lysy_23 Zgłoś #1 Napisano 1 Lutego 2008 Witam.Mam od 2mieśięcy passata 1.9TDI (130KM) AWX z 2000.12.Zrobilem juz pare tyś i pozatym jest ok.Mam problem tego typu że bardzo malej prędkości gdy skrecam kirownicą obojętnie w którą strone brzeczy wspomaganie(tak sodzę).Co wy nato powiecie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #2 Napisano 1 Lutego 2008 sprawdz napiecie paska od pompy wspomagania. wyszukiwarka tez pomoze. pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #3 Napisano 1 Lutego 2008 zużyty napinacz paska wielorowkowego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy_23 Zgłoś #4 Napisano 1 Lutego 2008 Dzięki, jutro sprawdze. Tylko sie poprawie to jest bardziej jak buczenie.Moze to jest cos normalego Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 1 Lutego 2008 Pompa się odzywa. Może byc pasek a może umierac łożysko pompy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #6 Napisano 1 Lutego 2008 u mnie tez "buczało, trzeszcało" okazało sie ze jest uszkodzona końcówka drążka kierowniczego. pozdrawiam maciej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #7 Napisano 2 Lutego 2008 To samo miałem w T-4 . Pompa wspomagania się kończy. Następnym objawem będzie ciężko pracująca kierownica. U mnie pasek był ok, pompa bez paska lekko się obracała bez jakichkolwiek oznak zatarcia, wymiana płynu nic nie pomogła. W rezultacie wymiana na nową i wszystko się uspokoiło. Po rozebraniu starej okazało się, że cylinder pompy ma głębokie rysy, a płytki krótsze o 1.25 mm. Nie chce być złym prorokiem, ale czeka Cię jej wymiana. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #8 Napisano 2 Lutego 2008 To samo miałem w T-4 . Pompa wspomagania się kończy. Następnym objawem będzie ciężko pracująca kierownica. U mnie pasek był ok, pompa bez paska lekko się obracała bez jakichkolwiek oznak zatarcia, wymiana płynu nic nie pomogła. W rezultacie wymiana na nową i wszystko się uspokoiło. Po rozebraniu starej okazało się, że cylinder pompy ma głębokie rysy, a płytki krótsze o 1.25 mm. Nie chce być złym prorokiem, ale czeka Cię jej wymiana. To samo mam w T4. Buczy, kierownica ciężko się obraca. A ostatnio buczenie się nasiliło (oby na trasie nie rozleciała się) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #9 Napisano 2 Lutego 2008 To samo mam w T4. Buczy, kierownica ciężko się obraca. A ostatnio buczenie się nasiliło (oby na trasie nie rozleciała się) Nie rozleci się bo tam nie ma co się rozlecieć chyba że się zatrze. Ja mam silnik 2,4 to może się jedynie zerwać pasek, ale bez wspomagania też da się jechać. Ja kupiłem do mojego zamiennik z firmy KYB za około 220PLN i po drobnych przeróbkach śmiga już 3 lata. Jak będziesz ją wymieniał trzeba przepłukać cały układ wspomagania ponieważ jest w nim pełno opiłków ze zużytej pompy.Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lafa0 Zgłoś #10 Napisano 2 Lutego 2008 pozostaje jeszcze jedna opcja poza wymianą (w moim przypadku sprawdziło sie w 100%) a mianowicie u mnie tez pompa jęczała jak szalona ,przy prawie max skręcie kwiczała strasznie,mówcie i myślcie co chcecie ale strzykawka 5ml "ceramizer do układu wspomagania" zawartosc strzykaweczki siknąłem do zbiorniczka odpaliłem silnik i tak jak w instrukcji zacząłem kręcić kierownicą od max. lewo do max prawo ,po trzech takich obrotach kierownicy pompa przestała kwiczeć (trzeba tak krecic od 5 do10min na postoju) i nawet przy max skrętach słychac tylko syk płynu!!! testowałem to juz na poprzednim aucie i dlatego bylem pewien ze pomoże i passacie.Takze zanim wymienicie pompe sprawdzcie sami ... http://www.ceramizer.pl PS.nie jestem w zaden sposob powiązany z producentem tak tylko dodam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #11 Napisano 2 Lutego 2008 pozostaje jeszcze jedna opcja poza wymianą (w moim przypadku sprawdziło sie w 100%) a mianowicie u mnie tez pompa jęczała jak szalona ,przy prawie max skręcie kwiczała strasznie,mówcie i myślcie co chcecie ale strzykawka 5ml "ceramizer do układu wspomagania" zawartosc strzykaweczki siknąłem do zbiorniczka odpaliłem silnik i tak jak w instrukcji zacząłem kręcić kierownicą od max. lewo do max prawo ,po trzech takich obrotach kierownicy pompa przestała kwiczeć (trzeba tak krecic od 5 do10min na postoju) i nawet przy max skrętach słychac tylko syk płynu!!! testowałem to juz na poprzednim aucie i dlatego bylem pewien ze pomoże i passacie.Takze zanim wymienicie pompe sprawdzcie sami ... www.ceramizer.pl PS.nie jestem w zaden sposob powiązany z producentem tak tylko dodam Na jakiś czas pomoże, ale prędzej czy później czeka Cię wymiana.Takie kwiczenie przy max. skręcie świadczą o kończących się zaworkach ciśnieniowych w pompie. Ale z tym można długo jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dick45 Zgłoś #12 Napisano 2 Lutego 2008 pozostaje jeszcze jedna opcja poza wymianą (w moim przypadku sprawdziło sie w 100%) a mianowicie u mnie tez pompa jęczała jak szalona ,przy prawie max skręcie kwiczała strasznie,mówcie i myślcie co chcecie ale strzykawka 5ml "ceramizer do układu wspomagania" zawartosc strzykaweczki siknąłem do zbiorniczka odpaliłem silnik i tak jak w instrukcji zacząłem kręcić kierownicą od max. lewo do max prawo ,po trzech takich obrotach kierownicy pompa przestała kwiczeć (trzeba tak krecic od 5 do10min na postoju) i nawet przy max skrętach słychac tylko syk płynu!!! testowałem to juz na poprzednim aucie i dlatego bylem pewien ze pomoże i passacie.Takze zanim wymienicie pompe sprawdzcie sami ... http://www.ceramizer.pl PS.nie jestem w zaden sposob powiązany z producentem tak tylko dodam może i pomoże na trochę ale jak zetnie ci łopatki w pompie i dostaną się do magla to dopiero będziesz miał koszty w naprawie ja jak słyszę pompę to wolę ją wymienić razem z płynem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #13 Napisano 2 Lutego 2008 może i pomoże na trochę ale jak zetnie ci łopatki w pompie i dostaną się do magla to dopiero będziesz miał koszty w naprawie ja jak słyszę pompę to wolę ją wymienić razem z płynem Z moją kwiczącą pompą w mercedesie zrobiłem 52 000 km. Kwiczenie świadczy o zaworkach, a buczenie i ciężko pracująca kierownica o słabym ciśnieniu pompy. Nie mniej w obu przypadkach należy ją wymienić bo świadczy to o jej niesprawności. Wszystko zależy od zasobności portfela,chęci i firmy Provident:D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Dick45 Zgłoś #14 Napisano 2 Lutego 2008 U mnie pompa wyła w LT-ku nie zwracałem na to uwagi (pracowałem tym samochodem codzienne jeżdził 200km) efekt był taki że w pewnym momencie nie mogłem uruchomić auta zablokowała się pompa wspomagania.Akumulator był dobry i rozrusznik przełamał ten opór.Auto odpaliłem ale wspomagania nie było tak dojechałem do serwisu i widziałem po rozebraniu wnętrze tej pompy.Wspomaganie polega na tym że z wirującej głowicy wysuwają się łopatki w zależności od potrzebnej siły wspomagania więcej lub mniej.Gdy pompa wyje zarówno zawory jak i łopatki sę kończą.U mnie zablokowały się wpozycji wysunętej i rozrusznik je wszystkie wycioł.Mechanik pierwsze co zrobił po wyjęciu pompy to ją rozebrał i policzył czy są w środku wszystkie łopatki stwierdził że chyba są wszystkie ale i tak dla pewności wypłukał maglownicę bo jak opiłki dostaną się do magla to jego żywot jest już bardzo krótki i to jest prawda bo po 4 miesiącach poczułem że maglownica chodzi coraz słabiej sprzedałem auto i tak już było do wymiany ale teraz jak słyszę pompę wspomagania wymieniam.Trzeba też sprawdzić poziom płynu gdy jest za niski też słychać wspomaganie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy_23 Zgłoś #15 Napisano 5 Lutego 2008 no i juz nie buczy,przez przypadek doszedlem,po prostu był zapowietrzony cały układ, musialem krecąc kołami,pare razy dolewac płyn i teraz jest ok ale gdzie on sie podział, musi gdzies uciekac, jeszcze musze chyba przyopserwowac kiedy na kanale.dzieki pzdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rzaskowiak Zgłoś #16 Napisano 4 Listopada 2009 (edytowane) witam posiadam paska b5 1.6 benzyna.co rano od czasu jak sa mrozy to strasznie brzeczy mi wspomaganie kiedy ruszam kierownica brzeczy niemilosiernie.po 5 min jak silnik sobie popracoje przestaje brzeczec i podczas jazdy nie ma z tym problemu tylko jak postoi i ostygnie co to moze byc.plis o pomoc pozdrawiam _scalone Edytowane 5 Listopada 2009 przez Łysy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #17 Napisano 5 Listopada 2009 na poczatek sprawdz poziom płynu... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zippo68 Zgłoś #18 Napisano 7 Listopada 2009 (edytowane) witam posiadam paska b5 1.6 benzyna.co rano od czasu jak sa mrozy to strasznie brzeczy mi wspomaganie kiedy ruszam kierownica brzeczy niemilosiernie.po 5 min jak silnik sobie popracoje przestaje brzeczec i podczas jazdy nie ma z tym problemu tylko jak postoi i ostygnie co to moze byc.plis o pomoc pozdrawiam_scalone A masz zalany zimowy płyn do wspomagania? _pomysl O jeju tak bardzo się tym martwię Do życia z jajem trzeba podchodzić Edytowane 7 Listopada 2009 przez zippo68 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
umasek12 Zgłoś #19 Napisano 27 Kwietnia 2010 Przylacze sie od poczatku : moja pompa (wiem ze to pompa) jak jest zimny silnk to ladnie dziala wspomaganie jak pochodzi troszke to na wolnych obrotach bardzo ciezko jest mi krecic kierownica , dodam troche gazu i chodzi lekko , plyn mam zbiorniczku , nie mam ubytkow. jak skrece kierownica na maxa w lewo lub prawo to pompa wydaje takie glosne stuki , nie wiem co jest?? kupilem pompe wspomagania i dzis probowalem wymienic , oczywiscie odkrecilem ja ale jak ja wyjac to nie mam bladego pojecia poniewaz tam sa 3 sruby (patrzac od frontu) ktorych naprawde nie moglem wyjac bo kolo pasowe od pompy jest zablisko (lub sruby sa za dlugie) i ni czorta nie moglem ich wyjac , po drugie patrzac od frontu , to na kole pasowym (od pompy) sa nastepne 3 sruby oczywiscie na imbus nr 8 tez je odkrecilem ale niestety jest jeszcze jedna "ala" sruba w srodku , tez na imbus , jej juz nie dalem rady odkecic , nie wiem czy ona wogole sie wykreca??? a z tego co ja tam widze to trzeba ja odkrecic bo inaczej to chyba nie da rady wyciagnac tych trzech srub ktore trzymaja pompe przy silniku. inaczej nie wiem juz jak to mozna wymienic , bardzo porosze o podpowiedzi bo juz dzis stracilem nerwy na ta pompe. dzieki z gory. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #20 Napisano 27 Kwietnia 2010 (edytowane) 1. Zdejmujesz pasek 2. Odkrecasz torxem 3 sruby i zdejmujesz koło z pompy 3.zdejmujesz wąż gumowy i spuszczasz płyn 4. odkrecasz chyba kluczem 22 przewód od pompy 5 wyjmujesz pompe nie robilem tego nigdy poszukalem na forum ale przed proponuje sprubowac wymienic plyn wspomagania moze pomoze http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=1037&highlight=wymiana+pompy+wspomagania Edytowane 27 Kwietnia 2010 przez wojta Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach