holker Zgłoś #281 Napisano 29 Marca 2012 Tak jeszcze teraz szperam i widzę, że są dwa rodzaje wybieraków - jeden taki jak mam (długi) i drugi krótszy bez tego poprzecznie zamontowanego białego plastiku u dołu. Czy założenie nieodpowiedniego wybieraka może skutkować właśnie takim przenoszeniem dźwięku silnika? Domyślam się również, że to tego dłuższego lewarka pasuje jedynie ta gałka z większymi cyframi i cała czarna (którą mam), a do krótszego ta ze srebrną obwódką, tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transkam Zgłoś #282 Napisano 30 Marca 2012 Holker w kwestii wybieraka nie pomogę niestety, aj kupilem cale auto na części więc mi wszytsko musi pasować Właśnie kończę przekładkę, mam jeden problem, co robić z przewodami odkręconymi od skrzyni? Są to 2 przewody którymi płynie olej przekładniowy, wszystko idzie gdzieś w stronę przodu auta, nie przyglądałem się dokładnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #283 Napisano 30 Marca 2012 One idą do chłodnicy. Ja je odkręciłem i założyłem same króćce z nowymi oringami żeby płyn nie uciekał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transkam Zgłoś #284 Napisano 30 Marca 2012 Rozumiem że mam je odkręcić przy samej chłodnicy i zaślepić? Jeszcze jedno pytanie, kwestia pedałów. Gaz zostawiłem, zamontowałem wąski hamulec i pedał sprzęgła, zauważyłem że mam czujnik nad pedałem hamulca, w manualu ale tylko jeden czujnik ale nie nad hamulcem ale nad sprzęgłem, może mi ktoś to wytłumaczyć? Poza tym powinienem jutro skończyć, dam znać czy wszystko chodzi jak powinno, to moja pierwsza taka przekładka mam nadzieję że auto będzie śmigać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #285 Napisano 30 Marca 2012 Ja to zaślepiłem, nie wiem jak inni. Przed odkręceniem tych przewodów musiałem spuścić płyn z chłodnicy, bo inaczej by wyleciał przez dziury. Ja chyba miałem jakieś nieoryginalne te przewody bo żeby je zdemontować musiałem odkręcić je razem z króćcami od chłodnicy. Może w twoim przypadku będzie to zbędne. Niech ktoś inny wypowie się w tym temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Awariall Zgłoś #286 Napisano 30 Marca 2012 zauważyłem że mam czujnik nad pedałem hamulca, w manualu ale tylko jeden czujnik ale nie nad hamulcem ale nad sprzęgłem, może mi ktoś to wytłumaczyć? Nie bardzo rozumiem o co chodzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transkam Zgłoś #287 Napisano 31 Marca 2012 Kolego "Awariall" chodzi o to że w automacie miałem jeden czujnik nad pedałem hamulca, a w manualu był tylko nad pedałem sprzęgła. Podporę pedałów zostawiłem więc czujnik został nad pedałem hamulca a nie tak jak w manualu nad sprzęgłem. Czy to jest czujnik od świateł stopu czy tempomat, nie wiem? Ale ma być tak jak w automacie był nad hamulcem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #288 Napisano 31 Marca 2012 Czujnik w manualu powinien być nad hamulcem i nad sprzęgłem. Nad hamulcem jest od stopu a nad sprzęgłem nie wiem, zresztą ja go nie montowałem, bo nie mam tempomatu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transkam Zgłoś #289 Napisano 31 Marca 2012 To dziwne jeśli w automacie był tempomat a czujnik jest tylko nad pedałem hamulca a w manualu nie było tempomatu a czujnik jest nad sprzęgłem, jak to wytłumaczyć? Druga sprawa czym zaślepić te węże w których jest olej, musi być przepływ między jednym a drugim wężem? Bo można je odkręcić od chłodnicy albo odkręcić (skrócić) na łączeniu, jak to zrobić? Jakieś pomysły? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #290 Napisano 1 Kwietnia 2012 To dziwne jeśli w automacie był tempomat a czujnik jest tylko nad pedałem hamulca a w manualu nie było tempomatu a czujnik jest nad sprzęgłem, jak to wytłumaczyć? Druga sprawa czym zaślepić te węże w których jest olej, musi być przepływ między jednym a drugim wężem? Bo można je odkręcić od chłodnicy albo odkręcić (skrócić) na łączeniu, jak to zrobić? Jakieś pomysły? jeśli chodzi o czujniki to w manualu mają być dwa osobne. ten który był w automacie od hamulca zostaje na miejscu, a sprzęgła trzeba dołożyć żeby tempomat działał. nawet jak w aucie nie ma tempomatu to czujniki są zamontowane fabrycznie. jak dokładasz czujnik sprzęgła to musisz pociągnąć instalacje do niego: AVF, AWX, AVB 2001-2005: pin numer 66 sterownika silnika przez czujnik na +12v po stacyjce. ja sprawę z wężami rozwiązałem tak, że po prostu je obciąłem, co miało wylecieć to wyleciało i po sprawie. możesz je odkręcić gdzie chcesz i nie musi być miedzy nimi przepływu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patrick Zgłoś #291 Napisano 1 Kwietnia 2012 ja sprawę z wężami rozwiązałem tak, że po prostu je obciąłem, co miało wylecieć to wyleciało i po sprawie. możesz je odkręcić gdzie chcesz i nie musi być miedzy nimi przepływu. Dokładnie-tam płynie tylko olej asb, który wykorzystuje część chłodnicy cieczy chłodzącej silnika do kontroli swojej temperatury. Część od cieczy chłodzącej z częścią od oleju asb nie ma nic wspólnego po za tym, że jest w jednej chłodnicy-ciecz chłodnica nie będzie ciekła jeśli odłączycie przewody asb. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transkam Zgłoś #292 Napisano 1 Kwietnia 2012 Dzięki panowie, wszystko jasne:) Jutro odpalam auto:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
holker Zgłoś #293 Napisano 3 Kwietnia 2012 (edytowane) To znowu ja - jutro prawdopodobnie będę miał to wygłuszenie na wybierak i zobaczymy co to da, wg faceta nic mi to nie pomoże i coś musi być źle zamontowane... A teraz jeszcze jedno pytanie - czym objawiałby się brak założonego łożyska igiełkowego (nr części 056105313C)? Dzisiaj założyłem to wygłuszenie na wybierak, trochę ciszej jest, ale to jeszcze nie jest to wg mnie - na automacie tak nie było słyszeć przez tunel silnika. Może coś jest źle zamontowane albo coś jest z tą gumą na cięgnach... Będę dalej drążył temat Nikt nie powie mi czym może skutkować brak łożyska igiełkowego? Szum przy jeździe czy coś? Edytowane 6 Kwietnia 2012 przez holker aktualizacja Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orlos166 Zgłoś #294 Napisano 7 Kwietnia 2012 Potrzebuje pomocy człowieka który wytłumaczyłby mi co mam zrobić z moim problemem a więc chodzi mi o obroty po przekładce z automata na manual mam 3000tys obrotow przy 100km/h na 5 biegu a przy 2000tys obrotów 70km/h też na 5 biegu. Trzeba coś przekodować czy zmienic jakieś dawki paliwa? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #295 Napisano 7 Kwietnia 2012 (edytowane) Może coś jest źle zamontowane albo coś jest z tą gumą na cięgnach... Będę dalej drążył temat też myślę, że to wina tej gumy. Nikt nie powie mi czym może skutkować brak łożyska igiełkowego? Szum przy jeździe czy coś? jeśli nie zamontowałeś tego łożyska to wałek sprzęgłowy nie jest podparty z jednej strony i jeśli tak będziesz jeździł to prędzej czy później łożysko wałka sprzęgłowego zacznie wyć lub co gorsza wałek się skrzywi i zacznie bić. w każdym bądź razie nie polecam takiej jazdy. Potrzebuje pomocy człowieka który wytłumaczyłby mi co mam zrobić z moim problemem a więc chodzi mi o obroty po przekładce z automata na manual mam 3000tys obrotow przy 100km/h na 5 biegu a przy 2000tys obrotów 70km/h też na 5 biegu. Trzeba coś przekodować czy zmienic jakieś dawki paliwa? Masz założoną wolną skrzynię i żadne kodowania nic nie pomogą. Edytowane 7 Kwietnia 2012 przez golab21 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orlos166 Zgłoś #296 Napisano 8 Kwietnia 2012 Czyli wymiana skrzyni na jeszcze jedna pomoże tak? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
holker Zgłoś #297 Napisano 8 Kwietnia 2012 jeśli nie zamontowałeś tego łożyska to wałek sprzęgłowy nie jest podparty z jednej strony i jeśli tak będziesz jeździł to prędzej czy później łożysko wałka sprzęgłowego zacznie wyć lub co gorsza wałek się skrzywi i zacznie bić. w każdym bądź razie nie polecam takiej jazdy. dzięki Andrzej za odpowiedź. Ja niestety tego nie montowałem tylko mechanik i obawiam się, że mógł o tym zapomnieć/niewiedzieć i z tego powodu za jakiś czas mogę mieć problem autem. Muszę z nim pogadać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #298 Napisano 14 Kwietnia 2012 no i taka mała niespodzianka u mnie się pojawiła po wymianie automata na manual .... po podłączeniu wszystkiego po raz pierwszy zostały podłączane klemy do aku .... no i niespodzianka ... samochodzik SAM ODPALIŁ , dodam , że kluczyków nawet nie było w stacyjce ... po rozłączeniu rozrusznika i ponownym podłączeniu i przekodowaniu komputerka odpala normalnie i wszystko (teoretycznie) jest ok. Razem z rafal102 (bo to On tak na prawdę robi całą robotę !! ) zastanawiamy się co może być przyczyną tego i co najważniejsze czy to jest niebezpieczne w dalszej eksploatacji passka ... niesprawny rozrusznik ? dlaczego w ogóle zakręcił skoro nawet kluczyków nie było stacyjce ! ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oskarosi Zgłoś #299 Napisano 25 Kwietnia 2012 Witam! Czy zna ktoś jakąś kompetentną firmę na śląsku, w opolskim lub łódzkim która podjęłaby się wykonania wymiany skrzyni automat na manual w Passat B5 FL 2002 - z gwarancją ? Wykonałem już dwie regeneracje mojej skrzyni w pewnej firmie od ASB i już mnie strzela... ciągle się psuje...w okresie gwarancji i po ... 6000 zl juz poszlo z wodą a skrzynia dalej - lubi się popsuć... Proszę o odpowiedź. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
transkam Zgłoś #300 Napisano 25 Kwietnia 2012 Witam ponownie:) Po przekładce auto śmiga jak należy. Przekładkę wykonałem sam w swoim garażu z pomocą was panowie:) Polecam wszystkim którzy przestali lubić automat. Pozostał tylko jeden problem, mianowicie po przekładce paliły się kontrolki ABS, ESP i świece żarowe, okazało się że uszkodziłem czujnik świateł stopu. Wymieniłem ten czujnik na nowy, światła stopu działają ale świecą się nadal kontrolki ABS i ESP. VAG pokazuje: czujnik ciśnienia hamowania g201. Hamulce działają bardzo dobrze przez pierwsze kilka km od odpalenia auta, poźniej zapalają się kontrolki i ABS-u już nie ma. Czy ustawienie pedału hamulca (nie jest na równi ze sprzęgłem) może mieć na to wpływ? Co może być tego przyczyną? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach