bullet Zgłoś #741 Napisano 28 Lutego 2015 Piotrek, silniki są te same i nie ma bata aby nie pasował, No chyba ze przez pomyłkę kupiłeś 2,5:) W automacie jest dłuższy rozrusznik. I on może wadzić. Jest tez dystans miedzy skrzynia a silnikiem, spróbuj bez niego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek19812 Zgłoś #742 Napisano 28 Lutego 2015 No niestety nic z tego w świeżym silniku wał korbowy jest trochę inaczej zakończony i nieda się zjechać go ze skrzynia bo zaciska i blokuje silnik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #743 Napisano 5 Marca 2015 (edytowane) Nie mogę zakładać nowych tematów, więc muszę odkopać... Mam nadzieję, że zacznie się niepotrzebna dyskusja na temat (bez)sensu przekładki. Jestem już w trakcie i tylko 100% stwierdzenie, że źle robię może mnie jeszcze od tego odwieźć. Do rzeczy: Kupiłem passata B5 z 2004 r, silnik 2.8, automat (do śmieci). Kupiłem, być może pochopnie, skrzynię manualną o symbolu EFC. I tutaj pytanie do znawców tematu: czy ta skrzynia będzie odpowiednia do tego auta? Pytam, bo szukam już kilka godzin i nigdzie nie znalazłem informacji, że była ona w tym roczniku używana (wszystkie źródła podają max. 2000 r.). Ale, co pocieszające, nigdzie też nie znalazłem informacji, że były inne w tym roczniku. Być może jest to jakiś trop, że od tego 2000 r. były w manualach tylko angliki (wiem, bo miałem przez 1 dzień taki egzemplarz z 2004 w manualu, który był przerobiony na Europę) i pocieszam się, że może nie opłacało im się dla tak małej grupy robić inne skrzynie? Skrzynia pasuje (kwestia zmiany wału i półosi), bardziej się boję czy np. w trakcie jazdy nie rozsadzi mostów... Jeśli macie jakieś pewne informacje, które mogą mi pomóc, będę bardzo wdzięczny za ich podanie Edit: znalazłem coś takiego: http://www.ebay.co.uk/itm/VW-PASSAT-gear-box-5-gears-AMX-EFC-Bj-2003-194810-km-/351218635307 uf Edytowane 5 Marca 2015 przez miminek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
achilles205 Zgłoś #744 Napisano 10 Marca 2015 witam serdecznie potrzebuje bardzo szybko odpowiedzi poniewaz robie przekladke mojego tiptronica silnik ajm 115km ,z anglika o tych samych parametrach i tak juz wyjete skrzynia z 2 lapami -sruby ,dwumasa komplet ze srubami i oslona ,lewarek z ciegnami,plastyk wykrecony z tunelu ,polosie ,pedaly pomki sprzegla ,przewod od sprzegla ,chydrauliczne rowniez ,kostki z instalacja od skrzyni 2 szt od wstecznego i obr.i jeszcze od stopu pod pedalem czy cos jeszcze powinienem wzisc a co nie pasuje jakie lozysko igielkowe powiniem wstawic moj tel 881310215 prosil bym zeby mogl zadzw.sasiad golob21 nie moge napisac do niego na pw pozdr i z gory dziekuje za odp Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alpha9 Zgłoś #745 Napisano 30 Marca 2015 Witam panowie też mam problem jestem właśnie przed wkładaniem skrzyni manualnej, leży już kupiona ale dopiero teraz czytam o snakach i łożysku... Automata mam już wyjętego(nie ja) zostało wymienić przeguby i wkładać skrzynię. To co jest w końcu potrzebne do przekładki z tipa 5hp19 silnik AVF na manuala 5 biegów FHN19112 Zakupiłem, Skrzynia, z dociskiem i 2 ma łapami Dwumas kpl z śrubami Rozrusznik Blacha między skrzynie a silnik z otworem na rozrusznik(to chyba ten "dystans" o którym piszecie)? Półosie kpl Lewarek z dźwigniami kpl Pedały kpl z pompką itd Zbiorniczek płynu hamulcowego i sprzęgła ale chyba w manualu jest ten sam więc będzie zbędny, Te sanki w końcu inne muszą być>? Passat b5 w kombi 2003/11 1.9TDI 130KM Jak nazywa się to łożysko igiełkowe o którym tu piszecie że trzeba kupić je nowe jak pytać o nie w sklepie? Kolejne który przekaźnik/piny trzeba zmostkować żeby auto zaczęło kręcić rozrusznikiem A co do 10 lub 8 pinowej kostki(już w końcu nie wiem różnie piszą) to tak metodą prób i błędów stykać piny i patrzeć czy wsteczne świecą? nic nie popalę? Mam też VAG-A 3.11 i Vag Commandera 1.4 oba full versje, dam radę tym przekodować silnik i abs na manuala? Może ktoś opisać na jakie kanały wchodzić>? Dużo pytań ale liczę na pomoc, z góry dziękuję. A jeszcze w jakiej kolejności najlepiej to składać? żeby nie narobić sobie ponownego rozbierania? Myślę tak 1. wymiana przegubów, montaż lewarka biegów z cięgnami, oraz montaż pedałów 2. włożyć skrzynię, podłączyć wężyk od pedałów 3. pozakręcać poduszki silnika i skrzyni 4. montaż kostek, rozrusznika A jak z tym tunelem, tą aluminiową wkładkę trzeba obrócić żeby dźwignie weszły czy jak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alpha9 Zgłoś #746 Napisano 31 Marca 2015 Tak na przyszłość dla następnych, bo nikt się nie rwie do podpowiedzi ale cóż... 1. Jak tip tronic 5 biegów to skrzynia musi być 6 w manualu bo ma w innym miejscu jedną łapę( ja zrobiłem błąd kupiłem 5 tkę do AVF i tipa więc musiałem przerabiać mocowanie(do zrobienia) Jak zwykły automat 4 biegi to 5 manual podejdzie. Jak skrzynia 6-stka musi być dystans i inny rozrusznik jak 5-tka to bez tego. Potrzebne rzeczy: Rozrusznik i dystans(tylko do skrzyni 6) Półosie 2x kpl Skrzynia 5 lub 6 bieg zależnie jaki mamy automat radzę się wcześniej upewnić z łapami i poduszkami! dwumas, albo zwykłe sprzęgło z śrubami do montażu oraz docisk Łożysko igiełkowe na wał skrzyni o nr. 056105313C Pedały kpl lub sam pedał sprzęgła z pompką i wężykiem do skrzyni + wężyk do zbiornika fi 6-7mm ok 50cm(zbiornik zostaje gdyż wylot ma tylko zaślepiony) i wąski hamulec stelaż i pedał gazu od automata pasuje Lewarek z cięgnami Podopowiedzi: Komputer skrzyni biegów jest pod dywanikiem przedniego pasażera w czarnej plastikowej skrzynce, wypinamy go i już nie świecą biegi na liczniku Jak mamy tempomat trzeba podłączyć czujnik pod pedał sprzęgła +12 po stacyjce i 66pin przy sterowniku silnika jak nie mamy to nas nie dotyczy Auto odpali dopiero po zmostkowaniu przekaźnika 12 lub 13 w skrzynce przekaźników pod kierownicą, o nr. 175 mostek 6 i 8 pin. Trzeba przekodować ABS i sterownik silnika bo będą świecić kontrolki mimo to auto ma działać. Tunel od spodu auta jest taki sam, odkręcamy tylko ramkę wokół gałki tipa 4 torxy (są od spodu tunelu plastikowego w środku auta) Gałkę ściągamy poprzez zsunięcie w dół(srebrnej obudowy drążka tuż pod gałką a gałkę ciągnąć w górę) świateł wstecznego szukamy stykajac piny na włączony zapłonie(duża kostka do skrzyni 10 lub 8 pinowa) Dzięki wszystkim w temacie o odpowiedź na moje pytania, dzięki wam sam szukałem prawie 24h ale piszę la potomnych niech nie tracą czasu, mnie to nie kosztuje, niektórzy tylko stracą kase i klientów! Polecam też przeczytanie pierwszych 5 stron tego tematu( dużo info, sprawdzać też odnośniki) Co do auta to na razie mało zrobione śnieg spaprał sprawę ale myślę że 2 dni to max, dyskusja na temat czy warto zostaje dla tych co przekładają a nie szukają problemów. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dżolero1505732946 Zgłoś #747 Napisano 4 Kwietnia 2015 (edytowane) witam zamotany już jestem z tymi częściami ze głowa mała... wymieniam tiptronic 5hp19 na dsq 2.5 tdi 6b. mam cały kompletny zestaw z 2.5 tdi. jak temat sprzęgła?? dwumasa w 2.5 tdi montowana jest na 8 śrub w 1.9 ajm którego posiadam na 6.. czy kompletna dwumasa 1.9 afn 5 biegów podejdzie do skrzyni 6 b ?? rozrusznik mam z tiptronika i z 6b 2.5 tdi?? może ktos mi doradzic? auto na kanale juz rozebrane doczytałem ze potrzebny tez dystans pomiędzy silnik a skrzynie do 6 biegów?? Edytowane 4 Kwietnia 2015 przez Dżolero Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #748 Napisano 5 Kwietnia 2015 Jak tip tronic 5 biegów to skrzynia musi być 6 w manualu bo ma w innym miejscu jedną łapę( ja zrobiłem błąd kupiłem 5 tkę do AVF i tipa więc musiałem przerabiać mocowanie(do zrobienia)Jak zwykły automat 4 biegi to 5 manual podejdzie. Wcale nie musi być 6-ka jeśli siedział tip 5. Sanki kosztują czesto po 50 zł. Wymiana około 30-60 minut. Dorabianie łapy śmierdzi drutem. Jak skrzynia 6-stka musi być dystans i inny rozrusznik jak 5-tka to bez tego. Dystans nie ma nic wspolnego z tym czy skrzynia jest 5-cio czy 6-cio biegowa. Zależność jest ze względu ma sprzęgło (240mm VS 228mm). Rozrusznik i dystans(tylko do skrzyni 6) Jak wyżej. jak temat sprzęgła?? dwumasa w 2.5 tdi montowana jest na 8 śrub w 1.9 ajm którego posiadam na 6.. czy kompletna dwumasa 1.9 afn 5 biegów podejdzie do skrzyni 6 b ?? rozrusznik mam z tiptronika i z 6b 2.5 tdi?? może ktos mi doradzic? auto na kanale juz rozebrane doczytałem ze potrzebny tez dystans pomiędzy silnik a skrzynie do 6 biegów?? Sprzęgło od 2.5 TDI nie będzie pasowało (chyba że byś dorwał koło zamachowe dwumasowe od AVF/BRD ( wzdłużnego ze średnicą sprzęgła 240mm) to trzeba by przymierzyć czy sprzęgło od 2.5 TDI siadłoby na zamach ale lepiej nie kombinować i przejść dalej (czytaj niżej) lub kupić zestaw z 1.9 TDI/2.0 TDI (240mm). Całe kompletne sprzegło możesz założyć od tego AFNa które masz. W tej sytuacji nie potrzebny Ci będzie dystans o grubości ok 5,5mm (nie mylić z blachą ! która ma może 1mm) Rozrusznik do tego powinien podejść od Tipa na 99% (długo już w temacie nie siedzę). powodzenia. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zieciol Zgłoś #749 Napisano 6 Kwietnia 2015 Wielka Prośba. Czy możecie polecić mi jakiś dobry warsztat w okolicach Dąbrowy Górniczej,Katowic lub okolic,odnośnie przekładki skrzyni z automatu na manual z ich bądż moimi częściami. 2 pytanie to proszę o jakiś namiar na warsztat naprawiający automaty w okolicy. Z góry dziękuje za odpowiedzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #750 Napisano 7 Kwietnia 2015 Koledzy jestem juz półtora roku po przekładce do paska AVF. Za co jeszcze raz wielkie dzięki mnichowi i gołębiowi. Teraz kupiłem audi a6 98r silnik 2,4 benz. Czy orientuje sie ktoś czy przekładka w audi jest podobnie łatwa jak w passacie?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miki123 Zgłoś #751 Napisano 29 Kwietnia 2015 Witam serdecznie, koledzy mam pytanie, może ktoś wie, mianowicie czy skrzynia biegów o oznaczeniu fts z passata b5fl 4motion 1.9tdi 130km z roku 03/04 podejdzie do passata b5fl 4motion 2.5tdi 2004rok ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #752 Napisano 30 Kwietnia 2015 Czy ktoś napotkał na problem wysokiego spalania na biegu jałowym po przekładce? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #753 Napisano 1 Maja 2015 Miałem podobnie. Ogólnie wysokie spalanie. Wywaliłem katalizator i wszystko wróciło do normy. Btw: zakochany w tym temacie jestem juz po drugiej przekładce- tym razem audi c5 2,4. Automatów od cholery na Allegro a manuala bedzie dobrze sprzedać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #754 Napisano 5 Maja 2015 Ja generalnie tego żałuję, bo suma sumarum wyszło mnie to 2x więcej niż remont automatu (generalnie wina szrotu = nowe sprzęgło i dwumasa = dodatkowe 2300 zł). A jakoś zdiagnozowałeś ten katalizator? Nie chciałbym na oślep szukać, bo już zapłaciłem za czyszczenie przepływomierza i uruchomienie klapy przepustnicy (oprócz wysokiego spalania jest też nierówna praca na jałowym). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #755 Napisano 6 Maja 2015 nie trzeba nic diagnozować. katalizator powinno sie wymieniać co 200kkm jaki masz przebieg w aucie..... ? wyciecie katalizatora kosztuje tyle samo co ten katalizator w skupie wiec bilans kosztów wychodzi na ZERO a auto zaczyna mniej palić i lepiej jeździć. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #756 Napisano 12 Maja 2015 Tzn. katalizatory są chyba nieporównywalnie droższe niż ich wycięcie. Jednak tutaj dojdzie też koszt emulatorów lambdy, bo inaczej komp zeświruje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #757 Napisano 12 Maja 2015 sondy sa przed katalizatorem wiec spokojnie mozesz wycinać. miałem kiedyś a6 2,8 quattro a wiec podobnie do tego co masz w opisie. wycinasz. tłumikarz wziął 400 zł za robote bo trzeba dobrobić rury na dwie strony - pare godzin roboty jest. sprzedajesz katalizatory za około 700 zł masz 300 w kieszeni, i masz sprawne auto jedzie lepiej i mniej pali. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #758 Napisano 14 Maja 2015 Trochę nie w temacie z tymi katalizatorami, ale jeszcze dopytam. Bo piszesz, że w tym samym silniku wycinałeś - a był zapchany? Bo ponoć przy tym przebiegu są dwie opcje - albo jest zapchany i wtedy da to fajny efekt, albo się wypalił - czyli tak jakby go już nie było i też nie ma czego sprzedawać = kasa w błoto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #759 Napisano 15 Maja 2015 a co stanowi problem???? bo pamietam że wysokie spalanie. wiec jesli auto spala duzo to jest zapachany..... powiedz temu co Ci takie bzdury o wypaleniu katalizatora opowiedział, aby oddał Ci swój katalizator..... uwierz mi sprzedałem juz w swoim zyciu "kilka" katalizatorów i nigdy nie było tak aby był wypalony i aby nie dostać 700 zł. możesz zrobić rozwiązanie pośrednie. bo widze, że masz troche obawy. prosisz o wycięcie katalizatorów i "wydłubanie materiału do reklamówki. Jedziesz z tym materiałem do skupu a puste puszki katalizatora wspawujesz spowrotem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
miminek Zgłoś #760 Napisano 15 Maja 2015 Spalanie nie jest "już" problemem, bo mam to auto od 3 miesięcy, miałem w tym czasie przekładkę i byłem przekonany że spalanie na poziomie 1,5l/h jest bardzo wysokie (mam inne auto z silnikiem 2.8, co prawda w VR, ale spala 0,9l/h), jednak niedawno ktoś mi tu napisał, że takie spalanie jest normą. Nie mniej, wydaje mi się, że brakuje mu mocy w porównaniu do tego mojego drugiego auta - jest co prawda dużo lżejsze (leon), ale mimo wszystko wydaje się że te 193KM w manualu powinny się lepiej zbierać. Katalizator wytnę, pozostaną tylko obawy o badanie techniczne... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach