzie ściągał w lewą i kiera przekrzywiona w prawa stronę to jest właśnie zawieszenie w paskach bardzo czułe . O tym wspominałem ja:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ideally Zgłoś #339 Napisano 13 Lutego 2011 Odgrzewam kotleta... Wymienione: - amortyzatory i sprężyny na monroe (lipiec 2010) - wahacze (trw i lemforder (dolne) i ms sport (górne) - nic nie stuka (lipiec - dół -listopad góra), - tuleje tylnej belki (lemforder) - listopad 2010 - końcówki drążków kierowniczych (febi 2x) - końcówki drążków stabilizatora (lemforder) - zbieżność robiona 3 razy - nowe opony (8 szt), zimowe i letnie - alufelgi nowe, stalówki nowe - wymieniona ośka prawa Auto jak ściągało tak ściąga, raz w prawo raz w lewo: - na szarpakach i po oględzinach - żadnych luzów - przy sprawdzaniu na szarpakach kierownica sama obraca się w prawo, a podczas jazdy w zależności od kolein w prawo lub lewo (tak z 20-30"). Panowie z serwisów twierdzą, że to normalne na koleinach, a na szarpakach zawsze tak się dzieje... -gdy hamuję na nierównościach auto leci sobie mocno na prawo, kierownica także sama się mocno skręca - przy ostrym ruszaniu (pisk opon przez cały łuk drogi i lekkim skręcie następnie hamowanie (koniec łuku, prosta) auto ściąga na płaskiej drodze. Po przejechaniu się z 50-100m przestaje ściągać przy hamowaniu na płaskim asfalcie. Wystarczą lekkie nierówności (nie koleiny po tirach...) i auto lata jak chce. Najgorsze jest to, że panowie z geometrii twierdzą, że na szarpakach kierownica może się przechylać... a mi skręca się tak samo jak na koleinach, w prawo... Co jest grane? PS: Dodam jeszcze, że po wymianie amortyzatorów i sprężyn auto lekko wyżej stoi, i w dodatku nadal się trochę buja na małych zakrętach (sprawność amortyzatorów po przejechaniu 15tys. km - 68% (nowe 72%)- badanie w aso vw (w innych stacjach pokazywało 88% nowe i potem 75%). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaszczur Zgłoś #340 Napisano 13 Lutego 2011 - przy sprawdzaniu na szarpakach kierownica sama obraca się w prawo, a podczas jazdy w zależności od kolein w prawo lub lewo (tak z 20-30"). Panowie z serwisów twierdzą, że to normalne na koleinach, a na szarpakach zawsze tak się dzieje... tutaj się z nimi zgodzę tak jest i będzie...-gdy hamuję na nierównościach auto leci sobie mocno na prawo, kierownica także sama się mocno skręca co do kolein to kolego normalne że auto raz ściągą w lewa raz w prawą!!!!! Bo droga nierówna!! Poza tym jak jedziesz na równej drodze i delikatnie musisz mieć skręconą kiere w lewa stronę żeby jechać prosto to jak będziesz miał okazje zjedź na lewy pas i jedź pod prąd poobserwuj jak teraz musisz mieć skręconą kierownice założę się że odwrotnie jak gdy jedziesz prawym pasem. Ktoś w tym wątku napisał że paski są bardzo podatne na pochyłość drogi i się z nim zgadzam to są właśnie uroki zawieszenia. Nie szukaj dziury w całym no chyba że masz tak że jak jedziesz po prostej drodze bez kolein itd i ci wyrywa kierownice z rąk no to wtedy nie jest normalny objaw!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach