bullet Zgłoś #761 Napisano 15 Maja 2015 tylko obawy o badanie techniczne... no co Ci powiedzieć....zobacz jak sobie inni na innych bardziej racingowych forach z tym radzą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbiropl Zgłoś #762 Napisano 19 Maja 2015 witam wszystkich, chcialbym prosic o pomoc i rade. z tematem mysle, ze dobrze trafilem bo chodzi o automat 5hp tiptronic. opisze od poczatku, a wiec okolo roku temu zakupilem swojego paska 1.8t 150km 99r. w automacie i ogolnie jestem bardzo zadowolony, skrzynia chodzi wrecz wzorowo, ale moje obawy zaczely sie jakies pol roku po zakupie jak postanowilem zajrzec co tam sie dzieje w skrzyni. znalazlem warsztat za Augustowem i tam pojechalem sprawdzic czy wszystko gra, a w razie czego zmienic olej i filtr. na miejscu pan mechanik sie przejechal, zrobil diagnostyke, ktora zreszta nic nie znalazla i wzial samochod na podnosnik. spuscil troche oleju do wiadra po czym stwierdzil, ze olej jest bardzo brudny, sa w nim opilki i skrzynia jest w bardzo zlej kondycji. powiedzial rowniez, ze wymiana oleju moze spowodowac, ze skrzynia "stanie" chuba mial na mysli, ze sie zatrze wiec stwierdzil, zeby lepiej tego nie robic, chyba ze rozbiora mi skrzynie i wyczyszcza tloczki pneumatyczne czy jakos tak to nazwal. posumowaujac wymiana oleju z filtrem okolo 700zl+ czyszczenie nastepne 700zl, ale i po tych zabiegach pan mechanik nie dawal gwarancji, ze bedzie dobrze. za to jeszcze zaproponowal mi kompleksowa regeneracje calej skrzyni za 4000zl. zalamalem sie, podziekowalem i pojechalem do domu, ale nie dawalo mi to spokoju, wiec znalazlem inny warsztat, tym razem w suwalkach i pojechalem. tam podobnie pan mechanik przejechal sie zrobil diagnostyke i opowiedzialem mu historie z tym olejem z poprzedniego warsztatu. ten mechanik mial troche inne zdanie i podejscie, stwierdzil ze wfcale nie jest tak zle skoro skrzynia chodzi i bledow nie wykazuje, ale skoro byly opilki w oleju to ma na to rade. dolali mi do skrzyni jak to nazwal tzw "plastyfikator" i mialem tak pojezdzic okolo 5-6tys km i jak po tym czasie bedzie dobrze to mozna wtedy sprobowac wymiany dynamicznej oleju. wiec przejechalem juz nawet ponad 6tys i jest wszystko wporzadku, ale dalej mam watpliwosci czy dobrze robie...??? teraz nie wiem czy dalej dzialac i ratowac ta skrzynie, czy moze w konia mnie robia, czy moze przekladka na manual? tylko prosze bez zlosliwosci bo po przeczytaniu tematu widze, ze co niektorzy lubia podogryzac... po prostu prosze o pomoc i pokierowanie badz doradzenie co mam zrobic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #763 Napisano 19 Maja 2015 Jeśli skrzynia nie szarpie przy zmianie biegów, wrzucania D (z P), to wg mnie jest w dobrej kondycji. Jestem po przekładce i generalnie nic dobrego z tego nie wyszło. Ja na twoim miejscu wymieiłbym olej i dodał rewitalizant EX120 do automatycznych skrzyń biegów (43 zł). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbiropl Zgłoś #764 Napisano 19 Maja 2015 No wlasnie chodzi o to, ze nie szarpie wszystko elegancko chodzi tylko ten pierwszy gosc mnie tak wystraszyl eh Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #765 Napisano 19 Maja 2015 (edytowane) Oni tak już mają. Słyszałęm że jest taki gość, niby czołówka tej części europy w automatach, który robi kapitalki skrzyń za 7000-8000 zł nawet jak spalona jest jedna tarcza i można by się zmieścić w 1000 zł. Wiadomo, że nie masz sprzętu, który ledwo co wyjechał z fabryki i że masz np. 50 000 km spokoju, ale też nie warto tworzyć sobie na siłę problemy. A przy aucie 16 letnim to tak na upartego trzeba by wszystko wyremontować/wymienić - myślisz, że jak byś z silnikiem pojechał do serwisu motorów, to nie radziliby Ci robić generalki? Bo przecież gładź cylindryczna "już nie ta", uszczelka pod głowicą się poci itd. Edytowane 19 Maja 2015 przez miminek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #766 Napisano 19 Maja 2015 zapraszam do wrocławia. Ja za tysiaka powiem Ci, ze jest coś źle. Bedziesz mógł sie spokojnie martwić. bo tak jeździć sprawnym autem na spokojnie to bez sensu, problem sobie zawsze warto znaleźć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbiropl Zgłoś #767 Napisano 19 Maja 2015 Dobra rozumiem, tylko czy napewno nic sie nie stanie? Niechcialbym niespodzianki po wymianie tego oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #768 Napisano 19 Maja 2015 (edytowane) Nikt Ci takiej gwarancji nie da. Olej jednak trzeba wymieniać wszędzie (ważne, aby na odpowiedni) i wg mnie, jak ktoś mówi "olej jest już tak syfiasty, że jego wymiana zaszkodzi", to pierdzieli. Racjonalnie (z punktu widzenia fizyki/mechaniki) proszę o wyjaśnienie. Jeśli faktycznie było na tyle dużo opiłków, że filtr ich nie wyłapał, to warto dodać dodatek ceramizujący do automatycznej skrzyni biegów, który naprawi ubytki. Zapoznaj się z: http://forum.vw-passat.pl/threads/112505-Jakie-s%C4%85-normy-VW-na-olej-do-skrzyni-bieg%C3%B3w-OA4-%28GQQ%29?p=1716498&viewfull=1#post1716498 Edytowane 19 Maja 2015 przez miminek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbiropl Zgłoś #769 Napisano 20 Maja 2015 Poczytalem, pomyslalem i zmienie ten olej. Jak zmienie i pojezdze to powroce do tematu i zdam relacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #770 Napisano 21 Maja 2015 Poczytalem, pomyslalem i zmienie ten olej. Jak zmienie i pojezdze to powroce do tematu i zdam relacje. generalnie nie masz się co martwić... jak większość uważa to diesel + tip = 200tys km i kaplica ... nie dotyczy benzyny ... benzyny zazwyczaj mają problemy po 2-krotnym takim przebiegu ... starość + nieznana przeszłość... ja niedawno wymieniałem olej w takim jak Twój i leciał czarny ... mechanik stwierdził ten który mi robił że zazwyczaj problem leży po sposobie wymiany..... statyczna czy dynamiczna... jeśli dynamiczna płucze 90% syfu i zalewa nowy olej a więc tak jakbyś 20 letni silnik z nagarem zalał 5w30 ... rozpuści syf i silnik padnie... a metoda statyczna pozwala na stopniowe mieszanie oleju starego z nowym... lepiej dla starego tipa statyczna podobno ale to opinia gościa który mi to robił... teraz mam chip i skrzynia lata ... wariat na drodze a spalanie to samo (Moore power ) jeśli gdzieś się mylę poprawić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #771 Napisano 21 Maja 2015 benzyny zazwyczaj mają problemy po 2-krotnym takim przebiegu ... starość + nieznana przeszłość... Dla potomnych dodam, że nie jest to regułą. Ja mam realne 240 tys. przebiegu ale... przez ok. 20 tys. km był zamontowany hak. To + debil za kółkiem, który z przyczepą jeździł ciągle na D (automat ciągle redukował mu z 5 na 4/3) spowodowało, że skrzynia padła. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cygan8686 Zgłoś #772 Napisano 26 Maja 2015 Witam Jest to mój pierwszy wpis więc proszę o wyrozumiałość Kupiłem Passata kombi 1.9 tdi avb 101 km. Zrobiłem całą przekładkę z automatu na manual jak w opisie: skrzynia, pół osie wybierak peadały od 2.5 v6 dwumas rozrusznik dystans od 1.9 wszystko ładnie działa kolega (ale sam nie wie czy dobrze:)) przekodował mi silnik więc nie mam oryginalnego kodu a wprowadzony to: 00002 05314 Nie wiem jakie było spalanie na automacie ale teraz mam na biegu jałowym od 1.0 do 1.3 na vag pokazuje o 0.2 mniej. Czy to spalanie jest w normie i czy dobrze został zakodowany silnik, przy tych kodach wszystkie kontrolki zgasły ale nie wiem czy on jest poprawny czy ma wpływ na spalanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbiropl Zgłoś #773 Napisano 26 Maja 2015 generalnie nie masz się co martwić... jak większość uważa to diesel + tip = 200tys km i kaplica ... nie dotyczy benzyny ... benzyny zazwyczaj mają problemy po 2-krotnym takim przebiegu ... starość + nieznana przeszłość...ja niedawno wymieniałem olej w takim jak Twój i leciał czarny ... mechanik stwierdził ten który mi robił że zazwyczaj problem leży po sposobie wymiany..... statyczna czy dynamiczna... jeśli dynamiczna płucze 90% syfu i zalewa nowy olej a więc tak jakbyś 20 letni silnik z nagarem zalał 5w30 ... rozpuści syf i silnik padnie... a metoda statyczna pozwala na stopniowe mieszanie oleju starego z nowym... lepiej dla starego tipa statyczna podobno ale to opinia gościa który mi to robił... teraz mam chip i skrzynia lata ... wariat na drodze a spalanie to samo (Moore power ) jeśli gdzieś się mylę poprawić hmmm czyli co nie robic wymiany dynamicznej tylko statyczna? i po tej wymianie statycznej za ile tys km wymienic znow? jeszcze bys dokladnie opisal co za chip do skrzyni? czy moze zle zrozumialem...??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #774 Napisano 26 Maja 2015 ogólnie jedni robią po np 500km inni po 1000 a ja osobiście zmienię znów za 20000tys km .... raczej statyczną bym polecał wedle tego gościa od automatów .. są tu ludzie co mają takie skrzynie mogą się wypowiedzieć o tym czy to dobra czy zła metoda chip jest do silnika nie skrzyni Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbiropl Zgłoś #775 Napisano 26 Maja 2015 ogólnie jedni robią po np 500km inni po 1000 a ja osobiście zmienię znów za 20000tys km .... raczej statyczną bym polecał wedle tego gościa od automatów .. są tu ludzie co mają takie skrzynie mogą się wypowiedzieć o tym czy to dobra czy zła metoda chip jest do silnika nie skrzyni a mi tlumaczono i z tego co czytalem to wlasnie lepsza jest wymiana dynamiczna, aby ten caly syf wyplukac i zostal wmiare czysty olej, ale moze sie myle??? prosze o wypowiedzi kto ma w tym doswiadczenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mamis638 Zgłoś #776 Napisano 26 Maja 2015 zrobisz jak uważasz daj znać po wymianie co się zmieniło... ile fachowców tyle opinii Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zbiropl Zgłoś #777 Napisano 26 Maja 2015 no jestem nastawiony bardziej na dynamiczna, ale jestem otwarty na wszelakie sugestie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barman Zgłoś #778 Napisano 27 Września 2015 witam może ktoś dać jakiś namiar na gościa który przekładki robi w nowej soli?? z automata na manual, bo wcześniejsze linki z allegro nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Barman Zgłoś #779 Napisano 7 Listopada 2015 I ja też jestem po przeróbce, jak naraze auto śmiga jak nie wiem co. Gdyby nie forum nie wykonał bym tak szybko tej operacji mojego passka. Powybierałem najważniejsze informacje z 39 stron. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waldi2807 Zgłoś #780 Napisano 12 Listopada 2015 I ja też jestem po przeróbce, jak naraze auto śmiga jak nie wiem co. Gdyby nie forum nie wykonał bym tak szybko tej operacji mojego passka. Powybierałem najważniejsze informacje z 39 stron. Ile przyszła Cie ta przyjemność? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach