Skocz do zawartości
Gość gonek

Problem z ABS po wymianie przegubu

Rekomendowane odpowiedzi

Gość gonek

Witam. Mam taki problem. Dzisiaj byłem na wymianie gumy(osłony) na przegubie i ustawieniu geometrii.

W warsztacie zmienili mi tą gume, poskładali do kupy, ustawili geometrie. Ale jak wyjechałem z warsztatu, to zapaliły mi się kontrolki ABS i ESP. Wróciłem wiec do warsztatu i okazało się, ze przy wkładaniu przegub uszkodzili opaske(liczydło) do ABS'u.

Znaleźli drigą taką samą, skasowali błąd i niby wszystko ok. Ale jak wyjechałem na droge okazało się, ze ABS co chwila łapie, nawet na suchej drodze, zwłaszcza przy małej prędkości. Znowu wróciłem do warsztatu, jeden z mechaniorów podłączył kompa i sprawdzał prędkosć na poszczególnych kołach i niby czujnik pokazuje dobrze, równo z posptałymi kołami. Ale ABS dalej jest za czuły. W dodatku po odpaleniu na Climatronicu przez kilkadziesiąt sekund mrugają mi wszystkie znaki, wcześniej tego nie miałem. Jutro jade do nich znowu, z drugim czujnikiem, może zmiana cos da?

Albo może ktoś z Was miał taki przypadek i wie o co chodzi??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość retino

Witaj Gonek,

U mnie ten sam problem i dzięki Twojemu opisowi wiem gdzie szukać rozwiązania. U nie było tak: wymieniłem przegub, wyjechałem zadowolony z warsztatu i 2 dni później dojeżdżam do skrzyżowania delikatnie hamuje a ABS jakby zwolnił hamulce. Gdy docisnąłem pedał hamulca do końca auto stanęło nagle i czuć było kołysanie na boki co świadczy, że szczęki nierówno się zacisnęły.

 

Dziś - po kilku miesiącach od wymiany przegubu - znów byłem w warsztacie (tym samym) ponieważ problem, który występował bardzo sporadycznie (średnio 2 razy w tygodniu) zaczął się pojawiać co drugie hamowanie i po raz pierwszy zaświeciły mi się wspomniane przez Ciebie kontrolki. Niestety komputer pokazywał, że wszystko jest ok i usłyszałem, że najlepiej jeździć, aż się całkiem zepsuje i wtedy będzie już wiadomo co :)

 

Nasze dwa przypadki pokazują, że przyczyny trzeba szukać przy samym przegubie. Z tego co wiem jest tam taka rolka, która może być delikatnie uszkodzona (np przegub był włożony z użyciem młotka) co powoduje przepuszczanie ABSu.

 

 

Jutro auto jedzie tam gdzie wymieniono mu przed miesiącami przegub. Dam znać co z tego wyjdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ramzesss

Witam. Miałem identyczny problem. Po wymianie przegubu ciagle przy hamowaniu łapał mi abs. Podjechalem wiec do warsztatu i okazało sie ze nie ma czym sie martwic bo czesto to sie zdarza. Wyczyscili mi czujnik w ramach gratisu i wszystko ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do ABS'u to koledzy napisali. Ja miałem inaczej, wyskoczył mi czujnik przy jednym z kół. Najpierw za szybko łapał a później zaświeciły się kontrolki.

 

Co do Climatronica to nic dobrego nie wróży. Mruganie sygnalizuje poważną awarię np. brak czynnika chłodzącego w układzie i to bym obstawiał. Sprawdź błędy w climatronicu (najczęściej trzymając obieg zamknięty + ECON jednocześnie na zapłonie aż do momentu pojawienia się kodów). Do reszty znajdziesz na forum, zależy też jaką wersję climatronica posiadasz. Zacznij szukać w dziale FAQ, tam jest wszystko opisane.

 

Nie wiem jak Ty ale ja bym takich mechaników chyba udusił, zwłaszcza za tego climatronica bo nie wiem jak ale mogli rozwalić przewód - już raz to przerabiałem i naprawa w dobrym warsztacie pojechała mi po kieszeni.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapi

No u mnie była identyczna sprawa. Po wymianie przegubu ABS zwariował. Pomogło wyczyszczenie czujnika od ABS. Jest on magnetyczny i podczas obstukiwania młotkiem tarcz przez "speca" czujnik się wręcz oblepił rdzawym syfem. Po skasowaniu błędu wszystko gra.:P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość gonek

Ok, dzięki za odpowiedzi. Jezeli chodzi o climatronic, to wszystko powróciło do normy.

A co do ABS, to dzisiaj pojade do warsztatu wyczyścić ten czujnik.

W sumie mam drugi, ale nie ma możliwosci wymiany go, bo jest z kablem. Miałem zamiar już jechać do serwisu vw w Niemczech, ale najpierw wyczyszcze ten czujnik. Denerwuje mnie ten ABS, co chwila się załącza i przewaznie jak prawie staje w miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość stapi

Żeby wyczyścić ten czujnik to nie trzeba jechać do warcztatu. Wystarczy zdjąć koło, czujnik wyciągasz poruszając go w lewo-prawo bez użycia narzędzi, pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ramzesss

W sumie mam drugi, ale nie ma możliwosci wymiany go, bo jest z kablem. Miałem zamiar już jechać do serwisu vw w Niemczech, ale najpierw wyczyszcze ten czujnik. Denerwuje mnie ten ABS, co chwila się załącza i przewaznie jak prawie staje w miejscu.

 

Spoko, nie wymieniaj, bankowo przeczyszczenie czujnika pomoże. U siebie miałem dokładnie tak samo, włączał się jak już prawie stałem w miejscu. po przeczyszczeniu działa poprawnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość retino

U mnie już po czyszczeniu czujnika. Niestety problem znów się pojawia ale bardzo sporadycznie. Chyba zdecyduje się na nową sztukę albo skoro jest do niego taki dostęp jak opisuje "stapi" to zbadam czy chłopcy w warsztacie się przyłożyli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam...u mnie to samo sie stalo po wymianie gumowej oslony przegubu kontrolka abs od razu sie zapalila. pojechalem na kompa i nie ma bledow. po powrocie do domu zdjalem kolo i wycignalem czujnik byl brudny ale co najciekawsze byl jakby uderzony wgnieciony od strony przegubu (od srodka), z ciekawosci zdjalem tez drugie kolo i czujnik zeby zobaczyc czy tak nie powinno byc czasami...ale tamten byl czysty i caly. pytanie mam do was czy istnieje mozliwosc aby mechanior zaje..l mi w ten czujnik czyms i stad ta palacaa sie kontrolka czy gdzie indziej jeszxze szukac...ale gdzie???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam problem po wymianie przegubu na nowy z prawej strony,przy małej prędkości załączał się ABS.Dzisiaj zrobiłem pomiar czujnika ile wystaje z obudowy lewego

koła i porównałem z prawą stroną był milimetr różnicy po lekkim dobiciu problem ustał nie wiem może to pomogło ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie to samo abs lapal przy malej predkosci i delikatnym hamowaniu przyczyna przestawiony czujnik abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mialem podobnie, po ywmianie przegubu le mi sie zapalila kontorlka sterownia silnikime tzn blad byl taki po odczycie ze nie zczytywal predkosci z kola -czujnika abs podlaczyle do kompa skasowal blad wyczyscicl czujnikm i jets ok ale przestal mi dzialac tempomat czy moze to miec jakis zwiazek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tommi_26

Heya . Po wizycie u mechanika ktory wymienił przegłub ABS też zwariował

Po wyczyszczeniu czujnika problem przestal istniec, wszystko teraz GRA . SUPER TA STRONA zaoszczedziłem kupe pieniędzy POZDRAWIAM HEYA

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo. Wymieniłem wewnętrzny przegub (ten przy skrzyni). I dzisiaj jechałem okolo 60 km/h i ABS nie zacisnął koła. Po prostu samochód leciał jakby nie miał hamulców. Jak mechanik wymieniał mi przegub to ja obstukałem młotkiem tarcze z rdzy. Jutro zdejmuje koło i obejrzę czujnik. Dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjąłem koło. Docisnąłem czujnik, pedzelkiem poczysciłem i na razie działa OK. Wyjąłem tez bezpiecznik i sprawdziłem hamulce. Potem test z ABS.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Błędy ABS po wymianie przegubu

 

Czujnik ABS dział na zasadzie indukcji elektromagnetycznej.

W czujniku jest niewielka cewka, w której indukuje się prąd gdy przed czujnikiem porusza się zamontowany na przegubie pierścień z nacięciami.

 

Najczęstsze uszkodzenia popełnione przez mechaników objawiają się od razu, lub z czasem.

 

Błąd czujnika (zwarcie, lub brak sygnału):

- szkodzenie mechaniczne przewodu czujnika, przetarcie lub przerwanie;

- uszkodznie mechaniczne samego czujnika (gdy mechanior nie wie, jak się przegub wymienia i napierdala w niego młotkiem);

 

Błąd wartości mierzonych (zaraz po wymianie)

- zabrudzenie czujnika (pyłem stalowym, rdzą);

- uszkodzenie głowicy czujnika;

- zabrudzenie pierścienia przegubu;

- przemieszczenie -//-;

- niewłaściwy przegub, zła ilość ząbków na pierścieniu.

 

Błąd wartości mierzonych (po pewnym czasie)

- czujnik zabrudzony smarem, oblepił się pyłem z klocków lub tarcz;

- pierścień zabrudzony smarem, -//-;

 

Ostatnie błędy są największym grzechem mechaników.

Nie zwracają uwagi na smar, ktory wydostał się z przegubu, często sami wszystko paprają nowym smarem.

 

Przegub i czujnik MUSI być czysty, bo na wszelkich tłustych plamach z czasem osadzi się pył z drobinkami stali, który będzie zakłamywał odczyt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problem rozwiązany czy nie?? bo nie chce mi się czytać, a nie wiem czy mam się wypowiedzieć ponieważ wiem dokładnie czego to wina gdyż sam mieniałem przegub 2 dni temu i miałem to samo:D dajcie znać

Edytowane przez royal90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
problem rozwiązany czy nie?? bo nie chce mi się czytać, a nie wiem czy mam się wypowiedzieć ponieważ wiem dokładnie czego to wina gdyż sam mieniałem przegub 2 dni temu i miałem to samo:D dajcie znać

 

Napisz, na pewno się przyda.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jako że jestem synem mechanika:rolleyes: i to byłem skazany na wymiane tego sam (bez pomocy starszego który jest za granicą), no cóż:P. dobra. przegub kupiony, smar jest, opaski zaciskowe są, no to do roboty:). zanim wybiłem przegub, bardzo go za świniłem:637:. gdyby nie brat który tzrymał półośkę to nie odbiłbym tego przegubu za CH-A chyba:rolleyes:. wracając do tego za świnienia. przegub wyrzuciłem, nałożyłem gumę na pół oś potem wbiłem przegub i tu pojawił się problem:639: ta większa strona gumy którą nasuwa się na przegub za cholerę nie chciała podejść:mad:, problem stawał się co raz większy z chwili na chwile bo cały przegub zaczynał pokrywać się smarem jako że pół tubki smaru wlałem w gumę a inną (całą, miałem z innego auta) wlałem w kulki przegubu. (i tu lekcja - jedna tubka dołączona do opakowania to za mało.) a jak wiadomo powierzchnia do okoła przegubu i od wewnątrz gumy (tylko i wyłącznie okolica nasuwania gumy na przegub) musi być kompletnie odtłuszczone gdyż jak dostanie się tam smar to podczas skrętu guma może się ze ślizgnąć:637:

 

no dobra, zababrał mi się ten przegub więc trza go troche wyczyścić:D wyczyściłem, jakoś nałożyłem gumę:rolleyes: złożyłem wszytko i jedziemy. i co???:eek::eek::eek::eek::eek: i to co u autora problemu. i myślę co jest:confused::confused::confused::confused:

 

no to bierzemy się za rozkład ponowny najpierw wyjąłem czujnik ABSu przeczyściłem (rozpuszczalnik), złożyłem i jade - dalej to samo:mad::mad: dobra, czas wyjąć przegub ponownie:(:( oczywiście zanim się to stało na yebałem się z tym ale cóż - mechanika taka jest:(;) i co widze???:eek::eek: kanaliki w pierścieniu ABSu NIEKTÓRE były zapchane smarem - to mniej/to więcej. i co, czyścimy:) wyczyściłem, rozpuszczalnikiem umyłem pierścień i składam. próba - jedziemy, hamuje a tu co????

 

OTÓŻ JUŻ WSZYSTKO JEST PERFEKTNIE:D:D:D:D

Edytowane przez royal90

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności