Skocz do zawartości
Gość gonek

Problem z ABS po wymianie przegubu

Rekomendowane odpowiedzi

witam, podłączę się- próbowałem wyjąć czujnik ABS z przodu i nie wiedząc jak to zrobić przekręciłem go w lewo tak ok. 45* i niestety nie udało się . udało się natomiast spierniczyć ABS i teraz kontrolka się świeci i abs nie działa:( czy zepsułem czujnik i jak go wyjąć?

 

no kolego melo to trzeba go pewnie ropierniczyc,ja tak mialem bo musialem wymienic czujnik,nie dalo sie go wyciagnac po dobroci.Wylam ta plastikowa czesc i wydlub srodek a potem blaszke delikatnie srubokretem albo czyms podobnym,tylko uwarzaj bo tam sa tak jak by dwie blaszki i na ta zewnetrzna musisz uwarzac bo ona ma zostac(chyba jest z miedzi)a potem go wbij delikatnie, no i tu jast maly problem z ustawieniem i tak jak pisal MIELKE trzeba go ustawic metoda prob i bledow,ja dzisiaj swoj czujnik jeszcze troche dobilem i pulsowanie na pedale przy mniejszej predkosci jak narazie ustalo,ja dalem za czujnik 90zl

i sory za bledy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale rozumiem że ten co mam to już nadaje się tylko na śmietnik? nic z niego już nie będzie? dziunek893 i napisz jeszcze jakiej firmy masz ten nowy czujnik.

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakiej firmy to niewiem,napewno jakas podroba bo orginalto powiedzieli mi ze kolo 700zl.no w moim przypadku to sie nie dalo wyciagnac go w calosci,zbytnio go korozja zlapala.A ten czujnik to bardzo delikatna czesc(to jest tak jak by cieniutenka tulejka zamnknieta na koncu ,a w srodku uzwojenie)mi sie wydaje ze bedzie problem wyciagniecia go w calosci,bo jak zaczniesz krecic mocniej tym plastikiem to mozesz go uszkodzic.wiedz powodzenia:):):) a noz wyjdzie:):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki, będę walczył :manga ale dopiero chyba w poniedziałek. ja mam możliwość kupienia jakiegoś "maxgear" w autoeuro normalnie cena to właśnie 90 zł ale jakąś zniżkę dostanę na warsztat znajomego:mlask a jak poszło to opiszę po "zabiegu". dzięki i pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbym prosić o wskazówki dotyczące wyczyszczenia koronki przegubu ? ABS załącza się tuż przed zatrzymaniem samochodu. Na Liczniku nie pali się żadna kontrolka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,jezeli chodzi o wlanczanie sie tuz przed zatrzymaniem,to u mnie tak sie dzialo po wymianie czujnika ABS i to byla kwestia ustawienia czujnika.moze u ciebie tez tak sie da zrobic!:zecopo warunkiem ze da sie go wogle ruszyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy mógłbym prosić o wskazówki dotyczące wyczyszczenia koronki przegubu ? ABS załącza się tuż przed zatrzymaniem samochodu. Na Liczniku nie pali się żadna kontrolka.
sciagnij kolo i za tarcza z tylu tam gdzie do pisty wchodzi przegob bedzie taki pierscien z zabkami to jego musisz wyczyscic kazde kolo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a więc jak obiecałem to piszę; czujnik abs wymieniony przy okazji wymiany wahaczy i łożyska koła, więc miałem wszystko na wierzchu (zwrotnica w rękach:]) niestety starego czujnika ruszyć się nie dało , plastik od razu się połamał a cała reszta została potraktowana starą sprawdzoną metodą - młotek i punktak :one:. stawiał opór ale przy takiej sile argumentów musiał ustąpić. nowy czujnik nawet bez czyszczenia miejsca po starym spokojnie wszedł na swoje miejsce i "na oko" ustawiłem odległość od przegubu (miałem na wierzchu więc widziałem jak stary był - łatwiej mi było. ) następnie włożyłem przegub nawet bez skręcania go śrubą, podłączyłem przewód i od razu banan na buźce:mlask kontrolka świecić przestała. po złożeniu wszystkiego również wszystko gra i kontrolka nie zapala się. operacja się udała.

pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat delikatnie.

Mam identycznie z czujnikiem ABSu po wymianie przegubu.

Przeguby identyczne (45 zębów), wiec czytając od początku posta czuje, że trzeba wyczyścić czujnik.

Czy nie jest to skomplikowana operacja ?

Mechanik mnie nastraszył, że lepiej wymienić na nowy (145 zeta z rabatem w intercars) niż rozbierać i czyścić istniejący. Bo... często nie da się go wyciągnąć i trzeba wycinać...

 

Prawda to ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mechanik mnie nastraszył, że lepiej wymienić na nowy (145 zeta z rabatem w intercars) niż rozbierać i czyścić istniejący. Bo... często nie da się go wyciągnąć i trzeba wycinać...

 

Jest w tym trochę prawdy bo z tymi czujnikami ABS już tak jest że ciężko je wyjąć i nie uszkodzić ale w przypadku passata nie powinno być tak źle ja osobiście tak kiedyś miałem że podczas wymiany wahacza musiałem go młotkiem potraktować żeby wyszedł, auto poskładane na próbę a tu ABS się świeci jeszcze raz na kanał i okazało się że czujnik delikatnie się wysunął i gubił sygnał dosłownie go dopchałem ręką delikatnie i błąd zniknął. A ostatni co prawda ja tego auta nie robiłem tylko mój brat miał taki przypadek że w passacie po wymianie łożyska ABS mu się świecił, jeździł z tym trochę w między czasie wymienił czujnik ABS-u bo taki był błąd po skanowaniu a okazało się za trzecim razem jak się do tego zabrał że koronka ABS- u na przegubie była pęknięta i gubiła sygnał. O takie dwa przypadki z życia. Musisz szukać. Powodzenia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

145 ZŁ za czujnik ABS? Zdaje się nieco przesadził z tą ceną :/ ja jak pamiętam nie zapłaciłem więcej niż 120 zł za czujnik ABS ten z kostką do okładzin klocków - też pewnie taki masz. Nie pamiętam w jakiej firmie brałem , ale na pewno nie intercars. Najlepiej samemu podzwonić i popytać bo mechanicy lubią na częściach przyciąć parę groszy, znam nawet takich co jak im zawieziesz części kupione samemu to nie chcą nic wymieniać bo "tak to nie interes".

Edytowane przez melo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Spróbuję jutro się zabrać za czujnik, jak nie pomoże to wymienię i zobaczymy..

Odkąd pamiętam, części do paska kupuje sam i zanoszę do mechaników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jeśli chodzi o mój przypadek to abs włączał się tuż przed zatrzymaniem gdzie noga delikatnie dociskała pedał hamulca. Zjawisko pojawiło się albo zauważyłem je dzień po wymianie przegubu (ciężko było go ściągnąć). Myślę , że w jakiś tam sposób czujnik zmienił położenie. Wysunął się itp. Po przeczytaniu wątku wziąłem się za ściągnięcie koła. Czujnika nie mogłem wyciągnąć. Stwierdziłem, że tak czy siak nie działa wiec delikatnie młoteczkiem go wbiłem głębiej. Po tym zabiegu abs już przestał świrować. Dziękuję forumowiczom!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy, że jeden otwór w wianku abs jest uszkodzony i abs będzie świrować. Czujniki Autolog na przednią oś są w IC po ~90zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności